Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
Obserwuj

Maciej Karwowski

  • Średnia ocena: 4.0
  • Pozytywnych recenzji: 24%
  • Liczba recenzji: 53 w tym 49 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 12
  • Liczba recenzji negatywnych: 37
  • Średnio ocenia: 1.8 niżej niż inni krytycy
  • Poziom ocen: 21% wyżej, 66% niżej, 13% tak samo jak inni krytycy
  • Najwyższa ocena: 9.0 dla Bracia Lumière
  • Najniższa ocena: 1.0 dla Totem
  • Najbardziej odrębna ocena: 1.0 dla Autopsja Jane Doe

Recenzje

  • ?
    ?

    Najbrzydszy samochód świata 2017

    Dokument ten to znakomicie skomponowany kolaż zdarzeń. Czuć w nim dryg wprawnego montażysty, którym Szczepaniak jak najbardziej jest.
  • 5.4
    5.0

    Na karuzeli życia 2017

    Momentami sprawia wrażenie, że Woody'emu Allenowi coraz mniej chce się tworzyć i że kręcenie to dla niego sposób na życie, a niekoniecznie chęć przekazania swoim widzom czegoś konkretnego.
  • 2.1
    1.0

    Totem 2017

    Teraz, gdy wyłączność do mówienia prawdy o gangsterach dzierży Patryk Vega, a publika chętnie poszłaby do kina na Popka, ale nie w roli koproducenta, film Charona skazany jest na całkowitą porażkę. Pojedynczy śmiałkowie, którzy pokuszą się o wybranie na seans, przez jego większość najpewniej będą gapić się ślepo przed siebie, niczym matka głównego bohatera. Cytując piosenkę promującą to dzieło - "to jakaś chora jazda".
  • 5.4
    6.0

    Liga Sprawiedliwości 2017

    To co prawda kolejny niewykorzystany potencjał i pokaz chaotyczności działań Warner Brothers, jednak daje ona realne nadzieje na dobre kino z metką DC.
  • ?
    ?

    Fugazi. Centrum wszechświata 2016

    Ciekawy dokument, którego siła tkwi w wypowiedziach gości, a tym nie można odmówić ciekawych historii i wyczuwalnego sentymentu dla pamiętnego lokalu. I właśnie dla ludzi z takim sentymentem został stworzony ten film - by wspomnienia mogły odżyć i by powstała w takim widzu chęć odwiedzenia Nowego Fugazi, które od 2015 prężnie rozwija się przy ulicy Mińskiej 65, oczywiście w Warszawie.
  • ?
    ?

    Co się wydarzyło w Gracefield 2017

    Niepozorny horror found-footage, o którym zapewne większość z Was nigdy nawet nie słyszała. Jestem jednak przekonany, że każdy z kontaktu z tym dziełem wyjdzie znacznie bogatszy - to przełomowe nie tylko dla gatunku, ale dla całego kina dzieło, które odmieni Wasze postrzeganie wielu zjawisk i zmusi do zredefiniowania pojęcia wartościowego filmu.
  • 4.4
    2.0

    Piła: Dziedzictwo 2017

    Jest filmem niepotrzebnym absolutnie nikomu, pozbawionym pomysłu na własną tożsamość, nie dając widzom nawet pustej, krwawej rozrywki.
  • 2.7
    1.0

    Emotki. Film 2017

    Pozbawiona choć odrobiny polotu filmów o LEGO pełnometrażowa reklama, nie siląca się na nic prócz zajęcie czasu niewymagającym widzom i wyłudzenie pieniędzy za gadżety.
  • 5.6
    4.0

    Lego Ninjago: Film 2017

    Jako reklama produktów, film ten i tak nadal się sprawdza, tyle że po raz pierwszy nieudanie ukrywa komercyjność serii, nie potrafiąc zaserwować widzom nic ponad piękny obrazek i banalną, nieciekawą fabułę. Nie jest to kompromitacja na całej linii, ale znaczące zaniżenie poziomu.
  • 5.9
    3.0

    Tarapaty 2017

    Irracjonalność niektórych zachowań postaci, trudna do śledzenia akcja i obecność irytującego psa przywodzi na myśl animowane seriale ze Scoobym-Doo, co oznaczać może, że dla dzieci "Tarapaty" być może będą źródłem rozrywki, jednak będzie to rozrywka raczej wątpliwej jakości.
  • 7.3
    8.0

    Dusza i ciało 2017

    Może to tytuł odpowiedni po prostu dla ludzi kochających kochać, ale niepotrafiących o tym mówić. We mnie z pewnością zostanie niewypowiedziany zachwyt.
  • 5.1
    5.0

