Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
Obserwuj

Kornel Nocoń

  • Średnia ocena: 5.3
  • Pozytywnych recenzji: 46%
  • Liczba recenzji: 121 w tym 109 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 50
  • Liczba recenzji negatywnych: 59
  • Średnio ocenia: 0.4 niżej niż inni krytycy
  • Poziom ocen: 35% wyżej, 30% niżej, 35% tak samo jak inni krytycy
  • Najwyższa ocena: 9.0 dla Quality Time
  • Najniższa ocena: 1.0 dla Pakt krwi
  • Najbardziej odrębna ocena: 5.0 dla Niemiłość

Recenzje

  • 4.3
    4.0

    The Circle. Krąg 2017

    FDB
    Posiada ten sam problem, co rodzime kino polityczno-propagandowe - stara się mówić o wielkich rzeczach w bardzo prostych słowach. Bohaterowie zastąpieni zostają biblijnymi archetypami, kwestie są w twardym drewnie strugane, a w fabule dominuje biel i czerń.
  • 5.7
    6.0

    Riko prawie bocian 2017

    FDB
    Film przedstawia prostą historię opowiedzianą w łatwy, absorbujący i przystępny sposób - tym samym trafiającą do serc i umysłów najmłodszych, dodatkowo uczącą akceptacji na tle rasowym i seksualnym oraz motywującą do realizacji marzeń.
  • 3.6
    3.0

    Jak dogryźć mafii 2017

    FDB
    Humor jak spod bloku - gwiazdy jak z ambitnego kina. Jak dogryźć mafii to głupkowata komedia przez duże "G", której żart oparto wyłącznie na gimnazjalnym rozumieniu sfer intymnych.
  • 6.8
    5.0

    Słudzy diabła 2017

    FDB
    Azjatycki horror znów pokazał swoją klasę, choć trzeba pamiętać, że im dalej na Wschód, tym straszniej i oryginalnej. Gwarantuję jednak, że tak sprawnej układanki różnych konwencji nie widzieliście od bardzo dawna.
  • 5.6
    5.0

    Głosy ze ściany 2017

    FDB
    Nie jest dziełem w pełni satysfakcjonującym, choć fani powieści z dreszczykiem, powinni wyjść z kina zadowoleni. W gruncie rzeczy, Głosy ze ściany nie są tyleż postmodernistycznym horrorem na modłę Klątwy, co ubogim thrillerem psychologicznym, przyprawionym szczyptą koszmarnych kostiumów i sterylnych - niemal skansenowych - pomieszczeń.
  • 5.0
    3.0

    Ach śpij kochanie 2017

    FDB
    Po godzinie widz już nie wie, jaką historię chcą mu opowiedzieć twórcy. Zagubiony, układa się wygodnie w fotelu i przeklina intrygujące spoty reklamowe, które kazały mu wydać pieniądze na bilet.
  • 7.3
    8.0

    Łagodna 2017

    FDB
    Dzieło przewrotne i groteskowe - w bardzo cierpkiej definicji tych słów.
  • 7.8
    7.0

    20th Century Women 2016

    FDB
    Transowe przejścia, jak w hipisowskim tripie po LSD, archiwalne nagrania, realia koncertów punkowych - pomimo zalewu nostalgicznych produkcji, rozgrywających się 3-4 dekady temu, które goszczą ostatnio na ekranach kin i platformach streamingowych, 20th Century Women tworzy najznakomitszą panoramę epoki.
  • 7.2
    7.0

    Borg/McEnroe. Między odwagą a szaleństwem 2017

    FDB
    Emocje jak na meczu, klimat, jak w latach '80, satysfakcja, jak po dobrze spędzonym czasie w kinie.
  • 8.1
    5.0

    Niemiłość 2017

    FDB
    Dopracowane kadry kontrastują z brzydotą rzeczywistości - obie płaszczyzny łączy jednak pewna cecha wspólna: przerost ambicji twórców. Szkoda, ponieważ 40-minutowy seans Niemiłości byłby dziełem spełnionym.
  • 6.3
    7.0

    Symulacja 2017

    FDB
    Doskonały postmodernistyczny twór sprawnie bawiący się konwencją oraz formą. Twórca jawi się jako lingwista mediów, władając językiem kina, teatru oraz gier komputerowych.
  • ?
    ?

