Recenzje filmowe

Ocena Film Recenzja Krytyk
4.0
xXx: Reaktywacja (2017) Najbardziej przypadkowy sequel w historii kina.
Pełna recenzja 4/10
Radosław Pisula, Film.org.pl
6.7
To tylko koniec świata (2016) Xavier Dolan, jak przystało na wrażliwca współczesnego kina, piętrzy emocje i stawia na sztorc mieszankę ludzkich charakterów. Niby nic nowego, gdyby nie fakt, że robi to niezwykle organicznie. Głośniej, intensywniej, więcej - aż do bólu.
Pełna recenzja 4/6
Piotr Wdowiak, Z winem do kina
5.0
Amerykańska sielanka (2016) Ewan McGregor umiejętnie odtwarza lata sześćdziesiąte na ekranie, dba też o estetyczne zdjęcia i niezłe aktorstwo. Nie potrafi jednak tchnąć głębi w materiał filmowy, wiele ważnych momentów - jak choćby wojnę w Wietnamie - właściwie pomija.
Pełna recenzja 5/10
Michał Zacharzewski, Z dala od polityki
5.0
110% (2016) Dobry w swojej kategorii, ale jak na dokument, który trafił nawet do kin, bardzo przeciętny.
Pełna recenzja 5/10
Michał Zacharzewski, Z dala od polityki
7.0
Split (2016) Jeśli czegoś Split brakuje, to trzech rzeczy. Żwawszego tempa, ciarek przechodzących po plecach, wreszcie zaskakującego i wiarygodnego zakończenia, które kiedyś było znakiem rozpoznawczym reżysera. To, które jest, tłumaczy wiele i ma swój sentymentalny urok, ale mnie wydało się zbyt proste.
Pełna recenzja 7/10
Michał Zacharzewski, Z dala od polityki
8.5
Manchester by the Sea (2016) Dla Caseya Afflecka to z pewnością rola życia.
Pełna recenzja 8.5/10
Michał Zacharzewski, Z dala od polityki
4.0
Kot Bob i ja (2016) Brakuje prawdziwych wzruszeń, dobrego humoru albo przynajmniej scen zapadających w pamięć.
Pełna recenzja 4/10
Michał Zacharzewski, Z dala od polityki
7.5
John Wick 2 (2017) Azjatyckie kino w amerykańskim wykonaniu. Precyzyjne, dosadne, ale też poetycko brutalne.
Pełna recenzja 7.5/10
Michał Zacharzewski, Z dala od polityki
6.0
Wyklęty (2017) Kolejny rozdział budowania polskiej polityki historycznej. Oby tylko wystarczyło czasu i determinacji, by napisać kolejne, większe i poważniejsze części tego dzieła.
Pełna recenzja
Marcin Fijołek, wPolityce.pl
6.7
Wyklęty (2017) Klarowny, przejrzysty, pozbawiony chaosu narracyjnego i dobrze zagrany przez młodych aktorów oraz weteranów film, który w godny sposób przywraca pamięć naszym narodowym bohaterom.
Pełna recenzja 4/6
Łukasz Adamski, wPolityce.pl
7.5
Plan Maggie (2015) Mądra i subtelna komedia romantyczna wprost z ulic Nowego Jorku.
Pełna recenzja 4.5/6
Łukasz Adamski, wPolityce.pl
8.3
John Wick 2 (2017) Jest majstersztykiem swojego gatunku. Energetyczne, witalne i dające czystą radochę kino akcji nie jest dziś standardem w Hollywood.
Pełna recenzja 5/6
Łukasz Adamski, wPolityce.pl
5.0
Porady na zdrady (2017) Mają na swoim filmowym sumieniu wiele grzechów. Przewidywalność fabuły, tanie chwyty typu romantyczna scena w blasku świateł samochodu, naturalnie okraszona najbardziej sztampową muzyką, bardzo bolą, a uczynienie z obrazu jednego wielkiego nośnika reklamowego zwyczajnie irytuje, to mimo wszystko film Ryszarda Zatorskiego ogląda się dość dobrze...
Pełna recenzja 5/10
Krzysztof Połaski, Telemagazyn
4.0
Porady na zdrady (2017) Mdły i banalny niestety, którego nie ratują szablonowo napisane, jednowymiarowe postaci. Zatorski nie próbuje nawet bawić się konwencją, rozchybotać kiepsko kojarzonego w Polsce gatunku, pieczołowicie zbudować głębi opowiadanej historii i sprawić, aby widzowi zależało na dalszych losach bohaterów.
