Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
Obserwuj

Darek Kuźma

NOWE! Jeżeli jesteś Darek Kuźma, to możesz uzyskać dostęp do panelu administracyjnego krytyka (umożliwia m.in. dodawanie bieżących i archiwalnych recenzji). Skontaktuj się z nami lub dowiedz się więcej.
  • Średnia ocena: 7.7
  • Pozytywnych recenzji: 100%
  • Liczba recenzji: 151 w tym 3 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 3
  • Liczba recenzji negatywnych: 0
  • Średnio ocenia: 0.4 wyżej niż inni krytycy
  • Poziom ocen: 67% wyżej, 0% niżej, 33% tak samo jak inni krytycy
  • Najwyższa ocena: 9.0 dla Ostatnia rodzina
  • Najniższa ocena: 7.0 dla John Wick 2
  • Najbardziej odrębna ocena: 7.0 dla Balerina

Recenzje

  • 7.7
    ?

    To 2017

    Właśnie dlatego "To" zarobiło w kinach 700 milionów dolarów - bo nie straszy za bardzo, a jednocześnie daje poczucia uczestniczenia w filmowej przygodzie, której na próżno szukać u konkurencji.
  • ?
    ?

    Przypadkowy mąż 2008

    Nie ma w Przypadkowym mężu nic, co wychodziłoby chociaż centymetr poza ustalone przez kilometry sprzedanych biletów prawidła gatunku. Ogląda się go jednak z uśmiechem.
  • ?
    ?

    Madagaskar 2005

    Nieszablonowa, ciężkostrawna animacja, w której czegoś zabrakło.
  • 7.6
    ?

    Zwierzęta nocy 2016

    Tom Ford ufa trochę za bardzo w siłę swego scenariusza, który jest w gruncie rzeczy serią nakładających się na siebie metafor i odniesień, przez to traci wszelki impet w ostatnich pięciu minutach, gdy okazuje się, o co tak naprawdę w całym filmie chodziło. Ale pokłada także wielką wiarę w stronę wizualną, dzięki czemu nasącza całą historię z czytanej przez bohaterkę książki tak wielką intensywnością, że chwilami aż trudno złapać oddech.
  • 7.5
    ?

    Uciekaj! 2017

    Bywa momentami filmem przezabawnym, choć do docenienia żartów Peele'a potrzeba pewnej świadomości, ale groza przedstawiana przez reżysera jest w pełni uniwersalna.
  • 7.1
    ?

    Sztuka kochania. Historia Michaliny Wisłockiej 2017

    Wyolbrzymienie jednych faktów z życia Wisłockiej i pominięcie innych nadaje "Sztuce kochania" wizualnej energii i witalności.
  • ?
    ?

    Grupa wsparcia 2017

    Jest trochę absurdalna, trochę słodko-gorzka, trochę refleksyjna, a przy okazji spójna i poprowadzona pewną ręką reżyserki, która wiedziała, co chciała osiągnąć.
  • 6.3
    ?

    Obdarowani 2017

    "Obdarowani" zostali oparci na mocno wyeksploatowanym pomyśle, jednakże reżyserska i czysto ludzka wrażliwość Webba zmienia film w poruszający dramat.
  • 4.7
    ?

    Ostra noc 2017

    Jest raczej zbiorem mniej lub bardziej udanych skeczy, które nigdy nie tworzą wrażenia koherentnej całości.
  • 7.3
    ?

    Ukryte działania 2016

    Typowy amerykański "feel-good movie", film, po którym widz ma poczuć się pokrzepiony, zainspirowany do pozytywniejszego patrzenia na otaczający świat.
  • ?
    ?

    Rybki z ferajny 2004

    Kolejna bardzo udana produkcja z wytwórni Dreamworks, która powinna się spodobać tak dzieciakom jak i dorosłym.
  • ?
    ?

    Red Eye 2005

    Produkcja całkiem udana, ale zdecydowanie nie dla wszystkich. Craven czerpie pełnymi garściami z klasyków gatunku i wcale tego nie ukrywa.
  • ?
    ?

    Alone in the Dark: Wyspa cienia 2005

    Przebrzmiałe gwiazdy w Uwe Bolla koszmarnej adaptacji gry komputerowej.
  • ?
    ?

