Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
Obserwuj

Magivanga

  • Średnia ocena: 7.6
  • Pozytywnych recenzji: 95%
  • Liczba recenzji: 41 w tym 41 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 39
  • Liczba recenzji negatywnych: 2
  • Średnio ocenia: 0.7 wyżej niż inne źródła
  • Poziom ocen: 72% wyżej, 3% niżej, 25% tak samo jak inne źródła
  • Najwyższa ocena: 10.0 dla A Ghost Story
  • Najniższa ocena: 4.0 dla Okręt strachu
  • Najbardziej odrębna ocena: 9.0 dla Personal Shopper

Recenzje

  • 7.6
    10.0

    A Ghost Story 2017

    W swoim rdzeniu A Ghost Story przypomina świadomą abstrakcję, przez co łatwiej docenić jej wizualne piękno i konceptualną zuchwałość, jednocześnie trzymając na dystans jawny sentymentalizm.
  • ?
    9.0

    Zadanie specjalne 1980

    Mieszanka mroku, erotyki S&M, przemocy i fleszy portretujących wewnętrzne życie psychopaty, który okazuje się prowadzić na co dzień normalne życie, wciąż pozostaje niezwykle sugestywna.
  • ?
    8.0

    Intruz 1989

    Niezwykle udane pożegnanie z dekadą slashera - żwawa, energetyczna mielonka, wyprodukowana za 130 tysięcy - a dodatkowo, zalotny uśmiech do tych, którzy czują się nieswojo, oglądając francuskie kino o rodzinnych sekretach i powolnym rozpadzie więzi międzyludzkich.
  • ?
    8.0

    Najście 2007

    W swoim znakomitym dziele Alexandre Bustillo i Julien Maury zaserwowali nam to, co najlepsze w nowej fali francuskiej ekstremy.
  • 6.4
    7.0

    Better Watch Out 2016

    Wierci dziurę w jankeskiej sielance, ale nie jest to Altman czy nawet American Beauty, lecz radosna żonglerka ostrymi narzędziami i motywami z thrillerów. Klimat świąt uchwycono idealnie - jest pluszowo, kolorowo i folderowo.
  • 7.3
    8.0

    Gwiezdne wojny: Ostatni Jedi 2017

    Bardzo dobrze zrealizowany obraz, który powraca do klasycznego leitmotifu zmagań ciemnej i jasnej strony mocy, sukcesji i walki pokoleń, a także determinacji obywateli Galaktyki do walki z tyranią i niesprawiedliwością.
  • 7.3
    9.0

    To przychodzi po zmroku 2017

    Jest jednym z tych filmów, w których bardziej przerażające od świdrujących dźwięków z pogrążonego ciemnością lasu są tylko enigmatyczne i pełne proroczej symboliki sny głównych bohaterów.
  • 7.1
    9.0

    Mudbound 2017

    To zarówno porywająca saga rodzinna, solidne kino społeczne oraz wnikliwy dramat wojenny z naciskiem na psychologię weteranów.
  • 7.6
    8.0

    Wind River 2017

    O sile Wind River stanowią dwie rzeczy: posiłkowanie się nieśmiertelnymi westernowymi motywami, oraz eksponowanie ludzkiego czy też egzystencjalnego wymiaru charakterów zaangażowanych w tę historię.
  • 6.7
    7.0

    Na pokuszenie 2017

    Zaletą obrazu Coppoli są doskonałe role żeńskie. Kidman bryluje jako wyniosła, ale wyrachowana pani Farnsworth, która pożąda kaprala, ale dba przede wszystkim o zachowanie statusu.
  • 5.8
    7.0

    Outsiderka 2016

    Kanibalistyczny Dirty Dancing, który posiada swój abstrakcyjny urok, odrzucający twardą narrację na rzecz fantazji. I nawet jeśli niektóre motywy nie mają żadnego sensu, nie niszczy to absolutnie przyjemności oglądania.
  • 6.6
    7.0

    Słudzy diabła 2017

    Niejednoznaczna historia w połączeniu z warsztatowym, acz skutecznym podejściem do wywołania dreszczy, dała nam horror leżący blisko tego co znamy, a jednocześnie zachowujący swój autonomiczny urok.
  • 7.9
    7.0

    Baby Driver 2017

    Ogląda się go bardzo przyjemnie, bo reżyser/scenarzysta zadbał o coś poza strzelaninami i pościgami samochodowymi przez środek miasta.
  • 5.0
    9.0