Pełna recenzja 4/10
Magdalena Maksimiuk, WP
9.0
Ostatnia rodzina (2016) Najlepszy polski film 2016 roku.
Pełna recenzja 9/10
Darek Kuźma, WP
7.0
Ukryte działania (2016) Opowiedziany jest z biglem, odpowiednio zniuansowany, z idealnymi proporcjami humoru i życiowego dramatu. Inspirujący i ciepły.
Pełna recenzja 7/10
Magdalena Maksimiuk, WP
8.0
Logan: Wolverine (2017) Ogląda się znakomicie i każdej serii można by życzyć takiego domknięcia.
Pełna recenzja 8/10
Kuba Armata, WP
6.0
Milczenie (2016) Pomimo pięknych zdjęć i dobrej gry aktorskiej Garfielda nie można jednak oprzeć się wrażeniu, że momentami fabuła stoi w miejscu przez co każda kolejna minuta seansu niebezpiecznie przybliża nas do stanu zwanego znużeniem i zniecierpliwieniem. Na szczęście ostatni akt filmu wypada zadowalająco, a poruszające, niejednoznaczne zakończenie skłania widza do refleksji i opuszczenia sali kinowej w milczeniu.
Pełna recenzja 6/10
Dawid Kmieć, wKinach.pl
6.0
Barbie w świecie gier (2017) Prosty scenariusz i dialogi, skoczna dziecięca muzyka, kilka tanecznych utworów, kolorowe animacje, ale za to pozytywna fabuła i dydaktyczne przesłanie - jest to film zdecydowanie tylko dla małych dzieci.
Pełna recenzja
Iwona Pacholec, Wizerunek Kobiety
9.0
John Wick 2 (2017) Sequel pod każdym względem okazał się godną kontynuacją "jedynki", dlatego o losy trzeciego filmu jestem spokojny. Ten tytuł to czarny koń kończącego się powoli sezonu zimowego.
Pełna recenzja
Tomasz Bazylewicz, WhatNext.pl
6.0
PolandJa (2017) Z minuty na minutę wciąga coraz bardziej. Niewątpliwa w tym zasługa muzyki podkreślającej klimat każdej historii, ale przede wszystkim wyjątkowych kreacji aktorskich.
Pełna recenzja 6/10
Małgorzata Moryc, Warszawa.pl
6.0
PolandJa (2017) Każdy wątek tego filmu ma swój specyficzny klimat. Razem tworzą tragikomiczną mieszankę. Świetnie zrealizowaną. To sztuka zrobić film "mozaikowy", który jest tak równomiernie rozłożony.
Pełna recenzja 6/10
Andrzej Łucjan, Warszawa.pl
8.0
Moonlight (2016) Produkcja gorzka, ale jednocześnie świetnie zrealizowana. Cała historia nie wzbudza w widzu efektu szoku, uderzając w jego świadomość znacznie łagodniej.
Pełna recenzja 8/10
Maciek Trojanowicz, Troyann
8.0
Moonlight (2016) Jenkins opowiedział o tym wszystkim w sposób niezwykle subtelny i zmysłowy.
Pełna recenzja 8/10
Przemysław Mudlaff, Terytoria
3.0
Pokot (2017) W zasadzie to parodia kina moralnego niepokoju, Holland chciała przyjrzeć się współczesnej Polsce, ale zamiast tego przedstawiła nam jej pseudo satyryczną wersję.
Pełna recenzja 3/10
Krzysztof Połaski, Telemagazyn
7.0
Joy (2015) Jeśli coś można filmowi zarzucić, to zbyt długi i trochę chaotyczny wstęp, potem już akcja rusza z kopyta.
Pełna recenzja 7/10
Beata Cielecka, Telemagazyn
6.0
Dzień Matki (2016) Choć historie są banalne, ale ogląda się je przyjemnie, a technicznie to bardzo sprawna robota.
Pełna recenzja 6/10
Beata Cielecka, Telemagazyn
7.0
Nasza młodsza siostra (2015) Wysmakowany plastycznie, bardzo dobrze zagrany.
