Popularny

The Square 2017

Rozwiedziony dyrektor muzeum sztuki nowoczesnej stanie przed wielkim wyzwaniem podczas przygotowań do premiery najnowszej instalacji artystycznej.
  • Reżyser: Ruben Östlund
  • Scenariusz: Ruben Östlund
  • Premiera w Polsce: 15 września 2017 (68 dni temu)
  • Premiera na świecie: 20 maja 2017 (186 dni temu)
  • Ostatnia aktywność: 19 listopada 2017 (3 dni temu)
8.1 10.0 0.0
  • Szczególnie polecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 97%
  • Liczba recenzji: 49 w tym 33 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 32
  • Liczba recenzji negatywnych: 1
  • Najlepszy film: #15
  • Najlepszy film w 2017: #9
  • Najlepszy film w nowościach: #2
  • Najpopularniejszy film: #69
  • Najpopularniejszy film w 2017: #32
  • Najpopularniejszy film w nowościach: #6

Recenzje

  • ?
    Przy całej swej błyskotliwości i reżyserskiej maestrii nagrodzony Złotą Palmą film ma jedną główną wadę: jest za długi. O ile pierwsza połowa idealnie utrzymuje dynamikę akcji, wprowadzając regularnie nowe elementy, o tyle ostatnie 40 minut nuży, niepotrzebnie powtarzając i utrwalając wątki, które zostały zarysowane już wystarczająco jasno.
  • ?
    Jest powolny i raczej statyczny, ale też ciekawie sfilmowany, zabawny i wcale się nie dłużył.
  • ?
    Owszem, opowiada o współczesnym świecie, konstruując szereg komicznych sytuacji - ale śmiejemy się gorzko, sprowokowani do głębszej refleksji nad kondycją człowieka żyjącego w XXI wieku tak, że mina bardzo szybko nam rzednie.
  • ?
    To jednak na szczęście coś więcej niż film o śmieszkach i śmiesznostkach hermetycznego światka sztuki, w swoich najlepszych momentach staje się on raczej przypowieścią o ograniczeniach jego roli jako jedynej instytucji, która służyć ma refleksji o empatii w europejskim społeczeństwie.
  • ?
    Pomimo tego, że The Square potrafi zmęczyć, głównie z powodu słabującej końcówki i lekko rozgrzebanej struktury, to nie wypada go nie polecić. Chociażby z uwagi na przemyślenia do których skłania.
  • ?
    Jest przede wszystkim niezmiernie zabawny, głównie dlatego, że przygląda się towarzyskim i społecznym niezręcznościom okiem ironicznego antropologa.
  • ?
    Ależ mnie ten typ denerwował! Mam nadzieję więcej go nie oglądać. Razem z przeciąganymi do bólu scenami, dialogami, które zdawały się donikąd nie prowadzić i z wątlutkim poczuciem humoru reżysera, stanowi to niestrawną dla mojego prostego gustu mieszankę.
  • ?
    Nie jest to najlepszy film reżysera, ale z pewnością bardzo udana synteza jego twórczości, wzbogacona o zupełnie nowe wątki.
  • ?
    Jeśli podobał się Wam "Toni Erdmann", śmiało można wyskoczyć do kina na "The Square" - jeśli jednak preferujecie "Siedmiu wspaniałych", lepiej zostańcie w domu.
  • ?
    Östlund obnaża mechanizmy obowiązujące w sztuce współczesnej brawurowo, chociaż chyba nie do końca sprawiedliwie. Nie daje widzom prawa do odrębnego zdania, teza jest jasna.
  • ?
    "The Square" od razu kojarzy się z "Wielkim pięknem" Paolo Sorrentino, lecz w przeciwieństwie do Włocha, Ostlund jest bardziej kąśliwy. Tam gdzie Sorrentino łączył poezję i sentyment z ironią, tam Szwed pozostaje niewzruszony, dehumanizując oraz kompromitując próżność człowieka.
  • ?
    Genialna komedia, która w równym stopniu kpi ze sztuki współczesnej co z poprawności politycznej i odwiecznej opozycji bogaci i biedni.
  • ?
    Dzieło zostało uszyte często z błahych sytuacji, ale samo takie nie jest. To wielkie kino.
  • ?
    Nie jest to filmowe arcydzieło, które każdy powinien zobaczyć, ale fani pięknie zrealizowanych opowieści z przesłaniem będą zadowoleni.
  • ?
    Jest trochę nierówny, rewelacyjne sceny przeplatają się w "The Square" z fabularnymi dłużyznami i popularnymi banałami.
  • ?
    Niewiele brakowało żebyśmy dostali kompletne arcydzieło.

Aktywne