Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
Obserwuj

Blask 2017

Audiodeskryptorka poznaje tracącego wzrok operatora. Między nimi rodzi się uczucie.
  • Reżyser: Naomi Kawase
  • Scenariusz: Naomi Kawase
  • Ostatnia aktywność: 18 lutego 2018 (dzisiaj)
  • Premiera w Polsce: 9 lutego 2018 (9 dni temu)
  • Premiera na świecie: 23 maja 2017 (271 dni temu)
6.6 10.0 0.0
  • Polecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 77%
  • Liczba recenzji: 16 w tym 13 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 10
  • Liczba recenzji negatywnych: 3
  • #22 najlepszy film 2018 roku
  • #36 najlepsza nowość
  • #27 najpopularniejszy film 2018 roku
  • #43 najpopularniejsza nowość

Recenzje

  • 8.5
    Wielopoziomowe doświadczenie.
  • 8.3
    Miękkie oko kamery wyszukuje detale na twarzach ludzi, chciwie łowi ich spojrzenia, najdrobniejsze zmiany emocji. Buduje intymną relacje widzów z bohaterami. Sam obraz wciąga niepowstrzymaną urodą, ale jego siłę wzmaga jeszcze muzyka - skromna, łagodna, aż niewiarygodnie delikatna.
  • 7.0
    Bez cienia wątpliwości Japonka zaserwowała nam film wysmakowany wizualnie i wartościowy, chociaż mam wrażenie, że zdecydowanie zbyt bezpieczny i wyważony, by został w naszej głowie na długo po seansie.
  • 7.0
    To film pełen spokoju, refleksji i cichej pasji, której musimy się doszukać, nie otrzymamy jej podanej na tacy.
  • 7.0
    Oczywiście bardzo łatwo zaszufladkować "Blask" jako współczesny melodramat, w którym liczy się przede wszystkim relacja miłosna bez jednoznacznego happy endu. Nie ma to większego sensu, ponieważ Kawase bardzo skrupulatnie próbuje budować poetykę świata swoich bohaterów.
  • 7.0
    Obraz mądry i zmuszający do refleksji, a przy tym przystępny dla każdego.
  • 7.0
    Przez cały seans zastanawiałem się, czy temat, za który wzięła się Japonka, nie wymaga cięższej filmowej artylerii, czy nie przydałaby się tu jakaś intelektualna nadbudówka. Ale że mam do Japonki słabość, a po kolejnej "pięknej chwili" nie było już ani śladu, szybko doszedłem do porozumienia z samym sobą. To film, który naprawdę łatwo sobie wyobrazić.
  • 6.7
    Ayame Misaki i Masatoshi Nagase w głównych rolach grają też nierówno, jakby nie do końca wiedzieli, czy film ma być bardziej dydaktyczny, czy artystyczny. Przydałoby się więcej niuansów, ale dobrych scen i spojrzeń jest i tak sporo.
  • 6.7
    Ambitny, ciekawy melodramat, choć opowiedziany nazbyt dosłownie i intencjonalnie.
  • 6.0
    Kawase nie serwuje typowego romansu czy melodramatu. To ukłon dla formy pod pretekstem rzekomo banalnej historii. Wzajemna fascynacja bohaterów ma źródło w fascynacji obrazami.