Pełna recenzja 7/10
Beata Cielecka, Telemagazyn
6.0
Seria Niezgodna: Wierna (2016) Dla nastolatków, prosty i dobroduszny, z pięknymi intencjami, które nas dorosłych mogą lekko nużyć.
Pełna recenzja 6/10
Beata Cielecka, Telemagazyn
8.0
Milczenie (2016) Film, który trzeba zobaczyć. Z seansu wychodziłem w ciszy, zamyślony i w jakiś sposób poruszony. Ostatnio tak chyba miałem tylko w przypadku "Wołynia" Wojciecha Smarzowskiego, co jest dość wymowne.
Pełna recenzja 8/10
Krzysztof Połaski, Telemagazyn
8.0
Lekarstwo na życie (2017) Jeśli nie liczyć cokolwiek schematycznej, zdecydowanie banalnej końcówki i średnio oryginalnej fabuły, to jeden z lepszych horrorów ostatnich lat, tyle że zdecydowanie nie dla każdego.
Pełna recenzja
Wojtek Żuchowski, Stilus Fractus
6.0
Milczenie (2016) Najmocniejszą stroną filmu wydaje się być przedstawienie realiów życia w feudalnej Japonii: bogate scenerie, realistyczne scenografie oraz porównanie obrazu wsi i miasta. Odbiór Milczenia w dużej mierze zależy od osobistych preferencji.
Pełna recenzja
Stanisław Rohnka, Srebrny ekran
8.9
Milczenie (2016) W fenomenalny sposób porusza kwestie wiary w Boga oraz poświęcenia w jego imię. To niezwykle piękny i przeszywający obraz, który prezentuje sobą najwyższy poziom kina. Posiada intrygującą i wciągającą fabułę, jest rewelacyjnie zagrany, może pochwalić się genialnym wykończeniem oraz niebanalnym wydźwiękiem.
Pełna recenzja 8.9/10
Piotr Jamrozik, Silver Screen
8.7
Moonlight (2016) Niesamowicie spełniony obraz, który potrafi dogłębnie poruszyć i zelektryzować swoją ciekawą formą.
Pełna recenzja 8.7/10
Piotr Jamrozik, Silver Screen
7.6
McImperium (2016) Ciekawa i wciągająca historia, intrygujące i pełnokrwiste postacie oraz dopełniające całość wykończenie. I choć produkcja nie jest niczym nadzwyczajnym to prawda jest taka, że nie sposób odmówić jej ogromnego uroku.
Pełna recenzja 7.6/10
Piotr Jamrozik, Silver Screen
6.7
To tylko koniec świata (2016) Może i jest to najsłabszy film Xaviera Dolana, ale jest kolejnym konsekwentnym krokiem artysty, tworzy spójną całość z poprzednimi jego dziełami.
Pełna recenzja 4/6
Ian Pelczar, Radio RAM
7.0
Paterson (2016) Bardzo sympatyczny film, z którego wyciąłbym wszystkie wiersze i dał więcej scen z buldogiem.
Pełna recenzja 7/10
Łukasz Kaliński, Quentin
6.0
Milczenie (2016) Nie może być tak, że film jest nudny. Nuda przekreśla wszystkie inne starania, nawet te najbardziej ambitne.
Pełna recenzja 6/10
Łukasz Kaliński, Quentin
7.0
Burn Burn Burn (2015) Przeobraziło się z filmu spod znaku czarnej komedii w ckliwy dramat opowiadający o najtrudniejszych sprawach naszego życia: relacji z bliskimi, które przerwać może nieoczekiwana śmierć. Nim zdążyliśmy się odnaleźć w tej pozornie nietypowej, wypełnionej absurdalnym humorem historii i zebraliśmy odwagę, by w żałobnej aurze móc się śmiać, otrzymujemy litanię wzniosłych frazesów o wartościach życia, przyjaźni i rodziny.
Pełna recenzja 7/10
Katarzyna Kurowska, Przekładaniec filmowy
7.0
Sztuka kochania. Historia Michaliny Wisłockiej (2017) Na pewno nie jest to dzieło dorównujące Bogom, czego zresztą nie oczekiwałam. Mimo to Sztuka kochania. Historia Michaliny Wisłockiej jest filmem całkiem dobrym, głównie za sprawą Magdaleny Boczarskiej, której znakomicie udało się oddać barwność postaci Wisłockiej.
Pełna recenzja 7/10
Katarzyna Kurowska, Przekładaniec filmowy