    Pulsowanie 2017

    FDB
    Całokształt przyprawia imitacją praw fizyki, funkcjonujących w realnym świecie. Produkt w sam raz na imprezę techno, gdzie grają dobrą muzykę.
  • ?
    ?

    [O] 2017

    FDB
    Mario Radev oraz Chiara Sgatti wizualizują przepiękną krainę zakorzenioną w twórczości Zdzisława Beksińskiego. Fantastyczna fauna i flora, stworzona za pomocą pewnej i dokładnej kreski, stanowi tutaj zobrazowanie działań natury.
  • ?
    ?

    Mak 2017

    FDB
    Ponad wszystko animacja Natalii Serebrennikovej jest powierzchownym studium konsumpcjonizmu oraz różnic kulturowych między Rosją a Stanami Zjednoczonymi.
  • ?
    ?

    Odżywka 2017

    FDB
    Kształty pulsują, nieregularne linie drżą, a protagonista rozkoszuje się transowym tripem - kierunek: młodość. Tak psychodelicznej reminiscencji nie przyszło Wam jeszcze doświadczyć!
  • ?
    ?

    Bankiet 2016

    FDB
    Szczyt absurdu sięga tu do kuriozalnej puenty. Fani "Kingsman: Tajne służby" będą zachwyceni.
  • ?
    8.0

    Liberation Day 2016

    FDB
    Ostatecznie "Liberation Day" w minimalnym stopniu staje się dokumentem o zespole muzycznym. W gruncie rzeczy jest to kronika z niezwykłej podróży i hiperboliczna walka skrajnych ideologii, nierówny pojedynek wieczoru między kiczem a polityką, wolnością słowa a cenzurą, sztuką a propagandą.
  • 7.3
    9.0

    Quality Time 2017

    FDB
    Intermedialny flow awangardowego twórcy. Przewrotne studium psychologiczne i kulturoznawcze, przyciągające swoim innowacyjnym językiem od pierwszych chwil trwania.
  • 7.4
    8.0

    Brigsby Bear 2017

    FDB
    Łzy się cisną do oczu - czasem z przypływu nostalgii, czasem przez szczere wzruszenie.
  • 5.1
    5.0

    Amok 2017

    FDB
    Dobre kino gatunkowe, lecz ambitny projekt przerósł niestety Kasię Adamik - ilość wątków i konwencji tworzy z filmu tytuł niespójny i chaotyczny.
  • 4.4
    5.0

    Ostatnia klątwa 2016

    FDB
    Intencje były dobre, artystyczna konwencja również. Finalnie Ostatnia klątwa jawi się jako ciekawa wariacja nad kryminalną intrygą - ale tylko z wierzchu, jej wnętrze jest puste, delikatnie ociekające metafizyką kina klasy B.
  • 6.1
    7.0

    Marsz pingwinów 2: Przygoda na krańcu świata 2017

    FDB
    Choć fabuła stanowi kopię Marszu pingwinów z 2005 roku, twórcy dokonali właściwych korekt filmowego pierwowzoru - drażniące popowe piosenki o chłodzie i lodzie, zastąpiono cichym, nienarzucającym się podkładem muzycznym. Ziarnisty obraz został wyostrzony i dopracowany.
  • 3.2
    ?

    Wszystko albo nic 2017

    FDB
    Długi - 107 minut - i bezcelowy pożeracz Waszego cennego czasu. Dzień będzie piękniejszy bez tego seansu.
  • 4.0
    4.0

    Super Spark: Gwiezdna misja 2017

    FDB
    Jeśli koniecznie chcecie zabrać swojego milusińskiego do kina, nic nie stoi na przeszkodzie do wskoczenia w wir gwiezdnych przygód Sparka. Jeśli oczekujecie bardziej wysublimowanej animacji, poczekajcie z tym wypadem jeszcze chwilę. Nie chodzi mi nawet o fabułę produkcji, lecz o jej szatę graficzną, która nie dorównuje nawet pierwszej odsłonie Toy Story z 1995 roku.
  • 6.0
    6.0

