Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
Obserwuj

35mm

  • Średnia ocena: 5.2
  • Pozytywnych recenzji: 43%
  • Liczba recenzji: 47 w tym 47 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 20
  • Liczba recenzji negatywnych: 27
  • Średnio ocenia: 0.8 niżej niż inne źródła
  • Poziom ocen: 29% wyżej, 44% niżej, 27% tak samo jak inne źródła
  • Najwyższa ocena: 9.0 dla The Square
  • Najniższa ocena: 1.0 dla Totem
  • Najbardziej odrębna ocena: 3.0 dla Jumanji: Przygoda w dżungli

Recenzje

  • 4.8
    5.0

    Naznaczony: Ostatni klucz 2018

    Stadium przejściowe między doskonałym "Naznaczonym" z 2010 roku, a schematycznymi i przewidywalnym ghost story a la "Baba Jaga" czy "Slumber".
  • 6.1
    3.0

    Jumanji: Przygoda w dżungli 2017

    Twórcy przyprawiają kliszę kliszą, nie bacząc na dobry smak produkcji. Wyśmienite kino familijne sprzed 22 lat zostało przyodziane w kiczowaty strój błazna, którego repertuar skeczy kończy się na materialnej fascynacji ciałem.
  • 5.3
    4.0

    Bright 2017

    Barokowa, poligamiczna konwencja wbiła nóż w plecy "Brighta" - twórcy zagubili się w natłoku zaprezentowanych estetyk, ostatecznie decydując się na brudne kino klubów ze strip-barem, narkotyków i pełnych magazynków. Niczym w trakcie budowy biblijnej wieży Babel, w filmie pojawiło się zbyt wiele odwołań i zróżnicowanych, gatunkowych cech - pod ich natłokiem konstrukcja zaczęła się krzywić i wypaczać.
  • 5.7
    4.0

    Dżungla 2017

    Czerpie z wielu estetyk - niestety, w żadnej się nie realizuje.
  • ?
    5.0

    Świąteczny spadek 2017

    Humor szwankuje, barokowe kupidynki unoszą się nad każdą sceną, raz po raz wypuszczając z łuku miłosną strzałę, a widz z dystansem chłonie przyjazny kicz zaprezentowanego widowiska.
  • 7.3
    8.0

    Gwiezdne wojny: Ostatni Jedi 2017

    To widowisko, do którego nie powinno podchodzić się na płaszczyźnie fabularnej, a problematycznej.
  • 4.4
    2.0

    24 godziny po śmierci 2017

    Patos nie współgra z irracjonalną treścią - ceniony Ethan Hawke przeżywa przy tym najgorszą kreację w swojej karierze.
  • 5.9
    4.0

    Magiczna zima Muminków 2017

    Topi się pod naporem nudy i wstrząsającego banału.
  • 7.9
    8.0

    Disaster Artist 2017

    W "The Disaster Artist" znalazło się miejsce na emocje, kilka oczek, puszczonych w stronę znawców oryginału, życzliwy dowcip i męską przyjaźń. Widowisko nie próbuje opowiadać ważnej historii w wielkich słowach - swoją fabularną prostotę nadrabia doskonałym wyczuciem narracji.
  • 7.4
    8.0

    Zabicie świętego jelenia 2017

    Wstrząsa i skłania do refleksji - jak każdy film Yorgosa Lanthimosa, wrasta głęboko w psychikę odbiorcy.
  • 5.3
    5.0

    Na karuzeli życia 2017

    Widowisko wyrasta na teatralnej glebie, podlanej konwencją kina lat '50 - niestety, żaden walor estetyczny nie zostaje wykorzystany w pełni, skutkując nieurodzajnym ugorem.
  • 2.0
    1.0

    Totem 2017

    Poprzez paranoiczną pracę kamery twórca próbuje ukryć nieudolną grę aktorską polskich raperów, występujących w "Totemie" - niestety, idąc za ciosem ukryciu ulega cała linia fabularna. Nieudolność techniczna skutkuje tytułem nieczytelnym, drażniącym percepcję odbiorcy.
  • 7.9
    6.0

    Cicha noc 2017

    Błyskotliwej satyry nigdy nie za wiele, jednak barokowy przepych narodowych grzechów w pewnym momencie męczy, nie pozostawiając miejsca na krztę refleksji - ta zabita zostaje również prostotą przekazu.
  • 8.2
    6.0

    Nie jestem twoim murzynem 2016

    Dokument segreguje wiedzę odbiorcy i jeszcze szerzej otwiera mu oczy z niedowierzania, że człowiek człowiekowi zgotował taki los.
  • 8.8
    6.0

    Coco 2017

    Bajka skierowana do najmłodszych - w bardzo prosty i sympatyczny sposób opowiadająca o relacjach w rodzinie oraz o trudach realizacji pasji. Bogata kulturowo i wizualnie - z drugiej strony ginąca w odmętach innych dokonań wytwórni, bardziej pasjonujących w warstwie fabularnej.
  • 5.4
    5.0

