Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
Obserwuj

Marcin Andrys

  • Średnia ocena: 5.6
  • Pozytywnych recenzji: 49%
  • Liczba recenzji: 153 w tym 113 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 55
  • Liczba recenzji negatywnych: 58
  • Średnio ocenia: 0.3 niżej niż inni krytycy
  • Poziom ocen: 40% wyżej, 27% niżej, 33% tak samo jak inni krytycy
  • Najwyższa ocena: 10.0 dla Coco
  • Najniższa ocena: 0.0 dla Pakt krwi
  • Najbardziej odrębna ocena: 2.0 dla Londyn w ogniu

Recenzje

  • 7.5
    5.5

    Gwiezdne wojny: Ostatni Jedi 2017

    Ostatni Jedi zapewne znajdzie ogromną rzeszę sympatyków, wszak jak tu nie cieszyć się z powrotu Luke'a. Szkoda tylko, że tak doniosłe wydarzenie kamufluje wszystkie scenariuszowe wtopy i nawet gdy zaskakuje, to widz przeciera oczy ze zdumienia i pyta, czy to naprawdę tak musiało być.
  • 4.5
    4.0

    24 godziny po śmierci 2017

    Obrazowi daleko do najlepszych przedstawicieli gatunku, ale nie zmienia to faktu, że gwarantuje przyzwoitą rozrywkę na półtorej godziny.
  • 4.1
    2.0

    Co wiecie o swoich dziadkach? 2017

    Dubbing skutecznie zepsuł ten film i ktoś powinien ponieść konsekwencje tej haniebnej decyzji. Od kin warto trzymać się z daleka.
  • 8.8
    10.0

    Coco 2017

    Coco to film dla całej rodziny, edukuje i bawi, ale przede wszystkim pięknie wygląda.
  • 5.6
    5.5

    Morderstwo w Orient Expressie 2017

    Ma niepowtarzalny klimat kina nieco już zapomnianego, anachronicznego, ale jednocześnie bardzo bezpiecznego, bez prób nowoczesnych narracji. Jeżeli ktoś przepada za tego rodzaju produkcjami, to seans będzie dla niego prawdziwą ucztą. W innym przypadku podczas oglądania może wkraść się nuda, której nie zmąci nawet najbardziej zaskakujące zakończenie tej historii.
  • 4.7
    4.0

    Kumple z dżungli 2017

    To niewysokich lotów animacja, mało śmieszna, wpisująca się w popularny ostatnimi laty gatunek superbohaterski. Jednak dla zwierzęcych bohaterów można z powodzeniem wymyślić dużo bardziej odpowiednie i pasjonujące przygody, które zabawią całą rodzinę, a nie spowodują, że rodzice z dziećmi będą wychodzić z kina.
  • 6.0
    5.0

    Podwodna pułapka 2016

    Seans filmu nie jest stracony, ale też dla wielbicieli wojaży z rekinami może okazać się trochę wydumany. Jeśli macie jednak ochotę sięgnąć po produkcję traktującą o morskich drapieżnikach to dzieło Johannesa Robertsa powinno zapewnić krótki, acz satysfakcjonujący seans.
  • 5.4
    5.5

    Liga Sprawiedliwości 2017

    Nie przynosi wstydu, ale nie jest też produkcją, która stanowi przełom. Po prostu jest bezpieczną ekspozycją grupy bohaterów, którzy mają za sobą ekranowy chrzest, podany w przewidywalnym stylu.
  • 6.5
    7.0

    Mother! 2017

    Może mother! nie błyszczy tak jak inne jego dzieła, ale stanowi wyraz niepokojących myśli kłębiących się w głowie nietuzinkowego twórcy.
  • 5.0
    4.0

    Szklana trumna 2016

    Ma jedynie krzykliwy tytuł, a jej fabuła i napięcie pozostawiają wiele do życzenia.
  • 4.6
    5.0

