Recenzje filmowe

Ocena Film Recenzja Krytyk
5.0
Konwój (2017) Naprawdę porządny obraz, na którego seans nie szkoda wydanych złotówek. Męskie kino, o którego sile stanowią przyzwoity scenariusz i aktorstwo z wysokiej półki.
Pełna recenzja 3/6
Mariusz Janik, Kinosfera Polska Extra
9.0
Lament (2016) Kryminalną zagadkę z horrorowym zacięciem w postaci "Lamentu" kupuję w tej postaci bez cienia wątpliwości. I jest to jeden z najlepszych (jeśli nie najlepszy) filmów roku 2016.
Pełna recenzja 9/10
Adrian Kaczyński, KinoKoneser.pl
7.0
La La Land (2016) Pomimo licznych zalet to film ma dość zasadniczą wadę - fabularnie jest on dość przeciętny.
Pełna recenzja 7/10
Kasia Nieć, Kay ogląda i czyta
8.0
Toni Erdmann (2016) Zdecydowanie mocny zawodnik w tegorocznej walce o Oscara.
Pełna recenzja 8/10
Martyna Olszowska, Interia
9.2
Manchester by the Sea (2016) Emocjonalna bomba o zaskakująco dużej sile wybuchu.
Pełna recenzja 9.2/10
Krzysztof Pielaszek, IGN Polska
6.0
Powidoki (2016) Choć produkcja nie należy do najwybitniejszych dzieł Wajdy, warto ją obejrzeć dla samych artystycznych walorów - zetknięcia nie tylko ze sztuką malarza, lecz także kadrami Edelmana i popisem najlepszego aktorstwa. Mimo wszystkich niedociągnięć dobrze się stało, że historia Strzemińskiego trafiła na wielki ekran i powróciła do świadomości Polaków.
Pełna recenzja 6/10
Agnieszka Woch, Histmag.org
5.0
Split (2016) Na pewno nie jest jednym z tych filmów, po obejrzeniu których chce się wrócić do kasy i poprosić o natychmiastowy zwrot pieniędzy oraz dwóch godzin życia - do pewnego momentu jest to naprawdę niezła rozrywka, a mimo rozczarowującego finału w głowie i tak zostaje nam parę udanych scen.
Pełna recenzja 3/6
Bartłomiej Paszylk, Grabarz Polski
5.0
Monster Trucks (2016) Lista usterek w filmie jest długa: spisana na kolanie fabuła, nierówno tempo akcji, drętwy humor sytuacyjny, marnujący się na trzecim planie utalentowani aktorzy pokroju Danny'ego Glovera i Amy Ryan.
Pełna recenzja 5/10
Łukasz Muszyński, Filmweb
?
Nowy początek (2016) Villeneuve wprawną ręką potrafi budować napięcie i trzymać nas za gardło.
Pełna recenzja
Anna Pawluczuk, Filmowy Kot
5.0
Ouija: Narodziny zła (2016) Pomimo świetnej scenografii Patricio M. Farella oraz oprawy wizualnej towarzyszącej początkowym scenom produkcji, ostateczna wersja filmu nie powoduje zachwytów. Niestety, obraz nie zadowala, a jedynie utwierdza w przekonaniu, że zapowiada się kolejna franczyza, niczym "Paranormal Activity", rozczarowująca z każdą kolejną częścią.
Pełna recenzja 3/6
Katarzyna Szymańska, Filmosfera
6.7
Fritz Bauer kontra państwo (2015) Dobre, warte polecenia kino.
Pełna recenzja 4/6
Ewa Balana, Filmosfera
9.0
Manchester by the Sea (2016) Produkcja dla tych, którzy poszukują w kinie szczerych emocji, którzy chcą się zanurzyć w oczyszczającej sadzawce codziennego życia, którzy chcą kina pozbawionego pretensjonalności, artystycznego zadęcia i przerostu formy nad treścią. Małe-wielkie kino!
Pełna recenzja 9/10
Dominik Jedliński, Filmbuk
8.0
Siedem minut po północy (2016) Ekranizacja koresponduje ze stylistyką książki, jednocześnie dopisując do tej posępnej historii zaskakujący epilog.
