Szanujemy Twoją prywatność i przetwarzamy dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych.
Razem z naszymi partnerami wykorzystujemy też pliki "cookie".
Zamykając ten komunikat potwierdzasz, że zapoznałeś się z polityką prywatności i akceptujesz jej treść.
Baciu_195
Użytkownik-
Chłopiec otrzymuje moce, dzięki którym staje się dorosłym superbohaterem, wypowiadając jedno magiczne słowo./Powtórka/ Lekka, bezpretensjonalna, pełna serducha i zabawy mocami komedia superbohaterska oparta na relacjach między bohaterami, ze słodko-gorzkimi motywami rodzinnymi w tle.
-
Kot w Butach wyrusza w podróż, aby odnaleźć mityczne "ostatnie życzenie", dzięki któremu odzyska swoje dziewięć żyć.
-
7.512 marca 2023
Kolejny sequel po latach, którego nikt nie chciał i na który nikt nie czekał - a tu proszę, bardzo pozytywne zaskoczenie. Malowniczy styl wizualny czy zręczne wykorzystanie efektu ruchomych kadrów komiksowych rodem z "Into the Spider-Verse" w scenach akcji działają, ale kreatywnym strzałem w dziesiątkę było oparcie historii na motywach śmiertelności oraz doceniania w życiu tego, co mamy. Dodając jeszcze przerażającego Wilka - czy to aby na pewno film dla dzieciaków ? -
-
Zwerbowany przez światową grupę wywiadowczą "Five Eyes" agent MI6 wraz z ekspertem CIA przemierza świat, aby powstrzymać sprzedaż nowej śmiercionośnej technologii.Ritchiego zgrywa z kina szpiegowskiego, choć elementów komedii gansterskiej nie brakuje. Tym razem bez narracyjnych i montażowych fajerwerków, więc może sprawiać wrażenie bezjajecznego. Solidna rozrywka, choć bardzo możliwe, że aktorzy na planie bawili się lepiej niż oglądający.
-
Życie dwóch długoletnich znajomych znajduje się w impasie, gdy jeden z nich nagle kończy ich przyjaźń, co ma nieoczekiwane konsekwencje dla nich obydwu.
-
8.54 lutego 2023
O dwóch takich, co przestali chodzić razem na piwo. Słodko-gorzka opowieść o samotności, świadomości własnej śmiertelności, ludzkiej naturze oraz relacjach z drugim człowiekiem i przyrodą, gdzie komedia nieustannie przeplata się z tragedią. No to jak, warto być miłym? -
-
Pandorę znów napada wroga korporacja w poszukiwaniu cennych minerałów. Jack i Neytiri wraz z rodziną zmuszeni są opuścić wioskę i szukać pomocy u innych plemion zamieszkujących planetę.Siła rodziny, zachwyt pięknem natury oraz list miłosny do Pandory (Ziemi). Wszystko ładnie i pięknie, ale panie Cameron, na 190 minut pokazu slajdów z ładnymi obrazkami to potrzeba fabuły. Jakiejkolwiek.
-
Gdy w norweskich górach budzi się starożytny troll, grupa barwnych bohaterów musi połączyć siły, aby powstrzymać go przed sianiem zniszczenia.
-
6.520 stycznia 2023
Norwegowie nie gęsi, swoje monster movie mają. Ludzie kontra niepohamowana siła natury. Korzysta z masy gatunkowych dobrodziejstw, tropów i motywów, ale całość opakowuje w lokalny folklor. Sympatyczny seans. -
-
Gdy grupa najemników atakuje posiadłość zamożnej rodziny, Święty Mikołaj musi wkroczyć, aby uratować dzień.
-
6.53 stycznia 2023
Die Hard + Home Alone + John Wick. Lepiej działa jako zbiór popkulturowych odniesień do wspomnianych niż film z własnym charakterem. Dopieszczone sceny akcji, nierzadko zabawny, wiara w magię świąt przywrócona - ma papiery na zostanie świątecznym klasykiem. Harbour jako Święty Mikołaj to casting (mimo wszystko) idealny. -
-
Laurie Strode po raz ostatni staje do walki z wcieleniem zła, Michaelem Myersem. Tylko jedno z nich przeżyje.Fajne to Halloween III: Season of th... znaczy "Halloween Ends". Zagranie na nosie oczekiwaniom + świeże, udane pomysły zgrabnie podsumowujące oraz idealnie pasujące do nowej trylogii, jak i całej serii (Michael jako uosobienie traumy zarażającej kolejne pokolenia mieszkańców Haddonfield) = lubię to.
