Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
Obserwuj

Aleksandra Kumala

  • Średnia ocena: 6.2
  • Pozytywnych recenzji: 55%
  • Liczba recenzji: 38 w tym 38 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 21
  • Liczba recenzji negatywnych: 17
  • Średnio ocenia: 0.1 wyżej niż inni krytycy
  • Poziom ocen: 38% wyżej, 32% niżej, 30% tak samo jak inni krytycy
  • Najwyższa ocena: 9.5 dla Moja miłość
  • Najniższa ocena: 1.0 dla Gejsza
  • Najbardziej odrębna ocena: 3.0 dla Plan Maggie

Recenzje

  • 6.6
    4.5

    Atomic Blonde 2017

    I to jedna z największych porażek twórców Atomic Blonde. Niezdolność przyciągnięcia uwagi widza, utrzymania jej w garści od pierwszej do ostatniej minuty.
  • 7.3
    7.8

    Sama przeciw wszystkim 2016

    Bezdyskusyjny popis aktorski Chastain - drapieżnej, bezlitosnej, funkcjonującej na najwyższych obrotach, dążącej do wygranej nawet kosztem autodestrukcji.
  • 6.1
    4.0

    Song to Song 2017

    Song to Song najlepiej opisują słowa padające w pewnym momencie na ekranie - życie to nie to samo, co ładne obrazki. A świetna obsada, kilka muzycznych gwiazd i imponujących kadrów to nie to samo, co dobry film.
  • 3.4
    2.5

    Szatan kazał tańczyć 2017

    Mógł być mieszanką wybuchową - zamiast tego bliżej mu raczej do niewypału.
  • 5.1
    5.5

    Tulipanowa gorączka 2017

    Trudno dokładniej opisać, czego tu brakuje, ale ten brak wyczuwa się od samego początku bardzo wyraźnie, uniemożliwia on pełne zaangażowanie w historię - zarówno zakazanej miłości, jak i tulipanowej intrygi.
  • ?
    5.0

    W imię prawdy 2016

    Wydaje się, że to właśnie szablonowość wyreżyserowanego przez Courtney Hunt filmu w największym stopniu zaważa na jego obojętnym odbiorze. Seansowi nie towarzyszą bowiem praktycznie żadne - większe lub mniejsze - emocje.
  • 8.0
    8.5

    Wołyń 2016

    Po seansie, czy nawet w trakcie jego trwania, odczuć można autentyczne, fizyczne wycieńczenie, osiągnięte poprzez zastosowanie określonych zabiegów formalnych (montaż, kadry, muzyka, klimat, także długość) z intensywnością wydarzenia, które za sprawą Wołynia staje się czymś na kształt quasi-doświadczenia.
  • 6.7
    6.0

    Sully 2016

    Nie należy do filmów trzymających w napięciu od pierwszej do ostatniej sekundy, zaskakującej niespodziewanymi zwrotami akcji lub godnymi owacji na stojąco kreacjami aktorskimi. Największą frajdę sprawi zapewne fanom filmów z gatunku katastroficzne/biograficzne.
  • 6.0
    7.0

    Destrukcja 2015

    Nie wybitne, momentami być może zbyt dosłownie traktujące wspomniane już metafory, jednak świetnie zagrane, warte uwagi kino.
  • 7.3
    8.8

    To tylko koniec świata 2016

    Koncertowo zagrana, utrzymana w specyficznym, niepokojąco-krępującym klimacie, rozgrywająca się głównie w zamkniętej przestrzeni historia jednego - pod wieloma względami szczególnego - dnia z życia rodziny Knipper.
  • 7.6
    9.0

    Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie 2016

    Po pierwsze świetna, przepełniona niedającą się porównać z niczym innym włoską ikrą, zabawa. Po drugie zaś: doskonale poprowadzona i zagrana, pozbawiona taniego moralizatorstwa, skłaniająca do (auto)refleksji lekcja/przestroga/sugestia/diagnoza naszych czasów oraz ich wpływu na relacje międzyludzkie.
  • 6.3
    6.8

