Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
Obserwuj

Ludwika Mastalerz

  • Średnia ocena: 5.6
  • Pozytywnych recenzji: 54%
  • Liczba recenzji: 47 w tym 39 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 21
  • Liczba recenzji negatywnych: 18
  • Średnio ocenia: 0.2 niżej niż inni krytycy
  • Poziom ocen: 43% wyżej, 23% niżej, 34% tak samo jak inni krytycy
  • Najwyższa ocena: 9.0 dla Kubo i dwie struny
  • Najniższa ocena: 2.0 dla Las samobójców
  • Najbardziej odrębna ocena: 3.0 dla Snowden

Recenzje

  • 5.6
    ?

    Morderstwo w Orient Expressie 2017

    Kenneth Branagh w "Morderstwie w Orient Expressie" tak hojnie trwoni energię na aktorstwo, że brakuje mu jej już na reżyserię.
  • 7.2
    7.0

    Borg/McEnroe. Między odwagą a szaleństwem 2017

    Mimo kilku deklaratywnych kwestii, zdradzających nadświadomość postaci i tłumaczących niepotrzebnie niektóre wątki, udaje się "Borgowi/McEnroe'owi" zachować wiele niedopowiedzeń i pozostawić widza z tym intrygującym poczuciem, że wie już o bohaterach wszystko, a jednocześnie nie wie nic.
  • ?
    3.0

    Fatima. Ostatnia tajemnica 2017

    Fabuły jest tu tyle co mięsa drobiowego w tanich kabanosach.
  • 4.4
    3.0

    Mroczna wieża 2017

    Gdzieś w procesie realizacyjnym, po fatalnych wynikach testowych pokazów, twórcy zmuszeni byli dokonać wielu zmian i niestety czuje się to wyraźnie niemal w każdej scenie. Żaden trop gatunkowy - fantasy, western czy science fiction tu nie działa, a momenty, w których nasz świat zazębia się ze światem równoległym, zamieszkanym przez czarnoksiężników i demony, wyjęte jakby z komedii "Goście, goście", tylko podkreślają reżyserską inercję.
  • 3.7
    4.0

    Transformers: Ostatni Rycerz 2017

    Choć "Ostatni Rycerz" nie podbije serc nowych widzów, wiernym fanom da iskierkę nadziei.
  • 6.0
    5.0

    Jonathan 2016

    Lewandowski ma wiele do powiedzenia, ale często brakuje mu dyscypliny, aby zrezygnować z jakiegoś wątku dla dobra opowieści.
  • ?
    8.0

    Jak ukraść psa 2014

    W "Jak ukraść psa?" nie ma jednego, prostego morału, a "potem żyli długo i szczęśliwie" zastępuje mądra transgresja. Okazuje się, że dojrzałe kino dla dzieci potrafi opowiadać o poważnych sprawach bez cienia fałszu i panoszącej się naiwności.
  • 6.0
    8.0

    Piraci z Karaibów: Zemsta Salazara 2017

    Ukłony w stronę starych fanów są głębokie jak nigdy dotąd, ale połączenie ich z nowymi wątkami bywa w "Zemście Salazara" tak zgrabne, że wciąż chce się zostać na ich okręcie, chłonąc chciwie każdy podmuch wiatru czy odór oddechu nieumarlaka.
  • 7.5
    7.0

    Uciekaj! 2017

    Reżyser-debiutant z ironicznym wyczuciem zaprzęga horrorowe klisze w służbie społecznej satyry na współczesną Amerykę.
  • ?
    5.0

    Pan Żaba 2016

    Ważne obserwacje reżyser zawiera jednak w bardzo lekkiej, bezpretensjonalnej formie. Trochę szkoda, że zamiast postawić na ciekawszą intrygę twórcy poprzestali na ciągu dość luźno powiązanych humorystycznych gagów, jakby nie ufali do końca w zdolność koncentracji uwagi u współczesnych kilkulatków.
  • 6.6
    7.0

    Światło i cień 2016

    Emocjonalna siła "Światła i cienia" bierze się z jego intensywności, rozpiętej gdzieś między katatonicznym milczeniem straumatyzowanej pacjentki i zduszonym, niemym krzykiem tej stawiającej diagnozę własnemu życiu.
  • 7.2
    ?