    Slumber 2017

    Plasuje się gdzieś na początku stawki horrorów klasy B, ma swoje momenty i potrafi zbudować napięcie, opierając się na kilku prostych trickach. Z pewnością nie jest to dzieło przełomowe, ale dla niezbyt wymagających miłośników kina z dreszczykiem będzie w sam raz.
  • 7.2
    8.0

    Borg/McEnroe. Między odwagą a szaleństwem 2017

    Zbudowanie fabuły wokół wyraźnego kontrastu dwóch wielkich sportowych indywidualności zaowocowało zajmującym i ekscytującym filmem, który ogląda się z wypiekami na twarzy niczym wyśmienity mecz dwóch odwiecznych rywali.
  • 5.6
    6.0

    Leatherface 2017

    Jeżeli Leatherface kuleje w sferze fabularnej, to zdecydowanie lepiej radzi sobie na polu wizualnym. Twórcy nie tylko w przekonujący sposób filmują sceny epatujące brutalnością, ale też nad całością unosi się atmosfera terroru, która nie ustępuje do ostatniej sekwencji.
  • 7.6
    7.0

    Thor: Ragnarok 2017

    Sprawdza się jako niezobowiązująca rozrywka, a także bez wątpienia jest najbardziej udanym filmem z udziałem Thora.
  • 4.5
    6.0

    Piła: Dziedzictwo 2017

    Mimo wad warto obejrzeć ósmą część, aby przekonać się, w jaki sposób Jigsaw wciąż pociąga za sznurki tej makabrycznej gry o przeżycie.
  • 5.3
    5.5

    Pomiędzy nami góry 2017

    Z pewnością Pomiędzy nami góry urzeka realizacją, jak również swoistą chemią między bohaterami, odkrywaniem ich przeszłości, co daje namiastkę napięcia i wciąga widza. Jednakże w sferze przetrwania film w kilku miejscach razi nielogicznością i prostotą.
  • 3.4
    3.0

    Geostorm 2017

    Żeruje na nostalgii za kinem katastroficznym z prawdziwego zdarzenia, ale brakuje mu wszystkiego. Sensownej fabuły, sympatycznych postaci, zapadających w pamięć scen.
  • 4.4
    5.0

    Pierwszy śnieg 2017

    Nie jest z pewnością filmem doskonałym, ale spełnia pokładaną w nim funkcję. Zapewnia widzowi niewielki dreszcz emocji i buduje napięcie poprzez ilustrację surowego klimatu skandynawskiego odludzia. Zabrakło tu trochę większego zaangażowania aktorów, zagrania z większym pazurem, może wtedy obraz pretendowałby do miana bardziej przejmującego, a nie tylko poprawnego kryminału.
  • 3.3
    2.0

    Krucyfiks 2017

    Typowy straszak, który poza intrygującym tytułem, jak i dwoma, trzema scenami na krzyż wartymi uwagi nie gwarantuje żadnych wrażeń, a wręcz przeciwnie, jest przeraźliwie nudny.
  • 7.9
    8.0

    Twój Vincent 2017

    Prawdziwa uczta dla oczu, ale też najbardziej zapadający w pamięć tegoroczny obraz z uwagi na finezję i wirtuozerię wykonania.
  • 3.9
    3.0

    American Assassin 2017

    Przykład kina z potencjałem, ale zaprzepaszczonego już na etapie tworzenia niezbyt przekonującej fabuły. Żadne aktorskie popisy nie są w stanie wynieść produkcję ponad przeciętną, gdy śladowe ilości napięcia skutecznie utrudniają utrzymanie uwagi na seansie.
  • 3.4
    2.0

    Linia życia 2017

    Remake całkowicie zbędny. Jeżeli Hollywood nie potrafi odświeżyć starych marek, nadać im nowego, atrakcyjnego dla widza wizerunku, a posiłkuje się jedynie wyciąganiem trupów z szafy, to szkoda czasu i pieniędzy na takie mocno odgrzewane tematy.
  • 6.2
    6.0