    Personal Shopper 2016

    Może być wyzwaniem dla fanów bardziej konkretnych filmów gatunkowych, w których akcja ma swoje silne punkty i prowadzi do jasnego rozwiązania.
  • 6.9
    8.0

    Mięso 2016

    Artystyczna siła Mięsa bierze się przede wszystkim z tego, że to bardzo udana hybryda, będąca po części czarną komedią, po części dramatem, po części body horrorem, a po części solidnym filmem społecznym.
  • 4.0
    4.0

    Okręt strachu 2016

    Wang Zao wydaje się być obudzonym ze śpiączki twórcą, żyjącym w przekonaniu, że współczesnym kinem grozy wciąż rządzą schematy ze wspomnianej wielokrotnie Piły, czy z bazującego na bliźniaczym punkcie wyjściowym Piątego wymiaru. Niestety, panie twórco, jak mawiają przyjaciele z Czech: To se ne vrati pane ředitel.
  • 5.2
    8.0

    Szklana trumna 2016

    Jeden z najbardziej pomysłowych efektów wykorzystania ograniczonej budżetem przestrzeni, a z pewnością najładniejszy.
  • 8.9
    8.0

    Brawl in Cell Block 99 2017

    Bardzo oszczędny w zasadzie obraz, będący jednak wyjątkowym głosem we współczesnym kinie.
  • 5.6
    8.0

    Lekarstwo na życie 2017

    W bilansie dostajemy więc perfekcyjnie zrealizowaną Wyspę tajemnic Martina Scorsese, naznaczoną tak mocno gatunkową przynależnością, że końcówka to już jawne odniesienie do Odrażającego Dr Phibesa z całym swoim kiczowatym dobrodziejstwem inwentarza.
  • 7.8
    8.0

    Wojna o planetę małp 2017

    Godny uwagi produkt, który w zalewie lekkostrawnej papki wydaje się swego rodzaju powiewem świeżości. Pochwalić należy nie tylko najwyższej klasy zdjęcia, które momentami zapierają dech w piersiach, ale także efekty specjalne, które z miejsca pretendują do wzięcia udziału w wyścigu po Oscary.
  • 7.0
    7.0

    Pustka 2016

    Obraz daleki od doskonałości. To także kino, któremu nie brakuje ambicji, stworzone przez twórców świadomych i konsekwentnych, oddanych miłośników gatunku. Włożono w ten projekt mnóstwo pasji, ale przydałoby się mimo wszystko podrasować pewne elementy.
  • 7.0
    8.0

    Oczy matki 2016

    Oniryczny seans, piękny i przerażający jednocześnie, ale mówiąc o nim "słaby" nie docenimy serca i pracy, jaką włożył w swoje pierworodne dziecko Nicolas Pesce. Kolejny raz kino niezależne daje nam jasno do zrozumienia, że horrorom najlepiej jest z dala od wielkich budżetów i restrykcyjnych wytwórni!
  • ?
    7.0

    Green is Gold 2016

    Dobry komentarz na temat marihuanowego podziemia, który nie popada w absurd.
  • 7.5
    8.0

    Uciekaj! 2017

    Nieszczęśliwie jednak, Uciekaj! mimo ciekawego skryptu, solidnej realizacji czy gry aktorskiej grzęźnie w końcówce. Finał historii wprawny widz przewidzi już gdzieś w połowie seansu, a sam jego przebieg trąci sztampą - dobrze nakręconą, aczkolwiek sztampą.
  • 6.1
    6.0

    Bodom 2016

    Zaledwie solidny, rzemieślniczy twór, będący mirażem tego co znane i lubiane.
  • 7.5
    8.0

    Moonlight 2016

    Siłą Moonlight jest doskonały scenariusz, piękne zdjęcia i ciekawa reżyseria, która przywodzi na myśl styl Paola Sorrentina, a w dalszej kolejności klasyków kina europejskiego i powab azjatyckich mistrzów.
  • 8.2
    9.0

    The Love Witch 2016

    Ten erotyczno-psychologiczny tour de force może was całkowicie powalić z nóg, jeśli lubicie mierzyć się z nieoczywistym pod powierzchnią oczywistego.
  • 8.0
    8.0

    Służąca 2016

    Może to nie Imamura, ale nie jest to też film, który należy pominąć przy oglądaniu nowych niezależniaków ze Wschodu.
  • 7.6
    8.0

