Lekarka stara się odkryć tożsamość pacjentki, która zmarła po tym, kiedy odmówiono jej leczenia.
- Aktorzy: Adèle Haenel, Olivier Bonnaud, Jérémie Renier, Louka Minnella, Christelle Cornil i 15 więcej
- Reżyserzy: Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne
- Scenarzyści: Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne
- Premiera kinowa: 9 grudnia 2016
- Premiera światowa: 18 maja 2016
- Dodany: 11 października 2016
-
Oceny krytyków
-
Oceny użytkowników
-
Recenzje krytyków
-
Jedynie aktorski wysiłek Adele Heanel zasługuje na uwagę.
-
Pozostaje filmem formalnie niespełnionym.
-
W momencie, gdy najnowsze dzieło braci Dardenne skupia się na problemie relacji społecznych, obraz można zaliczyć do dobrych filmów zaangażowanych. Jednakże psuje się, gdy kierują go w stronę kina gatunkowego. Przez ich zabiegi obraz chwilami staje się niespełnionym kryminałem z mało zaskakującym rozwiązaniem.
-
Sześciokrotni zdobywcy nagród i wyróżnień w Cannes są mistrzami fonofotograficznego odbicia rzeczywistości i mimo swoistej powtarzalności narzędzi, jakie stosują, i powielania fabuł, pozostają mistrzami. Respektując ciemną stronę ludzkiej mocy, przewrotnie zachęcają do lepszych odruchów.
-
Bracia Dardenne znów są oszczędni i przezroczyści, a jednocześnie rozpalają emocje i wciągają w podążanie za swoją bohaterką. I nadal odwołują się do społecznego sumienia.
-
Mimo, że fabuła sprzyja rozważaniu problemów moralnych, rozliczeń winy i kary, podkreśleniu jak błahe wydarzenia czasami mogą urosnąć do miana przełomowych zwrotów, "La fille inconnue" nie ma ciężaru najlepszych filmów belgijskich reżyserów.
-
W typowy dla siebie sposób twórcy konstruują pewien koncept, który potem rozwijają - szkoda tylko, że podstawowe założenie wybrzmiewa fałszywie i nieprawdopodobnie, a film niepotrzebnie się wlecze. Idealistyczne podejście reżyserów do świata nie zdało w tym wypadku egzaminu.
-
-
Recenzje użytkowników
-
Kiepska narracja, bardzo słabe aktorstwo.
Cały film ma podtekst związany z obecną sytuacją społeczną odnośnie imigrantów. Biedna dziewczyna z Afryki jest ofiarą, bo nikt jej nie pomógł. To rdzenne europejskie społeczeństwo jest złe, bo nie ma za grosz współczucia. W kontekście serii ataków terrorystycznych trudno taką narrację przyjąć jako właściwą.
Film "kładzie" ostatecznie odtwórczyni głównej roli, która jest źle dobrana, irytująca i gra fatalnie.