Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
Obserwuj

Urszula Lipińska

  • Średnia ocena: ?
  • Pozytywnych recenzji: 100%
  • Liczba recenzji: 35 w tym 2 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 2
  • Liczba recenzji negatywnych: 0
  • Średnio ocenia: 0.4 wyżej niż inni krytycy
  • Poziom ocen: 50% wyżej, 0% niżej, 50% tak samo jak inni krytycy
  • Najwyższa ocena: 7.0 dla Strażnicy Galaktyki vol. 2
  • Najniższa ocena: 6.0 dla The Boy
  • Najbardziej odrębna ocena: 6.0 dla The Boy

Recenzje

  • 7.3
    ?

    Droga do Rzymu 2015

    Żeby Polacy zrobili dobrą komedię trzeba było udać się... do Czech. "Droga do Rzymu" Tomasza Mielnika bliższa jest bowiem klimatem do czeskich filmów, nie zdradzając specjalnych powinowactw z kinem polskim.
  • 5.2
    ?

    Z innego świata 2016

    Kino w starym stylu, zbudowane po bożemu zgodnie z prawidłami melodramatów i duchowością rodem z modelowego Harlequina.
  • 7.9
    ?

    Egzamin 2016

    Jest odwrotnością kina Alfreda Hitchocka. Najpierw następuje wybuch, a potem napięcie tylko spada.
  • 6.0
    ?

    Nieznajoma dziewczyna 2016

    Mimo, że fabuła sprzyja rozważaniu problemów moralnych, rozliczeń winy i kary, podkreśleniu jak błahe wydarzenia czasami mogą urosnąć do miana przełomowych zwrotów, "La fille inconnue" nie ma ciężaru najlepszych filmów belgijskich reżyserów.
  • 8.1
    ?

    Aquarius 2016

    Sporo tropów w "Aquariusie" prowadzi do poprzedniego filmu Klebera Mendonca Filho. Nie tylko sceneria jest podobna, ale także badane motywy - walka klas, zagrożenie czyhające za ścianą, ludzie stanowiący dla siebie nawzajem największe niebezpieczeństwo i dom, w którym bezpieczeństwa z kolei nie ma za grosz lub jest ono złudne.
  • 6.6
    ?

    Uczeń 2016

    Trzeba przyznać, że Serebrennikov pogrąża się od samego początku - pretensjonalność bije z każdej jego klatki, a utykane wszędzie cytaty z Biblii budują kino będące przeciwnością duchowości obecnej choćby u jego rodaka, Andrieja Tarkowskiego.
  • 6.4
    ?

    Tancerka 2016

    Przytrzaśnięty biograficznymi schematami, ale też niepozbawiony lekkości.
  • 7.3
    ?

    Martwe wody 2016

    Łatwo się tym filmem poirytować, bo żeni ze sobą parę nieznośnych stylistyk na raz i wycofuje się z mroku jeszcze bardziej niż czynił to "Mały Quinquin".
  • 6.4
    ?

    W pionie 2016

    Pełen poczucia humoru, kontrowersji, braku obciachu i zbliżonej wiary, że w życiu tkwi coś surrealistycznego i żaden, nawet najsprawniejszy umysł, nie będzie w stanie ich okiełznać.
  • 6.7
    ?

    Nieprawi 2016

    Reżyser pokazuje to sypiące się domino w sposób pozbawiony oceny i jakby bez wzruszenia. Nie ekscytuje się kazirodztwem, aborcjami i innymi tego typu kontrowersjami. Dla niego one wszystkie są częścią ludzkiej rzeczywistości, a stosunek poszczególnych postaci do tych kwestii nie czyni ich według reżysera ani bohaterami, ani tchórzami.
  • 6.6
    ?

    24 tygodnie 2016

    Mimo najlepszych starań o zrobienie filmu delikatnego i poruszającego, w gruncie rzeczy serwuje film łzawy i obliczony na łatwe wzruszenia.
  • 6.5
    ?

    Zud 2016

    Marta Minorowicz spędziła na mongolskim stepie wystarczająco dużo czasu, żeby dostrzec demoniczne piękno miejsca, o którym opowiada w swoim filmie.
  • 6.3
    ?

    Neruda 2016

    Oryginalna biografia, swobodnie zmiksowana z surrealizmem, kryminałem i oniryzmem, które w rękach znakomitego twórcy tworzą spójne dzieło.
  • ?
    ?

    La forêt de Quinconces 2016

    W tym raz całkiem zgrabnym, innym razem zupełnie niedorzecznym filmie pojawia się wiele banałów i infantylności. "Fool Moon" raczej nie jest filozoficznym rozważaniem o miłości, ale pocztówką z uczucia nastolatków - niby przeżywających coś poważnego, ale jeszcze nie umiejących dla tego znaleźć ujścia.
  • ?
    ?

    Za górami, za wzgórzami 2016

    Bez wątpienia w tym filmie króluje kunszt, sprawnie łączący lekkość z ciężarem i trudne pytania z zupełną bezradnością odpowiedzi na nie.
  • ?
    ?

