Filmy odbieram zmysłami. Odpowiednia kompozycja muzyki, kadrów, gestów, spojrzeń, dialogów powinna być nierozerwalną częścią każdego filmu.

  • Ostatnia aktywność: 8 kwietnia
  • Dołączył(a): 23 września 2018

Ostatnio obejrzane

  • 8

    Zupełnie inny niż się spodziewałem. To wciąż intymna historia o pogłębiającej się chorobie i relacji ojca z córką, ale poprowadzona niczym najlepszy dreszczowiec. Zaskakujący, niejednoznaczny, przytłaczający i momentami naprawdę przerażający. Wspaniały Hopkins nie grał, a stał się tą postacią.

  • 5.5

    Kolejny film o Boracie to po prostu kolejny film o Boracie, czyli 2-godzinne trollowanie amerykańskiej społeczności. Doceniam za odwagę i aktualne komentarze (ta końcówka rozwaliła system). Odkryciem jest tutaj też Bakalova, czyli córka Borata, która wnosi pewien powiew świeżości. Czasami nawet udało mi się zaśmiać, ale film niekiedy wskakiwał też na taki poziom żenady, że z reakcją tłumu gości na widok "tańca płodności" się utożsamiłem. Wyłącznie dla ludzi o specyficznym poczuciu humoru.

  • 9

    Eksperymentalne, formalne arcydzieło, które po dziś dzień robi wrażenie pod względem ujęć i montażu, ale też niesamowicie odważne - na widok nadjeżdżającego pociągu prosto w kamerę, czy rodzącego się dziecka można się wzdrygnąć. Dodatkowo mogłem cofnąć się w czasie do Rosji z końca lat 20. i podglądać życie codzienne, bez upiększeń. Niesamowite doświadczenie.

  • 9

    Powtórny seans. To wspaniała, najbardziej kreatywna i najdojrzalsza animacja Pixara. Każda emocja jest potrzebna, nie ma lepszej ani gorszej. Tak bardzo prawdziwy.

Najwyżej ocenione

  • 10

    Każda scena udowadnia, że widz nie ma do czynienia ze zwyczajnym filmem, ale z dziełem sztuki. Trwające 2,5 godziny niesamowite, filmowe doświadczenie, będące źródłem inspiracji dla wielu przyszłych twórców.

  • 10

    Prosta, niezwykle intymna historia, z nietypową i uzasadnioną formą. Ale Dolan tym razem nie skupił się głównie na formie, ale na bohaterach, na każdym najmniejszym geście i emocji. Tutaj emocje wchodzą pod skórę, wyrządzają krzywdę, ale także wywołują lawinę przemyśleń. Mnóstwo scen ("Experience"!) po prostu zapiera dech.

  • 10

    To porozrzucane przez reżysera puzzle, które widz sam musi ułożyć, ale kiedy właściwe elementy wskoczą na swoje miejsce, można wreszcie zdać sobie sprawę, jak każdy element został przemyślany. To też czysto filmowe doświadczenie, które hipnotyzuje, niepokoi i pochłania w ten dziwny, pokręcony świat, w którym nic nie jest takie, jak z początku się wydaje. Kolejne seanse tego wybitnego filmu to każdorazowe odkrycie kina na nowo.

  • 10

    Muzyka (!), dialogi, aktorstwo, ujęcia - Leone przeszedł sam siebie. Finał po wielokrotnym obejrzeniu wciąż wbija w fotel.

  • 10

    Chyba jedyny seans w moim życiu, na którym byłem tak zahipnotyzowany od pierwszej do ostatniej sekundy. Pomimo dość wysokiego (jak na owe czasy) budżetu, Dreyer nakręcił film bardzo kameralny, ciasny, wręcz klaustrofobiczny, skupiony na słowie, na gestach, spojrzeniach, małych detalach. Te zbliżenia i nietypowe ustawienia kamery cały czas robią ogromne wrażenie. I Maria Falconetti - ona nie grała, a stała się Joanną D'Arc. Jedyne w swoim rodzaju doświadczenie filmowe.

Najniżej ocenione

Odrębnie ocenione

  • 2

    Niektórych może porażać realizmem, jednak reszta aspektów to jakieś nieporozumienie. A muzyka pasuje do filmu jak pięść do nosa.

  • 6

    Chciałem tylko sprawdzić, jak bardzo zły film netflix znów nam zaserwował, a tu proszę, zaskoczenie. Co prawda im dalej w las, tym więcej dziur scenariuszowych, ale przez większość czasu naprawdę dobrze buduje napięcie i potrafi wywołać dreszcze bez zbędnych jump-scare'ów. Całkiem nieźle spełnia swoje zadanie, a fanom horrorów Hideo Nakaty powinien się spodobać. Bardzo zaskoczony jestem aż tak niskimi ocenami. Może inny film oglądałem?

  • 10

    Film kontemplacyjny, piękny, pozbawiony rozbudowanych dialogów, ale pełen treści, którą to widz musi sobie dopowiedzieć. Dlatego tak wielu odrzuca.

  • 5

    Von Trier wciąż igra z widzem, ale robi to w nieprzekonujący, męczący i wymuszony sposób. Świetna Bjork, ciekawe piosenki (których jest stosunkowo mało), mocne zakończenie i to tyle z plusów. Najwidoczniej nie uda mi się polubić dogmy.

  • 5

    Świetna ekspozycja i dość nietypowa, pomysłowa realizacja obiecywały coś znacznie lepszego, niż dostałem. Strasznie chaotyczny i męczący film.

Najlepsze recenzje

  • 1

    Po prostu klasyk. Tommy Wiseau tak bardzo pragnął nakręcić arcydzieło, że niemal mu to wyszło. Arcydzieło komedii - tak żenującej, że twórcy programów paradokumentalnych TVNu mieli czym się inspirować.

  • 6

    Są schematy? Są. Stereotypowe postacie? Są. Pójścia na skróty? Też się zdarzają. Ale od początku nie każe siebie traktować poważnie i jeśli podejdzie się do tego "pierwszego polskiego slashera" z przymrużeniem oka, można się nieźle bawić. Jest to zaskakująco solidne rzemiosło, które z pomysłem cytuje wiele klasyków i zużyte schematy.

  • 8.5

    Przepełniony grozą dramat rodzinny, z jednej strony realistyczny, z drugiej sięgający śmiało po wątki nadprzyrodzone i do tego niejednoznaczny. Majstersztyk, nie tylko w swoim gatunku, wymagający skupienia i wczucia się w atmosferę.

  • 10

    To porozrzucane przez reżysera puzzle, które widz sam musi ułożyć, ale kiedy właściwe elementy wskoczą na swoje miejsce, można wreszcie zdać sobie sprawę, jak każdy element został przemyślany. To też czysto filmowe doświadczenie, które hipnotyzuje, niepokoi i pochłania w ten dziwny, pokręcony świat, w którym nic nie jest takie, jak z początku się wydaje. Kolejne seanse tego wybitnego filmu to każdorazowe odkrycie kina na nowo.

  • 7

    Pomysłowe, satysfakcjonujące zakończenie i świetna rola Carey Mulligan to dodatkowy punkt oceny, bo całość jest dla mnie trochę jednak rozczarowująca. Nie ujmując pomysłowi, który jest ciekawy i ma wiele ważnego do przekazania, to jednak często popada w banały, a motywacja głównej bohaterki przez większość czasu jest zbyt rozmyta, by ją zrozumieć. Ale jako kino rozrywkowe z przekazem, które nie unika czarnego humoru, sprawdza się jak znalazł.

Średnio ocenia o 0.3 wyżej niż inni użytkownicy