Kryptonim HHhH 2017

Każda władza potrzebuje kogoś, kto pozostanie w cieniu i zadba o jej największe tajemnice. Prawdziwa historia Reinharda Heydricha, człowieka, który skrywał największe tajemnice III Rzeszy.
  • Reżyser: Cédric Jimenez
  • Scenariusz: Cédric Jimenez, David Farr, Audrey Diwan
  • Premiera w Polsce: 10 listopada 2017 (14 dni temu)
  • Premiera na świecie: 9 maja 2017 (199 dni temu)
  • Ostatnia aktywność: 17 listopada 2017 (7 dni temu)
5.6 10.0 0.0
  • Niepolecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 50%
  • Liczba recenzji: 15 w tym 14 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 7
  • Liczba recenzji negatywnych: 7
  • Najgorszy film w 2017: #95
  • Najgorszy film w nowościach: #25
  • Najpopularniejszy film w nowościach: #43

Recenzje

  • 8.0
    Emocjonujące i ukazujące wprost wiele wojennych okropności kino nie do końca wykorzystujące potencjał wszystkich wątków, jakich się podjęło.
  • 7.0
    Kiedy zawodzi ekspozycja postaci i ich motywacji, poziom całości podnosi realizacyjny majstersztyk i prawdziwie ludzkie emocje.
  • 6.7
    Unika eksperymentów zarówno na płaszczyźnie wizualnej, jak i narracyjnej, prowadzony jest klasycznie, w przejrzysty dla widza sposób. To decyzja, która zjedna mu równie wielu zwolenników, co wrogów.
  • 6.5
    Mimo wielu cierpkich słów względem pierwszej połowy obrazu, należy zaznaczyć, że nie jest to zły film. To jednak obraz, który długo dochodzi do swoich prawdziwie dobrych, angażujących scen, przez sporą część każąc nam zastanawiać się nad celem całej historii.
  • 6.0
    Miał wszelkie podstawy, by być znakomitym i arcyciekawym filmem. Ze względu na różnorakie błędy sprawdzi się raczej jako zachęta do samodzielnego zgłębienia historii.
  • 6.0
    Kino niepozbawione wad, ale całkiem angażujące. Do tego niezwykle pomysłowe scenografie i kilka pięknych kadrów.
  • 6.0
    Najwięcej traci przez rozerwanie filmu na dwie części. Byłoby dużo lepiej, gdyby film Jimeneza miał zwartą konstrukcję, a tak ruch oporu i "człowiek o żelaznym sercu" łączą się w jednej scenie, która większy potencjał miałaby w teatrze telewizji niż w biograficzno-wojennym filmie.
  • 5.5
    Nie jest całkowicie złym filmem - co jednak w książce służyło do zbudowania pełniejszego obrazu sytuacji, na taśmie filmowej zadziałało na opak. Co za tym idzie - dyskusyjna pierwsza część obrazu Cédrica Jimeneza i związane z nią cięcia w czasie poświęconym na psychologiczny ciężar historii, stawiają jego film o poziom niżej od "Operacji Anthropoid".
  • 5.0
    Nawet jeśli w "Kryptonimie HHhH" jest dużo historycznej dokładności, to brakuje filmowego mięsa.
  • 5.0
    Ostatecznie powstało dzieło nieco chaotyczne, wyrywkowe i miejscami zbyt pospieszne. Niekonsekwentnie prowadzona operowa powaga ociera się o śmieszność. Tym niemniej liczni pasjonaci czasów II wojny światowej nie powinni przegapić seansu.
  • 5.0
    Wszystko tutaj wydaje się takie mechaniczne, pozbawione emocji i zaangażowania. Przez co "Kryptonim HHhH" jest kompletnie nieangażujący, nudny oraz nieciekawy.
  • 5.0
    Wygląda więc tak, jakby był dziełem niekompletnym. Portrety psychologiczne bohaterów są mocno uproszczone, a fakty przedstawiono bardzo oględnie, a często wręcz z premedytacją zafałszowano, by układały się w bardziej filmową całość.
  • 4.0
    Dowodzi jak można zmarnować fascynującą i prawdziwą historię, czynią są zupełnie nijaką.
  • 2.0
    Chociaż absurdalny i powielający pomysły użyte już wcześniej jest poprawnie nakręcony i nie ma problemów z prezentacją wartości dodanej.
  • ?
    Brutalny obraz, ale bardzo dobrze zrealizowany i wartościowy, bo ukazuje rzadki temat w gatunku kina wojennego. Absolutnie warto zobaczyć.

Aktywne