    Tulipanowa gorączka 2017

    Mało wiarygodna, ale potrafiąca zaangażować opowieść o miłosnych intrygach w czasach wielkich holenderskich malarzy i tulipomanii. Film broni się doskonałą obsadą i solidną, choć dość kameralną warstwą wizualną.
  • 7.5
    5.0

    Munio: Strażnik Księżyca 2014

    Choć fabularnie nie oferuje nic ponad banał, dla dzieci wciąż może stanowić udaną lekcję dotyczącą chociażby odnajdywania w sobie ukrytej siły oraz powołania. Co prawda, według mnie przesłanie to nie wybrzmiewa dostatecznie wyraźnie, ale być może dzieciom to wystarczy.
  • 6.5
    5.0

    Tanna 2015

    Pod kątem fabularnym, jest to raczej dość standardowa produkcja, niemająca do zaoferowania praktycznie nic nowego w temacie, który podejmuje. Jednak warunki, w których film powstawał, czynią z niego dzieło nadzwyczaj godne uwagi.
  • 7.3
    9.0

    Bracia Lumière 2016

    Choć film Frémauxa zdradza cechy laurkowości, bowiem reżyser nie szczędzi swym bohaterom słów uznania, na każdym kroku podkreślając pionierskość ich zabiegów oraz kunszt wykonania, zgrabnie przy tym pomijając kwestię konfliktu z Thomasem Edisonem, to należy docenić, z jakim oddaniem snuje swą opowieść. Opowieść pełną pasji i zaangażowania, dbając jednocześnie o jej przystępność.
  • 4.8
    1.0

    Niedoparki 2016

    Ma do zaoferowania nic ponad bycie zapchajdziurą, którą rodzice puszczają swoim dzieciom na tabletach podczas długich podróży. Bałagan scenariuszowy i brak jednolitej myśli przewodniej nie pozwalają na wyniesienie z seansu czegokolwiek ponad poczucie upływu czasu i masę pytań o logikę działania świata zjadaczy skarpetek.
  • 7.2
    3.0

    Spider-Man: Homecoming 2017

    Cały konflikt schodzi niestety na dalszy plan, bowiem dla Wattsa istotniejsze jest pokazywanie prywatnego życia Petera i rozmów z jego pierdołowatym kolegą. Nieciekawe to, mało zabawne i pozostawiające ogromny niedosyt. Zgodnie z moimi oczekiwaniami Spider-man jako część MCU upodobnił się do reszty tamtejszych bohaterów, infantylizując historię z nieskończonym potencjałem.
  • 7.4
    7.0

    Lady M. 2016

    Dopracowane w najmniejszym szczególe, stawiające na plastyczne światło zdjęcia Ariego Wegnera urzekają swym pięknem, a historia wciąga.
  • 5.3
    3.0

    Ponad wszystko 2017

    Jest niekryjącą się ze swoją płytkością letnią propozycją na randkę licealistów, mogącą dla żeńskiej części stanowić niezobowiązujący powód do wzruszenia. Pełen nielogiczności i niewypełnionej pustki, jest w stanie spełnić swoją funkcję z powodzeniem.
  • 3.4
    ?

    Szatan kazał tańczyć 2017

    Eksperymentalny twór, który potrafi zmęczyć czy znużyć. Ale dostarcza przy tym masy innych, silnych emocji. W sprawniejszy i mniej irytujący sposób od "Wszystkich nieprzespanych nocy" Marczaka portretuje młode pokolenie, zatopione w wyzwolonym świecie imprez i efemerycznych relacji.
  • 6.1
    7.0

    Dzieciak rządzi 2017

    Bardzo ciepły i realnie zabawny film, na którym najmłodsze dzieci, te starsze, jak i rodzice powinni znaleźć coś dla siebie. To poruszająca się w obrębie czytelnej metafory opowiastka mogąca pomóc zrozumieć psychikę dziecka "skazanego" na posiadanie rodzeństwa.
  • 6.4
    8.0

    Dalida. Skazana na miłość 2016

    Wyborna biografia, sprawdzająca się przede wszystkim jako przypomnienie o ważnej dla współczesnej muzyki postaci. Nie szarżując pod względem formy, Azuelos stworzyła bardzo angażujący film, dający wgląd w sferę uczuć kobiety rozdartej między najsilniejszymi z żywiołów - miłością a śmiercią.
  • 5.4
    3.0