    Osada 2004

    Jedno jest dla mnie pewne - jest to pomimo swoich kilku drobnych wad arcydzieło M.Nighta Shyamalana, które jest o wiele lepsze od Znaków i Niezniszczalnego, a co najmniej równie dobre jak Szósty zmysł.
  • 8.1
    ?

    Dunkierka 2017

    Pierwszorzędny spektakl wojenny.
  • 4.4
    ?

    Mroczna wieża 2017

    Doskonały przykład potencjału filmowego roztrwonionego przez lata kombinowania mało kreatywnych ludzi.
  • 7.9
    ?

    Baby Driver 2017

    Wielkie małe kino.
  • 7.2
    ?

    Auta 3 2017

    Na szczęście "Auta 3" oferują tyle bodźców audiowizualnych i fajnie wykonanych gadających samochodów, że ta "fabularna skaza" nie powinna mieć większego znaczenia. Szczególnie w kontekście rodzinnego seansu, w trakcie którego rodzice i dziadkowie mogą zareagować błyskawicznie na ewentualne pytania.
  • 6.3
    ?

    W starym, dobrym stylu 2017

    Fabuła jest rzeczywiście przewidywalna i pozbawiona inwazyjnych elementów, ale ta zaskakująco ciepła i ujmująco zagrana komedia potrafi autentycznie rozbawić i sprawić, że człowiek chce chwycić za telefon, by zadzwonić do swych bliskich.
  • 6.3
    ?

    Król Artur: Legenda miecza 2017

    Fajne, przemyślane do ostatniego detalu kino rozrywkowe, unikające zanudzania publiczności powtórkami hollywoodzkich schematów na rzecz igrania z oczekiwaniami i percepcją widza.
  • 5.6
    ?

    Kapitan Majtas: Pierwszy wielki film 2017

    Gag goni gag, absurd ściga się z absurdem, a bogata oferta wszelkiego rodzaju skeczy, od slapsticku po intelektualne skojarzenia słowne, sprawia, że nie sposób się nudzić.
  • 5.8
    ?

    Smerfy: Poszukiwacze zaginionej wioski 2017

    Staje się czymś w rodzaju pomostu pomiędzy dwoma separowanymi przeważnie pokoleniami. Młodsi widzowie dostają więcej tego, co już zdążyli pokochać w dwóch poprzednich filmach, nawet jeśli formalnie "Poszukiwacze..." wyraźnie się odróżniają. Starsi widzowie mogą natomiast dzięki starannie przemyślanej fabule powspominać swoje dawne przygody ze "Smerfami".
  • 6.1
    ?

    Dzieciak rządzi 2017

    Sprawdza się całkiem fajnie jako rozrywka dla całej rodziny. Nieco gorzej może wypaść z perspektywy filmu dla doroślejszego widza, ale mimo wszelkich poważniejszych wątków nikt tu nie udaje, że to jakieś bardzo ambitne kino.
  • 7.2
    ?

    Spider-Man: Homecoming 2017

    W swojej kategorii wagowej zapewnia świetną rozrywkę.
  • 7.8
    ?

    Wojna o planetę małp 2017

    Otrzymaliśmy i świetnie zrealizowane kino przygody i akcji, i dramat z zacięciem egzystencjalnym.
  • 7.4
    ?

    Mudbound 2017

    Nie jest to ani film łatwy, ani przyjemny, po seansie wraca się do rzeczywistości w lekkim odrętwieniu, szoku. Ale mimo wszystko "Mudbound" jest podróżą, którą warto odbyć.
  • 3.8
    ?

    Transformers: Ostatni Rycerz 2017

    Wszystko wygląda w "Ostatnim Rycerzu" fajnie, ładnie i efektownie, bójki pomiędzy gigantycznymi robotami są tak skonstruowane, że widz ma podziwiać każdą sekundę czasu ekranowego, nie zastanawiając się nad ewentualnymi ubytkami w fabule. Tylko że "Ostatni Rycerz" to bardziej szereg spisanych na kolanie pomysłów niż pełnoprawna opowieść.
  • 4.0
    ?

    Baywatch. Słoneczny patrol 2017

    Kryminalna intryga jest beznadziejna, seksualne śmichy-chichy pozbawione wyrazu, a reżyseria wyzbyta jakiegokolwiek pomysłu - sceny są do siebie podobne, odróżnia je tylko poziom efekciarstwa.
  • 5.5
    ?

