Wszyscy albo nikt 2015

Hibat Tabib z rodziną muszą wyemigrować do Francji. Na obczyźnie bohaterowie usiłują odnaleźć się w odmiennej społeczności.
  • Reżyser: Kheiron
  • Scenariusz: Kheiron
  • Premiera w Polsce: 24 czerwca 2016 (517 dni temu)
  • Premiera na świecie: 22 października 2015 (763 dni temu)
  • Ostatnia aktywność: 13 listopada 2017 (10 dni temu)
7.6 10.0 0.0
  • Szczególnie polecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 100%
  • Liczba recenzji: 18 w tym 9 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 9
  • Liczba recenzji negatywnych: 0

Recenzje

  • 10.0
    Kheiron stworzył dzieło, na którym będziecie płakać i śmiać się, zdarzy Wam się pokręcić głową na widok bezdennej ludzkiej głupoty i zachwycić scenami równie bezgranicznej dobroci.
  • 8.0
    Bywały sceny zabawne, które nadawały kolor całej historii. Bywały też sceny trudne i symboliczne. Mimo, iż na początku nie ma się jeszcze wrażenia, że to dobry film to przy napisach końcowych ta pewność nas nie opuszcza.
  • 8.0
    Nie jest wybitny, a "jedynie" bardzo dobry.
  • 8.0
    Niewątpliwie nietuzinkowo. Wielkie tragedie paradoksalnie przedstawiane z przymrużeniem oka.
  • 7.5
    Bijący z filmu optymizm i pozytywny przekaz przedstawiający możliwość wspólnej koegzystencji różnych kultur jest zarazem siłą tej produkcji.
  • 7.0
    Porusza, dzięki dobrej i wciągającej ludzkiej historii wynikającej z rodzinnego sentymentu. Dużym atutem jest fakt, że syn nie tworzy pomnika ojcu, ale rysuje wspomnieniowy portret zwykłego człowieka.
  • 6.7
    Niesie pozytywne przesłanie, że nawet w najgorszej sytuacji nie należy się poddawać.
  • 6.7
    W duchu i temperaturze "Pride", z tragikomicznym nastrojem, wgapia się przede wszystkim w imponującą siłę współpracy ludzi ponad podziałami, która nie jest mitem. Krzepi i robi świetną robotą biograficzną, a pojawiający się przy tym chichot to jakby jedna emocje więcej - podarowana widzom z zaskoczenia.
  • 6.7
    Ważne i na czasie, nawet jeśli przesłodzone.
  • ?
    Urok historii polega jednak na tym, że do tak trudnych tematów reżyser podszedł z lekką ręką, w naturalny sposób wyciągając absurdy rzeczywistości, a nie skupiając się li tylko na dramatyzmie. To zaowocowało ciekawym dziełem, godnym uwagi.
  • ?
    Jak dotąd najlepsza propozycja Aurora Films w ciągu ostatnich dwóch lat dla polskiego kinomana.
  • ?
    Wciąga od pierwszej sekundy i zabiera widza w niezwykłą podróż po niepokojach, radościach, tragediach, tęsknotach i marzeniach.
  • ?
    Dla wszystkich, dla których sytuacja z imigrantami ma tylko kolor czarny. Dzięki niemu możemy zobaczyć, jak to wszystko wygląda oczami ich oraz ich rodzin.
  • ?
    Mimo wielu absurdów, kilka elementów scenariusza pozostaje interesujących.
  • ?
    Feel-good movie, nie pozbawiony jednak prawdy, dystansu i nienachalnej mądrości. Zwłaszcza dziś, ten obraz powinien zobaczyć każdy.
  • ?
    Cheiron z rozmysłem dobiera środki artystyczne, budujące w filmie obraz irańskiego społeczeństwa. Decydując się na elementy dramatu i komedii, zachowuje między nimi równowagę. Wykorzystuje swój talent i doświadczenie komika. Z niesłychaną zręcznością i dystansem, poruszając bolesne i trudne tematy, posługuje się groteską, kpiną i żartem, który jednak nie jest wymierzony przeciwko żadnej grupie społecznej.
  • ?
    Najszczerszy i najcieplejszy film ostatnich miesięcy.
  • ?
    Groteskowy, ciepły i dramatyczny jednocześnie. To kino, które zasługuje na uwagę.

Aktywne