    Bodyguard Zawodowiec 2017

    FDB
    Znakomita laurka, podpisana przez Jacksona, Reynoldsa i Hayek - wysłana do fanów na całym świecie, bez których aktorzy nie mieliby czego szukać na hollywoodzkich salonach i za to dziękują im w filmie.
  • 6.8
    6.0

    Barry Seal: Król przemytu 2017

    FDB
    Całkiem przyjemnie patrzy się na skrajnie klasycznego Toma Cruise'a w skrajnie klasycznym filmie z szufladki życie i czasy cwaniaka z Ameryki.
  • 4.1
    5.0

    Dom wygranych 2017

    FDB
    W filmie wielokrotnie pojawia się niewielki atrybut w postaci jointa. Prawdopodobnie jest on receptą na stworzenie komedii a la Dom wygranych - pełnej niekompatybilnych motywów, które finalnie tworzą zgrabną, choć mało wyrafinowaną konstrukcję tytułowego budynku.
  • 4.6
    6.0

    Mamuśki mają wychodne 2017

    FDB
    Czasem lepiej wysłuchać Mamusiek, niż brać udział w wulgarnej i żenującej Ostrej nocy, szczególnie, gdy na przyjęcie zapląta się niechciana Agentka specjalnej troski.
  • 4.8
    2.0

    Agentka specjalnej troski 2016

    FDB
    Agentka specjalnej troski staje się filmem trzech wojen: damsko-męskiej, francusko-terrorystycznej i walce widza z usilną chęcią opuszczenia sali kinowej w trakcie seansu.
  • 4.4
    3.0

    Mroczna wieża 2017

    FDB
    Mroczna Wieża runęła. Człowiek w Czerni podążał przez pustynię, a pusta, bezbarwna pulpa podążała w ślad za nim - parafrazując najsłynniejszy cytat z całego cyklu książek mistrza grozy. I fan Kinga wściekły, i niedzielny widz znudzony.
  • 6.4
    6.0

    Ciambra 2017

    FDB
    Twórca przybliża kulturę włoskich Romów i problematykę zamkniętych grup społecznych, ulokowanych - dosłownie i dyskursywnie - na skraju cywilizacji. To dobre kino zaangażowane - dostatecznie ciężkie, by zapadło w pamięci widzów i dostatecznie lekkie, by nie odstraszyć mniej wysublimowanych smakoszy kina.
  • 8.2
    9.0

    Dunkierka 2017

    FDB
    Jeśli Nolan to współczesny spadkobierca wysublimowanego kina wysokobudżetowego spod znaku Kubricka, Mroczny Rycerz to rodzaj Mechanicznej Pomarańczy XXI wieku, a Interstellar bawi się stylistyką metafizycznego SF rodem z Odysei Kosmicznej - Dunkierka to nic innego jak swoiste Full Metal Jacket. Równie innowacyjne, w bardziej awangardowej koncepcji.
  • 7.8
    7.0

    Teheran tabu 2017

    FDB
    Umiejętny sygnał S.O.S. wysłany w eter całego świata.
  • 7.6
    6.0

    Wind River 2017

    FDB
    Scenariusz Wind River dało się rozwinąć, wtłoczyć w niego jeszcze więcej emocji i niepokoju - niestety całokształt wytraca napięcie zanim oś fabuły dochodzi do oczekiwanego suspensu. Finał nadal wstrząsa, lecz daleko mu do ciosu w twarz, zadanego przez Villeneuve w Sicario. Szkoda, gdyż Indiański rezerwat, stanowiący ostatni bastion rdzenności, to idealne miejsce do brutalnych starć na tle postkolonialnym.
  • 6.8
    5.0

    Blask 2017

    FDB
    Bajkowy realizm - to dobre sformułowanie, opisujące filmowe clue produkcji Naomi Kawase. Szkoda tylko, że Blask jest tak powierzchowny i mało wyrównany.
  • ?
    7.0

    Dave Made a Maze 2017

    FDB
    Kino klasy B może pochwalić się wspaniałym spadkobiercą kultury irracjonalnych komedii. Intertekstulność fabuły, scenografia, relacje między bohaterami - każdy aspekt "Dave w labiryncie" to rodzaj kinematograficznego majstersztyku z dolnej półki sklepu z DVD.
  • ?
    8.0

    Centaur 2017

    FDB
    Kino na skraju depresji, niemal nihilistyczne w swojej wymowie - jawny traktat o tym jak łatwo zniszczyć każdego człowieka. Aktan Arym Kubat, poprzez ukazanie postawy Centaura, podkreśla wyjątkowość kultywowania tradycji oraz życia określonymi przez siebie wartościami i zasadami.
  • 7.7
    ?

