Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
Obserwuj

Sebastian Smoliński

NOWE! Jeżeli jesteś Sebastian Smoliński, to możesz uzyskać dostęp do panelu administracyjnego krytyka (umożliwia m.in. dodawanie bieżących i archiwalnych recenzji). Skontaktuj się z nami lub dowiedz się więcej.
  • Średnia ocena: 6.1
  • Pozytywnych recenzji: 42%
  • Liczba recenzji: 17 w tym 12 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 5
  • Liczba recenzji negatywnych: 7
  • Średnio ocenia: 0.8 niżej niż inni krytycy
  • Poziom ocen: 33% wyżej, 42% niżej, 25% tak samo jak inni krytycy
  • Najwyższa ocena: 10.0 dla The Florida Project
  • Najniższa ocena: 3.3 dla Wołyń
  • Najbardziej odrębna ocena: 3.3 dla Wołyń

Recenzje

  • 7.9
    5.0

    Tamte dni, tamte noce 2017

    Nie mają jednak niewinnej, tragicznej, obezwładniającej mocy tamtej miniatury sprzed wojny - także dlatego, że Armie Hammer, choć jest aktorem pięknym i nienagannym, nie kryje w sobie żadnej głębi i tajemnicy, która mogłaby nas zafascynować na czas seansu.
  • 8.1
    10.0

    The Florida Project 2017

    Daje dużo radochy, ale też wywołuje uczucie goryczy, ponieważ sensualne doświadczenia dzieci i widoki świata, który poznają, rozmijają się w "The Florida Project" z pozbawioną sentymentów osią narracyjną.
  • 5.6
    6.7

    Morderstwo w Orient Expressie 2017

    Podniosły ton filmu Branagha może stanowić próbę - być może rozpaczliwą - by zachować ludzki wymiar historii opartej na wygenerowanych komputerowo efektach specjalnych. Parafrazując Brzechwę: z tej lokomotywy pot nie spływa, ale wciąż - nawet z szekspirowskim balastem - radzi sobie ona z jazdą całkiem nieźle.
  • 7.9
    ?

    Po tamtej stronie 2017

    Dzieło uporczywie aktualne. Pod płaszczykiem stylizowanej komedii przemyca optymistyczną wizję solidarnej Europy - pocieszającą fantazję o ludziach, którzy są w stanie sprostać własnym ideałom.
  • 8.2
    5.0

    Blade Runner 2049 2017

    Mimo niezaprzeczalnego autorskiego sznytu, zjawia się dla nas tak, jak fałszywa Rachael zjawia się dla Deckarda: przychodzi z głębokiej przeszłości i łechta zakamarki naszej pamięci, choć nie potrafi pozbyć się ciążącego na sobie piętna podróbki.
  • 6.7
    6.7

    Na pokuszenie 2017

    Choć jest od pierwszej do ostatniej minuty filmem przyjemnym, miejscami rozkosznym - nie osiąga takiego stopnia intensywności jak "Oszukany" Dona Siegela. Coppola raczej tka sieć z podpatrzonych ukradkiem zdarzeń, aniżeli stawia na wyuzdane konfrontacje, które były jedną z sił napędowych filmu Siegela.
  • 6.1
    ?

    Marsz pingwinów 2: Przygoda na krańcu świata 2017

    Choć film Salle'a, jak się wydaje, nie doprowadził we Francji do wzmożonego zainteresowania historią kina dokumentującego życie naszych braci mniejszych, to "Marsz pingwinów 2" pojawia się w idealnym momencie. Łącząc znane chwyty i dokumentalne konwencje, skłania do zadawania pytań o przyszłość filmów poświęconych nie-ludzkim istotom.
  • 6.1
    ?

    Królewicz Olch 2016

    Rozczarowanie filmem bierze się w dużej mierze właśnie stąd, że po w pełni uformowanym "Baby Bump" dostajemy zaledwie zaawansowany szkicownik, pełen pomysłów efektownych, ale też i takich, które okazały się zwyczajnie chybione. Nie sposób odmówić Czekajowi reżyserskiej siły, nie zmienia to jednak faktu, że "Królewicz Olch" to piękna porażka reżysera - imponujące, ale męczące ćwiczenie genialnego dziecka.
  • 7.7
    ?

    Ostatni w Aleppo 2017

    Dokument szorstki i partyzancki - nie ma żadnych wątpliwości, że powstawał w ekstremalnych warunkach, w samym środku współczesnego wojennego piekła, które pochłania także dzieci i cywilów. A jednak kiedy widzimy, że sceny ukazujące szczątkowe życie prywatne i odpoczynek bohaterów są nakręcone równie niedbale jak sceny akcji ratunkowych, odnosimy wrażenie, że i trzęsąca się kamera jest tu czymś więcej niż koniecznością.
  • 7.3
    ?

    Sama przeciw wszystkim 2016

    Jakkolwiek egzotycznie - lub swojsko - nie brzmiałaby w naszym kontekście ta debata, mamy szansę obejrzeć "Samą przeciw wszystkim" pół roku później i odkryć w niej inteligentne, choć często sztampowe kino, traktujące o wypaczeniach amerykańskiej demokracji i szansie na jej uzdrowienie.
  • 6.9
    5.0

    Milczenie 2016

    Podobnie jak lwia część współczesnego kina, zaświadcza o podstawowym odbiorczym impasie: jak długo nie wpatrywalibyśmy się w medytacyjne obrazy Scorsesego i operatora Rodrigo Prieto, duchowość i tak znajdziemy prędzej poza kadrem: w nas samych albo wcale.
  • 8.1
    10.0

    Paterson 2016

    Dzięki nienachalnej stylizacji na przedmiejskość i wycofanemu aktorstwu czujemy przez chwilę, że utwory Patersona to niemal najlepsza poezja na świecie.
  • 6.1
    6.7

    Sprzymierzeni 2016

    Zemeckis, po latach i bez pomocy komputera, znalazł w końcu dla swojego kina doskonałe twarze.
  • 8.0
    3.3

    Wołyń 2016

    Wykwit chorej ambicji krwawego majstra, który poczuł się tak pewnie w swoim rzemiośle, że pomylił kino z rąbaniem drewna za pomocą siekiery.
  • 5.4
    5.0

    Batman v Superman: Świt sprawiedliwości 2016

    Na zdrowy rozsądek nic się tutaj nie klei. Snyder nie jest też aż tak wybitną osobowością, żeby film ulepiony z pulpy uczynić swoim i przekonującym.
  • 4.3
    5.0

    #WSZYSTKOGRA 2016

    Dziecko komercji, asekuracji, ignorancji i pychy.
  • 7.5
    5.0

    Nienawistna ósemka 2015

    Przypomina robiący ostatnio furorę w sieci złoty pomnik Mao Zedonga, postawiony w chińskiej prowincji Henan: złoty cielec pośrodku niczego, górujący nad otaczającą szarzyzną, nadający się tylko do oddawania pokłonów.