Fale (2016)

5.0 10.0 0.0
  • Niepolecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 27%
  • Liczba recenzji: 14 w tym 11 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 3
  • Liczba recenzji negatywnych: 8

Szczegóły

Pomimo przeciwności losu Kasia i Ania marzą o zostaniu zawodowymi fryzjerkami.
  • Reżyser: Grzegorz Zariczny
  • Scenariusz: Grzegorz Zariczny
  • Premiera w Polsce: 9 grudnia 2016 (167 dni temu)
  • Premiera na świecie: 5 lipca 2016 (324 dni temu)

Rozkład ocen

  • 10
  • 9
  • 8
  • 7
    1
  • 6
    2
  • 5
    4
  • 4
    3
  • 3
    1
  • 2
  • 1

Recenzje

  • 7.0
    Ogląda się z zaciekawieniem. Poza tym to bardzo pozytywna historia, bo chociaż nie wszystko w życiu da się naprawić, to przyjaźń jest najważniejsza.
  • 6.7
    Otworzyły mi oczy na problemy takich ludzi. Takich uczuć w kinie oczekuję.
  • 6.0
    Charakteryzuje się prostotą, której towarzyszy realizacyjna przezroczystość - marzenie każdego dokumentalisty. Fabuła rządzi się jednak własnymi prawami.
  • 5.0
    Z ekranu bije prawda, brakuje jednak dobrego scenariusza.
  • 5.0
    Fabularnemu debiutowi Zaricznego brakuje jednak fabularnego mięsa. Oglądając ten niemal osiemdziesięciominutowy film, można odnieść wrażenie, że reżyser miał pomysł na mocną "trzydziestkę", ale zamiast krótkometrażowego dramatu psychologicznego zrobił film pełnometrażowy.
  • 5.0
    Nie mogę powiedzieć, że jest to zły film, bo Zariczny nakręcił całość sprawnie, z pomysłem i dobrymi momentami. Wszelkie rozmowy dziewczyn są wiarygodne, naturalne i potrafią zainteresować. Sęk w tym, że widać tu potencjał na powiedzenie czegoś więcej o trudach życia 17-latek z rodzin z problemami.
  • 5.0
    Ogląda się całkiem dobrze, ale ostatecznie seans pozostawia po sobie spory niedosyt. Nastawiając się na werystyczny przekaz, Grzegorz Zariczny powinien bardziej skupić się na szczegółach, wejść głębiej w życie swoich bohaterów. Nie wykorzystał danych mu możliwości.
  • 4.0
    Fale są szare. W dodatku Zariczny prezentuje nam tylko jeden odcień szarości. Szarość bardzo stereotypową.
  • 4.0
    Brakuje napięcia, brakuje zaskoczenia, czegoś, co odróżniłoby film od innych obrazów przedstawiających młodzież pochodzącą z patologicznych domów i problemy ich dojrzewania.
  • 4.0
    Reżyser nie trzyma filmu w ryzach, czasami skupia się na wizualnych rozwiązaniach, ale nikną one w wątłej historii. Chcemy kibicować portretowanym bohaterkom, pomimo tego że brakuje im ekranowej iskry. Dobre intencje nie wystarczą, żeby przekonać publiczność.
  • 3.0
    Niewiele mają więc wspólnego z efektowną tytułową fryzurą - pod tupecikiem pseudorealizmu jest tu kompletnie łyso.
  • ?
    Należą do tych filmów podejmujących tematy młodzieżowych problemów społecznych, z których nie wyłania się żadna nowa, ciekawa konkluzja.
  • ?
    Zażyłość obu dziewcząt wnosi w ten rozchwiany świat odrobinę nadziei. Nie bez znaczenia jest tutaj i ekranowa chemia, porozumienie bez słów, między odtwarzającymi główne role Anną Kęsek i Katarzyną Kopeć. Ich rozmowy, mimo fragmentów komunikacyjnego impasu, ujmują naturalnością.
  • ?
    Połączenie prawdy z fikcją wypada blado.