    Najpiękniejsze fajerwerki ever 2017

    FDB
    Prawdopodobnie najlepsza produkcja, obrazująca pokolenie Y jaka powstała w rodzimej kinematografii. Pokolenie bez celu, pełne nienawiści, buntu... i narkotyków.
  • ?
    ?

    Ja i mój tata 2017

    FDB
    Krzysztof Kowalewski i Łukasz Simlat tworzą urzekający duet, a ich wzajemna interakcja wyciska z oka zarówno słodką jak i gorzką łzę. Każdy motyw, mający wywołać u widza określoną emocję wybrzmiewa bezbłędnie i tylko zbytnie dopowiedzenie zaburza pełny odbiór filmu "Ja i mój tata".
  • ?
    ?

    Figury niemożliwe i inne historie II 2016

    FDB
    Produkcja, którą zachwyciłem się już na tegorocznej edycji festiwalu animacji O!pla - wieloznaczna, oddająca fascynację konstruktywistycznymi normami i zasadami.
  • ?
    ?

    Olbrzym 2016

    FDB
    Klasyczny film motywacyjny - odpowiednio stonowany, lecz mało oryginalny.
  • 6.8
    7.0

    Zwierzęta 2017

    FDB
    Po nitce do kłębka - tak prezentuje się najłatwiejsza kulturowa rada, pozwalająca wydostać się z labiryntu, z której skorzystał już mitologiczny Tezeusz. Nić rzucona przez Zglińskiego łuszczy się i rozwarstwia - niczym korzeń, wtapia się w luźną oś narracji, rozbijając klasyczną fabułę filmową.
  • ?
    7.0

    Żegnaj entuzjazmie 2017

    FDB
    Kino wywołujące nastrój poprzez obraz, a nie retorykę stylistycznych naleciałości i kontekstów. Rozbicie fabuły na niepowiązane ze sobą sekwencje, odejście od klasycznych struktur narracji i pozostawienie widza na głębokiej wodzie niewiedzy - to tylko kilka atrakcji, które zaserwuje Wam najnowsze dzieło Vladimira Durána.
  • ?
    6.0

    Ascent 2016

    FDB
    Co prawda film cierpi na przerost kiczowatego pretensjonalizmu, jednak na szczególne uznanie zasługuje jego kulturowe studium - to synekdocha, którą śmiało odnaleźć można w każdym naturalnym czy wielowiekowym testamencie kulturowym, obecnie reprodukowanym na tanich pocztówkach i pamiątkach ze straganu. A zamiast voice-overu w domowych warunkach miło byłoby nałożyć na przepiękne zdjęcia góry Fudżi któryś z odczytów wierszy Edwarda Stachury.
  • 5.9
    7.0

    Król Belgów 2016

    FDB
    Przyjemny, niewymagający, zabawny. Zbytnio oparty na stereotypach, jednak ciężko wskazać komedię, która nie drażniłaby się z pojęciem poszczególnych kulturowych schematów. Równocześnie to kino drogi króla, ponownie wnoszącej go na nowy, świadomy tron władzy politycznej, najbardziej szydzące z ludzkiego zakłamania.
  • ?
    8.0

    Ciała 2017

    FDB
    Szokują, momentami nawet brzydzą. I choć w warstwie fabularnej film nie prowadzi do żadnych ciekawych konkluzji, to z przyjemnością oczekuje się kolejnego odrealnionego motywu czy sceny.
  • 6.3
    6.0

