Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
Obserwuj

Suburbicon 2017

Włamanie do domu jednego z mieszkańców zakłóca porządek w spokojnym miasteczku.
  • Reżyser: George Clooney
  • Scenariusz: Joel Coen, George Clooney, Grant Heslov, Ethan Coen
  • Ostatnia aktywność: 26 grudnia 2017 (25 dni temu)
  • Premiera w Polsce: 10 listopada 2017 (71 dni temu)
  • Premiera na świecie: 2 września 2017 (140 dni temu)
5.3 10.0 0.0
  • Niepolecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 36%
  • Liczba recenzji: 37 w tym 28 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 10
  • Liczba recenzji negatywnych: 18
  • Najgorszy film w 2017: #95
  • Najgorszy film w nowościach: #25
  • Najpopularniejszy film w 2017: #68
  • Najpopularniejszy film w nowościach: #11

Recenzje

  • 5.5
    Nie urasta do poziomu American Beauty. Pozostaje nieco absurdalną komedią ze sporą dawką makabry, po coenowsku poplątaną, po clooney'owsku bez życia.
  • 5.0
    Najnowszy film George'a Clooneya daleki jest od jego genialnego "Good night and Good Luck", nie mniej zachowuje pewien klimat tamtych czasów, ponieważ fabuła także została osadzona w latach 50. Niestety, pomimo wyczuwalnych konotacji z filmowym "Fargo", obraz pozornie sielskiego osiedla niewiele ma do zaoferowania, a z pewnością nie jest to sąsiedzka idylla.
  • 5.0
    Miał potencjał, by stać się kolejnym świetnym kryminałem braci Coen, jednak na skutek nierównej realizacji, obraz - jakkolwiek poprawny i z pewnością ciekawszy, niż większość bieżących kinowych propozycji - pozostawia widza w stanie zarówno połowicznego zadowolenia jedną z dwóch splecionych narracji, jak i niepewności, którą z nich, jeśli którąkolwiek, uda mu się rozpamiętywać dłużej niż dwadzieścia cztery godziny od opuszczenia sali kinowej.
  • 5.0
    Miał potencjał, który niestety zaginął pod nieciekawą i źle poprowadzoną opowieścią. Kuleje narracja, która stara się pogodzić dwa odrębne wątki, wtórność scenariusza oraz brak polotu, który sprawia, że bardzo ciężko przebrnąć przez cały seans bez licznych ziewnięć.
  • 5.0
    Przez pewien czas ogląda się to nawet interesująco - choć twisty fabularne nie zaskakują, to nie przeszkadza to w cieszeniu się kryminalną intrygą, a jednowymiarowe, wycięte z reklamowego kartonu postaci nie męczą swoją sztucznością, dopełniając jedynie ekosystem poddany surowej satyrze.
  • 5.0
    George Clooney w "Suburbicon" realizuje stary scenariusz braci Coen, jednak zamiast rozwijać i unowocześniać ich dawną koncepcję, wchodzi tylko w ich buty. A te nie tylko nie bardzo mu pasują, ale też są już mocno schodzone.
  • 5.0
    Najwyraźniej Clooney okazał się reżyserem za mało dowcipnymi i za mało brutalnym na taką historię.
  • 5.0
    "Suburbicon" pod wieloma względami ogląda się jak "Fargo". Z tą różnicą, że przez cały film świeci słońce, ludzie się uśmiechają, a akcja rozgrywa się w latach 50. Niestety, jest to o wiele gorsza wersja "Fargo".
  • 5.0
    Suburbicon jest kolejnym dowodem na to, że bracia Coen nie powinni oddawać swoich scenariuszy w cudze ręce.
  • 5.0
    Fabularny miks choć trzyma się kupy to niespecjalnie wpływa na przyjemność z oglądania. Jak na twórczy potencjał braci Coen to chyba został on złożony na ołtarzu poglądów Clooneya, które razem stwarzają podstawy oglądania dwóch różnych filmów.
  • 5.0
    Przez cały seans ma się jednak wrażenie, że film ten powinien powstać wiele lat temu, z Coenami za kamerą. Teraz "Suburbicon" stanowi dzieło średnio udane i - co najgorsze - niepotrzebne.
  • 4.0
    Niestety, pomimo wielu intrygujących kontekstów, "Suburbicon" bardziej męczy niż bawi.
  • 4.0
    Matt Damon jest całkiem dobry, choć został nieco zdominowany przez trochę jękliwą Julianne Moore w podwójnej roli. Oprócz tego aktorskiego duetu, całość raczej nijaka i bez polotu.
  • 4.0
    Film o błędach, jednakże największym błędem jest scenariusz, który nieudolnie próbuje opowiedzieć o czymś ważnym.
  • 4.0
    Są tu pojedyncze udane sceny, w których nie brakuje ani suspensu, ani mrocznej atmosfery, ale to za mało żeby uratować to smętnie poprowadzone dzieło.
  • 3.3
    Wtórna dekonstrukcja mitu Ameryki lat 50-tych. Clooney nie czuje ducha Coenów.
  • 3.0
    George Clooney to zdecydowanie wyższa półka, ale ten film mu nie wyszedł. Przyjemnie jest zobaczyć klasyczne motywy na ekranie, ale to już było.
  • 3.0
    Porażka Suburbiconu to nie tylko wina George Clooneya, którego reżyseria przypomina tę z "Obrońców skarbu", ale to również niechlubna zasługa nieporywającego scenariusza braci Coen.