Jesteś Darek Kuźma? Możesz przesłać nam swoje zdjęcie na kontakt.

Darek Kuźma

  • Średnia ocena: 7.7
  • Pozytywnych recenzji: 100%
  • Liczba recenzji: 118 w tym 3 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 3
  • Liczba recenzji negatywnych: 0
  • Średnio ocenia: 0.3 wyżej niż inni krytycy
  • Poziom ocen: 67% wyżej, 0% niżej, 33% tak samo jak inni krytycy
  • Najwyższa ocena: 9.0 dla Ostatnia rodzina
  • Najniższa ocena: 7.0 dla John Wick 2
  • Najbardziej odrębna ocena: 7.0 dla Balerina

Recenzje

  • 2.7
    ?

    Ciemniejsza strona Greya 2017

    Guilty pleasure to guilty pleasure, jest potrzebne w życiu każdego widza, ale szkoda jeśli wypacza tak bardzo ważną kwestię.
  • 6.4
    ?

    Azyl 2017

    Ciepła, inspirująca i szczera historia.
  • 6.3
    ?

    Ghost in the Shell 2017

    W rękach Sandersa, który jest przede wszystkim doskonałym stylistą, a dopiero potem reżyserskim rzemieślnikiem, aktorski "Ghost in the Shell" tonie również w dosłowności, która, jak się okazało, nie przekonała do siebie masowej widowni. Jest natomiast audiowizualną perełką, w której w niemal każdej scenie widać ponad sto milionów dolarów wyłożonych na projekt.
  • 6.1
    ?

    Life 2017

    Przez większość czasu "Life" wygląda i brzmi jak fantastyka naukowa, a nie efekciarskie fantasy, które podszywa się pod science fiction. Na końcu wszystko siada, bo twórcy przestają ufać w inteligencję widza, ale dobre wrażenie pozostaje.
  • 7.9
    ?

    Toni Erdmann 2016

    Powyższe opisy są z założenia skazane na porażkę w przekazywaniu ulotnego piękna i ujmującej prostoty "Patersona" i "Toniego Erdmanna", oba filmy działają bowiem poza sferą werbalnej dosłowności, sytuując się gdzieś na granicy audiowizualnego poematu o urokach codzienności i ujmowanego szczerze życiowego banału.
  • 8.1
    ?

    Paterson 2016

    Powyższe opisy są z założenia skazane na porażkę w przekazywaniu ulotnego piękna i ujmującej prostoty "Patersona" i "Toniego Erdmanna", oba filmy działają bowiem poza sferą werbalnej dosłowności, sytuując się gdzieś na granicy audiowizualnego poematu o urokach codzienności i ujmowanego szczerze życiowego banału.
  • 6.7
    ?

    Kong: Wyspa Czaszki 2017

    Mógł być świetnym kinem przygodowym spod znaku trylogii "Indiana Jones"czy "Parku Jurajskiego"Stevena Spielberga, lecz przepiękna stylizacja nie jest w stanie przesłonić papierowych postaci i drętwych dialogów.
  • 6.2
    ?

    Pokot 2017

    Jest taki dobry, bo nie daje się łatwo skategoryzować, bo trzeba nad nim usiąść i pomyśleć, żeby dojść do sedna tego, za co się film lubi bądź nie cierpi. Każda reakcja jest uzasadniona, bo produkcja Holland i Adamik nie jest idealna i powinna dzielić w kontekście filmowego gustu, ale jednocześnie prowadzić do rzeczowego dialogu, którego zarówno we współczesnej Polsce, jak i dzisiejszej dyskusji o kinie jest zdecydowanie zbyt mało.
  • 7.4
    ?

    Vaiana: Skarb oceanu 2016

    Najnowszą animację Disneya cechuje nade wszystko klasyczność - wykonania, morału, postaci itd. - ale klasyczność pojmowana jak najbardziej pozytywnie.
  • 5.7
    ?

    Pasażerowie 2016

    Szkoda straconego potencjału na w miarę inteligentne kino science fiction. W zamian powstało marne fantasy, które potrafi zapewnić trochę prościutkiego eskapizmu. Ale nic więcej.
  • 4.4
    ?

