Sądeczanin

  • Średnia ocena: 7.1
  • Pozytywnych recenzji: 76%
  • Liczba recenzji: 45
  • Liczba recenzji pozytywnych: 34
  • Liczba recenzji negatywnych: 11

Szczegóły

Recenzje

  • 7.6

    Zjawa (2015)

    Dramat, Przygodowy, Western
    10.0
    Doborowe aktorstwo, zapierające dech w piersiach zdjęcia i wbijająca w fotel akcja.
  • 8.1

    Paterson (2016)

    Dramat, Komedia
    9.0
    Piękny sonet do poetyki życia codziennego, introspektywny wgląd w jeden tydzień z życia tytułowego bohatera, który z perspektywy kierowcy miejskiego autobusu, w sposób banalny, choć zarazem godny podziwu, zestawia ze sobą prozę życia zawodowego z poezją tego, czym zajmuje się po godzinach i w ich trakcie.
  • 9.0
    Bezlitosny i nie bierze żadnych jeńców, to początek horroru widziany jako gradowa chmura, która będzie ciągnąć się za widzem jeszcze na długo po opuszczeniu sali kinowej.
  • 5.8

    Ja, Olga Hepnarova (2016)

    Biograficzny, Dramat
    9.0
    Niezwykle dojrzały i frapujący film, obok którego nie sposób przejść obojętnym. Rewelacja.
  • 7.6

    Deadpool (2016)

    Komedia, Akcja, Sci-Fi
    9.0
    Na chwilę obecną jedynie podpalenie siedziby głównej wytwórni, przeznaczenie całości zysków z "Deadpoola" na cele charytatywne lub ewentualnie wyprodukowanie dwudziestogodzinnej arthousowej epopei w mongolskim języku migowym byłoby czymś prawdziwie wywrotowym względem tego, co zaproponowali widzowi w swojej najnowszej produkcji włodarze Foxa.
  • 9.0
    Z jednej strony imponujący popis filmowego rzemiosła, z drugiej doskonałe w swojej obrzydliwości studium natury ludzkiej i świata przedstawionego zamkniętego w bańce skrajnego nihilizmu.
  • 7.1

    Opieka domowa (2015)

    Dramat, Komedia
    9.0
    Wygrywa szczerością wobec obranej przez reżysera tematyki, bohaterów, jak i widza, z brutalizmem (nigdy nazbyt brutalnym), z humorem, ale bez "jarmarku" i "koszarów".
  • 8.2

    Nowy początek (2016)

    Thriller, Sci-Fi
    9.0
    Mimo wielopłaszczyznowości jest to obraz niebywale intymny i całościowo poruszający.
  • 7.6

    Przełęcz ocalonych (2016)

    Biograficzny, Dramat, Wojenny
    9.0
    Nie bombarduje widza sprzecznościami, a umiejętnie używa ich jako narzędzi do opowiedzenia chwytającej za gardło historii.
  • 9.0
    Prosty, oszczędny w słowach acz dobitny, manifest tytułowego bohatera, pod którego epigramatyczną formą, pełną wściekłości i żalu, mógłby podpisać się niejeden z nas.
  • 9.0
    Opiera swoją siłę na niedomówieniach, wirtuozerskich elipsach i... charyzmatycznej osobie reżysera - mistrza w żonglerce suspensem, nieprzewidywalnością i strachem.
  • 9.0
    W pełni satysfakcjonujące i nowatorskie w wymowie innuendo.
  • 9.0
    Miks masterszotów i archiwaliów podanych w mockumentalnej formie, do tego wyjątkowa praca kamery, nieprzeciętne aktorstwo i przywiązanie do detalu oraz maksymalizm postaci, lokacji i czasów.
  • 9.0
    Wingard bawi się konwencją, przełamuje tradycyjne schematy, miesza podgatunki, jakie na przestrzeni lat zdążył wykształcić horror.
  • 9.0
    Dopiero co wyszedłem z sali kinowej, a już przebieram nogami, by móc zobaczyć kolejny film, viral, cokolwiek, co wyjdzie w przyszłości spod ręki Davida F. Sandberga.
  • 6.1

    Powidoki (2016)

