Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
Obserwuj

Sara Karmańska

  • Średnia ocena: 7.4
  • Pozytywnych recenzji: 89%
  • Liczba recenzji: 19 w tym 19 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 17
  • Liczba recenzji negatywnych: 2
  • Średnio ocenia: 0.7 wyżej niż inni krytycy
  • Poziom ocen: 88% wyżej, 6% niżej, 6% tak samo jak inni krytycy
  • Najwyższa ocena: 10.0 dla Twój Vincent
  • Najniższa ocena: 3.0 dla Notatnik śmierci
  • Najbardziej odrębna ocena: 9.0 dla Ja, Godard

Recenzje

  • 6.9
    9.0

    Ja, Godard 2017

    Mnie ten film urzekł. Urzekło mnie to, jak wielkim hołdem był dla postaci Jeana-Luca Godarda, mimo że nieraz pokazywała go w niezbyt korzystnym świetle.
  • 7.0
    8.0

    Król rozrywki 2017

    Niespełna dwie godziny świetnej zabawy. I choć stylistyka jest lekko kampowa, a utwory bardzo współczesne, przez cały ten czas ciężko oderwać oczy od ekranu.
  • 6.7
    7.0

    Panaceum 2013

    Bez wątpienia niezmiernie ciekawy, wciągający i zaskakujący film.
  • 6.6
    7.0

    Morderstwo w hotelu Hilton 2017

    Oferuje kawałek dobrego kina. Cały film jest niesamowicie duszny - lekko utrzymany w stylistyce kina noir - wpływ na to ma z pewnością egipski klimat, ale również miejsca, które wybrano na filmowe lokacje.
  • 7.4
    8.0

    Zabicie świętego jelenia 2017

    Osobiście odrobinę się zawiodłam. Ale może wynika to raczej z faktu, że spodziewałam się prawdziwego arcydzieła, wspięcia się na ostateczną wyżynę przez reżysera, a dostałam tylko bardzo dobry film.
  • 7.6
    8.0

    Thor: Ragnarok 2017

    Całość filmu wypada zdecydowanie na plus - oferuje świetną rozrywkę, a wiele aspektów filmu jest zrobiona naprawdę porządnie. Niemalże każda scena i większość dialogów jest naładowana dowcipem, przez co produkcję niezmiernie przyjemnie się ogląda, choć komediowość nie przesłania ani nie zastępuje fabuły.
  • 6.5
    8.0

    Mother! 2017

    Dobry i warty obejrzenia, choć trochę szkoda, że Aronofsky aż tak wątpi w inteligencję widza, że czuje się w obowiązku wyłożyć puentę czarno na białym.
  • 7.6
    9.0

    A Ghost Story 2017

    Niesamowity, klimatyczny, artystyczny film.
  • 8.0
    10.0

    Twój Vincent 2017

    Nie dość, że film jest wizualną perełką i absolutnym unikatem, przedstawiona historia również jest niezmiernie ciekawa, balansująca gdzieś na granicy pomiędzy kryminałem a filmem biograficznym, mimo że Twój Vincent w teorii filmem biograficznym nie jest, ale i mimo to, wielu ciekawych rzeczy można się z niego o Van Goghu dowiedzieć.
  • ?
    7.0

    Locke 2013

    Było dobrze, ale wydaje mi się, że jednak mogłoby być odrobinę lepiej. Choć z pewnością warto obejrzeć ten film, bo to kawałek dobrego aktorstwa i dość ciekawy eksperyment próby zrobienia filmu z czegoś, co wydaje się tak bardzo mało filmowe jak to tylko możliwe.
  • 6.5
    7.0

    Tancerka 2016

    Jednak, mimo wszystkich zalet, brakuje w tym filmie czegoś, co sprawiłoby, że chcielibyśmy wracać do całej historii, a nie jedynie do wizualnie dopieszczonych występów Fuller.
  • ?
    8.0

    W stronę słońca 2007

    Na zmianie gatunku szczególnie cierpią ostatnie sceny produkcji. Bez tego wątku, film naprawdę miałby szansę stać się arcydziełem, a tak lekki niesmak pozostaje, gdy widzi się ten cały zmarnowany potencjał. Poza tym, film porusza właściwe struny we właściwych momentach, dając nam dość ładny i zwięzły obraz życia w kosmosie, na ograniczonej przestrzeni, w tak wąskim gronie osób, bez możliwości kontaktu z nikim z zewnątrz.
  • 4.9
    3.0

    Notatnik śmierci 2017

    Zamiast starcia dwóch geniuszy dedukcji, dostajemy miałką historię o uczniaku chcącym zaimponować dziewczynie i jego "nemezis", który momentami zachowuje się, jakby kolejne elementy układanki wsuwał mu ktoś pod drzwi, z punktem kulminacyjnym na szkolnym balu.
  • 6.9
    7.0

    Mięso 2016

    Cały film można czytać na dwóch płaszczyznach - dosłownej i metaforycznej. I na obu radzi sobie całkiem dobrze, bo niezależnie na jaką wersję się zdecydujemy, najważniejszym motywem jest panowanie nad żądzami i walka z konformizmem.
  • 5.9
    5.0

    Valerian i Miasto Tysiąca Planet 2017

    Okazał się śliczną wydmuszką. Jednak nie można mu odmówić, że wizualnie jest prawdziwym majstersztykiem. Szkoda tylko, że fabuła i obsada nie dorównują efektom specjalnym.
  • 8.2
    10.0

    Dunkierka 2017

    Scenariusz, w którym nie ma żadnych niepotrzebnych scen, dopełniają rewelacyjne zdjęcia Van Hoytema, doskonale zmontowane przez Lee Smitha, a to wszystko oprawione wspaniałą muzyką Zimmera sprawiło, że na blisko dwie godziny zapomniałam jak się oddycha.
  • 4.4
    6.0

    Mroczna wieża 2017

    Miało być super, a mam wrażenie, że wyszło tak jakoś... nijako. Film jest poprawny, raczej nie wywołuje niesmaku, ale też raczej nie wzbudza wielkich emocji.
  • ?
    8.0

    Zaraźliwi 2012

    W moim odczuciu thriller byłby o wiele bardziej adekwatny - szczególnie, gdy weźmiemy pod uwagę, że właśnie tak został zakwalifikowany wspomniany już Wideodrom. Niemniej mnie ten film kupił. I dodatkowy plus za to, że to jednak, jakby na to nie patrzeć, debiut.
  • 5.5
    6.0

    Obcy: Przymierze 2017

    Przymierze pierwszemu Obcemu do pięt nie dorasta. I podobnie jak Prometeusz, jest filmem o zmarnowanym potencjale. Choć tym razem chyba jeszcze bardziej niż poprzednio.