Recenzje filmowe

Ocena Film Recenzja Krytyk
?
Morderstwo w hotelu Hilton (2017) Choć "Morderstwu..." brakuje dynamiki i nieoczekiwanych zwrotów akcji, warto zobaczyć tę produkcję, która od pierwszych scen aż do wymownego zakończenia na Placu Tahrir wywołuje smutną refleksję nad współczesnym światem i rządzącymi nim mechanizmami.
Pełna recenzja
Wiola Nowak, Kulturatka.pl
?
Inxeba. Zakazana ścieżka (2017) Ukazuje w całej okazałości konflikt pomiędzy plemienną tradycją, a osobistą wolnością - z nich wygra tylko jedno.
Pełna recenzja
Beata Gałuszka, Kulturatka.pl
?
Inxeba. Zakazana ścieżka (2017) Reżyser pięknie ukazuje to, jak ważna jest samoakceptacja i wiara w siebie i jak tragicznym w skutkach może być jej brak. Na pewno nie jest to film dla ludzi o słabych nerwach, ale za to posiada bardzo wyraźny, mocny przekaz.
Pełna recenzja
Paulina Kobza, Kulturatka.pl
4.0
Twój Vincent (2017) Jeśli film nie niesie głębszego artystycznego przesłania, staje się tylko kopią, kliszami tego, co już powiedzieli inni.
Pełna recenzja 4/10
Barbara Lekarczyk-Cisek, KulturalneIngrediencje
10.0
Rumble. Jak Indianie zatrzęśli światem muzyki (2017) Wielkie wrażenie zrobił na mnie także kanadyjski film Catherine Bainbridge i Alfonso Maiorana, przywracający zbiorowej pamięci wyparty z oficjalnej historii fakt, że to Indianie, a nie - jak dotąd sądzono - Afroamerykanie są twórcami bluesa i jazzu.
Pełna recenzja 10/10
Barbara Lekarczyk-Cisek, KulturalneIngrediencje
10.0
Dawson City: czas zatrzymany (2016) Świat zatrzymany na taśmie filmowej - piękne, poruszające, dające do myślenia kino.
Pełna recenzja 10/10
Barbara Lekarczyk-Cisek, KulturalneIngrediencje
?
Photon (2017) Jeśli więc skutkiem obejrzenia "Photonu" będzie właśnie wykształcenie w widzu całościowego obrazu świata jako żywej jedności, wszechorganizmu, za który jesteśmy odpowiedzialni, którego jesteśmy częściami, komórkami czy też, by użyć metafory Leta, rozświetlającymi jego kosmiczne mroki fotonami, to okaże się - paradoksalnie - że ten z pozoru smutny, nihilistyczny film zawiera w istocie prometejski ładunek, gdyż to właśnie my jesteśmy nosicielami światła, które z nieznanych przyczyn wypełniło kosmos życiem.
Pełna recenzja
Andrzej Serafin, Kultura Liberalna
?
Good Time (2017) Intensywny, teledyskowy, narkotyczny trip w formie dramatu sensacyjnego, który zabiera na nocną przejażdżkę ulicami Nowego Jorku w towarzystwie Roberta Pattinsona.
Pełna recenzja
Krzysztof Bogumilski, Kinofilia Krzysztof Bogumilski
?
I tak cię kocham (2017) Urocza, zabawna i lekka komedia romantyczna oparta na faktach.
Pełna recenzja
Krzysztof Bogumilski, Kinofilia Krzysztof Bogumilski
?
Nie jestem twoim murzynem (2016) Hipnotyzująca narracja zabiera odbiorcę w podróż przez historię czarnoskórych w USA. Jest to równie delikatne w formie, co przygnębiające w treści.
Pełna recenzja
Krzysztof Bogumilski, Kinofilia Krzysztof Bogumilski
?
The Florida Project (2017) Jest zabawny i tętni energią. Jest to żywy świat pełen krzykliwych barw, głośnej muzyki, hałaśliwych ludzi oraz skrajnych emocji.
Pełna recenzja
Krzysztof Bogumilski, Kinofilia Krzysztof Bogumilski
?
Botoks (2017) Jest to zły film, trwający nieco ponad dwie godziny, a sprawiający wrażenie, jakby się ciągnął przez dwadzieścia. Vega już w Pitbulach udowodnił, że nie potrafi złożyć opowieści o czymś, bo próbuje opowiedzieć o wszystkim.
Pełna recenzja
Krzysztof Bogumilski, Kinofilia Krzysztof Bogumilski
5.0
Gwiazdy (2017) Przeciętny tytuł, nie wykorzystujący w pełni swojego potencjału. Niewiele się dowiedziałem o samym Banasiu, a jego losy były mi obojętne.
Pełna recenzja 5/10
Radosław Ostrowski, Kinoblog
1.0
Szatan kazał tańczyć (2017) Oglądacie tylko na własną odpowiedzialność, zwłaszcza, że Rosłaniec popełnia dokładnie te same błędy, co zawsze.