-
Biochemik Michael Morbius, próbując wyleczyć się z rzadkiej choroby krwi, niechcący zaraża się pewnym rodzajem wampiryzmu.Z perspektywy czasu - ta cała "memiczność" to najlepsza rzecz, jaka mogła spotkać ten pozbawiony charakteru odrzut sprzed jakiś dwóch dekad. Bez stylu, celu, postaci, sensu, z napiętymi pośladkami. Sceny po napisach przebijają granice kuriozum.
-
Kobieta prowadzi ostatnią rozmowę telefoniczną z kochankiem, który planuje poślubić inną kobietę.Krótko, ale treściwie i intensywnie o porzuceniu oraz utracie ukochanej osoby. Autoterapia w czterech ścianach planu zdjęciowego w wykonaniu przykuwającej do ekranu Tildy Swinton.
-
"Thor: Miłość i grom" ukazuje Boga Piorunów wraz z Królewską Valkirią, Korgiem i swoją byłą, Jane Foster, która posługuje się Mjolnirem, w starciu z galaktycznym mordercą znanym jako Gorr Rzeźnik... WięcejArtyzm Waititiego częściowo zduszony przez korporacyjną maszynę produkcyjną - widać to w warstwie wizualnej, sceneriach, pośpiesznym chwilami tempie i drugim planie. Jednak ciąży to jakoś mniej, gdy dostajesz spójny i pełen serducha motyw rodzicielstwa oraz świetny, wybrzmiewający, kameralny finał.
-
Mający problemy emocjonalne Barry szuka miłości. W końcu poznaje kobietę i robi wszystko, by przypaść jej do gustu.Jest coś urzekającego w tej specyficznej historii o samotnym dziwaku przezwyciężającym własne słabości. Trochę takie "Uncut Gems" w wersji lite, głównie za sprawą bohatera będącego w nieustającym ruchu oraz bardzo dobrego Sandlera.
-
Wstrząsająca wizja przyszłości, w której ludzie szukając coraz mocniejszych wrażeń modyfikują swoje ciała, a chirurgia jest substytutem seksu.
-
7.56 sierpnia 2022
Mniej tutaj jakieś zwartej fabuły, bo Cronenberg bardziej skupia się na tkaniu tej dość posępnej, ale niesamowicie fascynującej wizji świata przyszłości, w której to zanika granica między bólem a przyjemnością, a sztuka już dawno pożegnała się z moralnością - chirurgia staje się nową formą cielesnej rozkoszy, a operacje na otwartym ciele to standard artystycznego performance'u. Sporo czarnego humoru i dobrego dialogu, choć miejscami może wydawać się to przegadane. -
-
Historia wieloletniej relacji Elvisa Presleya z Parkerem. Kluczowym elementem opowieści jest jedna z najważniejszych osób w życiu piosenkarza jego żona Priscilla Presley.Pełne energii, wielobodźcowe muzyczne widowisko kosztem mocno merytorycznej biografii. Elvis będący mniej bohaterem własnego filmu, a bardziej jako przyciągająca uwagę persona sceniczna widziana oczami szalejących fanek oraz chciwego menadżera. Sporo brokatu, cekinów, dynamicznego montażu i charyzmatyczny Butler.
-
Nieuchwytny oficer CIA odkrywa kompromitujące sekrety agencji. Jego śladem rusza bezwzględny agent socjopata, który wyznaczył nagrodę za jego głowę.