    Biograficzny, Dramat
    8.0
    Rozdwojony i podwojony, nie arcydzieło, ale dzieło - wykonane z pietyzmem i dbałością o każdy detal, film staranny, godny i tak wierny prawdzie, jak wierne prawdzie może być wypracowane i pełne dzieło spełnionego twórcy.
  • 6.2

    Alicja po drugiej stronie lustra (2016)

    Familijny, Fantasy, Przygodowy
    8.0
    Wyjątkowo dobrze poprowadzone kino rozrywkowe sensu stricto, celujące zdecydowanie w tego młodszego, mniej wyrobionego odbiorcę, ciekawie zmontowane, ze stale rosnącą dynamiką i dopieszczonymi zdjęciami.
  • 8.0
    Z jednej strony kino niepotrzebnie "przeciągnięte", całościowo nierówne, niemniej jednak bardzo, ale to bardzo rozrywkowe, zyskujące z każdą kolejną sceną, z kilkoma niespodziewanymi twistami ratującymi niespecjalnie angażujący początek.
  • 6.7

    Ave, Cezar! (2016)

    Dramat, Komedia
    8.0
    Bracia Coen próbują wcisnąć widzowi taki właśnie nieskromny i niezdrowy, choć jakże wymagany przez Fabrykę Snów "pięknie opakowany kit", i trzeba przyznać, że robią to z niebywałym wyczuciem.
  • 8.0
    Jest filmem bardzo przystępnym formalnie, w którym reżyser, zakładając na szyję ciasny krawat dokumentalnej konwencji, z jednej strony przeplata archiwalia z "gadającymi głowami", z drugiej równoważy całość animowanymi wtrętami zakrzywiającymi punkty węzłowe związane z historią zespołu.
  • 7.2

    Bone Tomahawk (2015)

    Horror, Western
    8.0
    Ciekawie niejednoznaczna obsada, barwne kreacje aktorskie, rewelacyjne zdjęcia autorstwa Benji Bakshi'ego, przywołujące reminiscencje tych z Poszukiwaczy Johna Forda, a to wszystko podparte epickimi dialogami, jak gdyby wyjętymi wprost z powieści Larry'ego McMurtry'ego Na południe od Brazos.
  • 8.0
    Lekki, bezpretensjonalny i mimo grobowej tematyki - bardzo życiowy.
  • 8.0
    Jeden z tych filmów, do których prędzej czy później będę chciał wrócić, ze scenami porwań doskonałymi pod względem realizacyjnym, z kapitalną muzyką.
  • 8.0
    Corneliu Porumboiu nadal pozostaje jednym z kluczowych twórców rumuńskiej nowej fali, i miło widzieć go znowu - w wyśmienitej formie.
  • 8.0
    Ujmujący portret rozbitków życiowych, gotujących się niczym czerwona fasola Azuki w syropie własnej niedoli życiowej, w nadziei na uwolnienie nagromadzonej pary spod ciążącej nad nimi pokrywy.
  • 6.9

    Subtelność (2015)

    Dramat, Komedia
    8.0
    Kategoryczna odmowa pójścia na łatwiznę u Vincenta, a nawet swego rodzaju masochizm utrudniania sobie reżyserskiego życia, może budzić najwyższe uznanie, ale i stanowić gorzki wydźwięk nie-tak-gorzkiego zakończenia stojącego za Subtelnością - poszukiwanie prawdy jako jedna wielka podlana blefem mistyfikacja.
  • 7.0
    Jako satyra sprawdza się słabo, jako komentarz - zdecydowanie lepiej.
  • 7.0
    Jak najbardziej wart obejrzenia, godny polecenia, zyskujący przy kolejnych projekcjach.
  • 6.3

    High-Rise (2015)