Pełna recenzja 1/10
Radosław Ostrowski, Kinoblog
?
Goodbye Berlin (2016) Będzie rozpatrywany w dorobku Akina jako rodzaj wakacji umysłu przed zaangażowanym politycznie, pełnym napięcia "W ułamku sekundy". Wakacji, które można uznać za udane.
Pełna recenzja
Diana Dąbrowska, Kino
?
Pierwszy śnieg (2017) Hole stanął na wysokości zadania, Michael Fassbender również, podobnie jak Charlotte Gainsbourg, która dowodzi, że dojrzała seksualność - jej symbolem stała się po filmach Larsa von Triera - potrafi mieć różne oblicza.
Pełna recenzja
Konrad J. Zarębski, Kino
?
Zgoda (2017) Chciałoby się powiedzieć, że "Zgoda" to obraz twórczo wykorzystujący tradycję polskiej szkoły filmowej, ale dzieło Sobieszczańskiego, choć poprawne, nie wnosi wiele nowego do polskiego kina historycznego. Przełamywanie stereotypów jest tu bowiem nazbyt stereotypowe.
Pełna recenzja
Robert Birkholc, Kino
8.0
Wieża. Jasny dzień (2017) Dawno nie widziałem tak złożonego i otwartego na interpretacje filmu. Brawurowa reżyseria Jagody Szelc stawia tu bowiem na ciągłe poczucie niepewności i rodzaj pewnego dyskomfortu podczas jego oglądania.
Pełna recenzja 8/10
Mateusz Rot, Kalejdoskop Wrocław
9.0
Beksińscy. Album wideofoniczny (2017) Zupełnie inne spojrzenie na Beksińskich, spodoba się szczególnie tym dla których obraz Jana P. Matuszyńskiego zbyt demonizuje rodzinę. Dla wszystkich innych będzie bardzo dobrym filmem dokumentalnym i punktem wyjścia do zastanowienia się jak to z nimi tak naprawdę było.
Pełna recenzja 9/10
Maksymilian Marszałek, Kalejdoskop Wrocław
3.0
Dwie korony (2017) "Dwie korony" rozczarowują - forma dokumentu nie byłaby taka zła, gdyby ukazywała polskiego męczennika z bardziej ludzkiej strony, natomiast fabularna część powinna być bardziej przemyślana lub po prostu ograniczona do minimum.
Pełna recenzja 3/10
Maja Jankowska, Kalejdoskop Wrocław
7.0
Good Time (2017) Świeży, urzekający stylistycznie film akcji, który pod płaszczykiem kina gatunkowego opowiada gorzką opowieść o braterskiej przyjaźni i trosce, które zostają wystawione na próbę przez inwazyjny system opieki.
Pełna recenzja 7/10
Olek Młyński, Kalejdoskop Wrocław
3.0
Pierwszy śnieg (2017) Widać, że twórcy starali się odpowiednio rozciągnąć intrygę w czasie. Dość powiedzieć, że na pierwszego trupa czekamy niemal pół filmu. Wątek śledztwa sprawia jednak wrażenie zaniedbanego, przytłoczonego całą masą scen i postaci, których powód obecności może wydawać się tu niejasny.
Pełna recenzja 3/10
Piotr Tomaszewski, Kalejdoskop Wrocław
10.0
Blade Runner 2049 (2017) Z całą pewnością jeden z najlepszych filmów tego roku i kolejna cegiełka do swoistej nowej fali kina fantastycznego, które stawia na nostalgiczne rozważania na temat kondycji ludzkości i samej jej istoty.
Pełna recenzja 6/6
Mariusz Wojteczek, Grabarz Polski
?
Twój Vincent (2017) Fantastyczny film o geniuszu, który odkryto za późno. Wzruszające momentami, piękne widowisko na temat samotności wśród ludzi, niezrozumienia i zagubienia, ale też dążenia do szczęścia.
Pełna recenzja
Małgorzata Kilijanek, Głos Kultury
7.0
Chata (2016) Odbiór i ocena filmu szczególnie zależy od tego, w jaki sposób podejdziemy do oglądania przedstawionych w nim wydarzeń. Ja na pewno potraktowałam "Chatę" z przymrużeniem oka i mimo rozwiązań, które wychodzą poza schematy realnego świata i wydawać by się mogły najzwyczajniej głupie, w ostatecznym rozrachunku uważam, że całkiem nieźle grają z tym, co produkcja chce nam przekazać.
Pełna recenzja 7/10
Anna Saletra, Gildia Filmu
6.0
Lego Ninjago: Film (2017) Obawiam się, że formuła produkcji spod znaku duńskich klocków wypaliła się zanim uniwersum na dobre nabrało rozpędu.
Pełna recenzja 6/10
Damian Lesicki, Gildia Filmu
7.0
Balkan Noir (2017) Kuljanin nie pędzi na łeb na szyję, pozwala wybrzmieć melancholii bohaterów, powoli buduje wielokierunkowe relacje pomiędzy nimi, pokazuje awers i rewers desperackich działań.
