Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
Obserwuj

Morderstwo w Orient Expressie 2017

Gdy w luksusowym pociągu zasztyletowany zostaje wpływowy biznesmen, Hercules Poirot podejmuje się wskazania mordercy spośród trzynastu pasażerów w przedziale.
  • Reżyser: Kenneth Branagh
  • Scenariusz: Michael Green
  • Ostatnia aktywność: 14 stycznia 2018 (7 dni temu)
  • Premiera w Polsce: 24 listopada 2017 (58 dni temu)
  • Premiera na świecie: 3 listopada 2017 (79 dni temu)
5.6 10.0 0.0
  • Niepolecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 50%
  • Liczba recenzji: 49 w tym 40 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 20
  • Liczba recenzji negatywnych: 20
  • Najgorszy film w nowościach: #32
  • Najpopularniejszy film: #78
  • Najpopularniejszy film w 2017: #42
  • Najpopularniejszy film w nowościach: #9

Recenzje

  • 5.5
    Ma niepowtarzalny klimat kina nieco już zapomnianego, anachronicznego, ale jednocześnie bardzo bezpiecznego, bez prób nowoczesnych narracji. Jeżeli ktoś przepada za tego rodzaju produkcjami, to seans będzie dla niego prawdziwą ucztą. W innym przypadku podczas oglądania może wkraść się nuda, której nie zmąci nawet najbardziej zaskakujące zakończenie tej historii.
  • 5.5
    Dla jednych będzie to bezpieczna podróż do przeszłości, klasyczny kryminał po małym face-liftingu, zabawny, ekscytujący, który przyjemnie się ogląda. Dla innych - nudnawy, niepotrzebny remake, którego obejrzenie na dużym ekranie motywują tylko i wyłącznie walory wizualne. Inaczej byłaby to idealna propozycja na niedzielne popołudnie przed telewizorem.
  • 5.0
    Rozpłynął się gdzieś klimat powieści, a zagadka kryminalna została zarżnięta. Pozostaje podziwianie niesamowitych wnętrz Orient Expressu i trzymanie kciuków za Śmierć na Nilu, która być może powstanie, a tu już została zapowiedziana.
  • 5.0
    Branagh, z workiem pełnym pieniędzy, często wychodzi poza tytułowy pociąg, bawi się feeriami efektów specjalnych, ukazując maszynę w malowniczych, baśniowych wręcz kadrach, ale ostatecznie wszystko to na nic, bo intryga z każdą minutą przestaje angażować.
  • 5.0
    W "Morderstwo..." nie udaje się zaprząc epickiego ducha.
  • 5.0
    Sprawia wrażenie bardzo bezpiecznego, kojarzy się z jakimiś starymi filmami, na które czasami trafiamy w telewizji, skacząc po programach. Nie ma tu nic specjalnie denerwującego, co zmusiłoby widza do wyjścia z kina, ale ciężko też mówić o imponujących aspektach mających zachęcić do kupienia biletu.
  • 5.0
    Zamiast dusznej atmosfery jest kolorowo i przyjaźnie, a zamiast ciężkiej i amoralnej sprawy do rozwikłania jest groteska i zbytnia przesadność. Stąd nawet końcówka rozczarowuje, bo reżyser już kłuje żelazo, póki gorące niż pokazuje dwuznaczną moralność pasażerów feralnego pociągu.
  • 5.0
    Jest silny siłą książkowego pierwowzoru, a słaby tam, gdzie filmowcy postanowili od niego odchodzić, by dodać historii dramatyzmu, dynamiki i humoru, wszystkiego aż do przesady.
  • 5.0
    Problem polega na tym, że ową książkę zekranizowano już kilkakrotnie, a Branagh nie wyciska z niej niczego nowego.
  • 5.0
    "Morderstwo w Orient Ekspresie" obejrzeć można bez szczególnego bólu, ale też bez zachwytu. Orient Ekspres Branagha raczej kręci się w kółko, niż zabiera nas w nowe regiony.
  • 5.0
    Sprawdza się zatem przede wszystkim jako show na kształt "Azji Express" w wydaniu dla kinomanów: znani i lubiani aktorzy coś tam robią, coś tam gadają, z czymś tam się zmagają, ale przecież liczy się głównie to, że możemy na nich popatrzeć przez dwie godziny, ogrzać się ich blaskiem.
  • 5.0
    Adaptacja słynnej powieści Agathy Christie. Stylowa, ale nudnawa i generalnie zbyteczna.
  • 5.0
    Może zachwycać klasyczną formą, śledztwem w starym dobrym stylu i aktorstwem na wysokim poziomie. Całość niestety trochę trąci myszką, niknąc w cieniu wąsów Poirota.