Na skrzyżowaniu wichrów 2014

Erna jest jedną z ponad 40 tysięcy wysiedlonych decyzją Stalina rdzennych mieszkańców krajów bałtyckich. Kobieta trafia do syberyjskiego obozu pracy, gdzie stara się ułożyć życie na nowo, mając nadzieję ponownie spotkać męża.
  • Reżyser: Martti Helde
  • Scenariusz: Martti Helde, Liis Nimik
  • Premiera w Polsce: 11 marca 2016 (622 dni temu)
  • Premiera na świecie: 28 marca 2014 (1336 dni temu)
  • Ostatnia aktywność: 23 września 2016 (426 dni temu)
6.6 10.0 0.0
  • Polecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 67%
  • Liczba recenzji: 9 w tym 6 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 4
  • Liczba recenzji negatywnych: 2

Recenzje

  • 9.0
    Słowo i obraz współistnieją i się doskonale uzupełniają wytrącając widza z jego kinowych przyzwyczajeń. Pozostawałem bezbronny wobec piękna ujęć i brutalności tekstu.
  • 8.0
    Jest czymś więcej niż kolażem bolesnych wspomnień. To przede wszystkim piękne świadectwo wiary w terapeutyczną moc formy filmowej.
  • 6.7
    Bardzo specyficzny, jego liryzm ociera się niekiedy o patos, zdarza mu się dłużyć. Ale jest w nim coś przeszywająco osobistego, jakiś ulotny zapach najgłębszej z ludzkich tragedii.
  • 6.0
    Subtelna forma przypomina nam, że największe ludzkie tragedie dzieją się w ciszy, bez fajerwerków, gdzieś pomiędzy gestami i słowami. Reżyser oferuje nam wizualną ucztę w powolnym tempie, która sprawdziłaby się o wiele lepiej w krótkiej formie.
  • 5.0
    Na skrzyżowaniu wichrów można potraktować jako trans, kino medytacyjne, jednak nie różni się to wiele od audiobooka skomentowanego piękną, artystyczną, sensualną i mocno natchnioną wizualizacją.
  • 5.0
    Kamera po prostu płynie między sylwetkami zatrzymanych w ruchu postaci, co na początku intryguje, ale każda ze scen trwa za długo, a ich natłok w końcu przeciąża i sprawia wrażenie kompletnie niepotrzebnego nadmiaru. Szkoda, bo opowieść obroniłaby się sama.
  • ?
    Wyróżnia się spośród podobnych mu tematyką produkcji. Wyraźny nacisk na artyzm, nie umniejsza prawdziwości, chodź może wraz z upływem seansu nużyć, a nie budzić zainteresowania.
  • ?
    Kompletny i skończony zarówno pod względem opowiadanej historii, jak i od strony technicznej.
  • ?
    Godne polecenia, ambitne i poruszające kino. Bardziej niż o wojnie, opowiada o rozstaniu, miłości i zranionym sercu.

Aktywne