-
4.523 lipca 2022
Szpiegowski thriller akcji, w którym nawet sceny potyczek niedomagają, bo spora ich część jest albo poszatkowana montażowo albo nakręcona w jakiś ciemnicach. To ten rodzaj filmu, gdzie niby sporo się dzieje, a tak naprawdę nic się nie dzieje, bo brakuje relacji między bohaterami, które tworzyłyby jakąś stawkę. Jeżeli coś ma być tu zapamiętane, to pewnie sekwencja w Pradze oraz kreskówkowy Evans. -
-
Enid, skrupulatna cenzorka, której zadaniem jest wycięcie najbrutalniejszych scen z filmów, powoli zatraca się w wyimaginowanych obrazach, które stają się jej rzeczywistością.Intrygujący pomysł wyjściowy - kulisy pracy cenzora filmowego przy VHS-owych video nasties na tle wzmożonej fali morderstw w Wielkiej Brytanii lat 80. ubiegłego wieku. Choć im dalej w las (dosłownie), tym bardziej idzie w stronę thrillera psychologicznego o nieprzepracowanej traumie, demonach przeszłości i ciążącym poczuciu winy.
-
Ekranizacja cenionego komiksu "Strażnicy". W świecie, w którym ludzkość stoi w obliczu nuklearnej wojny, a działalność superbohaterów została zakazana, ktoś poluje na ostatnich herosów.Ciężki orzech do zgryzienia, bo komiks Moore'a i Gibbonsa to rzecz praktycznie nieadaptowalna. Jako film, w oderwaniu od materiału źródłowego, daje nawet radę - jest ładnie sfilmowany, widać rękę reżysera co do strony wizualnej, dotyka poważniejszych tematów, ma wybitną sekwencję otwierającą. Jednocześnie - to kiepska adaptacja, bo nie dość, że przenosi kadry praktycznie 1:1(co już rodzi problemy), to jeszcze Snyder za nic nie rozumie treści komiksu ani postaci.
-
Kiedy uśpiony wulkan budzi się do życia, Owen i Claire podejmują próbę ocalenia zagrożonych dinozaurów.
-
6.512 czerwca 2022 i 1 więcej
/Powtórka/ Trochę się przeprosiłem z Bayoną po czasie. Tam gdzie scenariusz Trevorrowa niedomaga, tam reżyser korzysta ze swojego talentu. Głupiutki, b-klasowy monster movie w horrorowym klimacie, dopieszczony realizacyjnie. -
-
Po wydarzeniach z "Avengers: Koniec gry" dr Stephen Strange kontynuuje walkę ze złem. Tym razem stawi czoło swojemu byłemu przyjacielowi Mordo.
-
7.54 czerwca 2022
Wszystkie znaki na niebie zapowiadały klops, a tymczasem dostajemy jeden z najbardziej autorskich filmów w uniwersum. Kreatywny, kampowy horror w MCU, cudownie rozciągający ramy kategorii wiekowej i bawiący się jej granicami. Miło, że ktoś odważniej przesunął suwak na pasku koloru. No i przede wszystkim to Strange jest tu głównym bohaterem, co niezmiernie cieszy. Wtedy nawet wady scenariuszowe aż tak nie drażnią. -
-
Pełna życiowej energii Julie u progu trzydziestych urodzin stara się poukładać swoje skomplikowane życie uczuciowe.Poszukiwanie swojego miejsca w świecie, życie chwilą, działanie według metody prób i błędów oraz serce jako życiowy przewodnik vs. rozum, praktyka, "namacalność" życiowo-uczuciowa i świadomość własnej śmiertelności, choć nacisk położony jest tutaj zdecydowanie na tę pierwszą filozofię życia. Słodko-gorzki w wymowie, pełen zapadających w pamięć momentów.
-
Batman i James Gordon stawiają czoła nieobliczalnemu Człowiekowi-Zagadce w skorumpowanym Gotham City.Mroczniejszy i posępniejszy w tonie czy stylistyce, równocześnie pozostając bardzo komiksowy, bez popadania w niepotrzebny realizm. Superbohaterskie kino detektywistyczne, z własnym (obłędnym) stylem wizualnym, skupione na Batmanie (nareszcie), ale nie ignorujące pozostałych postaci, które nie pozostają w próżni i działają na własnych zasadach. Pełna immersja ze światem przedstawionym, a zabieg z wewnętrznym monologiem protagonisty świetnie ją dopełnia.
-
Życie młodego chłopca i jego robotniczej rodziny w burzliwych latach sześćdziesiątych XX w.