    Assassin's Creed 2016

    Miał być pierwszą prawdziwie udaną ekranizacją popularnej gry video, dowodem na to, że jest to w ogóle możliwe. Nie udało się, ale nie przez reżysera, nie przez aktorów, nie przez fakt ekranizowania gry video, lecz przez scenariusz.
  • 6.8
    ?

    Jackie 2016

    Opowiadając o Jackie Kennedy w taki sposób, Pablo Larrain złożył jej największy możliwy hołd. Nie poszedł w stronę prostej filmowej biografii "ku pokrzepieniu serc", nie dał się ponieść współczesnym modom i trendom. Stworzył portret kobiety wielowymiarowej i tragicznej, pamiętanej przez większość ludzi za bycie żoną-modnisią słynnego amerykańskiego prezydenta, ale w rzeczywistości będącej osobą znacznie bardziej skomplikowaną i wartą poznania.
  • 3.7
    ?

    Resident Evil: Ostatni rozdział 2016

    Najnowsza odsłona serii jest tak słaba, że nawet zatwardziali fani powinni dwa razy zastanowić się przed seansem.
  • 6.0
    ?

    Kot Bob i ja 2016

    Bardzo łatwo sprowadzić najnowszy film uznanego kanadyjskiego reżysera Rogera Spottiswoode'a do miana solidnie nakręconej opowieści "ku pokrzepieniu serc" o bezdomnym narkomanie, którego życie odmienia się dzięki pewnemu kociemu rudzielcowi. Ale "Kot Bob i ja" ma zdecydowanie więcej do zaoferowania.
  • 6.1
    ?

    Sprzymierzeni 2016

    Wyglądają ładnie i stylowo, przenoszą widza do hollywoodzkiej wersji Casablanki i Londynu z II wojny światowej, ale film można oglądać wyłącznie jako współczesny amerykański projekt, który oferuje pakiet emocji i atrakcji typowych dla współczesnych amerykańskich projektów. Nie ma w tym ni krzty prawdziwego hołdu.
  • 8.1
    ?

    Lego Batman: Film 2017

    Sposób, w jaki "LEGO Batman: Film" wiele komiksowych konwencji wyszydza, sprawia, że być może zaczną one więcej widzów uwierać, zmuszając twórców blockbusterów do zainwestowania w scenariusze, a nie tylko znane nazwiska i efekty komputerowe. Jestem przekonany, że klockowy Batman byłby zadowolony z takiego rozwoju sytuacji.
  • 8.0
    ?

    Służąca 2016

    Kolejny film, w którym koreański reżyser Park Chan-wook bawi się po mistrzowsku z percepcją widza, mieszając różne gatunki i przekraczając granice znane z bardziej konwencjonalnego kina amerykańskiego.
  • 5.1
    ?

    Nocne życie 2016

    Solidny, choć raczej jednorazowy, film o trudnym żywocie kolejnego efektownego amerykańskiego gangstera. Ogląda się go dobrze, szkoda tylko, że szybko wylatuje z pamięci.
  • 7.4
    ?

    Płoty 2016

    Jeden z tych filmów, coraz rzadszych we współczesnym amerykańskim kinie, w których widz nie tylko nie dostaje żadnych gotowych odpowiedzi, lecz wręcz zostaje przymuszony przez reżysera i aktorów do oceniania bohaterów przez pryzmat własnych emocji, odczuć i przeszłości.
  • 4.6
    ?

    Underworld: Wojny krwi 2016

    Są dokładnie takie, jaka jest ich główna bohaterka - przestylizowane, przegięte i nielogiczne. Chyba tylko najbardziej zagorzali fani cyklu "Underworld" potrafią ekscytować się śledzeniem rozwoju przekombinowanej do granic możliwości strony mitologicznej serii, z którą biedni aktorzy muszą mierzyć się z pełną powagą na twarzach, wypowiadając na głos dialogi, które trącą amatorszczyzną.
  • 7.6
    ?

