Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
Obserwuj

Przekładaniec kulturalny

  • Średnia ocena: 6.5
  • Pozytywnych recenzji: 81%
  • Liczba recenzji: 114 w tym 77 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 62
  • Liczba recenzji negatywnych: 15
  • Średnio ocenia: 0.1 wyżej niż inne źródła
  • Poziom ocen: 47% wyżej, 23% niżej, 31% tak samo jak inne źródła
  • Najwyższa ocena: 8.0 dla Plan B
  • Najniższa ocena: 1.0 dla Szatan kazał tańczyć
  • Najbardziej odrębna ocena: 8.0 dla Wszystko albo nic

Recenzje

  • 6.9
    5.0

    Dzikie róże 2017

    Niestety film Anety Jadowskiej niezbyt się udał, poza kreacją głównej bohaterki, dostajemy film z niekonsekwentnym scenariuszem, któremu trzeba zarzucić również mnogość przedłużających się i nużących scen z przepięknymi okolicznościami przyrody - w większości przypadków były one puste semantycznie i zbędne.
  • 6.3
    5.0

    November 2017

    Jest bardzo ubogi, co owocuje tym, że nie tylko mamy problem w odnalezieniu się w rzeczywistości filmowej, ale kiedy początkowy element zaskoczenia połączonego z humorem, np. charakterem i poczynaniami Krattów - nieożywiona materia z duszą, gaśnie, zaczynamy niecierpliwie wyczekiwać końca.
  • 6.3
    4.0

    Symulacja 2017

    Uwydatnienie dramaturgii poprzez oszczędność środków jest ciekawą koncepcją na film. Tylko że tej dramaturgii się nie czuje, dialogi są słabe, a cały film przeraźliwie nudny, z którego bym wyszła wcześniej, gdybym nie czekała na kolejny seans.
  • 6.3
    4.0

    Porto 2016

    Od Porto oczekiwałam emocjonalnego, zmysłowego obrazu, który zaangażuje czy wręcz pochłonie widza, a nie wtórnych dywagacji na temat odwiecznego dylematu, która strategia zapewni szczęście w życiu doczesnym: bycie rozważną czy romantyczną?
  • 6.0
    4.0

    Ana, mon amour 2017

    Moim głównym problemem z tym filmem jest, jak zwykle, sztuka operatorska, tj. kręcenie kamerą z ręki. W tym przypadku jest to zabieg męczący i kompletnie nieuzasadniony - chyba, że chciano zapewnić widzom czterowymiarowe współodczucia bohaterki cierpiącej na zawroty głowy.
  • 1.8
    5.0

    Na układy nie ma rady 2017

    Niemal każdego bohatera mam ochotę udusić za wypowiadane kwestie, które niby mają bawić, w praktyce jednak irytują.
  • 6.9
    5.0

    Dziecko apokalipsy 2015

    Nieangażująca opowieść nadrabia jednak stroną wizualną. Stonowane zdjęcia, jednolite kolorystycznie wystroje wnętrz i ujęcia egzotycznego krajobrazu, które mają niewiele wspólnego z turystycznym folderami - dodają filmowi harmonijnego klimatu, który równocześnie podkreśla urok filipińskiego miasteczka i nie kłóci się z poważną treścią.
  • 4.8
    4.0

    Paryż może poczekać 2016

    Sprawia wrażenie pełnometrażowego spotu reklamującego wycieczkę po Francji - i choć nie można temu krajowi odmówić uroku i smaku - miejsce jako główny bohater sprawdzi się w reportażach czy przewodnikach, ale nie w filmie fabularnym, który w założeniu ma zapewnić odbiorcy rozrywkę.
  • 3.4
    1.0

    Szatan kazał tańczyć 2017

    Obejrzenie tej produkcji może stanowić formę bardzo ciężkiej pokuty. Niewiele jest kar, które mogłyby się z tym równać. Jeśli więc nikogo nie zabiliście, to omijajcie ten film szerokim łukiem.
  • 6.7
    5.0

    Prosta historia o morderstwie 2016

    Temat ważny, jednak jego realizacja nie jest satysfakcjonująca.
  • 5.4
    5.0

    Szczęście świata 2016

    Piękne zdjęcia, udana scenografia, ciekawe kreacje postaci, dzięki którym niejednokrotnie na sali rozbrzmiewał się śmiech - to niewątpliwie pozytywne strony filmu. Jednak niedopracowany scenariusz sprawia, że początek filmu jest nużący, a dalsza część nijak nie jest powiązana z wątkiem, który chyba jednak miał być wiodący.
  • 6.2
    5.0

    Małżeńskie porachunki 2017

    Niestety, oglądając Małżeńskie porachunki, częściej czułam się zniesmaczona i znudzona niż ubawiona. Jedna ciekawie wykreowana postać i dobra muzyka to za mało na miano dobrego filmu.
  • 6.9
    3.0

    Zjednoczone stany miłości 2016

    Nie oddziałuje ani na widzów, ani na innych bohaterów, którzy uczucia kryją pod maską. Bez tego film strasznie się dłuży i sprawia, że kiedy zaczyna się wątek drugiej bohaterki, z przerażeniem uświadamiasz sobie, że musisz przetrwać jeszcze trzy takie opowieści.
  • 5.4
    5.0

    Wejście smoka! 2016

    Niestety, Wejście smoka! cechuje niepłynny sposób opowiadania, w którym twórcy koncentrują się przede wszystkim na możliwie najwierniejszym zrekonstruowaniu tajemniczej historii trzech zaginionych mężczyzn oraz pokazaniu trudów związanych z poszukiwaniem materiałów do nakręcenia pełnego filmu.
  • 6.5
    5.0

    Złe mamuśki 2016

    Nie będę oryginalna, kiedy recenzję zakończę stwierdzeniem, że jest to film, który powinien zobaczyć każdy mężczyzna.