    Neruda 2016

    FDB
    Nie jest filmem, który śmiało polecić można każdemu typowi widzów. Swoje łakocie znajdą tutaj fani twórczości Quentina Tarantino i Chada Stahelskiego. To kino przewrotne, nieobliczalne i nieco naiwne.
  • ?
    5.0

    Napalm 2017

    FDB
    Sama historia dwójki nieszczęśliwie zakochanych jest ciekawa i poruszająca - niestety, nie w takiej formie, w jakiej zdecydowano się ją zrealizować.
  • 6.0
    6.0

    Inxeba. Zakazana ścieżka 2017

    FDB
    Intrygująca lekcja obcej kultury oraz lewicowa wykładnia o tematyce "jak żyć, by być wolnym" - udana i przekonująca, jednak aż nazbyt rewolucyjna w anarchistycznym tego słowa znaczeniu.
  • 5.1
    6.0

    Mały Jakub 2016

    FDB
    Sprawdza się jako studium natury i psychiki ludzkiej tylko i wyłącznie dzięki łagodnemu odrealnieniu fabuły produkcji. Niestety, trudno wyraźnie stwierdzić, do jakiej grupy odbiorców trafić miał debiut Bielińskiego - dla dorosłych wypada on nieco naiwnie i niepełnie, dla małoletnich jest zbyt pesymistyczny i dosłowny.
  • 3.9
    ?

    Porady na zdrady 2017

    FDB
    Ten film miał być w swojej konwencji lekki i przyjemny - ostatecznie skończył jako koszmarna wydmuszka z wielkanocnej wyprzedaży.
  • 6.0
    5.0

    Old Fashioned 2014

    FDB
    Jako autonomiczny twór kina niezależnego męczy swoim niedopracowaniem, choć twórcy nie można odmówić swobody i lekkości, w jakiej łączy ze sobą żelazne doktryny wiary i portret konserwatywnej miłości w czasach szeroko rozumianej swobody cielesnej i seksualnej.
  • 5.4
    5.0

    Miłość aż po ślub 2017

    FDB
    Półtoragodzinny przegląd reklam, na siłę zszytych prostą historią. Ale czy to właśnie nie przez tą prostotę odbiorcy pokochali komedie romantyczne?
  • 6.4
    6.0

    Gru, Dru i Minionki 2017

    FDB
    Nie jest seansem obowiązkowym, jednak wartościowym i z pewnością lepszym, od dwóch poprzednich odsłon serii. A wasze pociechy z pewnością - być może ponownie - rozkochają się w żółtych stworkach.
  • 4.6
    2.0

    Ostra noc 2017

    FDB
    Jest zbyt soft na czarny humor i zbyt hard na produkcję do obiadu dla całej rodziny. Zamiast celnych dialogów twórcy postawili na dowcip sytuacyjny - polegli na każdym polu.
  • 4.0
    4.0

    Baywatch. Słoneczny patrol 2017

    FDB
    Choć Baywatch niesie za sobą przyjemną, letnią bryzę, trudno nie uciąć sobie drzemki na tej plaży dla nudystów - gdy dwugodzinna produkcja nareszcie się kończy, widz zaczyna tęsknić za mroźną zimą.
  • 4.9
    5.0

    Dzika 2016

    FDB
    Jako pojedyncze dzieło, Dzika sprawdza się w kategorii periodyzacji europejskiej kinematografii XXI wieku. Krebitz pożarła swój własny ogon - stworzyła projekt nazbyt ambitny w stosunku do swojej reżyserskiej niedojrzałości.
  • 2.8
    ?

    Aplik@cja 2016

    FDB
    Niestety, to co w założeniu miało składać się na ambitny, metaforyczny horror z nurtu ghost story, szybko przeradza się w niestrawny bigos klisz i niedomówień. Śmiertelna aplikacja szaleje niczym sienny katar, a nie śmiercionośny wirus, scena za sceną coraz bardziej niwecząc wyjściowy plan fabuły.
  • 5.8
    7.0

    Smerfy: Poszukiwacze zaginionej wioski 2017

    FDB
    Studio Sony powraca do klasyki, stosując środki narracji sprawdzone przy innych filmach animowanych wyprodukowanych przez wielkie koncerny filmowe, jak Walt Disney czy Dreamworks. Wyborny humor pozbawiony ograniczeń wiekowych, przepiękny obraz - Poszukiwacze zaginionej wioski to najsmerfniejsza produkcja od czasów oryginalnego serialu animowanego.
  • 3.2
    4.0