    Obcy: Przymierze 2017

    Sprawdza się całkiem nieźle jako dynamiczne, wspaniale nakręcone i wystylizowane, a także trzymające w napięciu kino rozrywkowe.
  • 7.9
    ?

    Logan: Wolverine 2017

    Jackman i Mangold udowodnili wszystkim, że słynne mutanty potrzebują przede wszystkim mniej cukierkowego efekciarstwa, a więcej treści dla dorosłego, inteligentnego widza.
  • 7.8
    ?

    Strażnicy Galaktyki vol. 2 2017

    "Strażnicy Galaktyki vol. 2" są częścią ciągnącego się latami kinowego serialu - bardziej skomplikowanego i mniej oczywistego od tego z udziałem Jacka Sparrowa i jego kolejnych kompanów - jest to jednocześnie doskonały produkt Hollywood drugiej dekady XXI wieku.
  • 6.0
    ?

    Piraci z Karaibów: Zemsta Salazara 2017

    Efekciarski zlepek pomysłów i scen z wcześniejszych części "Piratów z Karaibów", co sprawia, że film może się spodobać niektórym fanom serii, ale jednocześnie przekreśla cykl w oczach wielu innych.
  • 6.9
    ?

    Wonder Woman 2017

    "Wonder Woman" nie jest ani jedną z najlepszych produkcji tego roku, ani zbawczynią uniwersum DC. Film okazuje się być jednak dość udanym powrotem do dawnego myślenia o wysokobudżetowym kinie jako o ekscytującej, podniesionej do potęgi przygodzie.
  • 2.6
    ?

    Ciemniejsza strona Greya 2017

    Guilty pleasure to guilty pleasure, jest potrzebne w życiu każdego widza, ale szkoda jeśli wypacza tak bardzo ważną kwestię.
  • 6.4
    ?

    Azyl 2017

    Ciepła, inspirująca i szczera historia.
  • 6.4
    ?

    Ghost in the Shell 2017

    W rękach Sandersa, który jest przede wszystkim doskonałym stylistą, a dopiero potem reżyserskim rzemieślnikiem, aktorski "Ghost in the Shell" tonie również w dosłowności, która, jak się okazało, nie przekonała do siebie masowej widowni. Jest natomiast audiowizualną perełką, w której w niemal każdej scenie widać ponad sto milionów dolarów wyłożonych na projekt.
  • 6.1
    ?

    Life 2017

    Przez większość czasu "Life" wygląda i brzmi jak fantastyka naukowa, a nie efekciarskie fantasy, które podszywa się pod science fiction. Na końcu wszystko siada, bo twórcy przestają ufać w inteligencję widza, ale dobre wrażenie pozostaje.
  • 7.9
    ?

    Toni Erdmann 2016

    Powyższe opisy są z założenia skazane na porażkę w przekazywaniu ulotnego piękna i ujmującej prostoty "Patersona" i "Toniego Erdmanna", oba filmy działają bowiem poza sferą werbalnej dosłowności, sytuując się gdzieś na granicy audiowizualnego poematu o urokach codzienności i ujmowanego szczerze życiowego banału.
  • 8.1
    ?

    Paterson 2016

    Powyższe opisy są z założenia skazane na porażkę w przekazywaniu ulotnego piękna i ujmującej prostoty "Patersona" i "Toniego Erdmanna", oba filmy działają bowiem poza sferą werbalnej dosłowności, sytuując się gdzieś na granicy audiowizualnego poematu o urokach codzienności i ujmowanego szczerze życiowego banału.
  • 6.7
    ?

    Kong: Wyspa Czaszki 2017

    Mógł być świetnym kinem przygodowym spod znaku trylogii "Indiana Jones"czy "Parku Jurajskiego"Stevena Spielberga, lecz przepiękna stylizacja nie jest w stanie przesłonić papierowych postaci i drętwych dialogów.
  • 6.2
    ?