    Łotr 1. Gwiezdne wojny - historie 2016

    Nie jest wolny od wad, zdarza mu się hołdować zbyt mocno stylistyce "Gwiezdnych wojen", ale fakt, że jest to dzieło tak emocjonujące i emocjonalne, że z "niepotrzebnego filmu" udało się stworzyć coś, co ma sens i zostanie zapamiętane na długo, sprawia, że "Łotra 1" nie można nie docenić.
  • 7.2
    ?

    Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć 2016

    Wysokobudżetowy hit, który jest atrakcyjny, świeży, żywy, pełen wizualnych niespodzianek i fabularnych przyjemności.
  • 8.0
    ?

    Wołyń 2016

    Dzieło graniczące z wybitnością.
  • 8.4
    9.0

    Ostatnia rodzina 2016

    WP
    Najlepszy polski film 2016 roku.
  • 7.6
    7.0

    John Wick 2 2017

    WP
    Dostaniecie dokładnie to, co obiecują wszystkie zwiastuny i kreatywnie wykonane plakaty.
  • 6.0
    7.0

    Balerina 2016

    WP
    Ekscytująca przygoda dwójki młodych marzycieli - przygoda, która jest dosyć przewidywalna dla widza, który widział w życiu więcej niż kilka bajek, niemniej oferuje sporo atrakcyjnego humoru i klasycznego czaru.
  • 3.6
    ?

    Piąta fala 2016

    Jest to film kumulujący większość najbardziej irytujących cech hollywoodzkich ekranizacji popularnej literatury dla młodzieży, łącznie z nieprzekonującymi efektami specjalnymi oraz papierowymi postaciami, które służą wyłącznie do płytkich scen akcji.
  • 7.5
    ?

    Babka 2015

    Niezależny film, nakręcony za marne jak na amerykańskie warunki 600 tysięcy dolarów, który potrafi skraść serce.
  • 7.6
    ?

    Wyznania nastolatki 2015

    Odważne, całkiem skomplikowane kino dla każdego widza, zarówno tego, który przechodzi lub dopiero przejdzie seksualne tortury ukazywane na ekranie, jak i publiczności starszej i dojrzalszej.
  • 6.3
    ?

    Dziewczyna z portretu 2015

    Ogląda się dobrze, a dzięki zdjęciom Danny'ego Cohena jest w stanie oczarować zmysły, jednakże potencjał na mocne, wartościowe kino, które wywoła rzeczywiście jakiś społeczny przełom, został zaprzepaszczony.
  • 3.5
    ?

    Szefowa 2016

    Ogrom seksualnych insynuacji, McCarthy robiąca z siebie w co drugiej scenie głupa oraz skecze na poziomie bandy licealistów na rauszu.
  • 4.9
    ?

    Łowca i Królowa Lodu 2016

    Nic specjalnego, ale prawda jest taka, że Hollywood wyprodukowało w tym roku mnóstwo słabszych filmów.
  • 7.4
    ?

    Co przynosi przyszłość 2016

    Mia Hansen-Løve definiuje na nowo wyjątkowość doświadczenia pokoleniowego i ponownie opowiada o ludziach zagubionych w nieustannie zmieniającej się rzeczywistości. Warto się wybrać do kin.
  • 4.5
    ?

    Tata kontra tata 2015

    Komedia, która prezentuje dość specyficzny typ humoru, więc części widzów zapewni oczywiście dobrze spędzony czas, ale osobiście nie mogę polecić.
  • 6.6
    ?

    Dama w vanie 2015

    Ciepły, łagodny i wzruszający portret nietypowej relacji.
  • 4.2
    ?

    Las samobójców 2016

    Jest zbiorem wyświechtanych schematów gatunku horroru, których debiutujący w pełnometrażowym kinie fabularnym reżyser nie potrafił przekuć na filmowe złoto ani nawet srebro.
  • 6.3
    ?

    Wstrząs 2015

    Fantastyczne, skomplikowane kino dla dorosłych, które angażuje na dziesiątki różnych sposobów i pozostawia z setkami refleksji w głowie.
  • 7.6
    ?

    Lobster 2015

    Diabelnie inteligentna i niezwykle trafna satyra na współczesność, w której dominuje jedna słuszna narracja osiągania szczęścia, a ludzie albo wpisują się w nią bezrefleksyjnie, albo zostają uznawani za buntowników lub dziwaków.
  • 6.1
    ?