    Ostatni smok świata 2016

    FDB
    Niestety, koszmarna strona wizualna, to element obok którego nie można przejść spokojnie. Ukraińska kinematografia po raz kolejny udowodniła, że do najlepszych nie należy.
  • 7.0
    8.0

    Zoologia 2016

    FDB
    Społeczne przytyki, niczym w rodzimym Dniu świra, początkowo budzą śmiech, lecz równie szybko skłaniają do ponurej refleksji. Świat ukazany w Zoologi przedstawiony jest przez pryzmat krzywego zwierciadła - zwierciadła, odbijającego również nasze otoczenie.
  • ?
    7.0

    LoveTrue 2016

    FDB
    Nie jest może dziełem odkrywczym, świetnie radzi sobie natomiast z obserwacją ludzi.
  • ?
    5.0

    La ragazza del mondo 2016

    FDB
    Cierpi na niewykorzystany potencjał pomysłu wyjściowego i brak obserwacji autentycznych zachowań ludzkich. Relacje między bohaterami produkcji oraz ich interakcje z otoczeniem odbywają się w sposób mechaniczny, umowny - oparty na powszechnie akceptowanych schematach.
  • 4.7
    5.0

    Gwiazdy 2017

    FDB
    Nie pomógł zakrwawiony nóż, nie pomogła goła baba - najnowszy film twórcy Różyczki jest zwyczajnie bezbarwny i nijaki.
  • 7.8
    7.0

    Czerwony żółw 2016

    FDB
    Mądry i skromny - a ponad wszystko wizualny i empiryczny.
  • ?
    4.0

    Brud 2017

    FDB
    Brud to gorzkie wino, które odbije się czkawką nawet dzień po spożyciu. Twórczyni zwraca uwagę na istotny problem, sili się na autentyzm - wszystko spala jednak na panewce brakiem choć delikatnego dystansu.
  • ?
    6.0

    Buster's Mal Heart 2016

    FDB
    Czerstwy humor odstaje od reszty produkcji i zdradza naczelny problem reżyserki - w chwili, gdy Sarah Adina Smith może bazować na zapożyczonych pomysłach, radzi sobie bezbłędnie. Kłopoty zaczynają się w momencie, kiedy finałowemu efektowi pracy należy nadać autorskiego sznytu.
  • ?
    7.0

    Dzień po żałobie 2016

    FDB
    Posttraumatyczne kino już dawno nie zostało zaprezentowane z tak inteligentną klasą i ciepłą ironią. Duża w tym rola rewelacyjnie napisanych postaci, nieco karykaturalnych, ale też ciepłych i przyjemnych, trwających w realnym rozdarciu i poczuciu żalu.
  • ?
    3.0

    Katie Says Goodbye 2016

    FDB
    Roberts chciał wyśmiać, ale i ostrzec, po drodze coś nie wyszło i popadł w banał - to smutna historia wielu filmowców zza wielkiej wody.
  • ?
    4.0

    X 500 2016

    FDB
    Koncept przegrywa z formą, a cenę za to ponosi odbiór X500. To banalne kino wszystkiego i niczego.
  • ?
    5.0

    Donald zapłakał 2016

    FDB
    Szkoda, że twórca nie zdecydował się rozwinąć pobocznych wątków - wtedy z pewnością uniknąłby dominującej monotonii.
  • 2.2
    1.0

    Pakt krwi 2017

    FDB
    Twórcy nie spełniają żadnych założeń związanych z produkcją filmową - kaleczą scenariusz, obraz i aktorstwo, a przy tym znęcają się nad widzem, każąc zapłacić im za chory twór niespełnionych ambicji.
  • 4.7
    5.0

    Wyklęty 2017

    FDB
    Mimo kilku problemów ze scenariuszem, produkcja Łęckiego stanowi godny hołd zamordowanym żołnierzom, równocześnie odcinając się od niektórych polskich stereotypów na widowiska tego typu.
  • 6.3
    7.0