    Śmierć Ludwika XIV 2016

    Tylko pozornie wydaje się luksusową pralinką dla niszowej gromadki kulturowych konsumentów, tak naprawdę bliższa jest antymetafizycznemu, głęboko humanistycznemu i społecznemu obrazowaniu rumuńskiej "Śmierci pana Lazarescu". Erudyci i koneserzy żywotów królów wiele tu dla siebie nie znajdą.
  • 4.5
    4.0

    xXx: Reaktywacja 2017

    Kto zna serię, ten nie spodziewa się po "xXx: Reaktywacji" niczego ponad niezobowiązującą opowiastkę, której niemrawe fiflaki udają wielkie fabularne wolty, okraszoną tanimi efektami specjalnymi, letnią intrygą, w której napięcie częściej się rozładowuje, niż buduje.
  • ?
    5.0

    Alpejska przygoda 2015

    Największą zaletą "Alpejskiej przygody" jest jej strona sensualna, czyli to wszystko, co współczesnym kilkulatkom, stale przyklejonym do swoich smartphonów, pokazuje świat odmienny od ich codziennych doświadczeń - życie w małej społeczności, w otoczeniu górskiej przyrody, urozmaicone tradycyjnym świętem Chalandamarz. To trochę za mało na przygodę, ale wystarczająco na małą podróż w nieznane.
  • 2.7
    3.0

    Ciemniejsza strona Greya 2017

    Wbrew tytułowi "Ciemniejszej stronie Greya" brakuje jakiegokolwiek mroku.
  • 5.3
    6.0

    Amerykańska sielanka 2016

    Dla debiutującego reżysera "Amerykańska sielanka" to udany start.
  • 6.9
    7.0

    Kłamstwo 2016

    W swoich najlepszych momentach, przestaje być tylko faktograficznym filmem dokumentującym głośny proces, stając się opowieścią o tym, że nawet najszlachetniejsze postawy etyczne mogą negatywnie wpływać na poznanie rzeczywistości i sprawdzaniu hipotez, nieistotne, czy tematem w centrum jest holocaust, feminizm czy GMO.
  • 8.1
    ?

    La La Land 2016

    Chazelle pożycza sporo z klasycznych musicali, jednak próżno szukać w "La La Landzie" prostej podróży sentymentalnej po ulubionych tytułach.
  • 7.2
    7.0

    Zombie express 2016

    Nie do końca wykorzystany potencjał filmu do komentarza społecznego, wyhamowany przez gatunkowe schematy, nie przeszkadza jednak w czerpaniu przyjemności ze świetnie zrealizowanego kina.
  • 6.0
    6.0

    Kot Bob i ja 2016

    Niczym specjalnie nie zaskakuje, ani nie bawi co chwila sytuacyjnym żartem - największa jego siła tkwi w wiarygodnym ujęciu historii, która w lżejszej stylistyce mogłaby się wydawać zbyt cukierkowa.
  • 7.6
    ?

    Łotr 1. Gwiezdne wojny - historie 2016

    Gwiezdna saga chyba nigdy nie była tak bliska naszej współczesnej "galaktyce" - z bohaterami, w których można uwierzyć, wybuchami, którymi można się przejąć, i naturą wojennego zwycięstwa, które zawsze przecież okupione jest czyimś cierpieniem i czyjąś śmiercią.
  • 4.5
    3.0

    Kolekcja sukienek 2016

    Mógłby być o niebo lepszy, gdyby skrawki życia serwowane nam przez bohaterki odsyłały do większej, bardziej intrygującej całości. Tymczasem każdą z postaci można bez trudu upchnąć do szufladki podpisanej jednym słowem-kluczem: "starość", "samotność", "nieadekwatność"...
  • 8.0
    9.0

    Kubo i dwie struny 2016

    Choć żartów nie brakuje, robią one wrażenie organicznie wplecionych w opowieść, która daleka jest od sielanki filmów Disneya i Pixara.
  • 7.9
    ?

    Egzamin 2016

    Przede wszystkim opowieść o codziennych zaniechaniach i egzystencjalnej bylejakości, która niezwalczana rozrasta się jak złośliwy nowotwór.
  • 6.1
    3.0

    Snowden 2016

    Nie wykracza poza bezpieczną konwencję fabularyzowanej publicystyki przedstawiającej nam opowieść, którą doskonale znamy, nawet jeśli dotąd głównie z facebookowych komentarzy i lektury ograniczonej do skalowania wzrokiem nagłówków gazet.
  • 6.5
    7.0

    Dzieciństwo wodza 2015

    Podziela wady alegorycznych obrazów - nie wystrzega się uproszczeń, sztucznie zaaranżowanych wydarzeń czy zbyt czytelnych metafor.
  • 5.6
    5.0

    Jack Reacher: Nigdy nie wracaj 2016

    Pozbawiona większych zgrzytów, ale zaledwie poprawnie stworzona kontynuacja przygód Jacka Reachera robi wrażenie filmu zrealizowanego dekadę temu.
  • 7.2
    ?

