Poltergeist

  • Średnia ocena: 6.8
  • Pozytywnych recenzji: 74%
  • Liczba recenzji: 65 w tym 65 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 48
  • Liczba recenzji negatywnych: 17

Szczegóły

Rozkład ocen

  • 10
  • 9
    8
  • 8
    14
  • 7
    15
  • 6
    11
  • 5
    9
  • 4
    5
  • 3
    2
  • 2
    1
  • 1

Recenzje

  • 4.5
    Z oryginału zostaje w nim jedynie historia i to dzięki niej dobry thriller musi sprawić, że widz wstrzymuje oddech, czekając na to, co stanie się z bohaterem i kto okaże się odpowiedzialny za tragiczne wydarzenia. Tutaj tej historii nie ma, a bez niej brakuje powodu, by to właśnie ekranizacja norweskiego kryminału miała zdobyć nasz cenny czas tej jesieni.
  • 3.0
    Wypada podwójnie słabo: jest zupełnie przeciętnym remakiem oraz całkowicie niestrasznym horrorem.
  • 9.0
    Jest po prostu niesamowitym filmem. Spokojnym i niespiesznym, ale ciągle trzymającym w napięciu. A z jego przepięknych zdjęć można by robić pocztówki.
  • 6.5
    Drugą część Kingsmana z czystym sumieniem można polecić fanom Tajnych służb. Naszpikowany efektami specjalnymi i nieprawdopodobną pracą kamery, zapewni ponad dwie godziny czystej rozrywki. Z kolei jeśli wybieramy się pierwszy raz, trzeba nastawić się na efektowny film, pełen przerysowanego humoru, w którym fabuła gra drugie, a nawet trzecie skrzypce.
  • 5.0
    Lekka produkcja skierowana raczej do najmłodszych odbiorców. O ile jednak emitowany od 2011 roku serial przedstawia poważną i złożoną historię, o tyle teraz dostajemy jego banalną i pełną fabularnych klisz parodię. A co najgorsze, wcale nie bardzo zabawną.
  • 6.0
    Całkiem sprawnie spełnia swoją rolę. To dobrze nakręcony i absurdalnie zabawny film, przy którym można się miło odprężyć po męczącym dniu. Bezsensowność fabuły i kuriozalne błędy w scenariuszu sprawiają jednak, że jakiekolwiek poważniejsze oczekiwania trzeba schować głęboko do plecaka, a sam plecak najlepiej zostawić w domu.
  • 8.0
    Po wielu hollywoodzkich wydmuszkach, z trudem skrywających totalną pustkę fabularną, Valerian jawi się jako bardzo świetna alternatywa dla tytułów Marvela i DC czy bubli Michaela Baya i Rolanda Emmericha. I nawet jeśli sam w sobie Valerian nie należy do utworów specjalnie skomplikowanych oraz pozostawiających odbiorcę w głębokiej refleksji, to jednak uczciwie bawi.
  • 7.5
    Nie jest typowym filmem wojennym. W ogóle nie jest typowym filmem, bo narracja ustępuje tu tematycznie powiązanym impresjom i emocjom. Ten chaos i zgrubna konstrukcja fabuły są największymi wadami nowego filmu Nolana.
  • 8.5
    Bardzo udany, choć mimo wszystko niepozbawiony pewnych słabości film, którego główną siłę stanowią względnie przyziemny charakter fabuły, świetna gra aktorska, bardzo dobra ścieżka dźwiękowa oraz równowaga pomiędzy komedią a dramaturgią, dzięki której ani przez moment nie można narzekać na nudę podczas seansu.
  • 6.5
    Mimo wszystkich wad film jako całość jest nie najgorszy. Owszem, pewne aspekty bolą, jak braki w fabule czy nielogiczne elementy w zachowaniu bohaterów, jednak reżyser przełożył to wszystko na film akcji, w którym ciekawych, zaskakujących czy efektownych scen jest pod dostatkiem.
  • 8.0
    Znacznie lepszy, niż można się było spodziewać po trzeciej części animacji o wyścigach samochodowych. Wysoki poziom techniczny został uzupełniony o poruszającą i poważną fabułę oraz naturalne poczucie humoru.
  • 5.0
    Kolejna już hollywoodzka produkcja, której twórcy zignorowali opowiedzenie interesującej historii i wykreowanie charyzmatycznych bohaterów, a skupili się na widowiskowości i efektach specjalnych.