    Ghost in the Shell 2017

    FDB
    Spektakularna, choć nierozbuchana uczta dla oczu i umysłów. Mimo spłycenia, czy nawet strywializowania, pewnych aspektów egzystencjalnego dualizmu Major, najnowsza produkcja utrzymuje dyskursywnego i konwencjonalnego ducha swojego pierwowzoru, co rzadko udaje się uzyskać, przekładając dzieło wschodniej kultury na komercyjny język zachodniego odbiorcy.
  • 6.1
    5.0

    Life 2017

    FDB
    Z pewnością spodoba się widzom nie zaznajomionym z głośnymi produkcjami z pogranicza SF i horroru. Dla weteranów obu gatunków film Daniela Espinosy będzie nad wyraz przewidywalny i zwyczajnie nudny.
  • 7.2
    8.0

    Zło we mnie 2015

    FDB
    Stawia pytania, lecz nie sięga po jasne odpowiedzi, wodzi za nos, studiując psychikę zarówno głównych bohaterek filmu, jak i samych widzów, przyzwyczajonych do klasycznych schematów kina grozy.
  • 7.9
    8.0

    Nazywam się Cukinia 2016

    FDB
    W szczery i bezpretensjonalny sposób ukazuje istotny problem współczesnego społeczeństwa. Unika banalnych morałów, prowokuje do refleksji, a może nawet zmieni czyjąś percepcję wobec podopiecznych domów dziecka. Przy tym wszystkim jest to film nad wyraz inteligentny.
  • 6.7
    7.0

    Kong: Wyspa Czaszki 2017

    FDB
    Stanowi godną, współczesną interpretację ikony popkultury.
  • ?
    4.0

    Paulo Coelho. Niesamowita historia 2014

    FDB
    Pozostawia wiele do życzenia, głównie w warstwie narracyjnej i w finalnym wydźwięku całej produkcji. Usatysfakcjonowani zostaną z pewnością fani twórczości brazylijskiego autora - film posiada masę smaczków i nawiązań do bibliografii prozaika oraz wypełniony jest konkretnymi tropami zdradzającymi jego autobiograficzne inspiracje.
  • 4.4
    5.0

    W spirali 2015

    FDB
    Poprawny, choć nie perfekcyjny. Oniryczne wizje pozbawione zostają abstrakcyjnego pazura przez liczne jump-cuty i mechaniczne ruchy kamery, lecz pozostała strona warsztatowa nie pozostawia u widza gnębiącego niedosytu.
  • 4.5
    5.0

    xXx: Reaktywacja 2017

    FDB
    Nie jest już trywialnym hitem na Polsacie o 20.00 - daleko mu jednak do wzrastających gigantów kina akcji pokroju Johna Wicka.
  • 5.6
    4.0

    Lekarstwo na życie 2017

    FDB
    Jeden z bardziej brutalnych horrorów ostatnich lat jest przeraźliwie niespójny - zarówno od strony technicznej i wizualnej, jak i struktury fabularnej. Logiczne wyjaśnienie wszystkich zwrotów akcji i połączenie ich z elementami wniesionymi do filmu tylko po to, by zaszokować odbiorcę jest zwyczajnie niemożliwe.
  • 3.9
    2.0

    Wściekły Nick 2016

    FDB
    Najgorsza z możliwych odsłona kina klasy B, której seans nie pozwala nawet rozkoszować się nieudolnością twórców.
  • 7.6
    7.0

    John Wick 2 2017

    FDB
    Definitywnie jeden z najlepszych akcyjniaków ostatnich lat. Doskonale samoświadomy, wynosi kicz kina zawsze pełnego magazynku i celnych półautomatów na perfekcyjny poziom swobodnego pastiszu oklepanych motywów i strukturalnych wątków.
  • 3.1
    4.0

    Rings 2017

    FDB
    Fatalny scenariusz wpisuje Rings do przepastnego indeksu sequeli zakazanych - w niczym nie pomoże świetny klimat produkcji.
  • 7.0
    6.0

