Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
Obserwuj

Bartosz Żurawiecki

  • Średnia ocena: ?
  • Pozytywnych recenzji: ?
  • Liczba recenzji: 16 w tym 0 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 0
  • Liczba recenzji negatywnych: 0
  • Średnio ocenia: ?
  • Poziom ocen: ?
  • Najwyższa ocena: ?
  • Najniższa ocena: ?
  • Najbardziej odrębna ocena: ?

Recenzje

  • 5.5
    ?

    Powrót do Montauk 2017

    Trudno uznać "Powrót do Montauk" za całkowitą porażkę - jest starannie, profesjonalnie, rzekłbym standardowo zrealizowany. Trudno jednak też powiedzieć, by czymkolwiek się wyróżniał tak na tle filmografii Schlöndorffa, jak i w panoramie współczesnego kina.
  • 6.2
    ?

    Tom of Finland 2017

    Zapewne cieszyć się należy z kolejnego przełamania heteronormy, ale jednak wszystko ma swoją cenę. Karukoski oszczędnie i bez eksponowania detali pokazuje na ekranie rysunki Toma, niekoniecznie zresztą te najostrzejsze.
  • 7.4
    ?

    Najlepszy 2017

    Filmy Palkowskiego są celebracją tradycyjnych męskich ról i póz, choć de facto demonstrują kolejne oblicza męskiego egoizmu. "Najlepszy", opowieść o narkomanie, który pokonał nałóg i wygrał mistrzostwa w triathlonie, szwankuje już na poziomie scenariusza.
  • 6.0
    ?

    Inxeba. Zakazana ścieżka 2017

    Reżysera "Inxeby" interesuje mimikra. Męskość jako synonim hipokryzji i konformizmu.
  • 5.0
    ?

    Ach śpij kochanie 2017

    Tak naprawdę jedyne, co w filmie intryguje, to relacja Mazurkiewicza z żoną.
  • 6.9
    ?

    Ptaki śpiewają w Kigali 2017

    "Ptaki śpiewają w Kigali" nie są rozrachunkiem z przeszłością - rozrachunek zakłada bowiem wyliczenia zysków i strat, podsumowanie i zamknięcie "bolesnego rozdziału". Opowiedziana tu historia - kameralna a zarazem mająca bardzo szeroki kontekst - jest jak otwarta rana, która nawet jeszcze nie zamieniła się w bliznę.
  • 7.4
    ?

    Safari 2016

    Buduje zimny dystans wobec bohaterów, ale zarazem narzuca ich nam w całej ich potwornej zwyczajności. A to sprawia, że "Safari" jest trudne do zniesienia, choć jednocześnie trudno od niego oderwać przerażony wzrok.
  • 6.7
    ?

    Podwójny kochanek 2017

    Kino Ozona balansuje na granicy między prowokacją a banałem, raz przechylając się w jedną, raz w drugą stronę. Francuskiemu reżyserowi udaje się jednak zachować dyscyplinę narracyjną, która sprawia, że jego opowieść wciąga widza w swoje wnętrzności, gdzie czeka na nas szokująca niespodzianka.
  • 5.6
    ?

    Wilde Maus 2017

    Ostrze satyry nie sięga w filmie zbyt głęboko, co nie zmienia faktu, że obraz krytyka, których kiedyś brylował w kuluarach filharmonii, a teraz sprzedaje bilety w wesołym miasteczku, może być dla wielu dotkliwy. Życie nas wszystkich coraz bardziej przypomina rollecoaster - pytanie tylko, kiedy z niego wypadniemy.
  • 7.0
    ?

    Butterfly Kisses 2017

    Kapeliński prowadzi widzów do finału jak po sznurku. Drogą prostą i mało zaskakującą. Nadrabia jednak atmosferą.
  • 7.6
    ?

    Moonlight 2016

    Mimo subtelności i lirycznych powabów - jest tytułem zwyczajnie przecenionym.
  • 7.6
    ?

    Zwierzęta nocy 2016

    Celnie pokazuje, jak bardzo nasze związki, także intymne, zależą od społecznych konwenansów, oczekiwań, jak łatwo wpadamy w wytarte koleiny, którymi podążali nasi przodkowie.
  • 6.8
    ?

    Prosta historia o morderstwie 2016

    Prosta historia, ale, jak to z prostymi historiami bywa, kryje się w niej sporo dwuznaczności.
  • 7.8
    ?

    Nawet nie wiesz, jak bardzo Cię kocham 2016

    Skupiony, klarowny, krystaliczny jak kropla źródlanej wody, choć zarazem uderzający - by posłużyć się banalną, reklamową metaforą - z siłą wodospadu.
  • 6.3
    ?

    Dziewczyna z portretu 2015

    Nie dość, że przenosi ten wstydliwy do niedawna topos na duży ekran, to jeszcze nadaje mu gustowną kostiumową oprawę lat 20. ubiegłego wieku i melodramatyczną aurę, co niewątpliwie nobilituje i uszlachetnia opowieść.
  • 7.0
    ?

    Skarb 2015

    Pozwolę sobie pozostać sceptyczny. Finał z zupełnie innej bajki niezbyt współgra z tzw. prawdą psychologiczną.

Aktywne