Nowa wersja serwisu! Listy, wideorecenzje, recenzje użytkowników, powiadomienia i wiele więcej. Sprawdź

Trzy twarze

2018 Film
  • Obsada: Behnaz Jafari, Jafar Panahi, Marziyeh Rezaei, Narges Delaram, Maedeh Erteghaei
  • Reżyser: Jafar Panahi
  • Scenariusz: Jafar Panahi, Nader Saeivar
  • Ostatnio dodana recenzja (krytykkryt.): 17 sierpnia 2018 (2 miesiące temu)
  • Ostatnio dodana recenzja (użytkownikużyt.): 23 września 2018 (23 dni temu)
  • Premiera (świat): 12 maja 2018 (5 miesięcy temu)
7.0 10.0 0.0 5
Pozytywnie oceniony przez krytyków
  • 100%
    pozytywnych
    recenzji
  • 5
    recenzji
    5 z oceną
  • 5
    pozytywnych
    recenzji
  • 0
    negatywnych
    recenzji
  • 0
    recenzji
    bez oceny
  • 8.0
    Bez wątpienia nagroda za scenariusz, otrzymana przez reżysera w Cannes, jest zasłużona, bo to w nim tkwi magia całej produkcji. To dzięki niemu Trzy Twarze są czymś wyjątkowym i choć momentami zauważalne są inspiracje twórczością Kiarostamiego i Farhadiego, film odbiera się jako coś nowego, nawet patrząc przez pryzmat wcześniejszej twórczości Panahiego.
  • 7.0
    Panahi zabiera głos w sprawie tych, którzy zostali pozbawienia prawa do mówienia. Wskazuje jednocześnie, że jedną z najważniejszych powinności kina jest właśnie praca na rzecz emancypacji.
  • 7.0
    Nawet jeżeli "Trzy twarze" czasami starają się za bardzo, w scenariuszu dzieje się zbyt dużo i zbyt nagle, zbiegi okoliczności są zbyt fortunne, zdjęcia zbyt wyrafinowane, by film miał działać na jednej z istotnych płaszczyzn, a całość nie tak udana jak "Taxi-Teheran", to wciąż oryginalne kino na nieoczywisty temat, a dodatkowo bardzo smacznie i lekko podane.
  • 7.0
    Rzecz głęboko humanistyczna, wyrosła na gruncie empatii. Zaś twarze reżysera, aktorki i dziewczyny, o której świat dotąd nie słyszał, przypominają, że wciąż istnieją miejsca, gdzie sztukę tworzy się z duszą na ramieniu.
  • 6.0
    Filmowi nie brakuje świetnych dialogów, kilku komicznych scen oraz przemyślanej strony formalnej, ale zbyt mało tu poczucia wyjątkowości i oryginalności. Trzy twarze nie porusza i angażuje też tak, jak produkcje legendarnych irańskich reżyserów.

Aktywne