    Pokot 2017

    Jest taki dobry, bo nie daje się łatwo skategoryzować, bo trzeba nad nim usiąść i pomyśleć, żeby dojść do sedna tego, za co się film lubi bądź nie cierpi. Każda reakcja jest uzasadniona, bo produkcja Holland i Adamik nie jest idealna i powinna dzielić w kontekście filmowego gustu, ale jednocześnie prowadzić do rzeczowego dialogu, którego zarówno we współczesnej Polsce, jak i dzisiejszej dyskusji o kinie jest zdecydowanie zbyt mało.
  • 7.4
    ?

    Vaiana: Skarb oceanu 2016

    Najnowszą animację Disneya cechuje nade wszystko klasyczność - wykonania, morału, postaci itd. - ale klasyczność pojmowana jak najbardziej pozytywnie.
  • 5.8
    ?

    Pasażerowie 2016

    Szkoda straconego potencjału na w miarę inteligentne kino science fiction. W zamian powstało marne fantasy, które potrafi zapewnić trochę prościutkiego eskapizmu. Ale nic więcej.
  • 4.4
    ?

    Assassin's Creed 2016

    Miał być pierwszą prawdziwie udaną ekranizacją popularnej gry video, dowodem na to, że jest to w ogóle możliwe. Nie udało się, ale nie przez reżysera, nie przez aktorów, nie przez fakt ekranizowania gry video, lecz przez scenariusz.
  • 6.8
    ?

    Jackie 2016

    Opowiadając o Jackie Kennedy w taki sposób, Pablo Larrain złożył jej największy możliwy hołd. Nie poszedł w stronę prostej filmowej biografii "ku pokrzepieniu serc", nie dał się ponieść współczesnym modom i trendom. Stworzył portret kobiety wielowymiarowej i tragicznej, pamiętanej przez większość ludzi za bycie żoną-modnisią słynnego amerykańskiego prezydenta, ale w rzeczywistości będącej osobą znacznie bardziej skomplikowaną i wartą poznania.
  • 3.7
    ?

    Resident Evil: Ostatni rozdział 2016

    Najnowsza odsłona serii jest tak słaba, że nawet zatwardziali fani powinni dwa razy zastanowić się przed seansem.
  • 6.0
    ?

    Kot Bob i ja 2016

    Bardzo łatwo sprowadzić najnowszy film uznanego kanadyjskiego reżysera Rogera Spottiswoode'a do miana solidnie nakręconej opowieści "ku pokrzepieniu serc" o bezdomnym narkomanie, którego życie odmienia się dzięki pewnemu kociemu rudzielcowi. Ale "Kot Bob i ja" ma zdecydowanie więcej do zaoferowania.
  • 6.1
    ?

    Sprzymierzeni 2016

    Wyglądają ładnie i stylowo, przenoszą widza do hollywoodzkiej wersji Casablanki i Londynu z II wojny światowej, ale film można oglądać wyłącznie jako współczesny amerykański projekt, który oferuje pakiet emocji i atrakcji typowych dla współczesnych amerykańskich projektów. Nie ma w tym ni krzty prawdziwego hołdu.
  • 8.1
    ?

    LEGO® BATMAN: FILM 2017

    Sposób, w jaki "LEGO Batman: Film" wiele komiksowych konwencji wyszydza, sprawia, że być może zaczną one więcej widzów uwierać, zmuszając twórców blockbusterów do zainwestowania w scenariusze, a nie tylko znane nazwiska i efekty komputerowe. Jestem przekonany, że klockowy Batman byłby zadowolony z takiego rozwoju sytuacji.
  • 7.9
    ?

    Służąca 2016

    Kolejny film, w którym koreański reżyser Park Chan-wook bawi się po mistrzowsku z percepcją widza, mieszając różne gatunki i przekraczając granice znane z bardziej konwencjonalnego kina amerykańskiego.
  • 5.1
    ?

    Nocne życie 2016

    Solidny, choć raczej jednorazowy, film o trudnym żywocie kolejnego efektownego amerykańskiego gangstera. Ogląda się go dobrze, szkoda tylko, że szybko wylatuje z pamięci.
  • 7.5
    ?

    Płoty 2016

    Jeden z tych filmów, coraz rzadszych we współczesnym amerykańskim kinie, w których widz nie tylko nie dostaje żadnych gotowych odpowiedzi, lecz wręcz zostaje przymuszony przez reżysera i aktorów do oceniania bohaterów przez pryzmat własnych emocji, odczuć i przeszłości.
  • 4.6
    ?