  • 7.5
    Najlepszy z dotychczasowym filmów wchodzących w skład Rozszerzonego Uniwersum DC. Nie jest pozbawiony wad, zwłaszcza w zakresie wewnętrznej logiki fabuły, ale producenci zdecydowanie wykonali krok w dobrą stronę i film o wojowniczej Dianie będzie świetnym pomysłem na spędzenie czerwcowego wieczoru.
  • 3.5
    Mało absorbujący bohaterowie, kiepski humor, który w takiej animacji powinien stać na pierwszym miejscu, sprawia, że całość jest po prostu mdła i wypada blado w porównaniu do innych produkcji, których akcja dzieje się na dnie oceanu.
  • 5.0
    Rozczarują tych, którzy oczekiwali powrotu serii do formy. Mamy do czynienia z dziełem minimalnie tylko lepszym od Na nieznanych wodach, a większość wad poprzedniej części została powielona i tutaj.
  • 5.5
    Niestety partykularne elementy zostały zszyte bardzo grubymi nićmi, a obraz jako całość przypadnie do gustu tylko najbardziej zatwardziałym fanom.
  • 8.5
    Świetny film, który może przyciągnąć wiele grup odbiorców.
  • 8.0
    Zapewnia mnóstwo znakomitej rozrywki, a jakość wykonania oraz klimat z nawiązką równoważą te elementy, które wzbudzić mogą uczucie niedosytu.
  • 5.0
    Banalna fabuła i niewykorzystany potencjał obsady aktorskiej mogą zniweczyć nawet najlepsze założenia. Nawet najwięksi fani gatunku nie mają tu czego szukać.
  • 7.0
    Aktorska adaptacja jednej z najbardziej znanych animacji Disneya z pewnością zakończyła się powodzeniem i jest to film, z którego nikt nie powinien wyjść zawiedziony. Byłby jednak zdecydowanie lepszy, gdyby zdecydowano się odważniej podejść do pierwowzoru i nie powielać tak wielu jego elementów.
  • 6.5
    Mimo iż życie Kenny'ego dzięki pracy w indonezyjskiej dżungli wydaje się ciekawsze od losów złotego finansjera, Gold został zrealizowany z dużo mniejszym polotem, na czym traci dobrze zapowiadająca się fabuła.
  • 6.5
    Zapewnia godziwą dawkę rozrywki, ale do dobrej zabawy podczas seansu niezbędne jest porzucenie jakichkolwiek nadziei na inteligentnie poprowadzoną fabułę, charyzmatycznych bohaterów lub zwroty akcji. Efekty specjalne są wspaniałe, a Kong nareszcie prezentuje się na ekranie tak, jak na to zasługuje - szkoda tylko, że poświęcono wszystkie pozostałe części składowe produkcji na ołtarzu widowiskowości.
  • 9.0
    Pozycja absolutnie obowiązkowa, także dla tych, którzy na co dzień stronią od komiksowych bohaterów.
  • 8.0
    Łączy w sobie to, co z pewnością spodoba się każdemu widzowi, czyli interesującą fabułę, szaleństwo, tajemnicę, krew i nutkę fantastyki, aby wydarzenia były bardziej nieprawdopodobne.
  • 7.5
    Prawie dwie godziny dobrej zabawy, a z pewnością - szczerego uśmiechu.
  • 4.5
    Fabuła od samego początku jest przewidywalna, bohaterom brakuje jakiegokolwiek logicznego zachowania, a straszenie widza to tylko powtórki dziewczynki wychodzącej z telewizora.
  • 8.0
    Klasyka gatunku. Mocne teksty prawdziwych mężczyzn, niesamowite sceny walki oraz szyk i elegancja uzupełnione zostały odpowiednią dawką czarnego humoru.
  • 8.0
    Jest świetnym, głęboko angażującym widza filmem, ale niestety niepozbawionym wad.
  • 4.0
    Efekt zrealizowany został tylko połowicznie i niestety nie zachwyca, a wieńczącym seans napisom końcowym towarzyszy poczucie ulgi, że to już koniec.
  • 7.0
    Najnowsze dzieło Shyamalana budzi pewne zastrzeżenia przez niedbałość o autentyczne tło i przerysowanie paru elementów, lecz nie zmienia to faktu, że hinduski twórca zrealizował jeden z bardziej intrygujących obrazów ostatnich miesięcy. Warto udać się do kina dla wciągającej produkcji ze świetnymi kreacjami McAvoya.
  • 6.5
    Na tle horrorów Autopsja Jane Doe prezentuje się całkiem dobrze. Oryginalna historia wzbogacona całkiem niezłymi efektami oraz udaną gra aktorską zapewni niegłupią rozrywkę dla miłośników tego gatunku.
