Nowa wersja serwisu! Listy, wideorecenzje, recenzje użytkowników, powiadomienia i wiele więcej. Sprawdź

Nieposłuszne

2017 Film
Dwie kobiety na przekór wszystkim postanawiają zawalczyć o łączące je uczucie.
  • Obsada: Rachel Weisz, Rachel McAdams, Alessandro Nivola, Allan Corduner, Anton Lesser
  • Reżyser: Sebastián Lelio
  • Scenariusz: Sebastián Lelio, Rebecca Lenkiewicz
  • Ostatnio dodana recenzja (krytykkryt.): 16 października 2018 (3 dni temu)
  • Ostatnio dodana recenzja (użytkownikużyt.): 4 października 2018 (15 dni temu)
  • Premiera (kino): 3 sierpnia 2018 (2 miesiące temu)
  • Premiera (świat): 10 września 2017 (rok temu)
6.4 10.0 0.0 24
Pozytywnie oceniony przez krytyków
  • 81%
    pozytywnych
    recenzji
  • 24
    recenzje
    16 z oceną
  • 13
    pozytywnych
    recenzji
  • 3
    negatywne
    recenzje
  • 8
    recenzji
    bez oceny
  • 7.0
    Film satysfakcjonujący, ale gdybyśmy byli obytą religijnie, hebrajską Cineramą, byłby on dla mnie z pewnością zdecydowanie mniej atrakcyjny.
  • 7.0
    Jest powściągliwy, a przynajmniej jak na opowieść o wyklętym romansie dwóch nieszczęsnych kobiet, więcej tutaj chłodnych obserwacji niż zdecydowanych, oburzonych sądów. Do tego całość zyskuje dzięki wspomnianej klamrze z monologów o wolnej woli, która odrywa ekranowe wydarzenia od doraźnych ideologicznych sporów i umieszcza je w szerszej, metafizycznej perspektywie.
  • 7.0
    Nieposłuszne są filmem czasami zbyt posłusznym, czasami zbyt melodramatycznym, ale przede wszystkim podejmującym poważny temat, przyznając się, że są sytuacje, w których zawsze ktoś ucierpi. I to jest napisane z gracją, bez wykłócania się, poszukując porozumienia i zrozumienia, że czysta miłość to ta, gdzie kochają się dwie osoby, nie według regulaminu, zasad z zewnątrz, a komunikatu z wnętrza ludzkiego ciała.
  • 7.0
    O ile można uznać ten film z lesbijski dramat, Lelio potrafi tchnąć nieco kolorytu w przewidywalną fabułę. Nie oferuje banalnych rozwiązań, nie chce dramatu rozdzierającego serce. Więcej w jego filmie rozumu niż pędzących emocji, choć nie zabrakło scen intensywnych i pełnych erotyzmu.

Aktywne