    Kingsman: Złoty krąg 2017

    Jako kino stricte rozrywkowe radzi sobie całkiem nieźle, czerpie garściami z oryginału, zwiększa tempo akcji i dostarcza jeszcze większej dawki przemocy. Jednak na tle poprzedniej odsłony prezentuje się wtórnie, a autorom nie powiodła się próba dostarczenia czegoś świeżego, jak za pierwszym razem.
  • 5.1
    4.0

    Tulipanowa gorączka 2017

    Zamiast tytułowej gorączki, pasji czy namiętności otrzymaliśmy jedynie przyjemne pocztówki z epoki i udaną charakteryzację. Nawet humor i przemycane tu i ówdzie żarciki nie ratują produkcji przed nudą.
  • 7.8
    9.0

    To 2017

    Zapisze się złotymi zgłoskami w historii kinematografii, nie tylko przez to, że King doczekał się wreszcie spektakularnego kinowego sukcesu, ale również dlatego, że udowadnia, iż można nakręcić horror z przejrzystą, dobrze skonstruowaną fabułą, a nie tylko obrażającą inteligencję widza.
  • 6.8
    7.0

    Barry Seal: Król przemytu 2017

    Liman nakręcił żywiołowy i dynamiczny film o życiu króla przemytników, który nie mógł narzekać na brak atrakcji i wrażeń, a jego lotnicze akcje to wprost wymarzony materiał na ekranowy hit. I takim trochę jest właśnie Barry Seal, nieco niedoceniony, ale nie tylko niekwestionowany as przestworzy, ale też przebój dużego ekranu.
  • 5.1
    3.5

    Renegaci 2017

    Jeżeli ktoś nastawiał się na obraz na miarę Złota dla zuchwałych czy choćby Złota pustyni srogo się zawiedzie. Renegaci to rachityczne i mocno infantylne kino, posiadające tak wyidealizowanych bohaterów, że aż nudnych.
  • 5.1
    5.0

    Mała Wielka Stopa 2017

    Twórcy nie silili się na oryginalność i zaprezentowali prostą, ociekającą schematami fabułę. Niemniej nie można jej odmówić rodzinnego ciepła, urokliwej i dynamicznej przygody utrzymanej w klimacie najlepszych przebojów gatunku, a także cieszącej oko animacji.
  • 6.3
    7.0

    Obdarowani 2017

    Słodko-gorzkie, ale też emocjonujące i ciepłe widowisko, sprawnie zagrane i opowiedziane, obok którego nie sposób przejść obojętnie. Webb dostarczył coś więcej niż tylko kino familijne, jego dzieło porusza i potrafi zakręcić łezką w oku.
  • 6.7
    5.5

    Na pokuszenie 2017

    Pod względem wizualnym Na pokuszenie jest filmem zachwycającym, ale cierpi z powodu jednowymiarowych bohaterów. Początek intryguje, jednakże finał pozostawia widza w niedosycie.
  • 4.1
    3.0

    Dom wygranych 2017

    Ciekawy pomysł na komedię sensacyjną, ale twórcom wyszedł jedynie ciąg wulgarnych gagów połączonych cienką nicią fabularną.
  • 6.0
    4.5

    Bodyguard Zawodowiec 2017

    Dla kreacji Samuela L. Jacksona, którego śmiech jest zaraźliwy, a także Ryana Reynoldsa można zaryzykować seans Bodyguarda Zawodowca, ale tylko dla nich. Jak ktoś nastawia się na sporą dawkę dynamicznej akcji i śmieszne widowisko, to nie ma co tu szukać.
  • 6.1
    7.0

    Annabelle: Narodziny zła 2017

    Nie tylko straszy, wywołuje dreszcz emocji, ale też rozwija świat powołany do życia w Obecności. Fani horrorów nie powinni czuć się rozczarowani, bo Annabelle nigdy nie miała się lepiej.
  • 4.4
    4.0

    Mroczna wieża 2017

    Może być niewymagającą rozrywką dla widzów nieznających oryginału i niemających wielkich wymagań względem gatunku fantasy. To również obraz dla tych wszystkich, którzy nie lubią siedzieć więcej w kinowym fotelu niż półtorej godziny. W pozostałych przypadkach Mroczną Wieżę należy omijać szerokim łukiem, czekając na ekranizację z prawdziwego zdarzenia.
  • 5.8
    6.0