    Liga Sprawiedliwości 2017

    Bawi i zaspakaja na poziomie skrajnie przyziemnych wartości kinowego obrazu. Jest kolejnym fundamentem kształtującego się wszechświata superbohaterów - nierównym, nielogicznym, momentami wręcz męczącym. Wydaje się jednak, że najbardziej stabilnym.
  • 4.6
    3.0

    Slumber 2017

    Klisze męczą, wtórność nudzi, a nieumiejętność twórców bawi - po co marnować sobie czas na film, o którym zapomnicie na drugi dzień po odbytym seansie?
  • 5.3
    6.0

    Listy do M. 3 2017

    Produkcja staje się gigantyczną strzykawką, aplikującą solidną dawkę świątecznego humoru każdemu widzowi.
  • 5.3
    4.0

    Suburbicon 2017

    Niestety, pomimo wielu intrygujących kontekstów, "Suburbicon" bardziej męczy niż bawi.
  • 7.4
    7.0

    Najlepszy 2017

    Pomimo poważnej tematyki, "Najlepszy" nie ciąży na odbiorcy, jak inne produkcje rodzimej kinematografii. Film motywuje, unaocznia klęskę narkomanów, nie tracąc przy tym pogodnych tonów i ogólnej lekkości.
  • 6.5
    6.0

    Mother! 2017

    Podobnie jak u Larsa von Triera, natężenie symboliki sprawia tutaj, iż każdy widz na swój sposób odczyta "Mother!". Seans potraktować można zatem jako intrygującą łamigłówkę erudycyjną.
  • 4.5
    5.0

    Piła: Dziedzictwo 2017

    Twórcy wygrali swoją grę z delikatnymi ubytkami na ciele - "Piła: Dziedzictwo" nie rozczarowuje, jednak po 7 latach nieobecności na ekranach kin można byłoby wskórać z nią coś znacznie ciekawszego.
  • 7.6
    7.0

    Thor: Ragnarok 2017

    Klasyczny Marvel bez hamulców - kino superbohaterskie podane w uniwersalnej i relaksacyjnej formie, ze złożami humoru i znakomitymi postaciami. W fabule coś zgrzyta, kolejny szemrany superłotr próbuje przejąć władzę nad światem, lecz widz przymyka na to oko, podziwiając znakomity mix SF, kina miecza i sandałów na modłę "Gladiatora" oraz klasycznego fantasy.
  • 6.4
    6.0

    1922 2017

    Ciekawy komentarz w stronę kondycji psychiki ludzkiej oraz metaforyczna wizja Wielkiego kryzysu. Dużo tu kontekstów, dużo zachłanności - na szczęście wszystko wybrzmiewa z zaplanowanym powodzeniem, a twórca nie okazał się pazerny na ilość tropów interpretacyjnych oraz jakość obrazu.
  • 6.3
    7.0

    November 2017

    Na pewno spodoba się komuś, komu nieobce są mroczne klimaty, przyprawione egzotycznymi, a zarazem tak bardzo nam bliskimi elementami zabobonu.
  • 4.5
    5.0

    Soyer 2017

    Krok naprzód w twórczości Łukasza Barczyka - z pewnością satysfakcjonujący, choć niepozbawiony wad.
  • 8.0
    5.0

    Niemiłość 2017

    Zgrabnie sklecony kolaż obrazujący nowoczesną Rosję i bezdusznych ludzi, niemogących poradzić sobie z brakiem oraz nadmiarem uczuć względem siebie i innych.
  • 4.4
    3.0

    Pierwszy śnieg 2017

    Søren Sveistrup, Hossein Amini i Peter Straughan napisali scenariusz - niestety, spadł śnieg przykrywając linie dialogowe, wiatr porwał kilka kartek i została z niego niespójna całość. Nad nią pochylili się amerykańscy producenci, dorzucając swoje trzy grosze - w dużej mierze to oni są winni ostatecznej formie "Pierwszego śniegu".
  • 2.6
    2.0

    Emotki. Film 2017

    Fabularny mętlik, starający się udowodnić, że niesie za sobą więcej treści, niż lokowanych produktów - nic bardziej mylnego.
  • 7.3
    7.0

    Fantastyczna kobieta 2017

    Melancholia miesza się tu z brutalną walką o godność. Wszystko podane zostaje z subtelną nutą LGBTQ - zaakcentowaną, lecz nie propagandową.
  • 7.9
    7.0

    Twój Vincent 2017

    Kilogram biografii i tona sztuki - nic dziwnego, że o widowisku mówi się, jako o pewnym kandydacie do Oscara.
  • 8.2
    8.0

    Blade Runner 2049 2017

    Godny spadkobierca "Łowcy Androidów" - zgrabnie splatający wszystkie wątki z niedopowiedzianego oryginału i równie spektakularny. Niestety, pośród rzeszy superlatywów najbardziej w oczy kłuje nadmiar pretensjonalnej treści.
  • 6.5
    5.0

