Recenzje filmowe

Ocena Film Recenzja Krytyk
5.5
Ana, mon amour (2017) Problemem Ana, Mon Amour jest niepotrzebnie skomplikowana forma, przeszkadzająca w zrozumieniu postaci. Wrażenie przypomina patrzenie na coś przed lornetkę, którą co chwilę ktoś wytrąca nam z ręki.
Pełna recenzja 55/100
Radek Folta, Movies Room
7.5
Thor: Ragnarok (2017) Jest świetną, niezobowiązującą rozrywką, pod którą czają się wszelkie grzechy całej serii.
Pełna recenzja 75/100
Radek Folta, Movies Room
7.5
Thor: Ragnarok (2017) Spełnia praktycznie wszystkie związane z nim nadzieje - to bezpretensjonalna, obłędnie zabawna i utrzymana w świetnym tempie rozrywka.
Pełna recenzja 7.5/10
Jędrzej Dudkiewicz, PPE
3.0
Emotki. Film (2017) Wbrew polskiemu tytułowi zdecydowanie bardziej przypominają nachalną reklamę niż produkcję kinową.
Pełna recenzja 3/10
Jędrzej Dudkiewicz, PPE
8.0
Patti Cake$ (2017) Bywa miejscami schematyczny do bólu powieki, ale jeśli ktoś od razu nie zakocha się w głównej bohaterce, musi być z nim coś nie tak. "Im większa dziewczyna, tym głębszy ból" - rapuje w pewnym momencie Patti. Być może, ale też jaka satysfakcja.
Pełna recenzja 4/5
Marta Bałaga, Pół żartem, pół serio
8.3
Ana, mon amour (2017) Zaskakuje nie mniej niż "Pozycja dziecka" - wcześniejszy psychodramat rumuńskiego reżysera - choć jest filmem trudniejszym i bardziej wymagającym.
Pełna recenzja 5/6
Janusz Wróblewski, Polityka
3.3
Ach śpij kochanie (2017) Reżyser nie poświęca dużo czasu motywacjom i tajemnicom autentycznego mordercy, w ten sposób odróżnia swój film od innej historii z krakowskiego pitavala, mroczniejszego i lepiej zanurzonego w stylistyce PRL "Czerwonego pająka" Marcina Koszałki.
Pełna recenzja 2/6
Urszula Schwarzenberg-Czerny, Polityka
6.7
Człowiek z magicznym pudełkiem (2017) Przeskakiwanie między ponurą epoką stalinowską a nieprezentującą się lepiej niedaleką przyszłością z muzyką Maanamu w tle to czysta przyjemność.
Pełna recenzja 4/6
Janusz Wróblewski, Polityka
8.0
Pomiędzy słowami (2017) Reżyserka stworzyła uniwersalną historię o poszukiwaniu własnego miejsca w świecie. Nie wchodzi w polityczną narrację, a od strony czysto ludzkiej ukazuje dramat niedopasowania.
Pełna recenzja 4/5
Marcin Kempisty, Pełna sala
3.0
Geostorm (2017) Żeruje na nostalgii za kinem katastroficznym z prawdziwego zdarzenia, ale brakuje mu wszystkiego. Sensownej fabuły, sympatycznych postaci, zapadających w pamięć scen.
Pełna recenzja 3/10
Marcin Andrys, Paradoks
7.0
Batman i Harley Quinn (2017) Świetna rozrywka, którą zdecydowanie lepiej się ogląda niż "Batman: Zabójczy żart". Sorry Joker, ale twoja panna lepiej sobie radzi, przynajmniej w animacjach DC i Warner Bros.
Pełna recenzja 7/10
Ewelina Sikorska, Paradoks
4.0
Lego DC Super Hero Girls: Złodziej pamięci (2017) Jedyną wartą uwagi rzeczą w całej tej animacji jest piosenka, która sygnuje całą serię. Melodyjna i łatwo wpada w ucho. Jednak to za mało, by sama historia została w pamięci na dłużej.
Pełna recenzja 4/10
Ewelina Sikorska, Paradoks
5.0
Pierwszy śnieg (2017) Nie jest z pewnością filmem doskonałym, ale spełnia pokładaną w nim funkcję. Zapewnia widzowi niewielki dreszcz emocji i buduje napięcie poprzez ilustrację surowego klimatu skandynawskiego odludzia. Zabrakło tu trochę większego zaangażowania aktorów, zagrania z większym pazurem, może wtedy obraz pretendowałby do miana bardziej przejmującego, a nie tylko poprawnego kryminału.