    Geniusz 2016

    Produkcja przemówi raczej do wąskiego grona odbiorców. Zapewne wzbudzi w nich również poseansową chęć sięgnięcia do źródeł celem zgłębienia szczegółów tej frapującej historii. I jako takiej wartościowości nie sposób jej odmówić.
  • 6.5
    5.0

    Idol z ulicy 2015

    Ani nie naiwny pean na cześć telewizyjnych talent show, ani jedna z wielu podobnych sobie narracji o pokonywaniu przeszkód w drodze na szczyt.
  • 6.5
    7.0

    Zakładnik z Wall Street 2016

    Nawet, jeśli nie jesteście zainteresowani tematyką giełdową, thriller Foster to naprawdę dobre kino sensacyjne. Sprawnie zrobiony, momentami być może idący na skróty i docierający do dość przewidywalnej mety, ale za to utrzymujący tempo i wysoki poziom aktorski.
  • 5.6
    4.0

    Lolo 2015

    Miało być pikantnym powrotem reżyserskim Julie Delpy. Niestety, nie udało jej się przyprawić proponowanego widzom dania tak, aby smakowało jak dobra francuska komedia.
  • 5.1
    4.0

    Piknik z niedźwiedziami 2015

    Znośne, ale mimo wszystko déjà vu.
  • 5.9
    5.7

    Na granicy 2016

    Surowa przyroda, poczucie klaustrofobicznego odosobnienia, ekstremalne warunki fizyczne i psychiczne, naprawdę dobry dźwięk oraz czarny charakter z prawdziwego zdarzenia - te elementy thrillera Kasperskiego zdają egzamin. Na ostateczną ocenę wpływają jednak fabularne luki i nie do końca satysfakcjonujące rozwiązania pewnych wątków.
  • 6.0
    9.5

    Moja miłość 2015

    Wciąga. Bo zadziwia, bo rozśmiesza, bo oburza, bo przeraża, bo doprowadza do szaleństwa.
  • 5.9
    5.5

    Whiskey Tango Foxtrot 2016

    Mieszanka, której składniki dobrze znamy, tyle tylko, że przyprawiona większą dozą humoru i podana w lżejszej, niż to zwykle bywa, oprawie. Nie robi, być może, piorunującego wrażenia, ale gdyby trzeba było podać jeden, niezaprzeczalny atut produkcji, byłby nim Martin Freeman.
  • 5.9
    4.0

    Hologram dla króla 2016

    Ci, którzy nie zrezygnują w połowie przez wzgląd na Hanksa, w końcowej części seansu doczekają się quasi-nagrody pocieszenia: przyznać trzeba, że wątek miłosny został zrealizowany naprawdę subtelnie, dojrzale i mile dla oka. Można było skupić się na nim dużo wcześniej i zgłębić, zamiast torować sobie nim drogę do boleśnie ckliwego, naiwnego finału.
  • 5.9
    7.0

    Światło między oceanami 2016

    Poza kilkoma naprawdę mocnymi scenami, to raczej zachowawczy, poprawny dramat. Cianfrance oszczędził widzowi emocjonalnych ciosów poniżej pasa, które z taką precyzją zadawał w poprzednich filmach.
  • 6.9
    6.8

    Niewinne 2016

    Mocne strony filmu, poza surowym klimatem całości, na który składają się między innymi: zimowy krajobraz, nieprzystępne, grube klasztorne mury, równie głośno odbijające echo zarówno gorliwych modlitw, jak i płaczu kobiet i dzieci, to także charyzmatyczne, niejednowymiarowe i różnorodne bohaterki.
  • 7.0
    7.4