Pełna recenzja 7/10
Marcin Stachowicz, Filmweb
6.0
Uwodziciel (2017) Oglądając "Uwodziciela", prawie nie czuje się tego, że jest to pierwszy pełnometrażowy film reżysera. Alami wykazuje się dużą zręcznością w tworzeniu interesujących bohaterów.
Pełna recenzja 6/10
Marcin Pietrzyk, Filmweb
4.0
Wyznanie (2017) Otwarta mizoginia i uprzedmiotowienie to jednak ślepe uliczki, które robią z "Wyznania" kobietożerczy pamflet. Serio, czy naprawdę potrzebujemy jeszcze więcej pogardy i przedpotopowych klisz, żeby pokazać, w jak wielkie kompleksy wpędzają nas niezależne kobiety?
Pełna recenzja 4/10
Marcin Stachowicz, Filmweb
7.0
Villads (2015) Na tegorocznym festiwalu Kino Dzieci film Nørgaarda nieprzypadkowo zgarnął nagrody i od małoletniej publiczności, i dorosłego jury. "Villads" łączy pokolenia.
Pełna recenzja 7/10
Łukasz Muszyński, Filmweb
2.0
Dwie korony (2017) Niestety, do górnolotnych deklaracji Kondrata nie dorasta niska forma, jaką sobie wybrał. Mniejsza już o to, że zamiast próby zmierzenia się z fascynującym życiorysem, wniknięcia w motywacje bohatera, zgłębienia zagadek i wybojów wiary, dostajemy filmową lekcję religii. Żeby chociaż była to zajmująca lekcja, jakieś chwytające za serce chrześcijańskie kino gatunkowe pełną gębą.
Pełna recenzja 2/10
Jakub Popielecki, Filmweb
3.0
Krucyfiks (2017) Jawi się jako przydługa, pozbawiona wyobraźni gra wstępna, która jedynie testuje cierpliwość pasjonatów gatunku. Na szczęście dla twórców, większość widzów będzie tak znudzona filmem, że nie starczy im już sił, by czuć irytację na reżysera i scenarzystów za złożenie obietnic bez pokrycia.
Pełna recenzja 3/10
Marcin Pietrzyk, Filmweb
3.0
Pierwszy śnieg (2017) Bez dobrego scenariusza Alfredson i jego aktorzy nie mają wielkiego pola manewru.
Pełna recenzja 3/10
Łukasz Muszyński, Filmweb
8.0
Straszna kobieta (2017) Niezależnie od intencji twórców, będę się więc upierała, że film jest czymś więcej niż tylko relacją z usidlania dobrego mężczyzny przez złą kobietę. Tafdrupowie dają możliwość spojrzenia z dystansem na związek dwóch niepasujących do siebie osób - przeanalizowania, jakie błędy oboje popełniają, czego nie widzą, w którym momencie są szczerzy, a w którym manipulują bądź są manipulowani. Jako wyobrażenie współczesnych kobiet z perspektywy współczesnych mężczyzn ich film pozostaje udanym żartem.
Pełna recenzja 8/10
Dorota Kostrzewa, Filmweb
7.0
Ikar (2017) Dosyć dziwaczny obraz, składający się z dwóch wyraźnych części, pierwszej ciut słabszej technicznie i drugiej gdzie dokument wkracza na właściwe tory.
Pełna recenzja 7/10
Łukasz Spich, Filmowicz
6.7
Dwie korony (2017) Ciekawy, dynamicznie poprowadzony, nie sposób się na nim nudzić. Wstawki fabularne są dość proste, może nawet ubogie, ale interesujące, czasem nawet zabawne.
Pełna recenzja 4/6
Ewa Balana, Filmosfera
6.7
50 wiosen Aurory (2017) Tematyka rzadko poruszana w filmach i dojrzała kobieta przeżywająca menopauzę jako główna bohaterka stanowią coś nowego, co warto zobaczyć na dużym ekranie.
Pełna recenzja 4/6
Ewa Balana, Filmosfera
8.0
Ava (2017) Niestandardowe zabiegi reżyserskie stosowane są tylko po to, by pogłębić obraz psychologiczny bohaterów i uczynić świat przedstawiony jeszcze bardziej zmysłowym. W pełni się to udaje, szkoda opuszczać to ostatnie lato.
Pełna recenzja 8/10
Krzysztof Osica, Filmaster
7.0
Blade Runner 2049 (2017) Jeśli to nie jest w 100% udany sequel, to nie wiem, co nim jest.
Pełna recenzja 7/10
Agata Malinowska, Filmaster
7.0
Człowiek z magicznym pudełkiem (2017) Dopracowanym w każdym calu - od fizjonomicznego zestawienia paru głównym bohaterów, przez wspaniałe role drugoplanowe po scenograficzne detale pożyczone od Jeana-Pierre'a Jeuneta czy na świetnej ścieżce dźwiękowej kończąc.
Pełna recenzja 7/10
Kasia Wolanin, Filmaster