Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
Obserwuj

Maudie 2016

Opowieść o romansie pomiędzy samotnikiem, a kruchą, ale pełną energii kobietą - Maud Lewis - uważaną za jedną z najważniejszych kanadyjskich malarek.
  • Reżyser: Aisling Walsh
  • Scenariusz: Sherry White
  • Ostatnia aktywność: 29 listopada 2017 (19 dni temu)
  • Premiera w Polsce: 29 września 2017 (80 dni temu)
  • Premiera na świecie: 2 września 2016 (472 dni temu)
NOWE! Teraz możesz spersonalizować wyniki filmów obserwując wybranych krytyków lub wybrane źródła.
7.3 10.0 0.0
  • Polecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 85%
  • Liczba recenzji: 26 w tym 20 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 17
  • Liczba recenzji negatywnych: 3
  • Najlepszy film w 2017: #53
  • Najlepszy film w nowościach: #17
  • Najpopularniejszy film w nowościach: #24

Recenzje

  • 9.0
    Jest jak piękny obraz, który odkryliśmy w zasadzie przypadkiem i który z dumą wieszamy na ścianie, po to, by cieszyć oczy jego widokiem. To zachwycające kino biograficzne, które po raz wtóry przekonuje, że najlepsze historie pisze życie.
  • 9.0
    Piękny, wzruszający, zabawny i cholernie zapadający w pamięć.
  • 9.0
    Walsh stworzyła dzieło wzorcowe. Dobrała znakomitych aktorów, zrekonstruowała chatkę państwa Lewisów, zadbała o plenery, ukazała cienie i blaski historii malarki.
  • 8.5
    Warto zobaczyć, warto się wzruszyć, warto zarazić się optymizmem emanującym z życiorysu Maud Lewis oraz uśmiechu, odgrywającej ją aktorki.
  • 8.5
    Twórcy filmu "Maudie" odwalili kawał dobrej roboty. W niesamowicie lekki, przystępny, ciekawy i zaskakująco wciągający sposób byli w stanie opowiedzieć nam niezwykłą opowieść o nietuzinkowej parze.
  • 8.3
    Z empatyczną drobiazgowością odtwarza mikrokosmos jednej pary. Pokazuje ewolucję uczuć, ich piękno, wielobarwność, ale i prostotę.
  • 8.3
    Nie wiem, czy za rolę Maud otrzyma Oscara i nie jest to najważniejsze, w każdym razie jest to z pewnością rola wybitna, całkowicie - także fizycznie - utożsamiająca aktorkę z postacią. Tylko dla niej samej warto "Maudie" obejrzeć.
  • 8.0
    Przeurocza, bardzo ciepła, wzruszająca opowieść o zaskakującej pasji i kreatywności oraz wielkiej, niespodziewanej miłości i przywiązaniu do drugiej osoby.
  • 8.0
    Ten kameralny dramat biograficzny to jeden z najlepszych filmów, jakie w tym roku będziemy mogli oglądać w polskich kinach.
  • 8.0
    Aisling Walsh udało się stworzyć film, który znakomicie potrafi zaangażować widza w opowiadaną przez siebie historię - czujemy emocjonalny związek z postaciami, nie są nam obojętne.
  • 8.0
    Maudie dosłownie realizuje: Więc chodź, pomaluj mój świat! To niepastelowa, nie tak kolorowa, jak jej obrazy nieprosta historia miłosna bez wykrzykników, a z wielkim wyczuciem i uczuciem.
  • 7.0
    Dzięki doskonałym kreacjom aktorskim film ogląda się z dużą przyjemnością. Nie ma w nim fałszu.
  • 7.0
    Wielkość filmu Aisling Walsch i zaskakujących, niezwykle fizycznych kreacji dwojga aktorów polega na tym, że, mimo rażących różnic, koślawy krok małżeńskiego tańca stopniowo osiąga tu specyficzną równowagę. Przeciwieństwa przyciągają się, a gdy się zderzą, nic już ich nie rozdzieli.
  • 7.0
    Produkcja dobra i godna uwagi, która napełni nas pozytywną energią.
  • 6.0
    Skromny, niepozorny, momentami wręcz nieatrakcyjny - ale domagający się docenienia. Potrafi oczarować nie tylko bohaterką, ale również uczuciem, które przelała na ekran reżyserka, ewidentnie zafascynowana portretowaną kobietą.
  • 6.0
    Film bardzo wolny i oszczędny w środkach wyrazu. Broni się jednak samą treścią. Nie staje się zbyt nużący, a odpowiednio dawkowana muzyka w poruszających momentach podbija emocje.
  • 6.0
    Przede wszystkim jednak "Maudie" jest mistrzowskim występem Sally Hawkings. Godne podziwu jest, jak aktorka panuje nad każdym calem swojej postaci.
  • 5.5
    W moim mniemaniu jest to przykład jedynie poprawnego kina, które nie sprawia bólu podczas oglądania, ale też nie zostaje w pamięci po zakończonym seansie. Polecam każdemu, kto chce obejrzeć całkiem przyjemny, lecz niezobowiązujący obraz.
  • 5.0
    Pierwszy wysokobudżetowy film irlandzkiej reżyserki Aisling Walsh nie unika wątku ciężkiego zachowania Everetta, ale równocześnie w jakiś sposób tę jego agresję normalizuje, bo niezmiennie widzi w ich historii miłosnej szansę na odkupienie win. Prawdziwym wydarzeniom w życiu tej artystki outsiderki towarzyszyła niestety dużo mroczniejsza oprawa.
  • 4.0
    Poza fantastycznymi zdjęciami Guya Godfree, który kontrastuje szarą rzeczywistość z barwnymi obrazami autorki i intrygującą Hawkins, Maudie jest rozczarowaniem. Smutną i nudną podróżą do Nowej Szkocji, w której optymizm nie jest zaraźliwy.
  • ?
    Działa jak odtrutka na życie w czasach, w których króluje znieczulica i zapalczywość.
  • ?
    Warto zobaczyć przede wszystkim dla postaci Maud Lewis i grającej ją Sally Hawkins.
  • ?
    Wszystko jest tu zrealizowane ze smakiem, a niezwykłe zderzenie osobowości głównych postaci sprawia, że przez dwugodzinny seans nie spoglądamy na zegarek.
  • ?
    Przejmujący, wzruszający i pięknie opowiedziany dramat biograficzny, który jest swego rodzaju melodramatem, filmem o miłości niezwykle skomplikowanej, prawie niewidocznej, a mimo to równie autentycznej, jak wspaniałe "naiwne" malarstwo tytułowej bohaterki.
  • ?
    Kino na wskroś kameralne. Nie ma tu wielkich zwrotów akcji ani powalających efektów specjalnych. Jest za to intymna opowieść o dojrzewaniu do miłości i podążaniu za marzeniami.
  • ?
    W role Maud i Everetta wcielili się kolejno Sally Hawkins i Ethan Hawke. Ona, niemalże jak zawsze, jest swojska i sympatyczna, on gburowaty i mrukliwy jak Tom Hardy. I całkiem ładnie wyglądają na tle tych wietrznych, morskich krajobrazów surowego, kanadyjskiego wybrzeża.