    Barany. Islandzka opowieść 2015

    Mają w sobie urok prastarej baśni. Wszystko jest tu - niezauważalnie w trakcie seansu i zaskakująco po jego przeanalizowaniu - spójne: narracja surowa i oszczędna tak, jak codzienność postaci, których rytm życia wydaje się wprost egzotyczny w swej prostocie, bliskości naturze i szacunku do niej.
  • 7.0
    7.0

    Planeta singli 2016

    Zdjęcia, muzyka, dialogi, aktorstwo - Planeta Singli to naprawdę przyjemny powiew świeżości wśród polskich komedii romantycznych. Jest śmiesznie, jest wzruszająco, jest romantycznie.
  • 7.5
    8.5

    Zagubieni 2015

    Nie tylko zabawna, to wręcz prześmieszna komedia.
  • 5.2
    4.5

    Modelka 2016

    Alegoryczna historia, jakich w kinie nakręcono już wiele.
  • 2.1
    1.0

    Gejsza 2016

    Zawodzi przede wszystkim przewidywalność i płytkość.
  • 6.4
    8.5

    Cień 2015

    Alice Winocour udaje się tak dobrać składniki, aby stworzyć własny przepis na klimatyczny, wciągający thriller.
  • 6.2
    6.7

    Opowieść o miłości i mroku 2015

    Nie jest doskonały, ale o wiele łatwiej wymienić jego zalety, niż jednoznacznie sformułować zarzuty.
  • 6.6
    7.7

    Dama w vanie 2015

    Jest najlepszym przykładem na to, jak wzruszyć, unikając banałów i rozbawić, unikając wymuszonych żartów. Jak pokazać, co znaczy być człowiekiem, unikając patosu i moralizatorstwa. A przede wszystkim - jak z iście angielską klasą i nieodpartym urokiem opowiedzieć prawdziwą historię prawdziwej damy i równie prawdziwego dżentelmena.
  • 6.7
    3.0

    Plan Maggie 2015

    Zamiast dostarczać - niekoniecznie w szablonowy sposób i oczywistymi metodami, bynajmniej nie w stylu żenujących masówek - rozrywki, film nudzi.
  • 4.4
    5.3

    Wszystko zostanie w rodzinie 2015

    Nie jest komedią odkrywczą, wręcz przeciwnie, większości fabularnych rozwiązań domyśli się każdy, kto widział w życiu choć jedną. Brzuch nie rozboli Was po seansie od histerycznego śmiechu, ale jeśli połączenie wakacji, przygody i serii tyleż pechowych, co komicznych zdarzeń, wydaje się Wam ciekawe, będziecie bawić się całkiem nieźle.
  • 7.7
    5.8

    Lobster 2015

    Wymyka się tak jednoznacznym ocenom, jak i klasyfikacjom - jest hybrydą thrillera, Sci-Fi, romansu i czarnej komedii.
  • 5.6
    6.5

    Oddychaj 2014

    Naszpicowanie filmu drogowskazami, tabliczkami objaśniającymi i wskazówkami, odebrało możliwość samodzielnego - bardziej satysfakcjonującego - zinterpretowania tego, co Laurent chciała przekazać.
  • 4.4
    6.8

    Ojcowie i córki 2015

    Muccino nie decyduje się w swoim dramacie na żadne innowacyjne rozwiązania, sprawnie wykorzystuje raczej dobrze znane formuły.
  • 7.5
    9.5

    Moje córki krowy 2015

    Czegoś takiego nie można przegapić.
  • 5.0
    7.2

    Sekret w ich oczach 2015

    Pisanie o mistrzostwie Sekretu w ich oczach jako takim byłoby przesadą, ale jeśli nie oglądało się pierwszej wersji thrillera, ani nie czytało książki, na podstawie której powstały obydwie produkcje, film Billy'ego Raya można po prostu uznać za dobry.
  • 6.2
    5.3

    Nie ma mowy! 2015

    Ani fajerwerk, ani niewypał.