-
6.525 lutego 2022
O trudach dorastania w targanym konfliktami religijno-politycznymi kraju oraz obawie przed opuszczeniem miejsca, gdzie zapuściło się już korzenie, z autobiograficznym rysem. Może i ckliwie, fragmentarycznie czy nostalgicznie, ale całkiem skutecznie. -
-
Tammy i jej mąż Jim zakładają chrześcijański program telewizyjny, gdzie z ogromną pasją głoszą wartości ewangelickie, równocześnie tworząc poza kamerami imperium finansowe.Kolejny Oscar bait mielący bezpieczne biograficzne schematy, z wyrazistą rolą na pierwszym planie. Niezdecydowany co do tego, o czym chce powiedzieć, na czym skupić uwagę oraz niekonsekwentny tonalnie.
-
Gdy charyzmatyczny Stanton Carlisle spotyka na swej drodze niezwykłe małżeństwo: widzącą przyszłość Zeenę i jej męża, byłego telepatę,...Miewa problemy z toporną narracją, szczególnie w pierwszym akcie, ale całościowo to dość intrygująca opowieść o przewrotności ludzkiego losu, gdzie pycha kroczy przed upadkiem, a największymi potworami są ludzie.
-
Młoda kobieta wraca do swojego rodzinnego miasta, żeby poznać przerażające przypadki morderstw związanych z zamaskowanym seryjnym mordercą.Odnosi sukces na tym samym polu co oryginał, czyli wielopoziomowości działania. Bawi się gatunkowymi tropami, pogrywa z oczekiwaniami widowni, będąc bezwstydnie bezczelny w swoim meta-komentarzu ery "legacy sequeli", daje symbolicznego pstryczka w nos roszczeniowym fanom, pozostając przy tym kompetentnym przedstawicielem gatunku i świetną rozrywką. Wes Craven byłby dumny.
-
Podążaj za Neo, który prowadzi zwyczajne życie w San Francisco, gdzie jego terapeuta przepisuje mu niebieskie pigułki. Jednak Morfeusz oferuje mu czerwoną pigułkę i ponownie otwiera jego umysł na... WięcejDziwaczny, pokraczny, ale też uroczo przesadzony oraz bezczelny w swoim metakomentarzu dotyczącym ery legacy sequeli i wpływu nostalgii, co ładnie wpisuje się w tematykę całej serii, a do tego szczerze samokrytyczny. Szkoda, że zabrakło konsekwencji w tym pomyśle, bo druga połowa (głównie trzeci akt) to takie standardowe i co najwyżej poprawne wysokobudżetowe kino akcji, które widziano wcześniej wiele razy.
-
Kiedy cały świat dowiaduje się, że pod maską Spider Mana skrywa się Peter Parker, superbohater decyduje się zwrócić o pomoc do Doktora Strange'a.Miał być kompletny bałagan, a jakimś cudem wyszła z tego nie tylko całkiem ładna celebracja prawie 20 lat obecności Spider-Mana na wielkim ekranie, ale i laurka dla postaci Pajączka w ogóle, ze zjadliwym fanserwisem. Niby to wciąż film Parkera Hollanda, ale jednak czuć bycie tym wykalkulowanym korpo-produktem, który za pomocą mnóstwa rozpraszaczy uwagi stara się maskować dość pretekstowy scenariusz.
-
Historia Patrizii Reggiani, byłej żony Maurizio Gucciego, która planowała zabić swojego męża, wnuka znanego projektanta mody Guccio Gucci.Rodzinna saga pełna zwad, chciwości, ciążącego dziedzictwa czy ciągłego dążenia do bogactwa podana w formie kampowego spektaklu, gdzie każdy jest stereotypowym Włochem tak bardzo, jak to tylko możliwe. I to się naprawdę nieźle ogląda, choć sama historia bywa średnio angażująca, a Scottowi nie do końca udaje się odpowiednio zbalansować dwie skrajne konwencje.
-
Kiedy samotna mama i jej dwójka dzieci przyjeżdżają do małego miasteczka, zaczynają odkrywać swoje powiązania z oryginalnymi Pogromcami Duchów i sekretną spuścizną pozostawioną przez ich dziadka.Reitmanowi udaje się znaleźć złoty środek między festiwalem nostalgii a symbolicznym przekazaniem pałeczki w formie historii dla nowego, młodszego pokolenia widzów. Choć tego nostalgicznego lukru ulało się tutaj komuś zdecydowanie za dużo, szczególnie w trzecim akcie.