    Valerian i Miasto Tysiąca Planet 2017

    Każdy, kto wybiera się na Valeriana i miasto tysiąca planet w przekonaniu, że otrzyma podobny do komiksowego klimat i dobrze znanych bohaterów srogo się zawiedzie. Natomiast jak ktoś nie zna pierwowzoru, będzie czerpał radość z czysto rozrywkowego widowiska, które nie bez powodu nazywane jest najdroższą produkcją w historii francuskiej kinematografii, bo Besson przyłożył się do strony wizualnej i pokazał fantazyjne postaci oraz porażające monumentalnością i oryginalnością światy.
  • 6.6
    6.0

    Atomic Blonde 2017

    Bojowy balet w wykonaniu Charlize Theron cieszy oko, ale odrealnione sceny okładających się po mordach osiłków skutecznie potrafią zabić przyjemność oglądania. Niemniej dzieło Leitcha zasługuje na uwagę, jak i sama gra aktorska gwiazdy ostatniego Mad Maxa.
  • 7.7
    8.0

    Kedi - sekretne życie kotów 2016

    Kedi - sekretne życie kotów ogląda się z zapartym tchem i tylko szkoda, że krótki seans upływa błyskawicznie.
  • 5.6
    7.0

    Kapitan Majtas: Pierwszy wielki film 2017

    Nie zawodzi, pompuje w widza morze pierwszorzędnego humoru i pozytywnej energii, dostarcza kilku niezapomnianych gagów, a przede wszystkim bawi zarówno małych, jak i dorosłych.
  • 7.3
    8.0

    To przychodzi po zmroku 2017

    Kino, jakie coraz rzadziej gości na ekranach - wysmakowane, przemyślane, studium nad jednostką pozostawioną w ekstremalnych warunkach. Z pewnością wyróżnia się na tle papki, dominującej obecnie na ekranach.
  • 5.1
    4.0

    Tożsamość zdrajcy 2017

    Mimo głośnych nazwisk i tematu na czasie Tożsamości zdrajcy to nie tylko zmarnowany potencjał na sprawne kino szpiegowskie, jak chociażby nie tak dawny utwór Antona Corbijna - Bardzo poszukiwany człowiek - ale także dzieło sztampowe i ociekające schematami, których nie udało się Aptedowi skutecznie zakamuflować tudzież poddać sprytnemu recyclingowi.
  • 4.7
    5.0

    Volta 2017

    Piękna promocja Lublina, z pewnością dla mieszkańców Koziego Grodu swoista laurka, a także film z kilkoma komicznymi scenami zapadającymi w pamięć. Tyle i aż tyle, bo w każdym innym elemencie to słaba komedia niewykorzystująca potencjału zaangażowanych aktorów.
  • 7.2
    9.0

    Spider-Man: Homecoming 2017

    Jest tak skonstruowany, że najmłodsi będą się na nim świetnie bawić, a ci starsi również nie powinni narzekać, wszak dynamicznych scen i nawiązań do pozostałych filmów Marvela tu nie brakuje.
  • 6.3
    6.0

    W starym, dobrym stylu 2017

    Dla samych wyśmienitych aktorów warto się wybrać na produkcję Zacha Braffa.
  • 6.4
    8.0

    Gru, Dru i Minionki 2017

    Bawi, śmieszy, jak również stanowi hołd dawno zapomnianej już epoki.
  • 3.7
    2.0

    Transformers: Ostatni Rycerz 2017

    Bez wątpienia nowa odsłona Transformers swoje zarobi, dostarczy Hasbro kilku zabawek do szerokiej oferty, a także zadowoli tych najmniej wybrednych fanów, którzy lubią ładne opakowanie, ale nie interesuje ich całkowicie, co kryje się w jego środku. Nie potrzeba go nawet otwierać, by przekonać się o przerażającej pustce zionącej z wewnątrz.
  • 7.2
    7.0