  • 6.0
    Można narzekać na kilka kwestii, tyle że nie zmienia to faktu, iż fani akcji powinni opuszczać salę zadowoleni. Szkoda tylko, że poza znanymi nazwiskami i spektakularnymi bitwami nie odnajdziemy tu wiele ciekawych rzeczy. W formie efekciarskiego odmóżdżenia sprawdza się dobrze, w innej już niestety nie.
  • 5.0
    Przenoszenie gry wideo na ekran kinowy to niewdzięczne zadanie, które rzadko kiedy kończy się sukcesem. Wciągający i poruszający świat może stracić wszystkie swe zalety, gdy zostanie odarty z interaktywności zapewnianej przez elektroniczną rozgrywkę. Niestety stało się to udziałem również najważniejszego cyklu Ubisoftu.
  • 4.0
    Dla widzów zdecydowanie o naj-naj-najsłabszych nerwach, bo ci z mocniejszymi raczej zasną.
  • 8.5
    Wpływający na zmysły, świetnie nakręcony i zagrany thriller, budzący przy tym niepokój w głębinach duszy i sumienia, świetnie balansujący pomiędzy zwykłym kinem akcji a dziełem refleksyjnym, pobudzającym do przemyśleń i nie pozostawiającym obojętnym wobec przedstawionej historii.
  • 7.0
    Jeśli jednak przymkniemy oko na dziury w scenariuszu, spędzimy przyjemne półtorej godziny z wzruszającym i ciepłym filmem pokazującym przede wszystkim, że pomoc i nadzieję możemy znaleźć nawet tam, gdzie nigdy byśmy ich nie szukali.
  • 7.0
    Pomimo bardzo topornego zawiązania przygody, końcowy efekt może się podobać: powstała bajka dla dzieci i tylko dla nich, rzecz dość rzadka we współczesnej kinematografii.
  • 9.5
    Świetna okazja do znalezienia potężnej dawki ciepła w zimowym i prawdopodobnie śnieżnym świecie. Obraz Damiena Chazelle'a pokazuje, że musical wciąż nie powiedział ostatniego słowa i można w jego konwencji przedstawić poruszającą i niebanalną historię.
  • 4.0
    Co prawda jest to produkcja dobrze zrealizowana, przyjemna dla oka, z wartką akcją, ale niestety nie są to atuty sprawiające, iż wizyta w kinie staje się rzeczą obowiązkową. Obraz dyskwalifikują kulejące, a w konsekwencji niezrozumiałe dla dzieci tłumaczenie oraz wątpliwej jakości żarty.
  • 2.0
    Nie posiada niestety żadnych atutów: jest miałki i trywialny w swojej treści, przewidywalny do bólu, a do tego bardzo słabo zagrany.
  • 6.5
    Niezły film, zachęcająco prezentujący obietnice, jakie skrywa Azeroth, i na pewno ta premiera przyciągnie do World of Warcraft rzesze nowych graczy, a starych przyzwie do dawno nieuruchamianego klienta.
  • 7.5
    Mimo paru niedociągnięć Wojna bohaterów to dobra produkcja, a chociaż nie przynosi przełomowych wydarzeń, zasadniczo zmienia wzajemne relacje bohaterów oraz nasze spojrzenie na ich decyzje.
  • 6.5
    Solidny, dobry tytuł o superbohaterach, który bije po oczach swoją odmiennością w stosunku do innych ekranizacji.
  • 9.0
    Mogę polecić każdemu, nawet osobom niezainteresowanym tematyką herosów, bo warto się przemóc i spędzić półtora godziny na lekkim seansie śmiejąc się do rozpuku oraz dla fanów produkcji ze stajni Marvela, aby zobaczyli, że czasem warto unikać bezpiecznej, pełnej schematów i utartych ścieżek formuły.
  • 7.0
    Pasażerowie okazali się zupełnie przyzwoitym obrazem, bardzo sprawnie zrealizowanym, opakowanym w atrakcyjną formę audiowizualną, chociaż momentami nazbyt ckliwym i zdecydowanie zbyt przewidywalnym.
  • 7.5
    O ile łatwy do przewidzenia przebieg i finał fabuły można wyjaśnić pozycją tej odsłony w całym cyklu, o tyle kopiowanie tego samego schematu zaczyna już nużyć.
  • 7.0
    Jest zręcznie zrealizowanym filmem oddającym bohaterom, co bohaterskie, i wywołującym emocje, których oczekujemy po takiej produkcji. Niestety wywołuje również zawód i zdziwienie, gdy po wyjściu z seansu próbujemy zweryfikować przedstawione na ekranie wydarzenia.