Pełna recenzja 5/10
Marcin Andrys, Paradoks
2.0
Krucyfiks (2017) Typowy straszak, który poza intrygującym tytułem, jak i dwoma, trzema scenami na krzyż wartymi uwagi nie gwarantuje żadnych wrażeń, a wręcz przeciwnie, jest przeraźliwie nudny.
Pełna recenzja 2/10
Marcin Andrys, Paradoks
?
Blade Runner 2049 (2017) Jestem zachwycona tym, co pokazał nam Villeneuve i chodzi mi tu nie tylko o stronę wizualną.
Pełna recenzja
Maja Rybak, Panteon
4.0
Krucyfiks (2017) Da się obejrzeć, ale tylko raz. Wyłącznie dla ludzi mocno zafiksowanych na punkcie opętań.
Pełna recenzja 4/10
Aleksandra Bacdorf, Ostatnia Tawerna
6.5
Batman i Harley Quinn (2017) Rozwleczone sceny, infantylny scenariusz i niezręczne relacje między bohaterami przyczyniają się do tego, że nie mogę polecić animacji Batman i Harley Quinn dorosłemu odbiorcy. Nie nadaje się też ona dla dzieci, ze względu na sceny przemocy i seksualne treści.
Pełna recenzja 6.5/10
Wiktoria Mierzwińska, Ostatnia Tawerna
?
Człowiek z magicznym pudełkiem (2017) Bez Bodo Koxa, jego radości tworzenia, wizualnej fantazji, cudownego poczucia humoru i naiwności, polskie kino byłoby niepełne.
Pełna recenzja
Łukasz Maciejewski, Onet
?
Ana, mon amour (2017) Należy do tego typu kina, które dotyka, kąsa, szarpie - a w efekcie boli. To trzeci już, tylko w tym roku, rumuński film w polskich kinach, który warto poznać.
Pełna recenzja
Maciej Kędziak, Onet
8.0
Niemiłość (2017) W najnowszym filmie Zwiagincewa ogromny, wewnętrzny ból samotności skrywa się pod płaszczem hipokryzji i egoizmu. "Niemiłość" przeszywa widza diagnozą kondycji dzisiejszego społeczeństwa.
Pełna recenzja 4/5
Marta Ossowska, Okiem Krytyka
9.0
Dusza i ciało (2017) Zdecydowanie jeden z najlepszych filmów artystycznych ostatnich czasów. Na pewno nieco kontrowersyjny z uwagi na dobór środków, ale odważny w pozytywnym sensie i godny polecenia.
Pełna recenzja 4.5/5
Joanna Raflesz, Okiem Krytyka
3.0
Before I Fall (2017) Pseudointeligentny film, który sądzi, że "odkrył amerykę" w kwestii sensu życia. Poza denerwującą młodzieżową otoczką razi powielaniem utartych schematów.
Pełna recenzja 1.5/5
Maciej Cichosz, Okiem Krytyka
4.0
Pierwszy śnieg (2017) Ledwo przyzwoity film, który najlepiej szybko zapomnieć, a na pocieszenie sięgnąć po jakąś dobrą książkę.
Pełna recenzja 4/10
Konrad Zdziechowicz, Okiem Filmoholika
8.0
Thor: Ragnarok (2017) Cieszy oko efektami specjalnymi i wywołuje szczery śmiech dialogami. Tylko nad fabułą mógłby ktoś bardziej popracować, bo w pewnym momencie strasznie się ona rozłazi.
Pełna recenzja 8/10
Dawid Muszyński, naEKRANIE
4.0
Geostorm (2017) To nie jest najgorszy film, jaki w tym roku pojawił się w kinach. Jest w tym wszystkim jakiś element rozrywki.
Pełna recenzja 4/10
Michał Kujawiński, naEKRANIE
2.0
Emotki. Film (2017) Jeśli wersja oryginalna posiada jakieś zabawne dialogi, to zostały one zatracone podczas tłumaczenia na język polski albo zabite przez rodzimy dubbing. Trudno tu znaleźć jakikolwiek trafiony żart.
Pełna recenzja 2/10
Dawid Muszyński, naEKRANIE
7.0
Kobieta z lodu (2017) Porusza kąciki ust, ale też frasuje.
Pełna recenzja 7/10
Martyna Janas, Movieway
7.0
Droga Aszera (2017) Na szczególną uwagę zasługuje gra aktorska odtwórcy głównej roli.