    Co przynosi przyszłość 2016

    Jak ognia unika asymetrii, brakuje tu jakiegoś pęknięcia w gładko prowadzonej narracji czy drobnej rysy w portretach postaci.
  • 6.7
    8.0

    Już za tobą tęsknię 2015

    Humor nie ma tu równoważyć dramatu, ale wybrzmiewać z nim równocześnie.
  • 7.5
    7.0

    Babka 2015

    Choć punkt wyjściowy filmu Paula Weitza jest dość pretensjonalny i grozi popadnięciem w niewybredną serię scenek rodzajowych o stetryczałej feministce, "Babka" zaskakująco zgrabnie wymyka się schematom łatwej komedii o przyczynkowej fabule i opiera pokusom przeobrażenia tytułowej bohaterki w śmieszno-straszne monstrum.
  • 5.9
    5.0

    Belgica 2016

    Dobrze oddaje realia prowadzenia kultowego miejsca spotkań i sposób, w jaki marzenia powoli kruszą się pod naporem zewnętrznych przeciwności, zmuszając do postępowania wbrew swoim zasadom.
  • 4.1
    4.0

    Boy 7 2015

    Ma wszystkie wady blockbustera przy kompletnym braku jego zalet.
  • 7.9
    ?

    Mustang 2015

    Choć pozornie może się wydawać, że pełnometrażowy debiut Deniz Gamze Ergüven jest feministycznym krzykiem przeciwko patriarchalizmowi, w rzeczywistości dotyka dużo szerzej zakrojonej sytuacji.
  • 5.4
    7.0

    Batman v Superman: Świt sprawiedliwości 2016

    W warstwie emocjonalnej i mitotwórczej pozostawia po sobie silniejszy efekt niż wszystkie zgrabnie zrealizowane produkcje Marvela razem wzięte, a tak ciekawego Batmana jak ten Afflecka nie dostarczył dotąd żaden z jego odtwórców.
  • 6.4
    7.0

    Zabójczyni 2015

    Kino, w którym dzieje się bardzo dużo, ale najmniej na poziomie fabuły - tę twórcy redukują do minimum, robiąc miejsce dla konfliktów wewnętrznych bohaterów i eksponując subtelne zdarzenia w tle, na które nigdy nie ma miejsca w kinie głównego nurtu.
  • 3.6
    4.0

    Zdjęcie 2013

    Podąża ścieżką, którą polskie kino środka wydeptało dawno temu i uparcie nie chce z niej zboczyć, ścieżką opowiadania o uniwersalnych sprawach równie uniwersalnymi środkami - takie nużące ignotum per ignotum.
  • 7.3
    7.0

    Bridget Jones 3 2016

    Na reżyserskim fotelu znowu zasiadła Sharon Maguire, przywracając historii świeżość, w sposób który nie zawiedzie starych widzów i nie zrazi nowych.
  • 5.6
    7.0

    Grimsby 2016

    Jest czymś więcej niż tylko niezobowiązującą zgrywą. Udowadnia też, że sprawnie zrealizowana komedia jest więcej warta niż średnia, słuszna satyra społeczna.
  • 5.6
    4.0

    Oddychaj 2014

    Pędzący po szynach szkolny dramat zmierza w łatwym do przewidzenia kierunku.
  • 6.8
    7.0

    Hokus-pokus, Albercie Albertsonie 2013

    Alternatywa dla współczesnych animacji głównego nurtu.
  • 4.2
    2.0

    Las samobójców 2016

    Intrygująca przestrzeń w filmie Jasona Zady została sprowadzona do roli pierwszego lepszego miejsca akcji horroru ze straszydłami wyskakującymi z regularnością rozkładu miejskiego metra.
  • 7.8
    8.0

    Big Short 2015

    Twórcy swój światopogląd prezentują jasno i inteligentnie. Dawno nikt z taką gracją nie wcielał w życie poczciwej oświeceniowej zasady "bawiąc, uczyć".
  • 4.3
    3.0

    Jak zostać kotem 2016

    Choć w zamyśle "Jak zostać kotem" miał być łączącym pokolenia filmem familijnym, wyszedł z niego obraz dla nikogo - to jedynie zgrzebna kompilacja scen wypełnionych korpogadką z grubo ciosanymi slapstickowymi popisami.
  • 7.0
    7.0

    Skarb 2015

    Porumboiu ucieka od dokładnych diagnoz i nie wypisuje recepty, nie pokazuje palcem winnych, zamiast tego tworzy oryginalną, bajkową ramę, bliższą nastrojem do absurdystycznych dramatów Ionesco niż surowemu realizmowi nowofalowych towarzyszy.
  • 6.2
    6.0

    Zatrzymać 2015

    Kameralny, ale ważny film, subtelnie przeciwstawiający się wszystkim, którzy w swoim spojrzeniu na zagadnienie aborcji i macierzyństwa nie potrafią już wyłączyć haseł z transparentów społecznych demonstracji i krzykliwych nagłówków gazet.
  • 5.8
    3.0

    Warcraft: Początek 2016

    Silne podobieństwo do gry działa niestety na niekorzyść filmu. Nawet najzagorzalszy wielbiciel oryginału szybko dojdzie do wniosku, że to, co cieszy i inspiruje na monitorze komputera, potrafi bezlitośnie spłaszczyć kinowy ekran.
  • 7.0
    ?

    Blokada 2015

    Reżyser celowo niczego nie objaśnia, stale lawiruje między współczesnością a bezczasowością, bawiąc się społecznym realizmem na równi z symboliczną przypowieścią.