Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
Obserwuj

Łagodna 2017

Kobieta dostaje zwrot paczki, którą wysyłała do męża przebywającego w więzieniu. Postanawia pojechać do niego i sprawdzić, co się z nim dzieje.
  • Reżyser: Siergiej Łoźnica
  • Scenariusz: Siergiej Łoźnica
  • Ostatnia aktywność: 8 listopada 2017 (40 dni temu)
  • Premiera w Polsce: 27 października 2017 (52 dni temu)
  • Premiera na świecie: 25 maja 2017 (207 dni temu)
NOWE! Teraz możesz spersonalizować wyniki filmów obserwując wybranych krytyków lub wybrane źródła.
7.3 10.0 0.0
  • Polecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 91%
  • Liczba recenzji: 14 w tym 11 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 10
  • Liczba recenzji negatywnych: 1
  • Najlepszy film w 2017: #51
  • Najlepszy film w nowościach: #16
  • Najpopularniejszy film w nowościach: #47

Recenzje

  • 10.0
    Nasza rodzima Smarzowszczyzna jest niczym w porównaniu do tego jak "prostych Rosjan" ukazują niepokorni rosyjscy filmowcy.
  • 8.3
    Przed jej finałem następuje nieoczekiwana zmiana konwencji. Surowy, prawie dokumentalny zapis ustępuje miejsca surrealistycznej grotesce, i o tę zmianę filmowego języka można mieć do Łoźnicy pretensje: długa, fantazyjna sekwencja nie "siedzi" estetycznie w całości ani nie przygotowuje odpowiedniego gruntu pod końcowe rozwiązanie. Reszta jest znakomita.
  • 8.0
    Dla każdego, kto lubi ambitniejsze kino jest to pozycja obowiązkowa, tak jak dla osób zainteresowanych kulturą naszych wschodnich sąsiadów. Z błędów popełnianych przez społeczeństwo Łoźnicy wszyscy możemy się czegoś nauczyć.
  • 8.0
    Niebezpieczna podróż w głąb świata, o którego istnieniu wolelibyśmy nie wiedzieć. Z minuty na minutę jest coraz gorzej. Na dokładkę nie ma w tym cienia ironii. Trudno zapomnieć o jej walce o przetrwanie.
  • 8.0
    Dzieło przewrotne i groteskowe - w bardzo cierpkiej definicji tych słów.
  • 7.0
    Jest filmem wymagającym i nieczytelnym dla widzów niedostrzegających groteski, alegorii, nawiązań do rosyjskiej literatury. Równocześnie jest obrazem głęboko ważnym i pozwalającym zrozumieć mentalność naszych wschodnich sąsiadów.
  • 7.0
    Przez dwie godziny Łagodna jest filmem, który mógłby bez problemu znaleźć się w czołówce najlepszych obrazów sezonu. Finał nieco studzi emocje, jednak to wciąż mocny artystyczny głos, którego nie da się zignorować.
  • 7.0
    "Jak upaść to upaść, im niżej, tym lepiej" - powtarza za Dostojewskim Łoźnica. A potem bierze kamerę i faktycznie schodzi coraz niżej. To podróż, po której trudno zasnąć, zwłaszcza gdy skleimy sobie te piekielne puzzle w jeden wielki obraz narodu. Ale też wędrówka, w trakcie której, paradoksalnie, łatwo się znieczulić.
  • 6.0
    Przemyślana konstrukcja, która chwieje się w nadmiarze przesadnych podsumować i konkluzji.
  • 6.0
    Dewiza "im mniej, tym więcej" powinna zostać wytatuowana na rękach niektórych reżyserów. W kolejce po taką dziarę stanąć powinien Sergiej Łoźnica, białoruski twórca, któremu sławę przyniosły kapitalne dokumenty. Niestety, w filmach fabularnych pozwala sobie na dużo i jednym posunięciem unieważnia efekt, który budował przez dwie godziny.
  • 5.0
    Piękna i bolesna metafora społeczeństwa, które straciło wiarę i pogrąża się w wieczystej stagnacji.
  • ?
    Warto go obejrzeć. Pozostaje w pamięci.
  • ?
    Wizja Rosji bez słońca, kraju bezprawia, bandytyzmu, wszechwładzy mundurowych z absolutnie wyjątkową kreacją Vasiliny Makovtsevej. Z odrobiną humoru, świetnymi więziennymi piosenkami i rosyjską odmianą disco polo.
  • ?
    Powolny, niełatwy, nieprzyjemny w kontakcie, bardzo ponury, obdzierający ze złudzeń, a przez to cholernie fascynujący. Oniryczny finał wydaje się wprawdzie zbytnio oderwany klimatem od reszty historii, a do tego zbyt długi, ale oferuje on bohaterce substytut konkluzji w nieprzyjaznym świecie, który zbyt często odbiera nadzieję na uzyskanie takowej.