Adam przyjeżdża na prestiżowe stypendium do Kairu. Gdy staje się świadkiem tajemniczego zabójstwa kolegi, zostaje wplątany w niebezpieczną intrygę. Zmuszony do współpracy, zgadza się przeniknąć do Bractwa Muzułmańskiego.
- Aktorzy: Tawfeek Barhom, Fares Fares, Mohammad Bakri, Mehdi Dehbi, Makram Khoury i 5 więcej
- Reżyser: Tarik Saleh
- Scenarzysta: Tarik Saleh
- Premiera kinowa: 23 czerwca 2023
- Premiera światowa: 20 maja 2022
- Ostatnia aktywność: 23 stycznia
- Dodany: 29 lipca 2022
-
Oceny krytyków
-
Oceny użytkowników
-
Recenzje krytyków
-
Podobnie jak w Morderstwie w hotelu Hilton Tarik Saleh pokazuje zatem w swoim najnowszym dziele brak pełnego zrozumienia dla sytuacji i problematyki państw arabskich. Chociaż to samo w sobie nie stanowi kardynalnego błędu, to w połączeniu z ograniczonym warsztatem twórczym reżysera widzowie otrzymują zdecydowanie za długi film, w którym próżno szukać jakiejkolwiek świeżości poza beznamiętnym realizowaniem gatunkowych założeń.
-
Sprawdza się jako kino polityczne. To wejrzenie w instytucje świeckie i religijne muzułmańskiego świata skrzy się niejednoznacznościami.
-
"Chłopiec z niebios" składa się niestety ze zbyt dużej liczby podobnych wątpliwości. Sugerowane przez Żurawieckiego podejście "bezpieczne", sprowadzające "Chłopca..." do opowieści o "cynizmie rządzących, utracie złudzeń i łamaniu charakterów", w dodatku zapodanej w arcyhollywoodzkiej formie, nie do końca się sprawdza. Jako thriller szpiegowski film Saleha nie wnosi do puli kina gatunków nic szczególnie płodnego, a jeszcze zostawia widzów i widzki pośrodku jakiegoś wielkiego niezdecydowania.
-
Intrygujący film szpiegowski, z religijnym fanatyzmem w tle.
-
Filmy takie jak "Chłopiec z niebios" skazują nas, laików z Europy, na mędrkowanie o sprawach, o których mamy blade pojęcie.
-
-
Recenzje użytkowników
-
syn rybaka w obliczu wielkomiejskich interesów duchownych, polityków i islamskich terrorystów, recenzja: https://www.wodaiogien.com/single-post/boy-from-heaven-synu-rybaka-ocena-6-10
-
Banalny kryminał. Każdy jeden zwrot akcji w tym filmie został zrealizowany na zasadzie:”ej, powiedz mi coś tajnego; ok, tylko nie mów nikomu, że to ja, bo mnie zabiją”. Powtórzyć to 14 razy i mamy koniec filmu. Historia wypełniona jest postaciami-przedmiotami, pojawiającymi się wygodnie dla historii, nawet i pięć minut przed końcem filmu. Na dodatek się dłuży.