    Underworld: Wojny krwi 2016

    Są dokładnie takie, jaka jest ich główna bohaterka - przestylizowane, przegięte i nielogiczne. Chyba tylko najbardziej zagorzali fani cyklu "Underworld" potrafią ekscytować się śledzeniem rozwoju przekombinowanej do granic możliwości strony mitologicznej serii, z którą biedni aktorzy muszą mierzyć się z pełną powagą na twarzach, wypowiadając na głos dialogi, które trącą amatorszczyzną.
  • 7.6
    ?

    Łotr 1. Gwiezdne wojny - historie 2016

    Nie jest wolny od wad, zdarza mu się hołdować zbyt mocno stylistyce "Gwiezdnych wojen", ale fakt, że jest to dzieło tak emocjonujące i emocjonalne, że z "niepotrzebnego filmu" udało się stworzyć coś, co ma sens i zostanie zapamiętane na długo, sprawia, że "Łotra 1" nie można nie docenić.
  • 7.2
    ?

    Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć 2016

    Wysokobudżetowy hit, który jest atrakcyjny, świeży, żywy, pełen wizualnych niespodzianek i fabularnych przyjemności.
  • 8.0
    ?

    Wołyń 2016

    Dzieło graniczące z wybitnością.
  • 8.3
    9.0

    Ostatnia rodzina 2016

    WP
    Najlepszy polski film 2016 roku.
  • 7.5
    7.0

    John Wick 2 2017

    WP
    Dostaniecie dokładnie to, co obiecują wszystkie zwiastuny i kreatywnie wykonane plakaty.
  • 6.0
    7.0

    Balerina 2016

    WP
    Ekscytująca przygoda dwójki młodych marzycieli - przygoda, która jest dosyć przewidywalna dla widza, który widział w życiu więcej niż kilka bajek, niemniej oferuje sporo atrakcyjnego humoru i klasycznego czaru.
  • 3.6
    ?

    Piąta fala 2016

    Jest to film kumulujący większość najbardziej irytujących cech hollywoodzkich ekranizacji popularnej literatury dla młodzieży, łącznie z nieprzekonującymi efektami specjalnymi oraz papierowymi postaciami, które służą wyłącznie do płytkich scen akcji.
  • 7.5
    ?

    Babka 2015

    Niezależny film, nakręcony za marne jak na amerykańskie warunki 600 tysięcy dolarów, który potrafi skraść serce.
  • 7.6
    ?

    Wyznania nastolatki 2015

    Odważne, całkiem skomplikowane kino dla każdego widza, zarówno tego, który przechodzi lub dopiero przejdzie seksualne tortury ukazywane na ekranie, jak i publiczności starszej i dojrzalszej.
  • 6.3
    ?

    Dziewczyna z portretu 2015

    Ogląda się dobrze, a dzięki zdjęciom Danny'ego Cohena jest w stanie oczarować zmysły, jednakże potencjał na mocne, wartościowe kino, które wywoła rzeczywiście jakiś społeczny przełom, został zaprzepaszczony.
  • 3.5
    ?

    Szefowa 2016

    Ogrom seksualnych insynuacji, McCarthy robiąca z siebie w co drugiej scenie głupa oraz skecze na poziomie bandy licealistów na rauszu.
  • 4.9
    ?

    Łowca i Królowa Lodu 2016

    Nic specjalnego, ale prawda jest taka, że Hollywood wyprodukowało w tym roku mnóstwo słabszych filmów.
  • 7.2
    ?

    Co przynosi przyszłość 2016

    Mia Hansen-Løve definiuje na nowo wyjątkowość doświadczenia pokoleniowego i ponownie opowiada o ludziach zagubionych w nieustannie zmieniającej się rzeczywistości. Warto się wybrać do kin.
  • 4.5
    ?

    Tata kontra tata 2015

    Komedia, która prezentuje dość specyficzny typ humoru, więc części widzów zapewni oczywiście dobrze spędzony czas, ale osobiście nie mogę polecić.
  • 6.6
    ?

    Dama w vanie 2015

    Ciepły, łagodny i wzruszający portret nietypowej relacji.
  • 4.2
    ?