  • 8.5
    Różdżki znów wędrują w dłonie, a zaklęcia ze świstem przecinają powietrze. W połączeniu z atmosferą przedwojennego Nowego Jorku i elektryzującym poczuciem humoru tworzy to świetną rozgrzewającą recepturę na jesienny wypad do kina. Kilka niedociągnięć nie jest w stanie zmazać uśmiechu spowodowanego powrotem magii.
  • 7.0
    Mimo swoich niewątpliwych atutów Nowy początek nie jest dziełem idealnym, bowiem Villeneuve stał się zakładnikiem powieści, którą z takim pietyzmem przeniósł na duży ekran.
  • 9.0
    Wielkie brawa dla reżysera za świetne wyczucie i zaprezentowaną wizję.
  • 9.0
    Po niespełniającej oczekiwań Wojnie bohaterów fani Marvela znów dostają film, z którego wychodzi się ze szczerym uśmiechem i poczuciem idealnie spędzonego wieczoru.
  • 5.5
    Lżejszy klimat, mniej psychodelicznych wrażeń podczas seansu i zbędny wstęp poświęcony Batgirl, sprawiają że wysokie oczekiwania rozbijają się o kulawą realizację niezwykłego materiału wyjściowego.
  • 9.0
    Nie jest filmem wybitnym i wcale do tego miana nie aspiruje. W segmencie produkcji rozrywkowych zasługuje jednak na zdecydowane wyróżnienie, bo dostarcza to, co powinien - dwie godziny świetnej rozrywki.
  • 5.5
    Nic co dobre nie może trwać wiecznie i po raz kolejny mamy do czynienia z spadkiem jakości za sprawą Apocalypse, co boli tym bardziej, że film w reżyserii Bryana Singera powtarza te same błędy, za które w ostatnich latach krytykowano już inne pozycje.
  • 5.5
    Kocioł, do którego wrzucono mnóstwo różnych pomysłów i wymieszano w nadziei, że finalny produkt przypadnie do smaku szerokiej publiczności.
  • 8.5
    Gęsta, wielowarstwowa fabuła i fantastyczne zdjęcia zdecydowanie wynagradzają kilka technicznych wpadek, zapewniając pełny emocji wieczór.
  • 8.0
    Przez niemal cały seans siedzimy na krawędzi fotela, nasz wzrok szuka kolejnych wskazówek, a umysł gorączkowo usiłuje znaleźć rozwiązanie głównej zagadki.
  • 6.5
    Nie sposób jednak oprzeć się wrażeniu, iż obraz powstał przede wszystkim ku uciesze skarbca wytwórni filmowej. Niby wszystko jest w porządku, każdy element ustawiono na odpowiednim miejscu i właściwie trudno do czegokolwiek się przyczepić, ale jednocześnie jest to rzecz dość wtórna i przewidywalna.
  • 8.0
    Mimo dwóch wątpliwych elementów, Zwierzogród to bez wątpienia sprawnie zrealizowana animacja: śliczna, barwna i pełna detali, jak na stajnie Disneya przystało także bardzo dobrze udźwiękowiona.
  • 9.0
    Bardzo ciekawa propozycja dla dojrzałego odbiorcy.
  • 8.0
    Krótki czas trwania i uniwersalny motyw ciemności sprawiają, że każdy wyjdzie z seansu zadowolony, a złowieszczo rysująca się w cieniu sylwetka jeszcze długo będzie towarzyszyła sięganiu dłonią do wyłącznika światła.
  • 6.5
    Nijaki i nie pozostawi w nas żadnych szczególnych wspomnień ani przeżyć.
  • 7.0
    W nieznane to klasyczny blockbuster, widowiskowo zrealizowany i zmontowany, miejscami zabawny, z grą aktorską na przyzwoitym poziomie. Nie jest to dzieło, które czymkolwiek zaskakuje - obraz świetnie wpisuje się w wytyczoną przed laty konwencję, ale jej nie łamie, jak również nie przekracza żadnych raz utartych i wielokrotnie sprawdzonych szlaków.
  • 7.5
    Emocjonująca akcja, rubaszny humor i przepiękne scenerie tworzą razem przepis na udane spędzenie niecałych dwóch godzin, jednak fabuła jest tutaj tylko mało istotnym i niezbyt odkrywczym dodatkiem, o którym błyskawicznie się zapomina.
  • 7.0
    Atrakcyjny w swojej formie, lekki w odbiorze, świetnie zagrany oraz znakomity w warstwie audiowizualnej.