-
Szlachetny ród Atrydów przybywa na Diunę, będącą jedynym źródłem najcenniejszej substancji we wszechświecie.Z pewnością nie można odmówić "Diunie" walorów widowiskowych czy pieczołowitości reżysera w kreacji świata przedstawionego, choć całość wypada jednak bardzo sterylnie i praktycznie bezemocjonalnie. Świetna Ferguson, energiczny Momoa, reszta trochę na autopilocie.
-
Opowieść o Eternals - przedwiecznej rasie nieśmiertelnych istot, które zamieszkiwały Ziemię i ukształtowały jej historię.Rozbuchane komiksowe koncepty Kirby'ego przefiltrowane przez wrażliwość reżyserki. Znakomita realizacyjnie opowieść o bardzo ludzkich bogach, mających swoje pragnienia, ale też wątpliwości, ciągle poszukujących własnej drogi. Tutaj nie każdy bohater musi być Twoim ulubieńcem, ale jednocześnie rozumiesz ich postawę oraz motywacje, a wszystko to zwieńczone bardzo osobistym finałem z mocno wyczuwalną stawką.
-
Zafascynowana modą młoda dziewczyna przenosi się do lat 60. i spotyka swoją idolkę - oszałamiającą początkującą piosenkarkę. Ale Londyn lat 60. nie jest tym, czym się wydaje.Przemyślany, intrygujący, hipnotyzujący, obłędny scenograficznie thriller psychologiczny o dojrzewaniu i demonach przeszłości, sprawnie balansujący między jawą a snem, ładnie oddający ducha Londynu lat 60. oraz opakowany w estetyczną laurkę dla giallo. Wszystkich zaniepokojonych uspokajam - Pan Reżyser Edgar Wright dostarcza, i to w nadmiarze.
-
Laurie wierzy że pokonała swojego prześladowcę. Okazuje się jednak, że jej gehenna wcale się nie skończyła.Trochę to wygląda jak esej studenta filmoznawstwa zafascynowanego "Halloween" Carpentera, który nie umie przelać swoich myśli na papier - jest więc bez ładu, składu i wyraźnej puenty. Twórcy próbują "złapać wiele srok za ogon", ale mało co z tego odpowiednio wybrzmiewa, a i często popada w karykaturę. Zmarnowana szansa i trochę zbędny sequel, choć elementy czysto slasherowe wypadają tu całkiem dobrze i konsekwentnie.
-
Venom to jedna z najważniejszych, najbardziej złożonych postaci Marvela. Opowiada o dziennikarzu Eddiem Brocku, którego ciało w wyniku eksperymentu scaliło...Niby to niesamowicie durne i częściowo podane w duchu tych wszystkich superbohaterskich męczybuł kręconych te prawie dwie dekady temu, gdzie antagonista plecie w kółko jakieś głupoty, ale jednocześnie widać tu samoświadomość, konsekwencję oraz nacisk na bohaterów - nieporadnych, ale w ten uroczy i sympatyczny sposób.
-
Na prośbę swojego starego przyjaciela, Felixa Leitera z CIA, James Bond bierze udział w misji odbicia porwanego naukowca. Trop prowadzi do niebezpiecznego złoczyńcy.Ma całkiem niezłe tempo, sceny akcji wyglądają jak powinny, po drodze rzuci jakimś ciekawym pomysłem realizacyjnym oraz zachowuje ładny balans między "bondowaniem" a skupieniem na rozwoju bohatera. Niestety cieniuje zbyt długim metrażem, okropnym antagonistą, niewykorzystaniem kobiecych bohaterek, a cała emocjonalna podbudowa uderza w ckliwe tony, przez co wypada co najwyżej poprawnie.
-
Detektyw Ezekiel prowadzi śledztwo dotyczące brutalnych zabójstw sprzed lat. Nie zdaje sobie jednak sprawy, że morderca obmyślił zaskakujący, niecny plan.Nieporadny, nijaki i niezamierzenie zabawny przez ciągłe popadanie w parodię produkcji o twardych gliniarzach, z doklejonymi na doczepkę scenami pułapek, żeby czasami ktoś nie zapomniał, że to część tej samej serii. Tutejsza intensywność oraz szczękościsk Chrisa Rocka są jednocześnie przerażające, jak i fascynujące.