    Kołysanka do bolesnej tajemnicy 2016

    Być może z tych różnic bierze się też nierówność samego filmu, w którym zdarzają się sceny pretensjonalne, ale przytrafiają się też sceny piękne i wymowne - jak choćby kobieta brodząca przez błoto czy transowy taniec w dżungli.
  • 7.8
    7.0

    Strażnicy Galaktyki vol. 2 2017

    WP
    Widać, że James Gunn dobrze odrobił lekcję z fenomenu Kina Nowej Przygody - sprawnie rozpoznał w czym tkwiła jego siła i zgrabnie przeniósł to do swojego filmu. Stworzył przy tym produkcję z powodzeniem idącą za ciosem pierwszej części i najzwyczajniej w świecie zasługującą na to, żeby odnieść sukces nie mniejszy niż swój poprzednik.
  • 8.4
    ?

    Sieranevada 2016

    Odtwarza rodzinne życie z precyzją najlepszego dokumentu, czułością wybitnego obserwatora i mistrzostwem obracania rzeczy nieważnych w wydarzenia przełomowe.
  • 7.9
    ?

    Toni Erdmann 2016

    Niełatwo przychodzi stwierdzenie, że reżyserka wyszła z tego filmu w glorii i chwale. Stąpa w nim wszak po cienkiej linii i wymaga cierpliwości, która niekoniecznie zostaje zrekompensowana wszystkim, którzy ją filmowi okażą.
  • 6.0
    ?

    Ja, Olga Hepnarova 2016

    Pola do dyskusji zabrakło, bo zamiast kilku rzuconych w powietrze argumentów do przemyślenia, reżyserzy postawili zbyt wyraźne drogowskazy prowadzące "do celu".
  • 7.2
    ?

    Alojzy 2016

    Na każdym kroku zaskakuje odlotowymi rozwiązaniami i konsekwentnym unoszeniem się kilka metrów nad ziemią - choć jest w tym szaleństwie metoda i spójności tej historii odmówić nie można.
  • 8.0
    ?

    Służąca 2016

    Intryga goni intrygę, tajemnica przykrywa inną tajemnicę, błahe szczegóły okazują się mieć nieprzeciętne znaczenie, a niewinne postacie - drugie oblicze.
  • 7.6
    ?

    Ja, Daniel Blake 2016

    Z jednej strony "I, Daniel Blake" jest potrzebny, bo nigdy nie za mało mówienia o słabych i odsuwanych przez okrutne systemy społeczne ludziach. Z drugiej - filmowo Loach nie potrafił swojej historii obronić.
  • 7.5
    ?

    Babka 2015

    Ogląda się lekko, ale po seansie docenia się jego ciężar.
  • 6.4
    ?

    Zabójczyni 2015

    Każda scena jest tak piękna, że nieomal wyciska łzy z oczu.
  • 6.0
    ?

    Bang Gang 2015

    Mimo, że francuska reżyserka serwuje słodko-gorzkie zakończenie swojego filmu, nigdy nie zbacza z drogi dobrego smaku. Nigdy nie traci wiary w swoje postacie i nie próbuje ich poszukiwań skompromitować.
  • 5.2
    ?

    Eisenstein w Meksyku 2015

    Peter Greenaway wraca na ścieżkę sukcesu wraz z "Eisenstein in Guanajuato".
  • 7.8
    ?

    Spotlight 2015

    Mimo, że akcja filmu rozgrywa się w czasach nie tak odległych od naszych, ogląda się "Spotlight" niczym pocztówkę z innego świata.
  • 4.5
    6.0

    The Boy 2016

    WP
    Na pewno nie można zarzucić twórcom, że próżnowali, choć ambicji nie mieli zapewne wielkich. Jeśli Bellowi chodziło o osiągnięcie poziomu przeciętnego amerykańskiego horroru, jakich co roku jest na pęczki, to z jego perspektywy "The Boy" spełnił pokładane w nim nadzieje.
  • 7.4
    ?

    Janis 2015

    Słabość dokumentu Berg wynikać może z odstąpienia autorki od epatowania sensacją. Berg nie drąży trudnych tematów, nie przeciąga Janis w jakąś konkretną stronę.
  • 6.0
    ?

    Moja miłość 2015

    Maiwenn wciąż ma świetne oko i zmysł bystrego obserwatora, a także ładnie potrafi budować charaktery wokół detali, o tyle ponownie jej film rozpada się jako całość.
  • 7.0
    ?

    Szukając Kelly 2015

    Opowiadany jest niczym najlepszy western, ma w sobie coś z kina w starym stylu, porusza się w strukturze archetypów, a przy tym wszystkim mimochodem potrafi jeszcze wyjść poza centrum swojego zainteresowania.
  • 7.1
    ?

    Frankofonia 2015

    Wymagający zanurzenia - zmysłowego, emocjonalnego i intelektualnego. Stanowi on bowiem osobliwą formalnie i fabularnie podróż po Luwrze pod okupacją nazistów, opowiadając w ten sposób o sztuce jako jedynej formie ucieczki i jedynym przejawie stabilności w rozhulanym politycznie świecie.
  • 7.3
    ?

    Kosmos 2015

    Jest na wskroś francuski. Dużo dialogów przelewa się przez ekran, wiele mówi się o uczuciach, piana metafory otacza nieomal każdą scenę - chemii jednak w tym za grosz.
  • 6.9
    ?

    Zjednoczone stany miłości 2016

    Idealne dla miłośników polifonicznych narracji i kina rumuńskiego.