    Auta 3 2017

    Pixar zrozumiał swój błąd z poprzedniej części i na razie zaprzestał wciskania na siłę w fabułę wątków sensacyjnych.
  • 6.3
    4.0

    Król Artur: Legenda miecza 2017

    Pokaz umiejętności walki głównego bohatera plus nastrojowa muzyka to odrobinę za mało jak na widowisko aspirujące do miana wakacyjnego hitu.
  • 3.7
    3.0

    Mumia 2017

    Kino niespełniające pokładanych w nim oczekiwań i zwyczajne marnotrawstwo filmowego dziedzictwa.
  • 4.0
    2.0

    Baywatch. Słoneczny patrol 2017

    Chciałbym napisać, że Baywatch. Słoneczny patrol to nostalgiczny powrót do serialu sprzed lat, ale niestety tak nie jest. To chaotyczna, pozbawiona składnej akcji, fabuły i choćby rzemieślniczego aktorstwa produkcja, która w takim kształcie nigdy nie powinna powstać.
  • 6.9
    6.0

    Wonder Woman 2017

    Mówi się do trzech razy sztuka i widać, że DC odrobiło lekcję po poprzednich nieudanych produkcjach i przynajmniej w części postawiło na bardziej zwartą fabułę, która umożliwiła nakręcenie poprawnego filmu. Nie jest to nadal poziom porównywalny do rywala zza miedzy, ale porządne kino, które ogląda się z zainteresowaniem. Jest światełko w tunelu, oby nic go już nie zmąciło.
  • 6.0
    4.0

    Piraci z Karaibów: Zemsta Salazara 2017

    Nie jest może drogą przez mękę, ale nawet w niewielkiej części nie dorównuje trzem pierwszym epizodom, zarówno pod względem złożoności fabuły, jak i niestety strony wizualnej.
  • 7.8
    8.0

    Strażnicy Galaktyki vol. 2 2017

    Kino mega śmieszne, widowiskowe i wciąż świeże. Błyskotliwa zabawa superbohaterską konwencją umożliwiającą eksplorację kosmosu Marvela. Gunnowi ponownie się udało.
  • 6.1
    5.0

    Dzieciak rządzi 2017

    Mimo najszczerszych intencji twórców nie jest animacją udaną i dość szybko ulatuje z pamięci.
  • 2.2
    0.0

    Pakt krwi 2017

    W natłoku partackich kreacji, pojawiających się i urywanych wątków, nielogiczności fabuły i zerowego napięcia Pakt krwi pretenduje do miana najgorszego filmu roku.
  • 6.1
    6.0

    Life 2017

    Powinien zadowolić wielbicieli horrorów s-f pełnych dynamicznej akcji i udanie zbudowanej klaustrofobicznej atmosfery osaczenia i niepokoju. Jednak wydaje się, że fabuła została potraktowana bardzo pobieżnie, jako kalka niegdysiejszego klasyka, gdzie napięcie sięgało zenitu bez konieczności i możliwości użycia tak zaawansowanych efektów, jak dziś.
  • 3.5
    4.0

    Baba Jaga 2016

    Jest kolejnym horrorem, który w sferze grozy radzi sobie przyzwoicie, ale pozostałe elementy fabuły niestety kuleją.
  • 7.8
    8.0

    Aż do piekła 2016

    Kino stonowane, a jednocześnie autentyczne, emocjonujące oraz boleśnie przygnębiające. Bez wątpienia jedna z perełek filmowych.
  • 5.7
    5.5

    Gold 2016

    Mieni się złocistą poświatą, ale twórcy nie sprostali zadaniu przetworzenia interesującego materiału wyjściowego w zajmujące i trzymające w napięciu widowisko. Są tu przebłyski aktorskiej gry, zwłaszcza Matthew, i dobrze zgrane schematy, ale to wciąż za mało, aby móc mówić o dziele wybitnym.
  • 6.7
    6.0