Pełna recenzja 7/10
Martyna Janas, Movieway
6.0
Urodziny (2017) Urodziny do złudzenia przypominają Sieranevadę. Rozpoczynamy od samochodowej podróży, aby wejść do klaustrofobicznej przestrzeni mieszkania, w którym narasta od wzajemnych pretensji i niespełnionych oczekiwań. Chisu ciekawie rozkłada akcenty, przyciąga uwagę i bawi, pokazując, że rumuńska nowa fala ma się całkiem dobrze.
Pełna recenzja 6/10
Małgorzata Czop, Movieway
6.0
Nowość (2017) Jest jak rollercoaster przejeżdżający przez serię dobrych i złych pomysłów. Całość ratuje nieprzewidywalne zakończenie, choć po szalonej przygodzie, którą zagwarantował nam reżyser, nie jesteśmy już wcale pewni, czy kibicujemy bohaterom.
Pełna recenzja 6/10
Małgorzata Czop, Movieway
8.0
The Meyerowitz Stories (2017) Najlepszy film Netfliksa, który powstał do tej pory. Wyrazisty styl Noah Baumacha i olśniewające kreacje aktorskie zostają ubrane w tragikomiczny ton.
Pełna recenzja 8/10
Małgorzata Czop, Movieway
6.7
Ach śpij kochanie (2017) Ładnie wystylizowane i sprawne kino sensacyjne.
Pełna recenzja 4/6
Łukasz Adamski, wPolityce.pl
8.0
Patti Cake$ (2017) Dałem się porwać szaleństwu Patti Cake$ od pierwszych minut seansu, zapominając na prawie dwie godziny o bożym świecie. Z kina wyszedłem nucąc hip-hopowe przeboje, z wielkim uśmiechem na twarzy.
Pełna recenzja 80/100
Radek Folta, Movies Room
7.0
Goodbye Berlin (2016) Nie ma tu żadnych przedłużonych momentów, wszystko jest idealnie wyważone. Zachęcam wybrać się razem z głównymi bohaterami w niezapomnianą wakacyjną podróż!
Pełna recenzja 70/100
Błażej Siemieniak, Movies Room
8.0
Lady Bird (2017) Gerwig zbudowała z ogranych elementów niezwykle przyjemny, zabawny film z mądrymi, choć nieoryginalnymi myślami.
Pełna recenzja 80/100
Radek Folta, Movies Room
8.0
Twój Vincent (2017) Moje zachwyty nie dotyczą jedynie strony formalnej. Mając przed sobą taki ogrom pracy technicznej, łatwo było zaniedbać scenariusz. Na szczęście "Twój Vincent" nie jest kolorową wydmuszką, bo twórcy mają nam nie tylko coś do pokazania, ale również coś do powiedzenia.
Pełna recenzja 8/10
Ala Cieślewicz, Reporter-24.pl
?
Pierwszy śnieg (2017) Po zwiastunie można było oczekiwać kolejnego świetnie zrobionego thrillera na miarę "Dziewczyny z tatuażem", jednak "Pierwszy śnieg" zawodzi, a zakończenie pozostawia niesmak. W związku z czym ostatnia scena zapowiadająca kontynuację serii filmów z Harrym Holem jest najbardziej przerażającym momentem projekcji.
Pełna recenzja
Agnieszka Paśko, MF Cinerama
?
Fantastyczna kobieta (2017) Siłę Fantastycznej kobiety stanowi jednak - jak wspomniałam wyżej - sprawne opowiadanie oraz udane przedstawienie bohatera "od wewnątrz". Jest to zadanie wbrew pozorom znacznie trudniejsze, a więc i w większym stopniu godne uznania, niż najwspanialszy popis formalny.
Pełna recenzja
Anna Felskowska, MF Cinerama
7.0
Blade Runner 2049 (2017) Nie jest filmem aż tak doskonałym, by zasłużyć na miano arcydzieła, niemniej bez wątpienia jest filmem wystarczająco dobrym, aby nazwać go godnym następcą oryginału i zostawić daleko w tyle inne blockbustery ostatnich lat.
Pełna recenzja 7/10
Damian Drabik, Mechaniczna Kulturacja
?
Pierwszy śnieg (2017) Gdyby nie kilka odstrzelonych głów i innych dość drastycznych, ale króciuteńkich scen śmiało można polecić ten film na którąś randkę. Wystarczy zobaczyć początek i zakończenie, a zamiast podziwiać plenery na ekranie... pić kawę czy chrupać popcorn.
Pełna recenzja
Jerzy Doroszkiewicz, Kurier Poranny