    Joy 2015

    Inteligentne i przewrotne kino o różnych sposobach osiągania i traktowania sukcesu, które wielu widzów może skłonić do ciekawych refleksji. Trzeba się tylko otworzyć na prawdziwą historię opowiadaną przez Russella i spółkę, zajrzeć za gatunkową zabawę.
  • 7.5
    ?

    Moje córki krowy 2015

    Ciepły, szczery i wzruszający film, który sprawia, że polskie kino jawi się w coraz lepszym świetle.
  • 6.0
    ?

    Labirynt kłamstw 2014

    Mimo że nie jest to poziom "Upadku", "Życia na podsłuchu" czy "Sophie Scholl", emocje i refleksje gwarantowane.
  • 7.5
    ?

    Anomalisa 2015

    Choć to zupełnie pokręcone kino animowane, "Anomalisę" czeka świetlana przyszłość w umysłach widzów.
  • 6.8
    ?

    13 godzin: Tajna misja w Benghazi 2016

    Fabularnie ledwie się broni, ale jeśli szukacie nowego "akcyjniaka" dla zabicia czasu, możecie się mile zaskoczyć.
  • 6.7
    ?

    Midnight Special 2016

    Wymykające się gatunkowym etykietkom, niekonwencjonalne kino familijne, które może znaleźć w Polsce wielu fanów.
  • ?
    ?

    Szansa Emmy 2016

    Ładne, choć nieco uproszczone emocjonalnie kino, które jest w stanie zapewnić pozytywnie spędzony czas widzom lubiącym takie filmy.
  • ?
    ?

    Liga Sprawiedliwości kontra Młodzi Tytani 2016

    Warunkiem dobrej, aczkolwiek raczej jednorazowej zabawy jest nie traktowanie animacji Sama Liu jako wyznacznika uniwersum DC, bowiem chwilami "Liga Sprawiedliwości kontra Młodzi Tytani" przypomina pod względem jakości fabuły "Batman v Superman: Świt sprawiedliwości". Jeśli spełniacie ten wymóg, możecie spokojnie się w ten film zaopatrzyć. Zatwardziali miłośnicy komiksów DC i zawartych w nich treści powinni podchodzić do tej pozycji na własne ryzyko.
  • 5.1
    ?

    Armia tetryków 2016

    Jest pozycją raczej dość przeciętną. To pozycja jedynie dla najbardziej zagorzałych miłośników klasycznego sitcomu oraz brytyjskiego humoru.
  • 4.5
    ?

    Objawienie 2016

    Nie jest po prostu kolejnym nieudanym thrillerem ze znanym aktorem w marnej roli, lecz smutnym dowodem na to, przeciwko czemu buntowali się niedawno czarnoskórzy twórcy na Oscarach.
  • ?
    ?

    Batman: Mroczne czasy 2016

    Kolejny solidny dodatek do rozrastającego się z każdym rokiem o kilka kolejnych pozycji animowanego DC Universe. Miłośnicy Gotham City, Batmana i jego sprzymierzeńców powinni być zadowoleni, jednak pozostała część publiczności może sobie ten film darować.
  • 7.7
    ?

    Deadpool 2016

    Produkcja ze wszech miar udana i w wielu miejscach nietypowa, ale w ogólnym rozrachunku jest kompromisem pomiędzy tym, co można było faktycznie zrobić z tą postacią, nie zniechęcając przy okazji przygodnych widzów, a tym, jaki film należało nakręcić, żeby zabezpieczyć się przed ewentualną finansową wpadką.
  • 7.4
    ?

    Nice Guys. Równi goście 2016

    Nie tylko znakomite oldskulowe kino kumpelskie, ale także aktorski popis Ryana Goslinga, który po raz kolejny pokazuje swoje komediowe oblicze.
  • 7.0
    ?

    Nienasyceni 2015

    Przykuwają przede wszystkim uwagę pięknymi krajobrazami i świetnymi rolami aktorskimi.
  • 5.4
    ?

    Dzień Matki 2016

    Nikt się chyba nie oszukiwał, że "Dzień Matki" będzie czymś więcej niż ładnie opakowaną fantazją do jednorazowego przeżycia, być może opuszczenia kina z uśmiechem na ustach.
  • 7.7
    ?