    Kong: Wyspa Czaszki 2017

    Nie jest to jednak materiał pokroju Zaginionego świata, a i wyprawa ochotników nie przypomina tej prowadzonej przez profesora Challengera. Pozostaje zatem delektować się wizualną otoczką obrazu, zapominając na moment o wszystkich bzdurkach scenariusza.
  • 7.9
    9.0

    Logan: Wolverine 2017

    Dziewięć występów Hugh Jackmana w roli najpopularniejszego mutanta Marvela w ciągu siedemnastu lat oraz emocjonujące i przejmujące pożegnanie z kultową kreacją zapewnią mu nieśmiertelność. Obojętnie komu w przyszłości zostanie dane ponownie wcielić się w Wolverine'a, to będzie musiał zmierzyć się z legendą Jackmana.
  • 7.2
    8.0

    Ukryte działania 2016

    Trzy wspaniałe kobiety, trzy wspaniałe kreacje. Dla nich warto obejrzeć "Ukryte działania", bo, mimo że nie znajdziemy tu nic nowatorskiego, to wciąż elektryzująca opowieść pokazana z pasją, niezwykłym wdziękiem, odkupująca fragment interesującej kroniki lotów kosmicznych.
  • 4.5
    5.0

    xXx: Reaktywacja 2017

    Dla wszystkich poszukujących w filmie czegoś więcej niż typowego mordobicia i strzelanki będzie to rozczarowanie. Mimo że końcówka sugeruje możliwą kontynuację, trudno nie odnieść wrażenia, że to ostatnie spotkanie z oddziałem potrójnych iksów.
  • 5.6
    3.0

    Lekarstwo na życie 2017

    To nie jest kino, jakie chcielibyśmy oglądać, chyba że lubimy bardzo oczywiste i przewidywalne produkcje, które z łatwością obrażają inteligencję widza. Samymi fantastycznymi zdjęciami i surrealistycznymi wizjami nie da się pozyskać atencji widza, gdy od fabuły wieje nudą.
  • 6.9
    7.5

    Milczenie 2016

    W wymiarze filozoficznym, jak i duchowym, pozostawia bardzo duże pole do interpretacji, jednocześnie będąc dziełem wyjątkowym, które warto obejrzeć w skupieniu.
  • 8.1
    7.0

    Lego Batman: Film 2017

    Mimo wspomnianych mankamentów, najlepsza ostatnio produkcja bazująca na komiksach DC.
  • 6.0
    6.0

    Kot Bob i ja 2016

    Niezwykle ciepła produkcja, wlewająca nadzieję, ale też pokazująca, że nie można spisywać nikogo na straty. Kino naiwne, acz urokliwe, z całkiem niezłymi piosenkami. Mimo przygnębiającej tematyki optymistyczne.
  • 6.8
    8.0

    Jackie 2016

    Twórcom udało się w niebanalny, a przede wszystkim mocno sugestywny sposób uchwycić wizerunek Jacqueline Kennedy w dniach po śmierci Johna F. Kennedy'ego. Ogromna w tym zasługa Natalie Portman, która brawurową kreacją nie tylko udowodniła, że należy do najlepszych współczesnych aktorek, ale również zasługuje na niejedno wyróżnienie.
  • 5.1
    5.5

    Wielki Mur 2016

    Mimo że jest to kino wybrakowane, z fabułą pędzącą na złamanie karku, to jednak jako orientalną przygodę ogląda się je z zainteresowaniem.
  • 7.0
    8.0

    Split 2016

    Kino wyrwane z oków schematów, trzymające w napięciu do samego końca.
  • 5.7
    6.0

    Monster Trucks 2016

    Powielają błędy familijnych produkcji, ale pomimo to zapewnią rodzicom i ich pociechom sto minut solidnej zabawy.
  • 8.6
    10.0

    Manchester by the Sea 2016

    Kino poruszające, chwytające za gardło, z niedoścignioną kreacją Caseya Afflecka, okraszone pięknymi zdjęciami.
  • 6.0
    6.0

    Balerina 2016

    Ciepła, sympatyczna opowieść o sięganiu gwiazd, realizacji swoich marzeń i pragnień, podana w iście baśniowej otoczce. Pochwała posiadania zakręconych pasji, realizowanych wytężoną i ciężką pracą, podana w niezwykle urokliwej, acz naiwnej formie.
  • 7.6
    8.0

    Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie 2016

    Pokaz minimalistycznej kinematografii opartej na błyskotliwych dialogach, wyrazistych kreacjach, a przede wszystkim udanym studium ludzkich słabości i oczekiwań, które tłumione i maskowane przeradzają się w skrzętnie ukrywane tajemnice.
  • 6.5
    8.0

    Sing 2016

    Pełna ciepła i pozytywna produkcja dla małych i dużych, odprężające kino rozrywkowe, jednocześnie pokazujące, że trzeba realizować swoje marzenia, nie oglądając się na nic i na nikogo, bo warto mieć w życiu cele i do nich dążyć.
  • 6.1
    4.0

    Konwój 2017

    Wielkie nazwiska same nie zagrają, jeżeli za fabułą filmu kryje się miałki skrypt pragnący pokazać wulgarność służby więziennej i kilka mocnych scen, których nie udało się sensownie połączyć.
  • 6.7
    8.0

    Autopsja Jane Doe 2016

    Myli tropy, ucieka od schematów, stopniuje napięcie i trzyma widza w niepewności do ostatniej sceny. Tak powinien wyglądać nowoczesny model kina grozy, bez efektownych rozwiązań, a skupiający się na aktorach, emocjach i budowaniu nastroju.
  • 2.8
    0.5

    Aplik@cja 2016

    Jest przestrogą przed podobnymi filmami, które mogą natchnąć "twórców-wizjonerów" do emanacji swoich jakże nieciekawych pomysłów.
  • 5.4
    5.0

    Szczęście świata 2016

    Za dużo pomniejszych wątków i scenariuszowego nieładu, jednak patrząc przez pryzmat strony wrażeniowej, mamy do czynienia z nieoszlifowanym diamentem, który jest jedynie efemerycznym pięknem, a mógł być prawdziwym dziełem sztuki.
  • 5.7
    5.0

    Pasażerowie 2016

    Udane kino estetyczne, bardziej do obejrzenia i podziwiania niż do zastanowienia się, co właściwie miało przekazać.
  • 8.1
    9.0

    Paterson 2016

    Dzieło nie tylko skłaniające do refleksji, pochylenia się nad naszą codziennością, w której zamęcie ulatują nam sprzed oczu rzeczy esencjonalne.
  • 5.0
    4.0

    Firmowa Gwiazdka 2016

    Nie dorównuje konkurencji, to produkt jednosezonowy, do obejrzenia i zapomnienia. Nawet tak zasłużonej obsadzie ekranowych weteranów nie udało się tchnąć życia w ten ograny i nudny schemat.
  • 8.4
    10.0

    Ostatnia rodzina 2016

    Dzieło kompletne, zapadające w pamięć, piękna wizytówka rodzimego kina. To nie tylko film o sztuce i jej pojmowaniu, ale też ludzkich dramatach podanych w przystępnej formie. Majstersztyk, arcydzieło po prostu!
  • 5.6
    4.0

    Ukryte piękno 2016

    Jest filmem nieudanym, który miał potencjał, patrząc na wyśmienitą obsadę, ale jak w wielu przypadkach bywa, nazwiska nie grają, gdy historia nie jest w stanie wykrzesać z widza tych podstawowych uczuć.
  • 7.9
    8.0

    Siedem minut po północy 2016

    Piękne i wzruszające kino, jakiego dawno nie było na dużym ekranie.
  • 4.1
    2.0

    Zły Mikołaj 2 2016

    Kino do bólu wtórne, bezwartościowe, ze zmarnowanymi kreacjami uznanych aktorów.
  • 4.6
    3.0

    Underworld: Wojny krwi 2016

    Należy się zastanowić czy ta historia nie powinna już dobiec końca, ponieważ mimo roszad na reżyserskim fotelu, nic nowego nie otrzymujemy poza tym samym motywem mielonym radośnie od początku trzynastoletniej serii.
  • 7.6
    7.0

