Recenzje filmowe

Ocena Film Recenzja Krytyk
?
Tanna (2015) Jest dokumentem obrazującym prawdziwe wydarzenia, jednak także intrygującym filmem fabularnym opowiadającym o jednym z najbardziej uniwersalnych uczuć występujących wszędzie, niezależnie od kultury.
Pełna recenzja
Aneta Błachewicz, Kulturatka.pl
4.0
Bodyguard Zawodowiec (2017) To nie jest dobry film, ale - o dziwo - Bodyguard Zawodowiec nie stara się nim być. Produkcja Hughesa staje się przepełnionym brutalnością buddy movie, w którym długie dialogi skutecznie spychają całość pod prąd pędzącej akcji.
Pełna recenzja 4/10
Małgorzata Czop, Movieway
?
Królewicz Olch (2016) Zdecydowanie bardziej wolę, gdy Czekaj nurza się w ekskrementach i szokuje wulgarnością, niż podróżuje między wymiarami, mnożąc wątki i gubiąc się we własnych pomysłach, z których na ekranie za wiele nie wynika.
Pełna recenzja
Michał Piepiórka, Bliżej Ekranu
5.0
Ana, mon amour (2017) Trzeba docenić reżysera, że świetnie skomponował swój film z eklektycznych fragmentów - potrafił tak poprowadzić akcję, by wydarzenia z przeszłości, teraźniejszości i przyszłości składały się na większą, spójną całość.
Pełna recenzja 5/10
Michał Piepiórka, Bliżej Ekranu
7.0
Twój Vincent (2017) Mimo tych kilku zastrzeżeń jestem pewien, że "Twój Vincent" będzie światowym wydarzeniem - właśnie ze względu na swój realizacyjny rozmach. To, co w nim najważniejsze - skala projektu, oddanie stylu mistrza i jego kreatywne wykorzystanie - potrafi oszołomić.
Pełna recenzja 7/10
Michał Piepiórka, Bliżej Ekranu
7.0
Photon (2017) Jest idealnym przykładem kina nowohoryzontowego, które, jak podsumowuje bohater filmu, stanowi, podobnie jak sztuka, coś w rodzaju fitnessu dla mózgu.
Pełna recenzja 7/10
Michał Piepiórka, Bliżej Ekranu
7.0
Fantastyczna kobieta (2017) Wielką zaletą "Fantastycznej kobiety" jest jej wrażliwość - również wizualna - minimalizm oraz wyciszone skupienie na bohaterce, którą targają wielkie emocje, ale nie zostają one przedstawione w filmie wprost. Kolejny raz okazuje się, że im prościej, ciszej i delikatniej, tym sugestywniej i bardziej poruszająco.
Pełna recenzja 7/10
Michał Piepiórka, Bliżej Ekranu
7.0
Ptaki śpiewają w Kigali (2017) Spełniony, przemyślany w najdrobniejszym szczególe, a przy tym lodowaty i nieprzystępny - celowo nieprzyjemny i odrzucający. Nie chce wzbudzać łatwego szoku, ani automatycznie wymuszonego współczucia - dlatego jest szczery i skupiony na tym, co najważniejsze.
Pełna recenzja 7/10
Michał Piepiórka, Bliżej Ekranu
6.0
Piękny kraj (2017) Jest filmem tak prostym, jak życie, które toczą jego bohaterowie. Angielski reżyser świetnie ograł tę prostotę, ograniczając ilość bohaterów, scenografię i zwroty akcji oraz korzystając z najbardziej klasycznego, uproszczonego schematu melodramatu. Jednak warstwa gatunkowa zostaje w tym wypadku zasłonięta wrażliwością, która rodzi się w twardym sercu brutala.
Pełna recenzja 6/10
Michał Piepiórka, Bliżej Ekranu
7.0
Mięso (2016) Nikt wcześniej tak spójnie nie wykorzystał motywu kanibalizmu, który idealnie rymuje się z miłością, poświęceniem, pożądaniem i erotycznym podnieceniem. Ciała są sexy - więc pewnie też smaczne.
Pełna recenzja 7/10
Michał Piepiórka, Bliżej Ekranu
8.0
The Square (2017) Choć to bardzo dobry film, to można poczuć lekkie ukucie rozczarowania. Jego źródło bierze się z nierówności, która jest spowodowana brakiem wyrazistej konstrukcji, która fundowała "Turystę".
Pełna recenzja 8/10
Michał Piepiórka, Bliżej Ekranu
4.0
Tarapaty (2017) Niestety seans przynosi rozczarowanie. Głównie za sprawą swojej estetycznej wtórności i braku fabularnej oryginalności.
