Tomasz Miecznikowski

  • Średnia ocena: 7.1
  • Pozytywnych recenzji: 91%
  • Liczba recenzji: 30 w tym 23 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 21
  • Liczba recenzji negatywnych: 2

Szczegóły

Rozkład ocen

  • 10
    1
  • 9
    1
  • 8
    4
  • 7
    9
  • 6
    6
  • 5
    1
  • 4
  • 3
    1
  • 2
  • 1

Recenzje

  • ?
    Całkiem przyzwoita próba zmierzenia się z tematyką superbohaterską, Co prawda nie porywa specjalnie fabułą, jest raczej mało efektowna i w zasadzie bliżej jest jej do naszej rzeczywistości zza okien, niż każdej innej opowieści o superherosach.
  • 5.5
    Zamiast powiedzmy potężnych, dwóch fabularnych ciosów, dostajemy ich długą serię, która w efekcie powoduje u widza zwykłe znużenie.
  • 9.0
    Jeśli potrzebujecie wyciszenia, jeśli pragniecie by obraz i dźwięk wspólnie wprawiły was w radośnie kontemplacyjny nastrój, wybierzcie się na "Patersona".
  • ?
    Rozpierducha, poświęcenie, niezłe efekty, momentami klimat jak z horroru bądź akcyjniaków z lat osiemdziesiątych - jest dobrze, można bez przykrości obejrzeć. I raczej dość szybko zapomnieć. Chyba jeszcze przed Netflixem trochę pracy w kwestii jakości filmów fabularnych, by dorównać poziomowi ich seriali.
  • 7.9
    Całkiem przekonująca opowieść, dzięki której saga i jej świat zyskały głębszy wymiar. A co najważniejsze, było w niej i pięknie, i strasznie. Dokładnie tak, jak powinno być w porządnej historii o walce ze złem.
  • ?
    Nie uniknie porównań z popularnymi, francuskimi "Nietykalnymi". Może nie ma ożywczej, niemal magicznej mocy tego filmu, nie jest z pewnością tak wybuchowy i energetyczny, nie operuje tak mocno kontrastami między bohaterami, tylko skupia się na tym by pokazać, jak bardzo są oni do siebie podobni. Cieszy przede wszystkim naturalność ich zachowań i cieszą ich przygody i relacje z osobami, które spotkają na drodze.
  • ?
    Czy cisza również może okazać się skutecznym sprzymierzeńcem? Warto się o tym przekonać podczas seansu tego naprawdę niezłego thrillera.
  • ?
    Dostajemy tu powiewającą, amerykańską flagę i więcej niż odrobinę patosu, ale też intrygujące, gatunkowe wtręty w historii przedstawiającej prawdziwe przecież wydarzenia.
  • ?
    Typowy średniak, do obejrzenia najlepiej przy piwku, które możemy wypić za zdrowie staczającego się aktorsko Bruce'a Willisa.
  • ?
    Nie dość, że na grającą Emily, Malin Akerman i odtwarzającą rolę żony adwokata Alice Eve patrzy się z przyjemnością, to obie panie kradną swym męskim partnerom cały film. Szkoda jedynie, że to film zaledwie przeciętny.
  • 8.0
    Wiarygodny scenariusz sprawia, że film staje się pasjonującą opowieścią o dokonywanych wyborach i ich konsekwencjach, a poszczególne zwierzaki znakomicie portretują zbiorowisko przeróżnych charakterów.
  • 7.0
    Zapewnia przyjemny, odprężający seans z prostego powodu. Twórcy zabawili się tu zarówno w łączenie odmiennych, filmowych gatunków, jak i w odwracanie ich schematów.
  • 6.5
    Jest dużo zabawy, sporo psychodelicznych, momentami olśniewających efektów specjalnych, wiarygodna przemiana bohatera i napięcie, które niestety siada w okolicach finału.
  • 10.0
    Zwyczajnie doskonały film, w którym w zasadzie z niczego, z codzienności rozciągniętej na dwadzieścia kilka lat wyciągnięto kwintesencję egzystencji.
  • 7.0
    To co dobre i prawdziwie angażujące w nowym filmie Singera, to bardzo solidna, szczegółowa ekspozycja, przybliżająca nam nowych bohaterów i dalsze losy tych starszych.
  • 6.0
    Bez wątpienia w filmie braci Russo są elementy, będące niczym miód na serce miłośnika popkultury, ale przecież w filmie najważniejsza jest fabuła, a ta, nie będę ukrywał, po prostu mnie rozczarowała.
  • 7.0
    Najfajniejsze i najciekawsze w obu filmach z logiem "cloverfield" jest bowiem to, że ich fabuły można śmiało odczytywać jako metaforyczne oddanie stanu ducha głównych bohaterów.
  • 8.0
    W najciekawszy sposób podsumowujący wizerunek Afroamerykanów, który przez ostatnie dziesięciolecia wykształciła popkultura.
  • 6.5
    Łączy w sobie - i to udanie - elementy filmu familijnego (z obowiązkowym morałem) z bardzo popularną w kinie dwudziestego pierwszego wieku, formułą komedii dosadnej. Takie połączenie nie za każdym razem wypala, ale w tym przypadku rezultat jest bardzo przyzwoity.
  • 7.5
    Drażni, niepokoi, jest filmem pobudzającym intelektualnie, fascynującym wręcz, a jednak wciąż nieprzyjemnym w odbiorze.
  • 8.0
    Angażuje emocjonalnie bardziej, niż jakikolwiek filmowy thriller.
  • 7.5
    Ostatnimi czasy niełatwo było w kinie obejrzeć dobry, rasowy kryminał, częściej tego typu rozrywki dostarczały nam seriale. I oto dziwna sytuacja - jest w końcu niezły film z tego gatunku, tyle że dla dzieci.
  • 7.5
    Z każdym kolejnym filmem Charlie Kaufman staje się bardziej smutny, niż śmieszny. Wygląda na to, że taki miał plan od początku - najpierw wyrobić sobie renomę intrygującego scenarzysty w pomysłowy sposób łączącego elementy surrealistycznej komedii z dramatem, a finalnie, już jako reżyser, przytłoczyć nas ciężarem coraz bardziej kafkowskich wizji.
  • 3.0
    Przepiękne krajobrazy i może dwie z kilku sekwencji, przedstawiających realizowane przez bohaterów, ekstremalne wyzwania. A co do reszty, widzowi pozostaje przede wszystkim niesmak.
  • 7.0
    Dawno nie oglądałem filmu, który daje tak porządnego, pozytywnego kopa i jednocześnie przynosi świadomość, że nie oglądamy wcale typowej, hollywoodzkiej bajeczki.
  • 8.5
    Filmowa perełka, która gdyby życie i świat było lepsze, nie miałaby prawa powstać.
  • 6.0
    Ma z pewnością lepiej poukładaną fabułę, ale i podobnie jak pierwsza część, niewiele wspólnego z książkowym pierwowzorem.
  • 6.5
    Niezłe, sensacyjne kino, którego fabuła zręcznie wykorzystuje współczesne, palące tematy. O tyle zręcznie, że była w stanie podzielić obecnych na pokazie przedpremierowym dziennikarzy.
  • 7.0
    Może nie ma świeżości i siły pierwowzoru, ale wciąż oferuje po części wzruszającą, po części emocjonującą fabułę, która w końcowym efekcie niesamowicie odpręża.
  • 6.0
    Nie oferuje w zasadzie nic nowego. Dla niektórych widzów będzie to filmu zaletą, dla niektórych wadą.