    Łotr 1. Gwiezdne wojny - historie 2016

    Nie można mu odmówić rozmachu, a twórcom realizatorskich ambicji, jednakże jako dzieło aspirujące do miana kultowego, przecierającego szlaki gwiezdnowojennych spin-offów, wypada jedynie poprawnie.
  • 3.6
    1.0

    Osaczona 2016

    Jeżeli chcecie wybrać się na kino z dreszczykiem to dzieło Farrena Blackburna omijajcie szerokim łukiem. Oglądanie "Osaczonej" jest po prostu męczarnią.
  • 5.9
    7.0

    Światło między oceanami 2016

    Warto obejrzeć film Cianfrance'a, aby poczuć niesamowity nastrój, który udało mu się uchwycić w typowej historii o miłości, samotności i odkupieniu.
  • 7.2
    7.0

    Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć 2016

    Udana wyprawa do świata nieco już zapomnianego, ale nadal pociągającego i posiadającego spory potencjał.
  • 6.1
    6.0

    Za niebieskimi drzwiami 2016

    Jest obrazem wartym uwagi, skłaniającym do refleksji, bo nigdy nie wiemy, co nam zgotuje przewrotny los.
  • 7.7
    9.0

    Jestem mordercą 2016

    Gęsty, przygnębiający kryminał, w którym nie ma zwycięzców, są tylko przegrani. Tak maluje się najnowsze dzieło Macieja Pieprzycy. Bez dwóch zdań jest to klasa światowa i jeden z ważniejszych rodzimych filmów w tym roku.
  • 7.5
    8.0

    Zagubieni 2015

    Obala mity, śmieje się z historii, przecież już tak odległej, a przy tym leczy kompleksy narodowe.
  • 5.0
    5.0

    Ouija: Narodziny zła 2016

    Wywołuje mieszane uczucia, jest znacznie lepiej niż w przypadku Diabelskiej planszy Ouija, ale nadal nie jest to poziom najlepszych horrorów Jamesa Wana czy Naznaczonego.
  • 5.7
    5.5

    Księgowy 2016

    Dzięki udanym kreacjom ogląda się z niekłamaną przyjemnością, jednak patrząc na dziury w fabule czy też pretekstowe potraktowanie niektórych wątków, ma się wrażenie, że potencjał tej historii nie został należycie spożytkowany.
  • 5.1
    5.0

    Inferno 2016

    Może się spodobać wielbicielom zagadek, renesansowej sztuki oraz dynamicznej akcji. Brakuje w tym jednak ducha przygody, wszystko jest nakręcone mechanicznie, jak od linijki i mimo wysiłków Toma Hanka jednak ginie pod natłokiem nagromadzonych postaci i tropów do odgadnięcia.
  • 6.6
    7.0

    Żywioł. Deepwater Horizon 2016

    Może nie jest nakręcony z hollywoodzkim rozmachem, a raczej bardziej kameralnie, ale nie zmienia to faktu, że Berg i spółka uchwycili sedno tej przejmującej historii. Z powodzeniem oddali ludzkie uczucia w obliczu katastrofy, a przy okazji napiętnowali głównych winowajców tych tragicznych wydarzeń.
  • 5.6
    4.0

    Jack Reacher: Nigdy nie wracaj 2016

    Kolejna sensacja ze stereotypowymi chwytami, nieco przydługa, z rzemieślniczą grą aktorską, ale nic ponad to.
  • 7.4
    8.0

    Obecność 2 2016

    Dzieło na wskroś udane, trzymające w napięciu, momentami straszne, ale przede wszystkim pokazujące, że w tak oklepanym gatunku jakim jest horror można wykrzesać jeszcze odrobinę oryginalności.
  • 5.9
    6.0

    X-Men: Apocalypse 2016

    Zapewni godziwą rozrywkę w kinie, ale jest to najsłabsza część tej trylogii. Pozbawiona przełomowych momentów i wbijających w fotel efektów specjalnych, broni się kilkoma one-linerami, humorem oraz utalentowaną młodą obsadą.