Popularny

The Square 2017

Rozwiedziony dyrektor muzeum sztuki nowoczesnej stanie przed wielkim wyzwaniem podczas przygotowań do premiery najnowszej instalacji artystycznej.
  • Reżyser: Ruben Östlund
  • Scenariusz: Ruben Östlund
  • Premiera w Polsce: 15 września 2017 (68 dni temu)
  • Premiera na świecie: 20 maja 2017 (186 dni temu)
  • Ostatnia aktywność: 19 listopada 2017 (3 dni temu)
8.1 10.0 0.0
  • Szczególnie polecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 97%
  • Liczba recenzji: 49 w tym 33 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 32
  • Liczba recenzji negatywnych: 1
  • Najlepszy film: #15
  • Najlepszy film w 2017: #9
  • Najlepszy film w nowościach: #2
  • Najpopularniejszy film: #69
  • Najpopularniejszy film w 2017: #32
  • Najpopularniejszy film w nowościach: #6

Recenzje

  • 8.3
    Kino ważne, brawurowo zrealizowane, które ciągnie się za widzem długo po seansie.
  • 8.3
    Stawia lustro przed zadowolonymi ludźmi z elit, odciętymi od rzeczywistości szybami smartfonów, elektrycznych samochodów oraz instalacji własnego pomysłu. Ruben Ostlund naśladuje język sztuki współczesnej i kpi z niego jednocześnie.
  • 8.3
    Kino Östlunda dowodzi, że można o sprawach trudnych mówić z finezją, swadą i atrakcyjnie. Im bliżej końca, tym bardziej film traci swoją konstrukcyjna jędrność - ale to wciąż rysa na powierzchni wykonanej z bardzo drogiego kruszcu.
  • 8.3
    Östlund buduje bardzo słodko-gorzką historię skandynawskiego społeczeństwa rozerwanego między skrajny indywidualizm i iluzję "Nowego Wspaniałego Świata". Mnie ten film najbardziej ujął dzięki satyrze z pustej współczesnej sztuki.
  • 8.0
    Pod niepozorną historią dyrektora muzeum sztuki nowoczesnej, ukrył nie tylko bardzo trafny obraz postrzegania i tworzenia sztuki, jak również funkcjonowania instytucji muzealnej, ale postawił pod znakiem zapytania pewne wartości związane z człowiekiem.
  • 8.0
    Śmieszna, piekielnie inteligentna i bezlitosna satyra na współczesne społeczeństwo.
  • 8.0
    Możemy się tylko cieszyć, że jury w Cannes pod przewodnictwem Pedro Almodovara miało odwagę nagrodzić film o tak ważnych sprawach pokazanych w tak pozornie beztroski i lekki sposób.
  • 8.0
    Nieidealny, ale mimo wszystko znakomity film, którego nie można przegapić.
  • 8.0
    Satyryczne spojrzenie na świat sztuki nowoczesnej w połączeniu z krytyką społeczną wywołuje śmiech, jak i zadumę. Ruben Östlund ma spore szanse na wygraną w oscarowym wyścigu.
  • 8.0
    Bardzo oryginalny, dla niektórych kłopotliwy, ściągający nam maski bez potrzebnego czasem znieczulenia. Człowieczeństwo boli, ale nie uciekniesz od niego.
  • 8.0
    To nie tylko wybitne studium współczesnej sztuki, ale także kondycji człowieka w dzisiejszych czasach.
  • 8.0
    Mimo wszystko, wiele ze scen zapadnie mi w pamięć na naprawdę długo. Szwed wie, jak za pomocą absurdu, znanego wcześniej choćby z twórczości jego rodaka, Roya Anderssona, stworzyć naprawdę świetne miniatury.
  • 8.0
    Choć to bardzo dobry film, to można poczuć lekkie ukucie rozczarowania. Jego źródło bierze się z nierówności, która jest spowodowana brakiem wyrazistej konstrukcji, która fundowała "Turystę".
  • 8.0
    Jest jednak właśnie takim filmem, na jaki czekałem na tegorocznej imprezie. Nietuzinkowym, zabawnym i lekkim, będąc przy tym także ciekawym i ostrym komentarzem społecznym. Obrazem, o którym naprawdę chce się dyskutować, bo i jest o czym.

Aktywne