    Split 2016

    FDB
    Na tle innych ekranowych "przerażaczy" systematycznie trafiających do polskich kin, Split wyróżnia się dystansem do ukazywanej historii. Nie sili się na patetyczne widowisko oparte na mroku, fekaliach i tanich upiorach - jest świadomy swojej kampowości, a przy tym błyskotliwy i odważny.
  • 3.7
    3.0

    Resident Evil: Ostatni rozdział 2016

    FDB
    Paul W. S. Anderson tworzy widowiskowe kino klasy B, kopiując pomysły innych twórców.
  • 7.8
    7.0

    Nauczycielka 2016

    FDB
    Kino już dawno nie przedstawiło problemu totalitaryzmu w równie dosłowny i odrzucający widza sposób.
  • 5.7
    4.0

    Las, 4 rano 2016

    FDB
    Klarowna i symboliczna wizja wyjścia z depresji, umiejscowienia się w ciszy i spokoju. Kolski nie popada w megalomanię, jest jasny i czytelny - niestety nie poruszający. Terapia autora nie staje się terapią widza.
  • 5.9
    5.0

    Dusigrosz 2016

    FDB
    Bawi, czasem nawet wzrusza, jest bezpretensjonalna, ale też nijaka... Dusigrosz wyleci z Waszych wspomnień szybciej, niż naciśniecie klamkę drzwi wyjściowych kina.
  • 5.6
    4.0

    Lolo 2015

    FDB
    Odstręczającej monotonii obrazu nie sprzyjają mało błyskotliwe dialogi, niejednokrotnie poziomem reprezentujące gimnazjalny humor.
  • 5.0
    6.0

    Firmowa Gwiazdka 2016

    FDB
    Produkcja może się pochwalić wysokim poziomem jakości gagów i ironicznych wymian słownych. Niestety, seksualne aluzje w pewnym momencie przestają być zabawne i zaczynają sprowadzać film w stronę humoru gimnazjalnego.
  • 3.7
    2.0

    Jak uratować mamę 2016

    FDB
    Znuży najmłodszych - ich opiekunowie natomiast długo nie będą potrafili otrząsnąć się z przytłaczającego zażenowania.
  • 3.6
    3.0

    Osaczona 2016

    FDB
    Fabułę Osaczonej można byłoby zawrzeć w 20 minutowej produkcji. Widz uniknąłby wtedy nudy, wynikającej z irracjonalnych sekwencji, nie wnoszących nic konstruktywnego do historii o Mary Portman i dwójce dzieci. Wyszło, jak wyszło - ot, horror jakich wiele.
  • 3.6
    3.0

    Diabelski młyn 2016

    FDB
    Brak napięcia, zaangażowania i interakcji z bohaterami skutkuje śmiertelną nudą.
  • ?
    5.0

    Patriarcha 2016

    FDB
    Lee Tamahori próbuje być w swoim najnowszym filmie sentymentalny i uniwersalny, dramatyczny i familijny. Summa summarum równa się niespełnionej produkcji wiarygodnie nakreślającej kulturę, nie skupiającej się na treści i formie przekazu.
  • ?
    4.0

    Abulele 2016

    FDB
    Klasyczna pulpa kina klasy B, która spodoba się najmłodszym przez zastosowanie sprawdzonych motywów i rolę sympatycznego potwora. Reszta dorosłego audytorium nie ma w nim czego szukać, chyba że ktoś na widowni jest również dobrym wujkiem.
  • ?
    5.0

    Dzień, w którym mój ojciec stał się krzakiem 2016

    FDB
    Oglądając Dzień, w którym mój ojciec stał się krzakiem należy pamiętać, że najnowsza produkcja Nicole van Kilsdonk to film robiony o dzieciach i dla dzieci. Jego humor nie rozbawi rodziców ani opiekunów, a fabuła nie zaabsorbuje ich zawiłą akcją czy oryginalnym sposobem obrazowania, jednak milusińscy wyjdą z kina usatysfakcjonowani.
  • 5.0
    3.0

    Ouija: Narodziny zła 2016

    FDB
    Często wkracza na terytoria autoparodii.
  • 3.3
    2.0

    Niebo na ziemi 2015

    FDB
    Absurd goni absurd, klisza goni kliszę.