    Gra Geralda 2017

    Jest to danie mdłe, pozbawione przypraw, ginące w odmęcie kina klasy B.
  • ?
    7.0

    Posmak tuszu 2016

    Przypadnie do gustu każdemu fanowi twórczości Xaviera Dolana. Morgan Simon zrealizował szczery obraz kilku aspektów miłości - równocześnie sparafrazował treść "Wyśnionych miłości".
  • 4.7
    5.0

    Wszyscy moi mężczyźni 2017

    Znośna choć nieobowiązkowa atrakcja dla obu płci i dwóch generacji. Hallie Meyers-Shyer zaprasza do świata pięknych ludzi i opowiada bajkową historię miłości i radości - wszystko ocieka kiczem i plastikiem.
  • 2.6
    1.0

    Botoks 2017

    Choroba weneryczna polskiej kinematografii. Film obraźliwy zarówno dla kobiet, Polskiej Służby Zdrowia, jak i widzów w salach kinowych.
  • 5.8
    5.0

    Gaga: Five Foot Two 2017

    Jest jak artykuł z "Życia na gorąco" - bardzo ciekawy w warstwie wizualnej, ale pusty i sztuczny, pisany dla przeciętnego człowieka bez aspiracji do większej erudycji.
  • 6.9
    7.0

    Mięso 2016

    "Mięso" to seans dla tych, którzy lubią myśleć na filmie, po filmie - o filmie. Oni wyjdą z kina najedzeni do syta.
  • 5.5
    4.0

    LEGO® NINJAGO: FILM 2017

    Lepiej odpuścić sobie ten zestaw klocków i poczekać na kolejny, produkowany z odpowiednim zapasem czasu - niechaj żarty dojrzeją, a intertekstualny woreczek z pomysłami znów wypełni się po brzegi błyskotliwymi konceptami na nową podróż do krainy pastiszu, parodii i intertekstualności.
  • 6.2
    5.0

    Kingsman: Złoty krąg 2017

    Seans ma swoje "momenty" - dla nich warto wybrać się do kina. Nie oczekujcie jednak powtórki ze znakomitych "Tajnych służb".
  • 8.1
    9.0

    The Square 2017

    Dla przypadkowych przechodniów "The Square" może być bardzo gorzkim doświadczeniem z pogranicza wstrząsu emocjonalnego i światopoglądowego - szczególnie, gdy ukazany absurd okazuje się prawdą widzianą z okien Waszych domów.
  • 6.1
    4.0

    Powiernik królowej 2017

    Prosta, ponadczasowa historia o tolerancji i obdarciu z kulturowych stygmatyzacji oraz relacji z drugą osobą wyłącznie poprzez jej charakter oraz inteligencję - takich cech z pewnością nie można odmówić "Powiernikowi królowej". Niestety, słodko-kwaśny charakter produkcji jest zdecydowanie zbyt słodki, a jego słodycz zabija pokłady goryczy i smutku, jakie w gruncie rzeczy kryją się w opowieści o samotnym władcy i równie samotnym cudzoziemcu.
  • 3.9
    2.0

    American Assassin 2017

    Obraźliwy twór, zamieniający istotny problem terroryzmu w amerykańską pulpę rodem z pierwszych "Jamesów Bondów" - one posiadały jednak własny styl i konwencję, czego wyraźnie brakuje najnowszej produkcji Cuesty.
  • 5.1
    5.0

    Tulipanowa gorączka 2017

    Niestety, Justin Chadwick wprawnym reżyserem nie jest, a do znakomitego adaptatora tym bardziej mu daleko. Fabuła ginie gdzieś w chaotycznym montażu produkcji, właściwa historia rozpoczyna się dopiero w połowie filmu i tylko kilka ciekawych kreacji aktorskich ratuje "Tulipanową gorączkę" przed spektakularną klęską.
  • 7.7
    8.0

    To 2017

    Jest produkcją na wskroś straszną i sentymentalną - idealnie wyważa oba główne prądy twórczości Kinga. Jest igłą w stogu bezbarwnych, jałowych straszaków, zalewających sale multipleksów.
  • 5.1
    4.0

    Renegaci 2017

    "Renegaci" od samego początku wyrafinowaniem nie grzeszą, jednak im dalej pod wodę, tym bliżej dna - każda kolejna scena wtłacza w film jeszcze więcej absurdu. Finalnie "Renegaci" stają się czystym, średniobudżetowym kiczem o kilku cwaniaczkach, co po złoto nazistów popłynęli w ciemną toń jeziora na Bałkanach.
  • 6.7
    7.0

    Na pokuszenie 2017

    Jest znakomitym thrillerem, choć gdzieś czasem napięcie ulatuje, a i klimat w kilku scenach prosi o zagęszczenie. Coppola zbyt skupiła się na swoich postaciach, porzucając troski o atmosferę produkcji - coś kosztem czegoś.

Aktywne