    Power Rangers 2017

    Fachowo zrealizowany produkt dostosowany do najmłodszego widza. Złożony został, niczym Megazord, z wielu elementów, które widzieliśmy w niedawnych hitach, dążąc w ten sposób do zdobycia uznania szerokiej publiki, samemu potrafiąc z siebie wykrzesać jedynie kilka obiecujących, ale szybko porzuconych koncepcji.
  • 6.9
    8.0

    Piękna i Bestia 2017

    Udanie przepisana na nowo baśń o cennych wartościach. To również bardzo sprawnie zrealizowana rozrywka na wysokim poziomie, potrafiąca zapewnić całą gamę emocji.
  • 5.6
    3.0

    Maria Skłodowska-Curie 2016

    Kino nudne i pozbawione polotu, pogubione wśród licznych postaci i potraktowanych po macoszemu wątków. Choć aktorsko prezentuje standardy bardzo wysokie, to w każdym innym aspekcie ma do zaoferowania naprawdę niewiele.
  • 3.9
    5.0

    Porady na zdrady 2017

    To niczym niewyróżniająca się produkcyjka, idealna na randkę czy inne niezobowiązujące spotkanie damsko-męskie. To urocza komedyjka z przyjemnymi, bezpretensjonalnymi wątkami romantycznymi. W nikim nie wywoła raczej silniejszych emocji, ale pozwoli miło spędzić czas i odreagować po "PolandJi" czy innej przykrej sytuacji, jaka Was ostatnio spotkała.
  • 3.9
    1.0

    PolandJa 2017

    Czerpanie satysfakcji z jakiegokolwiek aspektu tej produkcji jest całkowicie niemożliwe już nie tylko przez fatalny scenariusz i marne dialogi, ale także zrealizowane bez polotu zdjęcia i niejednokrotnie odczuwalnie niedopracowany montaż.
  • 2.7
    3.0

    Ciemniejsza strona Greya 2017

    Leniwie zrealizowany bezpłciowy i mdły twór, zawodzący na praktycznie każdej płaszczyźnie. Mimo że ciekawsza i przyjemniejsza od pierwszej części, "Ciemniejsza strona Greya" to kompletna strata czasu, który zdecydowanie lepiej spędzić na spaniu.
  • 8.1
    8.0

    Lego Batman: Film 2017

    Dostarcza masy frajdy, spełniając się przy tym jako doskonała rodzinna rozrywka, inteligentna gra w skojarzenia oraz pełnometrażowa reklama popularnego produktu.
  • 4.4
    6.0

    Po prostu przyjaźń 2016

    Lekki, całkiem zabawny, a przy tym niegłupi film ze znakomitą kreacją Marcina Perchucia oraz równie dobrymi, choć słabiej napisanymi Agnieszki Więdłochy, Piotra Stramowskiego, Macieja Zakościelnego, Krzysztofa Stelmaszyka czy Sonii Bohosiewicz.
  • 6.5
    2.0

    Sing 2016

    W obliczu widzianego przeze mnie zaledwie tydzień wcześniej genialnego "Zwierzogrodu", "Sing" jawi się jako mizerne i nic niewnoszące świecidełko, po które sięgnąć można, ale zdecydowanie nie warto. To nieszkodliwy twór z masą postaci i wątków, próbujący nas do siebie przekonać obietnicą muzycznej rozrywki, ale ostatecznie dający jedynie nieciekawą historię i, dla odmiany, nie najgorszy humor.
  • 5.7
    4.0

    Pasażerowie 2016

    Wyjściowe podejście twórców zdawało się rozumieć drzemiący w nim potencjał - świat wykreowany został w sposób co prawda zdecydowanie bardziej kameralny, ale nieustępujący jakością od "Grawitacji" czy "Interstellar", a do tego opatrzony naprawdę solidną ścieżką dźwiękową. Ale suma summarum nie zaproponował nam niczego ponad to, co już widzieliśmy - czy to w kinie o podróżach kosmicznych, czy ziemskich romansach.
  • 4.3
    1.0

    Szczęście sprzyja odważnym 2016

    Jest tworem miałkim i nierównym. Brak w nim myśli przewodniej, a piętrzące się motywy wywołują u widza niekomfortowe poczucie zagubienia i frustracji.
  • 6.0
    3.0

    Nieznajoma dziewczyna 2016

    Ma wiele uroczych czy zajmujących momentów, tyle że nazbyt powolna narracja i brak jasno określonego celu, do którego miałaby zmierzać całość, przekreśla go jako udany obraz - czy to kryminalny, czy obyczajowy. Niestety na nic się zdaje znakomita kreacja Adèle Haenel oraz nienachalne, iście dokumentalne zdjęcia Alaina Marcoena.
  • 7.8
    4.0