Pełna recenzja 8/10
Karolina Nos-Cybelius, Film.org.pl
6.0
Death Race 2050 (2017) System można pokonać śmiercionośnymi pojazdami, a nawet satyrą, ale nie można z nim wygrać za pomocą fatalnego CGI.
Pełna recenzja 6/10
Jarosław Kowal, Film.org.pl
7.0
Elle (2016) Paul Verhoeven, pomimo kilku potknięciom (rozwiązanie intrygi raczej nie zaskakuje), zachwyca dramatyczno-komediowym podejściem i wprawą rytmicznego opowiadania.
Pełna recenzja 7/10
Małgorzata Czop, FDB
6.0
Sztuka kochania. Historia Michaliny Wisłockiej (2017) Intrygujący i chwilami kopiący prądem, ale zazwyczaj niepoważny i prowadzący do zwarcia z nadmiaru sztucznych świecidełek - główny postulat filmu "atrakcyjny" to nie jest najlepsza strategia. Sztuka kochania to za dużo sztuczek, a za mało jednak miłości.
Pełna recenzja 6/10
Bernadetta Trusewicz, FDB
?
La La Land (2016) Chazelle pożycza sporo z klasycznych musicali, jednak próżno szukać w "La La Landzie" prostej podróży sentymentalnej po ulubionych tytułach.
Pełna recenzja
Ludwika Mastalerz, Dwutygodnik
6.7
Sztuka kochania. Historia Michaliny Wisłockiej (2017) Z czułością i humorem o dzielnej i mądrej kobiecie.
Pełna recenzja 4/6
Anna Tatarska, Co Jest Grane 24
8.3
Elle (2016) Dla widzów, którzy lubią kino nieoczywiste, niepokojące, przedkładające pytania nad odpowiedzi, "Elle" będzie doświadczeniem co najmniej interesującym.
Pełna recenzja 5/6
Paweł Mossakowski, Co Jest Grane 24
6.7
Kłamstwo (2016) Intelektualnie gęste i dające do myślenia kino ubrane w kostium klasycznego dramatu.
Pełna recenzja 4/6
Anna Tatarska, Co Jest Grane 24
3.3
Amerykańska sielanka (2016) Pozbawiona rytmu, napięcia, energii i życia.
Pełna recenzja 2/6
Paweł Mossakowski, Co Jest Grane 24
6.7
Kod M (2015) Całość trąci myszką - nie ma co ukrywać, ale pamiętam podobne filmy z dzieciństwa. Całkiem nas wtedy wciągały.
Pełna recenzja 4/6
Piotr Guszkowski, Co Jest Grane 24
6.0
Pan Idealny (2015) Na zimowe popołudnia to rozrywka w sam raz do polecenia. Akcja, humor, podane z łatwo przyswajalną fabułą sprawdzają się, tak że miło można spędzić tę godzinkę z kawałkiem.
Pełna recenzja 6/10
Marcin Stasiowski, blog filmowy
?
La La Land (2016) Chazelle dał się poznać jako filmowy wirtuoz, który potrafi związać w jedną przemyślaną całość tak różnorodne elementy jak śpiewający, tańczący i grający na instrumentach aktorzy, odpowiednio dobrane plenery i scenografie, kolorowe kostiumy, mistrzowsko długie ujęcia, w których każdy kadr obrazu jest pieczołowicie skomponowany oraz narracyjne zawiłości fabuły, która tylko z pozoru jest prościutka.
Pełna recenzja
Michał Piepiórka, Bliżej Ekranu
?
La La Land (2016) To jest najpiękniejsze, co zobaczycie w kinie w tym roku, tylko dlatego, że życie jest piękne, czy wam się to podoba czy nie.
Pełna recenzja
Paula Wakuluk, Akadera
8.0
Powidoki (2016) Produkcja, jaką warto znać, tak jak jej głównego bohatera, a i poprzez przeniesienie bliżej poznacie samego Wajdę, który godnie zakończył swoją karierę.
Pełna recenzja 8/10
Konrad Flis, Para na film
5.0
Konwój (2017) Polscy twórcy chcą specjalizować się w kinie gatunkowym, ale po drodze zapominają o solidnym fundamencie w postaci scenariusza. "Konwój" miał zadatki na trzymający w napięciu thriller, ale to właśnie niekonsekwencje scenariuszowe zaprzepaściły potencjał filmu.
