Zgoda (2017)

5.9 10.0 0.0
  • Niepolecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 54%
  • Liczba recenzji: 15 w tym 13 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 7
  • Liczba recenzji negatywnych: 6

Szczegóły

Śląsk 1945 roku. Franek usiłuje ocalić ukochaną Annę, osadzoną w obozie pracy założonym przez SB.
  • Reżyser: Maciej Sobieszczański
  • Scenariusz: Małgorzata Sobieszczańska
  • Premiera w Polsce: 13 października 2017 (6 dni temu)
  • Premiera na świecie: 1 września 2017 (48 dni temu)

Rozkład ocen

  • 10
  • 9
  • 8
    2
  • 7
    2
  • 6
    3
  • 5
    4
  • 4
    1
  • 3
  • 2
    1
  • 1

Recenzje

  • 8.3
    Szokujące, niezwykłe przeżycie.
  • 8.0
    Dawno nie było tak mocnego, ale przy tym mądrego i wyważonego filmu o przemocy - i to nie tylko w polskim kinie.
  • 7.0
    Z tego filmu łatwo byłoby stworzyć pompatyczny moralitet o graniach dobra i zła, ale zamiast tego widz otrzymuje intymny dramat o zdeprawowaniu i moralności zemsty.
  • 7.0
    Choć dysponował ograniczonymi środkami i zaledwie 22 dniami zdjęciowymi, Maciejowi Sobieszczańskiemu udało się nakręcić niezwykle sugestywny dramat historyczny. Jednak co ważniejsze, jego wizja jest inna od wszystkiego, co do tej pory oferowało polskie kino.
  • 6.7
    Nie jest dobrze, gdy w takiej historii widz ma czas, by podziwiać piękno i kunszt, gdy fakt, że wszystkie sceny nakręcono w jednym ujęciu dociera do widza wcześniej, niż podczas analizy filmu po seansie. To, co w historii "Zgody" i w scenariuszu filmu o obozie było najciekawsze, nie zostało wydobyte na ekranie.
  • 6.7
    Maciejowi Sobieszczańskiemu, który nakręcił film za śmiesznie małe środki w zaledwie 22 dni zdjęciowe, można zarzucić pewne uproszczenia. O postaciach relacji między nim chciałoby się wiedzieć więcej. Jednak koniec końców ograniczenia, przed jakimi stanął reżyser, zapewniły "Zgodzie" sugestywny naturalizm.
  • 6.0
    Wbrew tytułowi - raczej podzieli niż zjednoczy widownię. Ale to chyba dobrze.
  • 5.0
    Ważna, nieznana historia została potraktowana według schematu kina obozowego. Film pozostawia po sobie wiele niewyjaśnionych kwestii, skrywa też nie do końca wykorzystany potencjał.
  • 5.0
    Zmarnowany potencjał ciekawej opowieści, w której bohaterowie są od początku do końca martwi.
  • 5.0
    Mimo mocnych momentów, jakimi są trudne sceny tortur, sama historia jest jedynie przeciętna. Nie zachęca, by sięgnąć po nią ponownie.
  • 5.0
    Poza ciekawym konfliktem wyjściowym oraz następującymi po sobie scenami przemocy, nie ma nic więcej do zaoferowania.
  • 4.0
    Stara się wygrać na kilku frontach: włożyć kij w mrowisko wyjawiając bolesny fragment naszej historii, opowiedzieć z dystansem o zbrodniach komunistycznych, ukazać poprzez emocje trójki bohaterów, z jakim koszmarem mieli do czynienia więźniowie. Niestety żaden z tych celów nie zostaje spełniony i tylko wystarczy ubolewać, że tak doniosły temat nie dostaje odpowiedniej reprezentacji.
  • 2.5
    Całkowicie niepotrzebna produkcja, którą najlepiej podsumowuje goły tyłek głównego bohatera wystawiony w stronę widzów.
  • ?
    Duszny i niewygodny - wciąga w okrutny świat i zakłóca obraz rzeczywistości obozowej.
  • ?
    Debiut przede wszystkim odważny. W sytuacji, w której w ostatnich latach historia Polski i jej filmowe ekwiwalenty zostały zawłaszczone przez silnie zideologizowaną narrację, tak niecodzienny głos artysty, tym bardziej debiutanta, brzmi donośnie i szczególnie wartościowo.