    Łotr 1. Gwiezdne wojny - historie 2016

    Próbuje być czymś więcej, niż próbą wyciągnięcia pieniędzy z portfela i w pełni zasługuje na uwagę wszystkich fanów Gwiezdnych wojen, którzy znajdą w nim poza nowymi także dobrze znane przez siebie charaktery.
  • 6.5
    7.0

    Nie oddychaj 2016

    Wyobraźcie sobie klasyczny kryminał Doczekać zmroku (1967), w którym zamiast śliczniutkiej Audrey Hepburn, mamy brodatego Stephena Langa, a całość nakręcono pośród niegdysiejszej dumy gospodarczej USA. Takie właśnie jest Nie oddychaj!
  • 7.0
    9.0

    American Honey 2016

    W ten prosty sposób zawiązuje się akcja dzieła Arnold, łączącego klasyczne kino drogi z filmem o dorastaniu, w którym nie brakuje dymiących bongów, butelek taniej whisky i namiętnych scen seksu.
  • 6.4
    6.0

    Miles Davis i ja 2015

    Należy się raczej skupić na najmocniejszych stronach filmu, szczególnie milesowskich tekstach i manieryzmach, które gwarantują dobrą zabawę wszystkim fanom muzyka, a zapomnieć o artystycznym oberwaniu chmury.
  • 7.3
    8.0

    Każdy by chciał!! 2016

    Król amerykańskiego kina niezależnego kontynuuje piękną passę, oferując prawdziwy powrót do korzeni w formie studenckiej komedii o drużynie baseballowej, która jeszcze nie zaczęła roku akademickiego, ale już uskutecznia nowe podboje łóżkowe.
  • 8.3
    7.0

    Młodzi przebojowi 2016

    Sing Street błyszczy zresztą świetnymi dialogami, które często unoszą go nieco wyżej. Gdyby tych małych konkluzji nie było, akcja wydawałaby się pewnie nieco monotonna i widz cierpiałby na silny ból lewego nadgarstka, a tak daje radę i nawet wyczekuje tego zakończenia, odsłaniającego Conora w próbie przechytrzenia przeznaczenia.
  • ?
    8.0

    Into the Inferno 2016

    W ostatecznym rozrachunku, to połączenie wątków naukowych, duchowych i politycznych w pełni zdaje egzamin, udowadniając talent Herzoga do objawiania rzeczy nieoczywistych w ramach monumentalnej narracji.
  • 6.6
    7.0

    In a Valley of Violence 2016

    Jeśli szukacie kina egzystencjonalnego, stawiającego na szali moralności czyny pokroju morderstwa czy ucieczki od obowiązków, to źle traficie. In a Valley of Violence dowodzi wprawdzie, że dobrze podana zemsta smakuje zawsze tak samo dobrze, ale nie znajdziemy tu nic więcej.
  • 6.0
    7.0

    31 2016

    Kolejny trip wypchanej pomysłami głowy Roba okazuje się jednorazową wycieczką, w dodatku nie oferującą niczego nowego, serwującą kolejny raz talerz pełen krwawej, soczystej pulpy.
  • 4.5
    4.0

    Blair Witch 2016

    Przez większą połowę jest odtwórczy, by w niepotrzebnie przedłużonej końcówce popaść w totalną nijakość.
  • 7.6
    8.0

    Wyznania nastolatki 2015

    Do silnych stron tego zachwycającego filmu należy również bardzo dobra obsada - Bel Powley jest fantastyczna jako Minnie, Alexander Skarsgård jako Monroe, a Kristen Wiig jako Charlotte i nawet epizodyczna rola Christophera Meloniego jako Pascala, tradycjonalistycznego ojca Minnie, zasługuje na uwagę - która w połączeniu z osobistą narracją w pierwszej osobie, ładnym oświetleniem nadającym obrazowi pastelowych barw, naturalnym językiem i świetną muzyką kreują wysokiej klasy widowisko audiowizualne.
  • 7.5
    8.0

    Nienawistna ósemka 2015

    Jakkolwiek byśmy nie chcieli jednak spojrzeć na nowe dzieło Tarantino, jest to film absolutnie fascynujący!
  • 7.9
    7.0

    Mustang 2015

    Nie jest przesycony festiwalowym artyzmem, ale nie proponuje też w zamian jakiegoś wysoce oryginalnego języka autorskiego. Materiał bez wątpienia oscarowy, ale mało w swojej formie rewolucyjny. Prosta historia z łatwym do odczytania przekazem.