    Kapitan Ameryka: Wojna bohaterów 2016

    Świetna robota, która jest na tyle wystylizowana i fabularnie bezpieczna, że czuć w niej ogromny budżet oraz wysiłek korporacyjnych producentów Disneya i Marvela, a zarazem na tyle ciekawa i pomysłowa, że poprzednie argumenty nie mają większego znaczenia.
  • 7.3
    ?

    Opiekun 2015

    Kino artystyczne w pełnej krasie: wymagające, niejednoznaczne, nakręcone w dużej mierze na statycznych ujęciach, pozostawiające wyciąganie wniosków każdemu widzowi z osobna.
  • 6.9
    ?

    Letnie przesilenie 2015

    Jest więc nade wszystko kinem inicjacyjnym, pięknie wystylizowanym i ciekawie poprowadzonym, a dopiero w drugiej kolejności opowieścią z koszmarnych czasów II wojny światowej.
  • 5.9
    ?

    Niewygodna prawda 2015

    Mądry i ważny film, który niknie chwilami w niepotrzebnej ckliwości i dydaktyzmie.
  • 7.7
    ?

    Scena ciszy 2014

    Wyważona i wymowna "Scena ciszy" Joshuy Oppenheimera jest nie tylko znakomitym uzupełnieniem jego przerażającej "Sceny zbrodni", ale także odezwą skierowaną do wszystkich ludzi.
  • 4.4
    ?

    Po tamtej stronie drzwi 2016

    Chciałby być czymś więcej niż przeciętnym horrorem do obejrzenia i zapomnienia, ale nie wychodzi poza wysłużone gatunkowe schematy.
  • 7.6
    ?

    Księga dżungli 2016

    Wspaniałe kino przygodowe, które ufa inteligencji i wrażliwości młodych widzów i potrafi również oczarować tych starszych.
  • 6.7
    ?

    High-Rise 2015

    Dość oryginalny film, który może okazać się dla części publiczności całkiem sporą zagwozdką, bowiem Wheatley robi wszystko, żeby pozbawić opowieść konwencjonalnych rozwiązań i przewidywalnego rozwoju akcji, czyli dwóch aspektów eskapistycznej kinowej rozrywki, które przyciągają często tłumy do kas biletowych.
  • 6.8
    ?

    Bracia 2015

    W słodko-gorzkiej historii Alfonsa i Mieczysława jest zarówno coś szalenie inspirującego, jak i przejmująco smutnego, związanego z tym, o czym wszyscy w taki czy inny sposób nie chcemy myśleć.
  • 6.3
    ?

    Hardcore Henry 2015

    Karkołomne połączenie stylistyki i efektowności gier video, typowo filmowej radosnej rozpierduchy i spontaniczności popularnych materiałów z YouTube'a kręconych na kamerach GoPro.
  • 7.9
    ?

    Mustang 2015

    Małe wielkie kino.
  • 5.5
    ?

    Moje wielkie greckie wesele 2 2016

    Doskonale skrojony zarówno pod fanów części pierwszej i ludzi, którzy widzieli w Portokalosach mniejsze lub większe odbicia własnych rodzin, jak i widzów nie związanych emocjonalnie z "Moim wielkim greckim weselem".
  • 6.8
    ?

    Kung Fu Panda 3 2016

    Nie przekona do siebie żadnych nowych widzów, ale fanów raczej usatysfakcjonuje.
  • 5.4
    ?

    Batman v Superman: Świt sprawiedliwości 2016

    Snyder nakręcił efekciarską wydmuszkę, która nie jest warta tych postaci.
  • 4.7
    ?

    Siostry 2015

    Szalona, nieprzewidywalna i radośnie niepoprawna komedia, w której dwie z najbardziej zabawnych kobiet branży rozrywkowej bawią się na całego i zapraszają każdego do uczestnictwa.
  • 6.9
    ?