    Czerwony żółw 2016

    Mimo wszystko "Czerwony żółw" to dobry i godny uwagi film, zwłaszcza dla osób rozmiłowanych w statycznym i transowym kinie.
  • 7.2
    5.0

    Zło we mnie 2015

    Bardzo klimatyczny, samoświadomy i niespieszny. Niestety w chęci stworzenia filmu powolnego i ciężkiego przekroczył on pewną ostateczną granicę, czyniąc go zwyczajnie nudnym.
  • 7.6
    5.0

    Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie 2016

    Przyzwoity komedio-dramat o niezwykle ciekawej tematyce.
  • 6.4
    3.0

    Powidoki 2016

    Jest tytułem nudnym, pozbawionym werwy i zniuansowania. To bardzo skrótowa, wygrana na jednym tonie, biografia-laurka, która nie sprawdzi się w funkcji ani edukacyjnej dla najmłodszego pokolenia, ani jako kino artystyczne.
  • 6.7
    1.0

    Autopsja Jane Doe 2016

    Zabrakło tu wyrazistych bohaterów i skupienia się na którymkolwiek z podejmowanych tematów. Zabrakło realnego strachu, czy choćby jakiegokolwiek napięcia.
  • 6.4
    6.0

    Tancerka 2016

    Dobre, technicznie wzorowe, przyjemne w odbiorze kino, pozbawione jednak głębszej analizy prezentowych postaci i przyświecającej całemu przedsięwzięciu myśli przewodniej.
  • ?
    1.0

    The Possession Experiment 2016

    Wygląda na całkowicie amatorski, niczym nagrany przez grupę studentów-zapaleńców. Pięć lat temu. Jakość samego nagrania pozostawia wiele do życzenia, do tego zostaje ono oszpecone fatalnymi efektami specjalnymi i niezdarnie nałożoną korektą barwną. Montaż jest chaotyczny, a zupełnie nieuzasadnione wstawki found-footage wywołują u widza niemałe dezorientację, narosłą już od niezdecydowanej reżyserii.
  • 8.4
    3.0

    Ostatnia rodzina 2016

    Niestety, zamkniętym na otoczenie bohaterom nie udało się przekazać swoich emocji widzowi, czyniąc tym samym film ten chłodnym, pustym i nudnym, zamykając drogi do postrzegania go jako udana biografia, czy chociażby poprawny dramat.
  • ?
    5.0

    Under the Shadow 2016

    Mimo olbrzymich zgrzytów "Under the shadow" jest zdecydowanie godny uwagi. Choćby ze względu na możliwość przyjrzenia się egzotyczniej nam kulturze, w której dzieci straszy się dżinami, a za posiadanie magnetowidu grozi surowa kara.
  • 6.0
    1.0

    Wszystkie nieprzespane noce 2016

    Jedynie muzycznie można uznać "Wszystkie nieprzespane noce" za film udany.
  • 8.0
    3.0

    Służąca 2016

    Dzieło nużące, usilnie przeciągnięte do ponad dwóch godzin za sprawą mało odkrywczych zwrotów akcji, próbujących wznieść początkowy banał do rangi skomplikowanej opowieści o namiętnościach, intrygach i okrucieństwach patriarchatu.
  • 6.8
    6.0

    Boska Florence 2016

    Niezawodna Meryl Streep z partnerującym jej Hugh Grantem tworzy wspaniały, pełen chemii duet, któremu daleko do klasycznych przedstawień związków w kinematografii. To dzięki nim film ten, pomimo komediowych niedostatków, ogląda się naprawdę przyjemnie, a postaci lubi.
  • 7.9
    5.0

    Mustang 2015

    Bardzo dobre, poruszające i feministyczne kino, które całkiem zasłużenie otrzymało kilkanaście nominacji do przeróżnych prestiżowych nagród.
  • 6.6
    4.0

    El Clan 2015

    Dość standardowy thriller ze zgrabnie poprowadzonym, choć nie wyróżniającym się niczym, wątkiem dramatycznym.
  • 4.4
    1.0

    Blair Witch 2016

    Gwałci i grzebie poprzednika nie tylko fabularnie, a również jeśli chodzi o klimat.
  • 3.7
    2.0

    Historia Roja 2016

    Zalewskiemu ewidentnie brak reżyserskiej biegłości i scenopisarskiego drygu. Obie te funkcje spełnił miernie i jedyne za co naprawdę należy mu się pochwała, to wytrwałość.
  • 5.6
    2.0

    Gęsia skórka 2015

    Nie jest warta Waszego czasu.
  • 6.9
    2.0

    Kamper 2016

    Niestety zmarnowana szansa.