Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
Obserwuj

Jestem Rosa 2017

Rosa jest trzydziestoparolatką. Jej rodzice się rozwiedli. Mieszka z własną rodziną w centrum Sao Paulo. Częste wyjazdy jej męża nie są specjalnie lukratywne, więc sama musi utrzymywać siebie i dwie córki.
  • Reżyser: Laís Bodanzky
  • Scenariusz: Laís Bodanzky, Luiz Bolognesi
  • Ostatnia aktywność: 20 października 2017 (58 dni temu)
  • Premiera w Polsce: 6 października 2017 (72 dni temu)
  • Premiera na świecie: 10 lutego 2017 (310 dni temu)
NOWE! Teraz możesz spersonalizować wyniki filmów obserwując wybranych krytyków lub wybrane źródła.
6.4 10.0 0.0
  • Polecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 67%
  • Liczba recenzji: 9 w tym 6 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 4
  • Liczba recenzji negatywnych: 2
  • Najlepszy film w nowościach: #39
  • Najpopularniejszy film w nowościach: #59

Recenzje

  • ?
    Ciekawy film obyczajowy, ale być może różnice kulturowe między Brazylią i Polską powodują, że jest on trudny w odbiorze.
  • 7.0
    Niektóre wątki są co prawda słabsze - zwłaszcza ten dotyczący ekonomicznej sytuacji rodziny Rosy. Nad pewnymi rozwiązaniami można by dyskutować, ale "Jestem Rosa" to naprawdę przyzwoite kino.
  • 5.0
    "Jestem Rosa" pozostaje chaotyczna, jak swoja bohaterka, lecz w przeciwieństwie do niej już z tego chaosu nie wyjdzie.
  • ?
    Brazylijska reżyserka Laís Bodanzky portretuje rodzinę na tle krajobrazu po katastrofie. Pretensje i żale, w gniewie i niedowierzaniu, z rozpędu i przyzwyczajenia: kto silniejszy, kto słabszy, kogo matka więcej chwaliła, kogo ganiła częściej.
  • 7.5
    Przyznaję się do emocjonalnego, cielesnego i psychosomatycznego zaangażowania w tę historię.
  • 5.0
    Ma przyjemnie lekki, optymistyczny ton, ale jest banalny i w niektórych miejscach podciągany pod gotowe tezy.
  • 7.0
    Feministyczne kino z bohaterką z krwi i kości i zacięciem społecznym zrobione przez kobietę dla kobiet. Ale nie tylko dla nich.
  • 7.0
    Brazylijska reżyserka bardzo zgrabnie kreśli wielowątkowy dramat, a subtelną damską rękę można wyczuć na kilometr.
  • ?
    Nadzieje wobec tego filmu można mieć ogromne, bo dużo obiecuje, jednak z czasem staje coraz bardziej ckliwy, przewidywalny, stereotypowy i bezpłciowy.