    Niewinne 2016

    Anne Fontaine stara się utrzymywać neutralną perspektywę, ani nie wybielając postaci i smutnych wydarzeń, ani nie popadając w szantaż emocjonalny, który momentalnie można by w tym wypadku osiągnąć. Być może jest to największa zaleta "Niewinnych", bowiem dążenie do neutralności pozwala reżyserce unikać prostego wartościowania, a widzowi nie pozwala na łatwe ocenianie głównych bohaterek.
  • 4.7
    ?

    Seria Niezgodna: Wierna 2016

    Naiwna i mocno uproszczona dystopijna opowieść, która może się spodobać, ale pod warunkiem nieznajomości większości innych filmów tego gatunku.
  • 5.4
    ?

    Zoolander No. 2 2016

    Powraca aby ponownie wywołać zamieszanie w świecie mody i wychodzi mu to naprawdę dobrze. W ten sposób z pewnością mamy do czynienia z naprawdę mocnym kandydatem do tytułu jeśli nawet nie najlepszego to przynajmniej jednego z najlepszych filmów 2016 roku.
  • 7.0
    ?

    Nawet góry przeminą 2015

    Opowiada w zajmujący sposób historię ludzkich błędów, niedociągnięć i słabości, a na drugim planie naświetla w ciekawy dla zachodniego widza sposób podlegające nieustannym przemianom społeczeństwo chińskie, zagubione w nowym wspaniałym świecie obiecujących technologii i cyfrowych możliwości.
  • 4.8
    ?

    Londyn w ogniu 2016

    Zrealizowane w imponującym stylu i nieco staroświeckie kino akcji.
  • 7.1
    ?

    Królestwo 2015

    Warto się w każdym razie wybrać na ten film do kina, bo choć seans domowy będzie miał swoje uroki, nic nie przebije możliwości obcowania z żubrem czy lisem na ogromnym ekranie wśród innych podobnie zafascynowanych widzów.
  • 4.4
    ?

    Blair Witch 2016

    Całkiem fajny, kreatywnie nakręcony horror, którego największym wrogiem jest jego własna kampania promocyjna.
  • 2.9
    ?

    7 rzeczy, których nie wiecie o facetach 2016

    Projekt z cyklu "obejrzeć i zapomnieć".
  • 5.6
    ?

    Oddychaj 2014

    Jest ciekawym, mocnym i nakręconym z ewidentną pasją do tematu filmem, który jednych widzów zachwyci, innych może natomiast skutecznie odrzucić.
  • 5.9
    ?

    Na granicy 2016

    Solidne polskie kino, które należy pochwalić i stawiać dość wysoko w porównaniu z innymi rodzimymi produkcjami, natomiast w kontekście międzynarodowym "Na granicy" okazuje się być zbyt konwencjonalne, żeby móc się nim w pełni zachwycić.
  • 6.7
    ?

    Ave, Cezar! 2016

    Nie osiąga poziomu najlepszych komediowych filmów Coenów, ale z pewnością zadowoli wielu ich fanów.
  • 6.7
    ?

    Brooklyn 2015

    Jedno z najfajniejszych zaskoczeń zeszłego roku. Uroczy, pozytywny, acz nie stroniący od ukazywania trudów emigracji.
  • 4.7
    ?

    Morgan 2016

    Potencjał na kolejny inteligentny film o sztucznej inteligencji został rozmieniony na drobne schematycznego kina akcji.
  • 8.4
    ?

    Zwierzogród 2016

    Empatyczna, inteligentna i mająca wiele ciekawego do powiedzenia bajka przywraca wiarę w jakość kina dla masowego dziecięcego widza.
  • 7.0
    ?

    Barany. Islandzka opowieść 2015

    Przykład europejskiego kina z najwyższej półki.
  • 5.2
    ?

    Eisenstein w Meksyku 2015

    Mimo że całościowo "Eisenstein w Meksyku" wydaje się być raczej zbiorem atrakcyjnych koncepcji i frapujących myśli niż pełnoprawnym dziełem filmowym, obraz ten warto obejrzeć.
  • 4.1
    ?

    Ojcowie i córki 2015

    Być może zapomina się niedługo po seansie, ale w jego trakcie jest fajnym i szczerym obrazem o różnych życiowych perypetiach ludzi, w których nietrudno uwierzyć.
  • 5.4
    ?