Pełna recenzja 2.5/5
Marta Ossowska, Okiem Krytyka
8.0
Paterson (2016) Mądry film, o wewnętrznych pragnieniach i drodze jaką trzeba przejść, by je zrealizować. Na przykładzie aktu twórczego Jarmush opowiada o naszych małych marzeniach, które rzadko kiedy zostają zrealizowane.
Pełna recenzja 4/5
Sebastian Smolak, Okiem Krytyka
5.0
Wielki Mur (2016) Szkoda, że nie mogliśmy zobaczyć Yimou w lepszej formie. Niestety nie możemy udawać, że tego nie widzieliśmy i mistrz nakręcił jeden z najgorszych filmów w swojej karierze.
Pełna recenzja 2.5/5
Sebastian Smolak, Okiem Krytyka
5.0
Szczęście świata (2016) Piękna bajka, lecz bez morału. Magiczny klimat filmu jest atrakcyjny wizualnie, szkoda że nie zadbano o warstwę fabularną.
Pełna recenzja 2.5/5
Marta Ossowska, Okiem Krytyka
7.0
Powidoki (2016) Zadziwiająco aktualny film o artyście, który wbrew światu pozostał wierny sobie i swoim ideałom. Piękny, wzniosły, choć nie wolny od potknięć.
Pełna recenzja 3.5/5
Karolina Osowska, Okiem Krytyka
8.0
Sing (2016) Jest ciekawą opowieścią dla dzieci i dorosłych. Każdy odnajdzie w animacji coś dla siebie, czy będzie to muzyka, czy czysta wizualna rozrywka. Ciekawa bajka o szukaniu szczęścia w tym, co uwielbia się robić.
Pełna recenzja 4/5
Łukasz Kolenda, Okiem Krytyka
5.0
Ukryte piękno (2016) Mimo znakomitej obsady, film jest obliczony na wywoływanie wzruszeń a przez to mało wiarygodny i nieznośnie kiczowaty.
Pełna recenzja 2.5/5
Alicja Hermanowicz, Okiem Krytyka
4.0
Assassin's Creed (2016) Padł ofiarą obosiecznego ukrytego ostrza, gdyż zawiera zarówno mroczne i tajemnicze elementy znane z serii gier, jak i mnóstwo błędów technicznych rodem z najstarszego Animusa.
Pełna recenzja 2/5
Maciej Cichosz, Okiem Krytyka
10.0
La La Land (2016) Ponadprzeciętny pean oddany marzycielom. "La La Land" śmiało wysuwa się na podium najlepszego filmu 2017 roku.
Pełna recenzja 5/5
Marta Ossowska, Okiem Krytyka
9.0
Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie (2016) Niezwykle aktualny, znakomity komedio-dramat o sekretnym życiu skrytym w naszych smartfonach. Autentycznie zabawny i autentycznie przerażający.
Pełna recenzja 4.5/5
Karolina Osowska, Okiem Krytyka
8.0
Anomalisa (2015) Film o systematyczności i bezsensowności naszego życia, gdzie najważniejsze nie są dla nas osobiste uczucia względem innych ludzi, a powiększająca się produktywność w duchu idei: więcej, szybciej, lepiej.
Pełna recenzja 4/5
Maciej Cichosz, Okiem Krytyka
8.0
Loving (2016) Jeff Nichols portretuje małżeństwo Loving oraz ich bitwę o prawo do małżeństwa, ale skupia się tylko na kochającej się parze. Dzięki temu otrzymaliśmy film, którego głębia wynika nie z akcji, czy wydarzeń, a z uczucia.
Pełna recenzja 4/5
Maciej Cichosz, Okiem Krytyka
9.0
One More Time with Feeling (2016) Wspaniały dokument autorstwa Andrew Dominika, który ukazuje życie oraz emocje żyjącej legendy muzyki, Nicka Cave'a, po śmierci jego syna.
Pełna recenzja 4.5/5
Maciej Cichosz, Okiem Krytyka
4.0
Showdown in Manila (2016) Pomimo że mamy do czynienia z dziełem lichym, to mimo wszystko jest to jakiś sentymentalny powrót do czasów kaset wideo i bohaterów tamtych dni. Dlatego też nie mogę ocenić tego filmu niżej.
Pełna recenzja 2/5
Sebastian Smolak, Okiem Krytyka