Nowa wersja serwisu! Listy, wideorecenzje, recenzje użytkowników, powiadomienia i wiele więcej. Sprawdź

Człowiek, który zabił Don Kichota

2018 Film
Reżyser Toby ponownie spotyka Javiera, naturszczyka, który wystąpił w jego debiucie. Uważający się za Don Kichota mężczyzna bierze filmowca za Sancho Pansę.
  • Obsada: Adam Driver, Jonathan Pryce, Stellan Skarsgård, Olga Kurylenko, Joana Ribeiro
  • Reżyser: Terry Gilliam
  • Scenariusz: Terry Gilliam, Tony Grisoni
  • Ostatnio dodana recenzja (krytykkryt.): 10 października 2018 (9 dni temu)
  • Ostatnio dodana recenzja (użytkownikużyt.): 4 października 2018 (15 dni temu)
  • Premiera (kino): 10 sierpnia 2018 (2 miesiące temu)
  • Premiera (świat): 19 maja 2018 (5 miesięcy temu)
6.0 10.0 0.0 35
Pozytywnie oceniony przez krytyków
  • 56%
    pozytywnych
    recenzji
  • 35
    recenzji
    27 z oceną
  • 15
    pozytywnych
    recenzji
  • 12
    negatywnych
    recenzji
  • 8
    recenzji
    bez oceny
  • 7.0
    Ta powieść jest nie mniej magiczna niż te, które Gilliam proponował chociażby w Przygodach Barona Munchausena. Tyle, że jest to już inna bajka. Dojrzalsza i pełna goryczy.
  • 7.0
    Choć niedoskonałości scenariusza mogą umniejszać wartości filmu jako całości, znakomite kreacje Pryce'a i obdarzonego potencjałem Drivera skutecznie niwelują wszelkie niedociągnięcia i czynią z całego filmu niesamowitą, pełną magii, ciepłą opowieść z charakterystycznym humorem, doskonałą muzyką.
  • 7.0
    Wyszedłem z kina i jestem w szoku. Bo Terry Gilliam bo wielu latach walki z przeciwnościami losu dał nam film bardzo chaotyczny, momentami niezgrabny, ale oszałamiająco dobry.
  • 7.0
    Jest produkcją-marzeniem, stworzoną z pasji i potrzeby serca. Jeśli nadajecie na tych samych falach, co reżyser, kochacie twórczość Cervantesa i potraficie wybaczać potknięcia, będziecie zadowoleni. Reszta albo będzie gdzieś pomiędzy, albo od filmu odbije się zupełnie.
  • 7.0
    Zapewne trudno o inną reakcję na tak długo wyczekiwany i rodzony w bólach film niż lekkie rozczarowanie - poprzeczka zawieszona była bardzo wysoko, w głowach kinomanów projekt pęczniał jako potencjalne opus magnum reżysera, a po tylu latach oczekiwania dostaliśmy po prostu solidny spektakl poruszający ulubione tematy reżysera.
  • 7.0
    Momentami może nie wyszło idealnie, momentami czuć, że po tylu latach ten film chyba powinien być trochę lepszy, ale to wciąż świetna opowieść o zacierającej się granicy pomiędzy rzeczywistością a fikcją, realnością, a marzeniami.

Aktywne