    Jak to robią single 2016

    Udaje oryginalną i pikantną komedię erotyczną, ale w rzeczywistości jest mało odkrywczą i pozbawioną przysłowiowego ognia komedią romantyczną z efektownym soundtrackiem.
  • 6.1
    ?

    Ardeny 2015

    Na tyle ciekawy i intensywny, że warto dać mu szansę.
  • 5.3
    ?

    Pan Idealny 2015

    Nie zmieni niczyjego życia ani tym bardziej nie napisze od nowa reguł gatunku, ale oferuje szaleńczą zabawę, jakiej brakuje we współczesnym amerykańskim kinie.
  • 6.1
    ?

    Nerve 2016

    Zaskakująco udany młodzieżowy film sensacyjny połączony z ciekawą i dosyć trafną analizą współczesności. Uproszczony rys postaci i przewidywalna intryga mogą irytować, ale pomysł i wykonanie wiele wynagradzają.
  • 5.4
    ?

    Czas próby 2016

    Osiada często na dramaturgicznych i emocjonalnych mieliznach. Na szczęście morskie widowisko, z łamanymi przez ocean statkami i niewielkimi łódkami przedzierającymi się hardo przez ogromne ściany wody, jest przednie.
  • 6.6
    ?

    Lucyfer 2014

    Jest filmem o wielu obliczach i ciekawych pomysłach, obrazem potrafiącym przemycić zarówno wartości, jak i wątpliwości.
  • 7.6
    ?

    Zjawa 2015

    Podobał mi się, doceniam ogromną pracę setek ludzi, którzy przy nim pracowali, ale jednocześnie nie potrafię nazwać go dziełem czy też arcydziełem.
  • 7.4
    ?

    Janis 2015

    Pozycja obowiązkowa dla wszystkich miłośników Janis Joplin. Seans "Janis" może przynieść także wiele dobrego widzom, którzy nie znają jej twórczości.
  • 8.2
    ?

    Syn Szawła 2015

    Dostarcza tak ogromnego ładunku emocji, że wielu widzów może nie być w stanie poradzić sobie z tak wymagającym, w pewnym sensie wyniszczającym emocjonalnie doświadczeniem, ale film Nemesa trzeba obejrzeć.
  • 4.0
    ?

    Co ty wiesz o swoim dziadku? 2016

    Mocno przesadzona, pełna niezręcznych i upokarzających sytuacji, dość pikantna komedia niskich lotów, w której setki erotycznych słowotoków i wulgarnych insynuacji mają za zadanie zakryć zatrzęsienie schematów typowej komedii romantycznej.
  • 5.1
    ?

    Mechanik: Konfrontacja 2016

    Tylko i wyłącznie dla fanów charyzmy, fizyczności oraz kaskaderskich popisów Jasona Stathama. Wszyscy inni będą się raczej nudzić.
  • 6.9
    ?

    Excentrycy, czyli po słonecznej stronie ulicy 2015

    Nie zmienią niczyjego życia, ani na lepsze, ani na gorsze, ale mają wszelkie predyspozycje, by chociaż na dwie godziny je rozświetlić.
  • 6.0
    ?

    Moja miłość 2015

    Zaskakująco ciekawy, słodko-gorzki komediodramat o toksycznej stronie miłości, w ramach którego ludzkie dramaty miewają słodki posmak, a komediowe momenty są naznaczone ogromną goryczą.
  • 7.7
    ?

    Creed: Narodziny legendy 2015

    Ryan Coogler dokonał czegoś naprawdę niesamowitego - nakręcił siódmą część cyklu, która przebija przynajmniej połowę z wcześniejszych odsłon, a jednocześnie skierował kontynuowaną serię na nowe tory, które jeszcze kilka lat temu byłyby nie do pomyślenia.
  • 6.6
    ?

    Fistaszki - wersja kinowa 2015

    Wszystko jest tu takie, jakie było kiedyś, za czasów Schulza, również poziom dowcipu i samoświadomości, co stanowi wspaniałą przeciwwagę do współczesnych bajek z nawałem atrakcji i wywołuje na twarzy widza szeroki uśmiech.

Aktywne