Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
Obserwuj

Pełna sala

  • Średnia ocena: 6.3
  • Pozytywnych recenzji: 67%
  • Liczba recenzji: 131 w tym 131 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 88
  • Liczba recenzji negatywnych: 43
  • Średnio ocenia: 0.5 niżej niż inne źródła
  • Poziom ocen: 37% wyżej, 35% niżej, 28% tak samo jak inne źródła
  • Najwyższa ocena: 10.0 dla Serce z kamienia
  • Najniższa ocena: 1.0 dla Catalina
  • Najbardziej odrębna ocena: 2.0 dla Podwójny kochanek

Recenzje

  • 7.6
    5.0

    Good Time 2017

    Nie oferuje niczego więcej, poza oglądaniem zabawy w policjantów i złodziei. Jawi się jako eskapistyczna podróż do zatopionego w morzu świateł lunaparku, oferującego kilka chwil zapomnienia, które miną od razu po jego opuszczeniu.
  • 7.0
    5.0

    Happy End 2017

    Haneke przytłacza ilością podejmowanych zagadnień, którym nie daje w odpowiedni sposób wybrzmieć.
  • 7.0
    5.0

    Król rozrywki 2017

    Zdecydowanie nie jest filmem dobrym, jednak pomimo bardzo licznych wad, z których część wymieniłem w tym tekście, wciąż dość przyjemnie się go ogląda.
  • ?
    5.0

    Droga 318 2017

    Tak jak nie jestem fanem widoku porzuconych motorów i spędzania wieczorów przy ognisku, tak nie stałem się fanem "Drogi 318". Zachwalane widoki przyrody nie zwróciły mojej szczególnej uwagi.
  • ?
    5.0

    Kobieta spod 23B 2016

    Można obejrzeć jako ciekawostkę, szczególnie jeśli ma się słabość do prostych jak drut inicjacyjnych historyjek lub świetnej roboty operatorskiej.
  • 5.7
    3.0

    Koniec wściekłości 2017

    Im większa wiedza na temat lepszych dokonań reżysera, tym rozczarowanie "Poza Wściekłością" będzie większe, a finał wyda się jeszcze bardziej oklepany.
  • ?
    5.0

    Stacja przesiadkowa 2017

    Niestety, gdzieś od połowy zaangażowane społecznie arthouse'owe kino przeobraża się w ckliwy romans. Aż trudno uwierzyć, jak dużo zastosowano tu klisz i zagrywek rodem z podrzędnych melodramatów.
  • ?
    5.0

    Zorza polarna 2017

    Była szansa na powtórzenie sukcesu "Pogorzeliska" traktującego o podobnych poszukiwań. Szczególnie kulminacyjna scena w klasztorze wydaje się dopisana na siłę i wyrwana z taniej powieści dla pensjonarek.
  • ?
    5.0

    Nowość 2017

    Ciężko zaangażować się w załamywanie rąk nad pustką w życiu milenialsów i wpływem nowych technologii nad relacje międzyludzkie.
  • 3.5
    3.0

    Czuwaj 2017

    Boli ta jednostronność i paternalistyczne podejście do młodego pokolenia. Cieszy natomiast rola Mateusza Więcławka, który wziął na siebie ciężar produkcji i zaprezentował całkiem wiarygodną rolę.
  • 5.6
    5.0

    Wyznanie 2017

    Po wybitnych "Mandarynkach" Urushadze stworzył dzieło co najwyżej poprawne.
  • 6.1
    5.0

    Pewnego razu w listopadzie 2017

    Uwielbiam twórczość Jakimowskiego, więc ten film był dla mnie sporym rozczarowaniem, całe szczęście chociaż jedno się nie zmieniło, reżyser wciąż potrafi niesamowicie opowiadać obrazem, a z każdego kadru wyciągać piękno w najczystszej postaci.
  • ?
    5.0

    Bomba 2017

    Zdecydowanie brakowało mi w nim wprawnego montażu, dobrego udźwiękowienia jak i większej spójności przy pisaniu scenariusza. Mnóstwo wątków prosi się o rozwinięcie, którego nigdy nie otrzymuje. "Bomba" to film, który miał potencjał, ale ewidentnie zabrakło mu zasobów.
  • 2.8
    1.0

    Catalina 2017

    Całkowita strata czasu.
  • ?
    2.0

    Nasiona przemocy 2017

    Przeciągnięte sceny wyglądają jakby Cassavetes kręcił "Samowolkę" Falka, ale akurat wyskoczył na lunch i pracę przejął niezbyt zdolny asystent. Reżyser wybrał format 4:3 oraz kamerę z ręki, miało to zapewne oddawać napięcie w jakim znajduje się główny bohater, ale niestety tylko irytują i upodabniają jego dzieło do amatorskich nagrań.
  • ?
    5.0

