Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
Obserwuj

Atak paniki 2017

Radiowiec, kelner, panna młoda, pisarka, mąż i żona oraz behawiorysta zwierząt dostają ataku paniki.
  • Reżyser: Paweł Maślona
  • Scenariusz: Paweł Maślona, Bartłomiej Kotschedoff, Aleksandra Pisula
  • Ostatnia aktywność: 17 stycznia 2018 (wczoraj)
  • Premiera w Polsce: 19 stycznia 2018 (jutro)
  • Premiera na świecie: 17 sierpnia 2017 (154 dni temu)
7.6 10.0 0.0
  • Szczególnie polecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 90%
  • Liczba recenzji: 23 w tym 20 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 18
  • Liczba recenzji negatywnych: 2
  • Najlepszy film w zapowiedziach: #11
  • Najpopularniejszy film w zapowiedziach: #1

Recenzje

  • 9.2
    Brawurowo wyreżyserowany film, który może być porównywany do takich pereł jak "Magnolia" Andersona czy "Dzikie historie" Szifróna.
  • 9.0
    Maślona postrzega ludzkie życie jako spazm rozpięty między momentami narodzin i śmierci, w ramach którego sens daje się wykrzesać tylko punktowymi aktami buntu przeciwko miażdżącym trybom świata. Jego wybitna komedia jest zarazem dziko śmieszna i przerażająca, jest lekturą obowiązkową.
  • 8.5
    Walory produkcyjne Ataku paniki są na bardzo wysokim poziomie i w niczym nie przypominają jakiegoś debiutu o podrzędnej wartości.
  • 8.3
    Rozrywka i terapia wstrząsowa na najwyższym poziomie.
  • 8.3
    Zrywa ze wszelkimi schematami, wprowadzając do polskiego kina niekonwencjonalny humor.
  • 8.0
    Nie znajdziemy tutaj dziur logicznych, absurdalnych przeoczeń czy naiwnych uproszczeń. To kwintesencja filmowego opowiadania.
  • 8.0
    Naprawdę świetna robota. Film nakręcony jest w doskonałym tempie, znakomicie zmontowany. Dialogi są napisane soczyście i wiarygodnie, a cała ekipa aktorska radzi sobie znakomicie.
  • 8.0
    Dynamicznie poprowadzona fabuła, dobrze brzmiące dialogi oraz świetnie zmontowany materiał - wydaje się, że Maślona znalazł przepis na kinowy sukces.
  • 8.0
    Tak powinno się kręcić komedie.
  • 8.0
    Naprawdę dobra polska produkcja, która - co najważniejsze - rzeczywiście bawi. Interakcje między bohaterami są niewymuszone i szczere, dzięki czemu wydają się oni namacalni i jeszcze bardziej przekonujący.
  • 8.0
    Prawdziwa filmowa petarda.
  • 8.0
    Ogląda się to wspaniale i nie ma wątpliwości, że "Atak paniki" ma wszelkie zadatki na kasowy sukces.
  • 8.0
    Lubię takie kino, stawia mi ona jakieś wyzwanie, zabiera w ciekawą podróż. Podczas seansu bawiłem się w próbę przewidzenia kierunku rozwoju akcji poszczególnych wątków i miałem z tego dużą frajdę, gdy twórcy sprytnie mnie zwodzili.
  • 7.5
    Jest kolejnym filmem potwierdzającym, że w polskim kinie zaczyna działać coraz więcej zdolnych reżyserów młodego pokolenia.
  • 7.5
    Od dawna nie jesteśmy specjalistami od kina gatunkowego, nie da się tego ukryć. Ale nie ma co też udawać - Atak paniki jest wyjątkiem potwierdzającym regułę - można zrobić zgrabne i zabawne kino, nieczerpiące inspiracji od żartów z kabaretu i o strukturze fabularnej niepisanej na serwetce.
  • 7.0
    Ogólnie w komedii tej aż roiło się od zabawnych i udanych scen, ale ostatecznie nie utworzyły one wystarczająco intrygującej całości.
  • 7.0
    Dzięki Maślonie nadal można uwierzyć, że da się w polskim kinie pisać inteligentne, niewymuszone, zaskakujące i autentycznie zabawne dialogi, wymyślać abstrakcyjne sytuacje, które stają się dowcipnym refleksem rzeczywistości, a na dodatek złożyć to w spójną, czytelną, porywającą całość!
  • 6.0
    Niewątpliwie coś innego i świeżego w polskim kinie, ale zabrakło tu odwagi na coś szalonego i przede wszystkim dobrego zakończenia.
  • 5.0
    Wielowątkowy, ale nie dość wyważony miks fobii, strachów, manier, których efektywność lepsza była w zwiastunie. A w filmie ich niedobór jest aż nazbyt widoczny.
  • 5.0
    Szkoda, że tak zaangażowana w projekt obsada nie dostała lepszego scenariusza, a sam Paweł Maślona nie przemyślał trochę dłużej swojego filmu. Dobre segmenty niestety zostają tu oszpecone tymi beznadziejnymi, a nad wszystkim unosi się smród pustki i zasłona dymna montażowego efekciarstwa.
  • ?
    Arcyzdolny Maślona kompiluje wysokie z niskim, zestawia to, co śmieszne, z tym, co straszne, ale portretując kilka pokoleń panikarzy, nie przygląda się im z perspektywy omnibusa, tylko wyrozumiałego obserwatora.
  • ?
    Reżyser nie tylko sięgnął po formułę kina gatunkowego, lecz także zdecydował się na wprowadzenie skomplikowanej, wielowątkowej narracji. Oba te pomysły okazały się strzałami w dziesiątkę, a komedia Maślony, jak na opowieść o wszechogarniającym chaosie, pozostaje filmem zdumiewająco precyzyjnym.
  • ?
    Brawurowy debiut, który udowadnia, że artystyczne ambicje i dbałość o widza nie muszą się wzajemnie wykluczać. Paweł Maślona wynosi sformułowanie "polskie kino gatunkowe" na wyższy poziom, tworząc niezwykle świeżą, zabawną i przenikliwą wariację na temat kina wielowątkowego.

Aktywne