    Dramat, Akcja, Sci-Fi
    7.0
    Nie jest filmem złym, nie jest też filmem dobrym, niespecjalnie angażującym, bo wiadomym, i emocjonalnie pasywnym, którego nader szczęśliwie ratuje strona wizualna, a w szczególności zapadające w pamięć i do bólu sugestywne kalejdoskopowe zdjęcia autorstwa Lauriego Rose'a.
  • 7.0
    Rzadki przykład kina z jednej strony empatycznego, lecz uciekającego od emocjonalnego szantażu względem widza, z drugiej - zdystansowanego, choć zaangażowanego zarazem, który intryguje i skutecznie rozpala wyobraźnię.
  • 7.0
    Znajduje wybawienie w dwóch pierwszych segmentach, wspaniale niesionych falą znakomitego tandemu aktorskiego Winstead-Goodman, co z jednej strony czyni do krwi bzdurny finał tym boleśniej frustrującym, z drugiej ratuje film przed osunięciem się w rejony przyciasnej szkolnej rozprawki.
  • 6.0
    Poprawnie zrealizowany film, choć budzący spore wątpliwości, szczególnie w kwestii głównych postaci, ich teatralnych póz i irytującego deklamatorstwa.
  • 6.0
    Choć Keining przydarzają się niczym nieuzasadnione dłużyzny, a sam filmy bywa meczący, przesadnie nachalny w forsowaniu swoich racji, co znajduje wyraz w irytująco powtarzalnych rytuałach formalnych, Nastolatki zniewalają ekspozycją, onirycznymi migawkami w konwencji realizmu magicznego i bezpretensjonalnością gry aktorskiej.
  • 6.0
    Zabawa ze Śmietanką towarzyską zaczyna się w momentach kompletnie odklejonych od fabuły, wtedy, kiedy reżyser nakłada na swój film filtr nostalgii, mnożąc odniesienia do starego Hollywood, sypiąc nazwiskami gwiazd jak z rękawa, z historiami, które zyskują jedynie wtedy, kiedy widz złapie kontekst, a nie jest to łatwe.
  • 5.0
    Tempo filmu to istny koszmar, nagła przemiana wewnętrzna bohatera oraz odkupienie win w ostatnich 30 minutach w żaden sposób nie idzie w parze z całą resztą. Film nierówny, ale broni się aktorsko.
  • 4.0

    Królowa pustyni (2015)

    Biograficzny, Dramat historyczny
    5.0
    Nosi znamiona osobistego dziennika podróżniczego, zawierającego w sobie kilka faktów i ocean uczuciowych wtrętów, co zapewne skutecznie podzieli widownię.
  • 5.0
    Mimo sztampy i morza anachronizmów, nosi w sobie pewien nieodparty urok, pretekst, by mimo wszystko, ręka w rękę z głównym bohaterem, eksplorować zawartą w tytule filmu tajemnicę.
  • 4.0
    Od strony złożoności problemu, wokół którego oscyluje fabuła Zanim się pojawiłeś, zarówno natury fizycznej, jak i tej psychicznej, film, za sprawą miałkiego pogłębienia i skupienia uwagi widza na czułych słówkach i sytuacyjnych gagach, wypada nader słabo.
  • 4.0
    Wypadek przy pracy.
  • 4.0
    Zapowiadany w rewelacyjnym zwiastunie narracyjny balet nie znajduje żadnego przełożenia na filmową rzeczywistość, w mgnieniu oka przeradza się w pulpową "szarpaninę", której krwawe rozwiązanie, rodem z kina Sama Peckinpaha, pozostawia po sobie niewiele ponad stertę ciał i kompletny mętlik w głowie.
  • 5.9

    Umrika (2015)

    Dramat, Komedia
    4.0
    Można obejrzeć - nie trzeba.
  • 3.0
    Reżyser ma spore problemy, aby zaoferować coś, co mogłoby zespolić widza zarówno z fabułą, jak i bohaterami świata przedstawionego, których emocjonalność jest praktycznie nieistniejąca, a przemiany, które się w nich dokonują podyktowane logiką idioty.
  • 3.0
    Jak na thriller z konspirą na szpicy, jest nazbyt przewidywalny, a jego siła rażenia - praktycznie nieodczuwalna.
  • 5.8

    Psy mafii (2016)

    Dramat, Kryminał
    3.0
    Dobra obsada (choć niedobre aktorstwo) i ciekawie podane momentami sekwencje pościgów giną po natłokiem bzdurnego scenariusza i kiepskiej reżyserii, nie mówiąc już o stereotypach i całego natłoku uprzedzeń zawartych w filmie.
  • 2.0
    Przeładowany i zdecydowanie spóźniony, bazujący na nużącym FX i wtórnym CGI, osobliwych zbiegach okoliczności, płaskich postaciach i wątpliwych motywacjach.