    Julia jest 2017

    Elena Martín nie musi specjalnie wstydzić się swojego fabularnego debiutu, choć wnioski, do których ostatecznie dochodzi nie są zbyt odkrywcze. Podobnych historii było już na pęczki.
  • ?
    5.0

    Medea 2017

    Przedstawiona opowieść jest bardzo przewidywalna, brakuje tu również zrozumienia dla postaci, świetnie zagranej przez Lilianę Biamonte.
  • ?
    3.0

    Gabriel i góra 2017

    Na ekranie Fellipe Barbosa proponuje nam przede wszystkim przeciągnięty pokaz slajdów z podróży. Niestety niewiele więcej.
  • ?
    5.0

    Szachowa zagrywka 2017

    Chodzą, rozmawiają, grają w szachy i przeżywają niezbyt porywające i słabo poprowadzone perturbacje życiowe. Po seansie największą zagadką filmu pozostaje pytanie: czemu wszystkie kobiety chcą się przespać z wyglądającym jak Metyl z pierwszego "PitBulla", głównym bohaterem.
  • ?
    5.0

    Nina 2017

    Ani to specjalnie odkrywcze ani zajmujące. Prosty film, który wyleci z pamięci za kilka dni.
  • ?
    4.0

    Witaj w kryminale papieżu Franciszku! 2017

    Niestety Mrozowski posługuje się dość prymitywnymi środkami - kadry są niedbałe jakby kręcone przez amatora, a rama narracyjna z papieżem Franciszkiem dołączona na siłę.
  • 7.7
    5.0

    Atak paniki 2017

    Szkoda, że tak zaangażowana w projekt obsada nie dostała lepszego scenariusza, a sam Paweł Maślona nie przemyślał trochę dłużej swojego filmu. Dobre segmenty niestety zostają tu oszpecone tymi beznadziejnymi, a nad wszystkim unosi się smród pustki i zasłona dymna montażowego efekciarstwa.
  • 7.4
    5.0

    Serce miłości 2017

    Dla miłośników twórczości Bąkowskiego i Bartoszek jest to pozycja obowiązkowa, swego rodzaju pean ku chwale prezentowanych artystów. Dla osób spoza tego kręgu może to być jednak obraz trudny do przetrawienia.
  • 5.3
    3.0

    Na karuzeli życia 2017

    Karuzela życia wciąż się kręci. Aż chciałoby się, niczym syn Ginny, wziąć to wszystko i spalić. W końcu ogień przynosi oczyszczenie, tak bardzo potrzebne twórczości nowojorskiego neurotyka.
  • 2.0
    4.0

    Totem 2017

    Historia bandyty-narkomana z braterskim konfliktem i porachunkami z serbską mafią w tle okazała się dużo lepszym filmem niż zakładałem. Reżyser do pewnego stopnia kontroluje co dzieje się na ekranie, choć ostatni akt wypada najsłabiej i naprawdę konia z rzędem temu, kto zrozumiał co właściwie się tam wydarzyło.
  • 7.9
    5.0

    Cicha noc 2017

    W efekcie dostaliśmy swoistego potwora Frankensteina. Z jednej strony pokazującego nam rodzinny komediodramat z mrugnięciami do widza, nachalnym krzyczeniem: "To tak jak w twoim domu, widzu!" i plejadą postaci wyjętych z "Poradnika małego scenarzysty". A z drugiej błąkanie się po błocie, wiszące na ścianach strzelby i leżące w kątach pokoi siekiery i zakrzykiwanie wszelkich subtelności próbą budowania całkowicie niepasującego tu thrillerowego napięcia.
  • ?
    5.0

    Zapiski z przyjaźni 2016

    Nie zdziwię się, jeśli ten szantaż zostanie odebrany pozytywnie, bo obie aktorki wychodzą z siebie, żeby uprawomocnić wymuszone zabiegi skryptu.
  • 6.6
    5.0

    Słudzy diabła 2017

    Pasjonaci reżysera także winni zerknąć jak rozwija się on formalnie. Obawiam się, iż większość potwierdzi smutny wniosek - to najsłabszy jego film.
  • 6.5
    4.0

    Mother! 2017

    To najbardziej radykalne, być może najważniejsze dzieło Aronofsky'ego. Jedni dostrzegą w nim pierwiastek szalonego wizjonera, inni hochsztaplera z przerostem ambicji nad talentem. Mnie tylko mocniej utwierdził w tym drugim.
  • 7.4
    5.0