Pełna recenzja 4/10
Michał Piepiórka, Bliżej Ekranu
6.0
Na pokuszenie (2017) Kusi swoją stylowością i pierwszymi partiami erotycznej rozgrywki, ale nie przynosi spełnienia w postaci satysfakcjonującego rozwiązania.
Pełna recenzja 6/10
Michał Piepiórka, Bliżej Ekranu
7.0
Podwójny kochanek (2017) Najnowszy film Francoisa Ozona powinno się pokazywać na podwójnych pokazach - by podwoić przyjemność. "Podwójny kochanek" jest prawdziwą orgią kampu, zgrywy, perwersyjnego humoru i gry z dobrym smakiem - jak na film pokazywany w ramach double feature przystało.
Pełna recenzja 7/10
Michał Piepiórka, Bliżej Ekranu
5.0
Królewicz Olch (2016) Reżyserowi na pewno nie można odmówić odwagi i żelaznej konsekwencji. Czekaj nakręcił kino hermetyczne, wymagające i nieidące na żadne kompromisy wobec widza. Jego "Królewicz Olch" na pewno znajdzie oddaną publiczność, gotową podjąć intelektualne wyzwanie, bez wahania rzucając się w gąszcz znaczeń i interpretacji.
Pełna recenzja 5/10
Grzegorz Kłos, WP
8.3
Dunkierka (2017) Christopher Nolan wie, jak robić epickie kino i robi to z głową.
Pełna recenzja 5/6
Piotr Wdowiak, Z winem do kina
5.5
Królewicz Olch (2016) Jednak do opowiadającej o innym trudnym chłopcu i niełatwej matce Mamy Xaviera Dolana Królowiczowi Olch daleko.
Pełna recenzja 5.5/10
Michał Zacharzewski, Z dala od polityki
9.2
Wojna o planetę małp (2017) Reeves nie tylko w perfekcyjny sposób pokazał wizualnie planetę opanowaną przez małpy, ale jak w najwybitniejszych dziełach Si-fi postawił ważne egzystencjalne pytania.
Pełna recenzja 5.5/6
Łukasz Adamski, wPolityce.pl
?
Gang Wiewióra 2 (2017) Sprawnie zrealizowana animacja z efektowną fabułą pełną dynamicznych zwrotów akcji, zabawnych gagów i dowcipnych tekstów skierowanych nie tylko do dzieci.
Pełna recenzja
Iwona Pacholec, Wizerunek Kobiety
?
Bodyguard Zawodowiec (2017) Lekka, bezpretensjonalna zabawa z motywami kina akcji i tradycjami komedii charakterów. Nie zapisze się raczej w annałach kina i pewnie spora część widzów prędzej czy później o tym filmie zapomni, ale na jeden seans dostarcza on solidnej rozrywki.
Pełna recenzja
Przemysław Dobrzyński, Spider's Web
5.7
Valerian i Miasto Tysiąca Planet (2017) Valerian nie jest złym filmem, ale przez źle obsadzonych aktorów, staje się produkcją, która nijak nie wciąga. To teledysk efektów specjalnych, który nie wywołuje żadnych emocji.
Pełna recenzja 6-/10
Tomasz Błoński, reviews.blox.pl
8.3
Królewicz Olch (2016) Kino perfekcyjnie przemyślane, wyzywające intelektualnie, oryginalne wizualnie i świetnie zagrane.
Pełna recenzja 5/6
Karolina Pasternak, Newsweek
8.3
Królewicz Olch (2016) Filmowa ballada. Wszystko tu pulsuje i tętni - kino Kuby Czekaja to światy równoległe na krawędzi eksplozji.
Pełna recenzja 5/6
Jan Pelczar, Radio RAM
6.5
Honorowy obywatel (2016) Honorowe obywatelstwo zamiast powodem do dumy stało się utrapieniem - i taki przewrotny przekaz wyłania się z tego filmu. Przewrotny, ponieważ argentyńska para reżyserów Gastón Duprat i Mariano Cohn, nawiązując do narodowego żalu skupionego wokół postaci Borgesa, pokazała w swoim filmie, że wielkim pisarzom honory i nagrody są niepotrzebne do szczęścia, a nierzadko stają się źródłem problemów.
Pełna recenzja 6.5/10
Katarzyna Kurowska, Przekładaniec filmowy
7.0
Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie (2016) To dramat, który sprawia, że na naszych najbliższych zaczynamy spoglądać z lękiem, mimowolnie poddając się niemiłym wyobrażeniom na temat tego, co oni mogą przed nami ukrywać.