    Las samobójców 2016

    Jest zbiorem wyświechtanych schematów gatunku horroru, których debiutujący w pełnometrażowym kinie fabularnym reżyser nie potrafił przekuć na filmowe złoto ani nawet srebro.
  • 6.3
    ?

    Wstrząs 2015

    Fantastyczne, skomplikowane kino dla dorosłych, które angażuje na dziesiątki różnych sposobów i pozostawia z setkami refleksji w głowie.
  • 7.7
    ?

    Lobster 2015

    Diabelnie inteligentna i niezwykle trafna satyra na współczesność, w której dominuje jedna słuszna narracja osiągania szczęścia, a ludzie albo wpisują się w nią bezrefleksyjnie, albo zostają uznawani za buntowników lub dziwaków.
  • 6.1
    ?

    Joy 2015

    Inteligentne i przewrotne kino o różnych sposobach osiągania i traktowania sukcesu, które wielu widzów może skłonić do ciekawych refleksji. Trzeba się tylko otworzyć na prawdziwą historię opowiadaną przez Russella i spółkę, zajrzeć za gatunkową zabawę.
  • 7.5
    ?

    Moje córki krowy 2015

    Ciepły, szczery i wzruszający film, który sprawia, że polskie kino jawi się w coraz lepszym świetle.
  • 6.0
    ?

    Labirynt kłamstw 2014

    Mimo że nie jest to poziom "Upadku", "Życia na podsłuchu" czy "Sophie Scholl", emocje i refleksje gwarantowane.
  • 7.5
    ?

    Anomalisa 2015

    Choć to zupełnie pokręcone kino animowane, "Anomalisę" czeka świetlana przyszłość w umysłach widzów.
  • 6.8
    ?

    13 godzin: Tajna misja w Benghazi 2016

    Fabularnie ledwie się broni, ale jeśli szukacie nowego "akcyjniaka" dla zabicia czasu, możecie się mile zaskoczyć.
  • 6.7
    ?

    Midnight Special 2016

    Wymykające się gatunkowym etykietkom, niekonwencjonalne kino familijne, które może znaleźć w Polsce wielu fanów.
  • ?
    ?

    Szansa Emmy 2016

    Ładne, choć nieco uproszczone emocjonalnie kino, które jest w stanie zapewnić pozytywnie spędzony czas widzom lubiącym takie filmy.
  • ?
    ?

    Liga Sprawiedliwości kontra Młodzi Tytani 2016

    Warunkiem dobrej, aczkolwiek raczej jednorazowej zabawy jest nie traktowanie animacji Sama Liu jako wyznacznika uniwersum DC, bowiem chwilami "Liga Sprawiedliwości kontra Młodzi Tytani" przypomina pod względem jakości fabuły "Batman v Superman: Świt sprawiedliwości". Jeśli spełniacie ten wymóg, możecie spokojnie się w ten film zaopatrzyć. Zatwardziali miłośnicy komiksów DC i zawartych w nich treści powinni podchodzić do tej pozycji na własne ryzyko.
  • 5.1
    ?

    Armia tetryków 2016

    Jest pozycją raczej dość przeciętną. To pozycja jedynie dla najbardziej zagorzałych miłośników klasycznego sitcomu oraz brytyjskiego humoru.
  • 4.5
    ?

    Objawienie 2016

    Nie jest po prostu kolejnym nieudanym thrillerem ze znanym aktorem w marnej roli, lecz smutnym dowodem na to, przeciwko czemu buntowali się niedawno czarnoskórzy twórcy na Oscarach.
  • ?
    ?

    Batman: Mroczne czasy 2016

    Kolejny solidny dodatek do rozrastającego się z każdym rokiem o kilka kolejnych pozycji animowanego DC Universe. Miłośnicy Gotham City, Batmana i jego sprzymierzeńców powinni być zadowoleni, jednak pozostała część publiczności może sobie ten film darować.
  • 7.7
    ?

    Deadpool 2016

    Produkcja ze wszech miar udana i w wielu miejscach nietypowa, ale w ogólnym rozrachunku jest kompromisem pomiędzy tym, co można było faktycznie zrobić z tą postacią, nie zniechęcając przy okazji przygodnych widzów, a tym, jaki film należało nakręcić, żeby zabezpieczyć się przed ewentualną finansową wpadką.
  • 7.4
    ?

