Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
Obserwuj

Zgoda 2017

Śląsk 1945 roku. Franek usiłuje ocalić ukochaną Annę, osadzoną w obozie pracy założonym przez SB.
  • Reżyser: Maciej Sobieszczański
  • Scenariusz: Małgorzata Sobieszczańska
  • Ostatnia aktywność: 5 listopada 2017 (42 dni temu)
  • Premiera w Polsce: 13 października 2017 (65 dni temu)
  • Premiera na świecie: 1 września 2017 (107 dni temu)
NOWE! Teraz możesz spersonalizować wyniki filmów obserwując wybranych krytyków lub wybrane źródła.
5.9 10.0 0.0
  • Niepolecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 50%
  • Liczba recenzji: 22 w tym 18 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 9
  • Liczba recenzji negatywnych: 9
  • Najgorszy film w nowościach: #41
  • Najpopularniejszy film w nowościach: #30

Recenzje

  • 8.3
    Siła filmu tkwi w braku patosu, przemoc fizyczna i psychiczna, czułość i obojętność, seks z miłości i z przymusu występują tu w jednym szeregu, jakby okoliczności, w jakich żyją bohaterowie, nie miały żadnego znaczenia.
  • 8.3
    Szokujące, niezwykłe przeżycie.
  • 8.0
    Dawno nie było tak mocnego, ale przy tym mądrego i wyważonego filmu o przemocy - i to nie tylko w polskim kinie.
  • 7.0
    Niełatwe w odbiorze kino, wymagające od widza energii i cierpliwości. To opowieść i przestroga o czasach, które miejmy nadzieję już nigdy nie powrócą.
  • 7.0
    Z tego filmu łatwo byłoby stworzyć pompatyczny moralitet o graniach dobra i zła, ale zamiast tego widz otrzymuje intymny dramat o zdeprawowaniu i moralności zemsty.
  • 7.0
    Choć dysponował ograniczonymi środkami i zaledwie 22 dniami zdjęciowymi, Maciejowi Sobieszczańskiemu udało się nakręcić niezwykle sugestywny dramat historyczny. Jednak co ważniejsze, jego wizja jest inna od wszystkiego, co do tej pory oferowało polskie kino.
  • 6.7
    Nie jest dobrze, gdy w takiej historii widz ma czas, by podziwiać piękno i kunszt, gdy fakt, że wszystkie sceny nakręcono w jednym ujęciu dociera do widza wcześniej, niż podczas analizy filmu po seansie. To, co w historii "Zgody" i w scenariuszu filmu o obozie było najciekawsze, nie zostało wydobyte na ekranie.
  • 6.7
    Maciejowi Sobieszczańskiemu, który nakręcił film za śmiesznie małe środki w zaledwie 22 dni zdjęciowe, można zarzucić pewne uproszczenia. O postaciach relacji między nim chciałoby się wiedzieć więcej. Jednak koniec końców ograniczenia, przed jakimi stanął reżyser, zapewniły "Zgodzie" sugestywny naturalizm.
  • 6.0
    Wbrew tytułowi - raczej podzieli niż zjednoczy widownię. Ale to chyba dobrze.
  • 5.0
    Odważnie sięga po trudne karty z polskiej historii, z sukcesem opowiada poruszającą historię, a nie tylko odtwarza fakty. Miejscami jednak jest zbyt efekciarski w pokazywaniu okrucieństwa i nieco zbyt teatralnie zainscenizowany.
  • 5.0
    Oglądając "Zgodę", miałem wrażenie, że nie jest to film, a bardziej reportaż, potworne zapiski ze straszliwych czasów. Trochę zabrakło mi w nim emocji.
  • 5.0
    Przed wielką porażką bronią tego filmu wszystkie elementy techniczne oraz Gierszał i wspaniały epizod Danuty Stenki, która gra kochającą, ale niekochaną matkę Franka.
  • 5.0
    Ważna, nieznana historia została potraktowana według schematu kina obozowego. Film pozostawia po sobie wiele niewyjaśnionych kwestii, skrywa też nie do końca wykorzystany potencjał.
  • 5.0
    Zmarnowany potencjał ciekawej opowieści, w której bohaterowie są od początku do końca martwi.
  • 5.0
    Mimo mocnych momentów, jakimi są trudne sceny tortur, sama historia jest jedynie przeciętna. Nie zachęca, by sięgnąć po nią ponownie.
  • 5.0
    Poza ciekawym konfliktem wyjściowym oraz następującymi po sobie scenami przemocy, nie ma nic więcej do zaoferowania.
  • 4.0
    Stara się wygrać na kilku frontach: włożyć kij w mrowisko wyjawiając bolesny fragment naszej historii, opowiedzieć z dystansem o zbrodniach komunistycznych, ukazać poprzez emocje trójki bohaterów, z jakim koszmarem mieli do czynienia więźniowie. Niestety żaden z tych celów nie zostaje spełniony i tylko wystarczy ubolewać, że tak doniosły temat nie dostaje odpowiedniej reprezentacji.
  • 2.5
    Całkowicie niepotrzebna produkcja, którą najlepiej podsumowuje goły tyłek głównego bohatera wystawiony w stronę widzów.
  • ?
    Mimo że jest utrzymany w interesującej "brudnej" stylistyce, tak na prawdę nie dostarcza żadnej odkrywczej wiedzy na tematy historyczne, a tym bardziej ludzkich wyborów.
  • ?
    Chciałoby się powiedzieć, że "Zgoda" to obraz twórczo wykorzystujący tradycję polskiej szkoły filmowej, ale dzieło Sobieszczańskiego, choć poprawne, nie wnosi wiele nowego do polskiego kina historycznego. Przełamywanie stereotypów jest tu bowiem nazbyt stereotypowe.
  • ?
    Duszny i niewygodny - wciąga w okrutny świat i zakłóca obraz rzeczywistości obozowej.
  • ?
    Debiut przede wszystkim odważny. W sytuacji, w której w ostatnich latach historia Polski i jej filmowe ekwiwalenty zostały zawłaszczone przez silnie zideologizowaną narrację, tak niecodzienny głos artysty, tym bardziej debiutanta, brzmi donośnie i szczególnie wartościowo.