Pełna recenzja 7/10
Katarzyna Kurowska, Przekładaniec filmowy
3.3
Obdarowani (2017) Po dwóch częściach "Niesamowitego Spider-Mana" reżyser Marc Webb zrealizował melodramat o dziecku - geniuszu matematycznym, który jest równie schematyczny jak jego blockbustery. Podstawą był scenariusz Toma Flynna, wypełniony wyraźnymi i przewidywalnymi próbami manipulowania emocjami widzów.
Pełna recenzja 2/6
Urszula Schwarzenberg-Czerny, Polityka
8.3
Królewicz Olch (2016) W mgle, śnie, tajemniczych odgłosach dochodzących z mroku spowita jest pasja reżysera, którego ambicje sięgają bardzo wysoko.
Pełna recenzja 5/6
Janusz Wróblewski, Polityka
?
Tulipanowa gorączka (2017) Patrząc na tak skomponowany przez Justina Chadwicka obraz, można odnieść wrażenie, że przyćmiewa on nawet piękno tulipanów. Nic tylko poddać się tej gorączce.
Pełna recenzja
Robert Skowroński, Onet
?
Synalek (2017) Jest zbyt grzecznie i przewidywalnie, a gdy twórcy silą się na "szaleństwo" to wychodzi to niezgrabnie, a nawet niesmacznie. Emocje co prawda są, nawet podniesione do potęgi, ale przez to niewiarygodne. To może już lepiej wybrać się całą rodziną na wspólny spacer?
Pełna recenzja
Robert Skowroński, Onet
?
The Square (2017) Dzieło zostało uszyte często z błahych sytuacji, ale samo takie nie jest. To wielkie kino.
Pełna recenzja
Robert Skowroński, Onet
1.0
Jak zostać kotem (2016) To niestety produkcja, która ukazuje Kevina Spacey'ego w złym świetle. Film głupi, naiwny i niepotrzebny.
Pełna recenzja 1/10
Maciej Cichosz, Okiem Krytyka
7.0
Baby Bump (2015) Odważny i oryginalny obraz procesu dojrzewania. Choć momentami "Baby bump" bywa niezrozumiały i zbyt awangardowy.
Pełna recenzja 3.5/5
Marta Ossowska, Okiem Krytyka
2.0
Mroczna wieża (2017) Słowo "nudny" w przypadku tej produkcji, to nad wyraz delikatny i dyplomatyczny eufemizm...
Pełna recenzja 2/10
Konrad Zdziechowicz, Okiem Filmoholika
?
Gang Wiewióra 2 (2017) Choć jej reżyser Cal Brunker nie ma imponującego dorobku artystycznego, stworzył ciekawą animację, która powinna przypaść do gustu widzom w każdym wieku.
Pełna recenzja
Anna Krajkowska, niezależna
7.8
Annabelle: Narodziny zła (2017) Wbija w fotel i przyprawia o szybsze bicie serca. Fani gatunku muszą koniecznie przeżyć to w kinie.
Pełna recenzja 78/100
Krzysztof Warzała, Movies Room
2.0
Niedoparki (2016) Całość sprawia wrażenie, jakby scenarzystom starczyło pomysłu jedynie na wstęp i zakończenie, które w dodatku napisali w 5 minut, a następnych kilka lat zastanawiali się, co umieścić w środku filmu, zmieniając co jakiś czas koncepcję na ogólny charakter tej bajki.
Pełna recenzja 20/100
Krzysztof Wdowik, Movies Room
7.5
Osobliwy dom Pani Peregrine (2016) Burton wrócił do formy i tylko czekać, jakimi perełkami uraczy widzów w najbliższym czasie.
Pełna recenzja 7.5/10
Alicja Górska, Krytyk
7.0
Trolle (2016) Stanowią tu chlubny przykład filmu, który pozytywnie zaskakuje, nawet jeśli nie jest szczególnie odkrywczy. Ba! Może właśnie stąd pozytywne zaskoczenie, że nie próbuje być na siłę oryginalny.
Pełna recenzja 7/10
Kamil Jędrasiak, Krytyk
8.0
Powidoki (2016) Film o malarstwie, pełen pięknych ujęć, obrazów po prostu dobrze się ogląda.
Pełna recenzja 8/10
Ania Kalemba, KinoŚwinka
7.0
Valerian i Miasto Tysiąca Planet (2017) Film dla wszystkich wielbicieli gatunku z otwartym umysłem, dla tych, którzy cenią rozrywkę lekką i przyjemną, ale i owych, którzy lubią doszukiwać się smaczków i ukrytych znaczeń. Dla lubiących szaleńcze pościgi i karkołomne akcje oraz piękno tkwiąc w szczegółach, bo Valerian i Miasto Tysiąca Planet to typowe francuskie dzieło, zapięte niemalże na ostatni guzik.
Pełna recenzja 7/10
Anna Krystyna Misztal, Gildia Filmu