    Nice Guys. Równi goście 2016

    Nie tylko znakomite oldskulowe kino kumpelskie, ale także aktorski popis Ryana Goslinga, który po raz kolejny pokazuje swoje komediowe oblicze.
  • 7.0
    ?

    Nienasyceni 2015

    Przykuwają przede wszystkim uwagę pięknymi krajobrazami i świetnymi rolami aktorskimi.
  • 5.6
    ?

    Dzień Matki 2016

    Nikt się chyba nie oszukiwał, że "Dzień Matki" będzie czymś więcej niż ładnie opakowaną fantazją do jednorazowego przeżycia, być może opuszczenia kina z uśmiechem na ustach.
  • 7.7
    ?

    Kapitan Ameryka: Wojna bohaterów 2016

    Świetna robota, która jest na tyle wystylizowana i fabularnie bezpieczna, że czuć w niej ogromny budżet oraz wysiłek korporacyjnych producentów Disneya i Marvela, a zarazem na tyle ciekawa i pomysłowa, że poprzednie argumenty nie mają większego znaczenia.
  • 7.3
    ?

    Opiekun 2015

    Kino artystyczne w pełnej krasie: wymagające, niejednoznaczne, nakręcone w dużej mierze na statycznych ujęciach, pozostawiające wyciąganie wniosków każdemu widzowi z osobna.
  • 6.9
    ?

    Letnie przesilenie 2015

    Jest więc nade wszystko kinem inicjacyjnym, pięknie wystylizowanym i ciekawie poprowadzonym, a dopiero w drugiej kolejności opowieścią z koszmarnych czasów II wojny światowej.
  • 5.9
    ?

    Niewygodna prawda 2015

    Mądry i ważny film, który niknie chwilami w niepotrzebnej ckliwości i dydaktyzmie.
  • 7.7
    ?

    Scena ciszy 2014

    Wyważona i wymowna "Scena ciszy" Joshuy Oppenheimera jest nie tylko znakomitym uzupełnieniem jego przerażającej "Sceny zbrodni", ale także odezwą skierowaną do wszystkich ludzi.
  • 4.4
    ?

    Po tamtej stronie drzwi 2016

    Chciałby być czymś więcej niż przeciętnym horrorem do obejrzenia i zapomnienia, ale nie wychodzi poza wysłużone gatunkowe schematy.
  • 7.6
    ?

    Księga dżungli 2016

    Wspaniałe kino przygodowe, które ufa inteligencji i wrażliwości młodych widzów i potrafi również oczarować tych starszych.
  • 6.8
    ?

    High-Rise 2015

    Dość oryginalny film, który może okazać się dla części publiczności całkiem sporą zagwozdką, bowiem Wheatley robi wszystko, żeby pozbawić opowieść konwencjonalnych rozwiązań i przewidywalnego rozwoju akcji, czyli dwóch aspektów eskapistycznej kinowej rozrywki, które przyciągają często tłumy do kas biletowych.
  • 6.8
    ?

    Bracia 2015

    W słodko-gorzkiej historii Alfonsa i Mieczysława jest zarówno coś szalenie inspirującego, jak i przejmująco smutnego, związanego z tym, o czym wszyscy w taki czy inny sposób nie chcemy myśleć.
  • 6.3
    ?

    Hardcore Henry 2015

    Karkołomne połączenie stylistyki i efektowności gier video, typowo filmowej radosnej rozpierduchy i spontaniczności popularnych materiałów z YouTube'a kręconych na kamerach GoPro.
  • 7.9
    ?

    Mustang 2015

    Małe wielkie kino.
  • 5.5
    ?

    Moje wielkie greckie wesele 2 2016

    Doskonale skrojony zarówno pod fanów części pierwszej i ludzi, którzy widzieli w Portokalosach mniejsze lub większe odbicia własnych rodzin, jak i widzów nie związanych emocjonalnie z "Moim wielkim greckim weselem".
  • 6.8
    ?

    Kung Fu Panda 3 2016

    Nie przekona do siebie żadnych nowych widzów, ale fanów raczej usatysfakcjonuje.
  • 5.4
    ?

    Batman v Superman: Świt sprawiedliwości 2016

    Snyder nakręcił efekciarską wydmuszkę, która nie jest warta tych postaci.