-
Madison jest sparaliżowana szokującymi wizjami makabrycznych morderstw, a jej udręka pogarsza się, gdy odkrywa, że to rzeczywistość.Tak niedorzeczny i kuriozalny, ale w ten absolutnie cudowny sposób. Ciężko być przygotowanym na to, co Wan tutaj serwuje, a podaje same konkretne dania - od giallo, przez body horror, po krwawy i brutalny slasher, czyni to płynnie oraz ze sporą ilością znakomicie zrealizowanych scen akcji. Klasyczne "kochaj albo rzuć" - jedni odbiją się jak od ściany, inni natychmiast znajdą dla niego miejsce pod serduszkiem.
-
Simu Liu wciela się w Shang-Chi, który musi zmierzyć się z przeszłością po tym, jak zostaje wciągnięty w sieć tajemniczej organizacji Dziesięciu Pierścieni.Marvelowskie kino kopane wprowadzające nieco świeżego powietrza do uniwersum. Świetnie zrealizowane sceny potyczek, sympatyczni bohaterowie, zniuansowany antagonista, choć i tak największe wrażenie robi to, jak dobrze udało się tutaj oddać ducha kinematografii Dalekiego Wschodu. Wady? Standardowo - trochę ciąży przeładowany trzeci akt, kręcony chyba w jakieś ciemnicy bądź kopalni węgla.
-
Fotografik Anthony próbuje rozwikłać tajemnicę Candymana, upiora, o którym krąży wiele makabrycznych historii w dzielnicy Cabrini-Green, gdzie właśnie zamieszkał.Utrzymany w duchu oryginału, ciekawie rozwijający temat miejskich legend i zanurzony w aktualnych problemach społecznych. O poszukiwaniu sprawiedliwości za dawne krzywdy oraz cienkiej granicy między artystyczną inspiracją a obsesją. Bywa gęsto i intensywnie, choć horror wyszedł z tego co najwyżej poprawny.
-
Sir Gawain, lekkomyślny i uparty siostrzeniec króla Artura, podejmuje misję zmierzenia się z Zielonym Rycerzem.Metafizyczna baśń fantasy, gdzie poetycka reżyseria idzie w parze z bogactwem symboliki oraz pięknymi kadrami. Hipnotyzująca realizacja, podatność na interpretacje z kluczową rolą narracji wizualnej.
-
Witajcie w piekle, zwanym też Belle Reve. Jest to więzienie z największym odsetkiem zgonów w Stanach Zjednoczonych Ameryki. Trzymani są tu najgorsi superzłoczyńcy, którzy...Tutaj jest wszystko, czego można było spodziewać się po nieskrępowanym kreatywnie Gunnie - pozbawiony hamulców, łączący absurdalne motywy z głupkowatymi pomysłami i pełny B-klasowej jatki komiksowy film wojenny, gdzie reżyser nie zapomina o bohaterach, stanowiących rdzeń historii, poświęcając im odpowiednio wiele miejsca, przez co bez problemu sympatyzujesz z nimi oraz im kibicujesz, a przy tym dzieło w pełni autorskie. Kino rozrywkowe najwyższej próby.
-
Natasha Romanoff / Czarna Wdowa, po wydarzeniach z filmu Kapitan Ameryka: Wojna bohaterów zmuszona jest do walki ze złoczyńcą nazywanym Taskmaster.Po dość niespodziewanym i intrygującym tonie pierwszego aktu stopniowo zamienia się w standardowy film Marvela z finałową kulminacją, gdzie wszystko musi eksplodować, bo tak. To taki amalgamat Bondów z Moorem i ostatnich dwóch-trzech przygód Ethana Hunta, tylko z gorzej nakręconymi scenami akcji (zwłaszcza w drugiej połowie). Jest kilka zgrzytów, ale całość wypada solidnie, głównie za sprawą aktorów, świetnej Jeleny i ładnego wydźwięku feministycznego.