    Łagodna 2017

    Piękna i bolesna metafora społeczeństwa, które straciło wiarę i pogrąża się w wieczystej stagnacji.
  • 5.9
    4.0

    Zgoda 2017

    Stara się wygrać na kilku frontach: włożyć kij w mrowisko wyjawiając bolesny fragment naszej historii, opowiedzieć z dystansem o zbrodniach komunistycznych, ukazać poprzez emocje trójki bohaterów, z jakim koszmarem mieli do czynienia więźniowie. Niestety żaden z tych celów nie zostaje spełniony i tylko wystarczy ubolewać, że tak doniosły temat nie dostaje odpowiedniej reprezentacji.
  • 5.8
    5.0

    Park 2016

    W warstwie fabularnej w filmie debiutującej w pełnym metrażu Sofii Exarchou dzieje się tak naprawdę niewiele.
  • 6.2
    5.0

    Kingsman: Złoty krąg 2017

    Problem polega na tym, że "Kingsman: Złoty krąg" nie oferuje niczego nowego względem pierwszej części. Te same chwyty montażowe oraz nieróżniące się niczym choreografie walk nie robią już takiego wrażenia, jak za pierwszym razem. Brakuje im świeżości i elementu zaskoczenia.
  • 6.7
    5.0

    Na pokuszenie 2017

    Feministyczny manifest girl power z przymrużeniem oka, gryzący się stylistycznie ze skrupulatnie budowanym wcześniej napięciem i oniryczno-baśniową atmosferą. Zabieg, który pasuje do tarantinowskiego "Death Proof", tutaj nie zdaje egzaminu.
  • 6.9
    4.0

    Mięso 2016

    Gdyby odrzucić w "Mięsie" wstawki gore i pozostawić samo jądro problemu - ścieranie się bohaterki z budzącą się seksualnością - to pozostałby pełnokrwisty dramat zasługujący na najwyższe uznania. Tymczasem pozostaje się z wrażeniem, iż próbowano dać panu Bogu świeczkę, a diabłu ogarek.
  • 6.1
    4.0

    Powiernik królowej 2017

    Typowe kino środka, które wprawdzie zasadza się na ciekawych tematach, ale później grzęźnie na mieliznach.
  • 6.7
    2.0

    Podwójny kochanek 2017

    Ambitny projekt i skrojony teoretycznie pod widzów takich jak ja. Niestety dziwne wybory realizacyjne i błędy produkcyjne pogrzebały tę obiecującą produkcję. Zamiast cudownego postmodernistycznego, eklektycznego dzieła dostaliśmy jeden z najgorszych filmów roku.
  • 6.0
    5.0

    Annabelle: Narodziny zła 2017

    Cierpi na podobne bolączki jak poprzedni film reżysera. Nadmiar, eksces i wyskakujące licho potrafią zepsuć każde horrorowe widowisko. Pozostaje wierzyć, że Szwed nauczy się z czasem, że kino jak zemsta smakuje lepiej na zimno i że minimalizmem można ugrać dużo więcej niż się wydaje.
  • 6.2
    2.0

    Królewicz Olch 2016

    Bez wątpienia Kuba Czekaj spadł z wysokiego konia. Chciał stworzyć artystyczny film uwikłany w szerszy kontekst kulturowy, ale wyszła z tego raczej wieloletnia pisanka, w której wciąż znajduje się nieświeże żółtko.
  • 8.2
    5.0

    Dunkierka 2017

    Ma formę ponad półtoragodzinnego zwiastuna, a że zawsze przychodzę na seans 15 minut po wyznaczonej porze, zdecydowanie nie są to wrażenia jakich poszukuję w kinie.
  • 7.4
    5.0

    Lady M. 2016

    Nie czuję nawet, by William Oldroyda można było nazwać "nadzieją reżyserii". Swe sceniczne inspiracje zaadaptował na srebrnym ekranie poprawnie, acz to żaden powiew świeżości, zwłaszcza w brytyjskim kinie.
  • 3.4
    2.0

    Szatan kazał tańczyć 2017

    Fragmentaryczna struktura "Szatan kazał tańczyć" Katarzyny Rosłaniec na pozór przypomina godardowskie eksperymenty z formą. Niestety reżyserce nie udaje się ukryć pod kunsztowną skorupką równie intrygującej treści.
  • 6.1
    4.0

    Machina wojenna 2017

    Kilka błyskotliwych puent to bowiem za mało, by poważnie traktować przesłanie tego filmu. Trudno nawet stwierdzić, dla kogo ta produkcja została stworzona. Ni to pies, ni wydra. I to jest największym grzechem produkcji Netflixa.