Piękne dni (2016)

4.8 10.0 0.0
  • Niepolecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 33%
  • Liczba recenzji: 9 w tym 6 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 2
  • Liczba recenzji negatywnych: 4

Szczegóły

Mężczyzna i kobieta siedząc na tarasie rozmawiają o życiu.
  • Reżyser: Wim Wenders
  • Scenariusz: Wim Wenders
  • Premiera w Polsce: 4 sierpnia 2017 (79 dni temu)
  • Premiera na świecie: 1 września 2016 (416 dni temu)

Rozkład ocen

  • 10
  • 9
  • 8
    1
  • 7
    1
  • 6
  • 5
    1
  • 4
    1
  • 3
    1
  • 2
  • 1
    1

Recenzje

  • 8.0
    Wim Wenders zaprasza widza do rzeczywistości, w których nic nie jest oczywiste i jasne na pierwszy rzut oka. Piękne dni to nie film - to materiały do scenariusza. Ale jakiej próby...
  • 7.0
    Piękne dni, to piękny dzień, ale pełen nie tylko pięknych, ale i poruszających historii, nie zawsze delikatnych i z temperaturą pokojową. To kino kontemplacji, specyficzne, ale mówiące dużo i nie tylko dlatego, że jest tutaj nieustannie prowadzony dialog.
  • 5.0
    Piękno wizualne i symfonia słów rozpadają się w reżyserskich niedostatkach. Powoli krążąca kamera otępia zmysły i pozwala na chwilę relaksu, przez co rozmowa głównych bohaterów schodzi na drugi plan.
  • 4.0
    Gotowemu filmowi można zarzucić znacznie więcej niż tylko nieuzasadnione niczym użycie trójwymiaru.
  • 3.3
    Nakręcony w ekspresowym tempie nowy film Wima Wendersa czaruje technologią 3D, lecz udanym dziełem mistrza nie jest.
  • 1.7
    Niewiarygodnie nudny i pretensjonalny.
  • ?
    Wim Wenders nie ma ostatnio nosa ani do scenariuszy, ani do aktorów, którzy w jego najnowszym filmie "Piękne dni" zamiast wyrażać emocje, grają jak drewniane kukły.
  • ?
    Niestety, adaptacja sztuki Handkego nie przełamuje złej passy reżysera, który od lat nie stworzył udanego filmu fabularnego. Całości nie ratuje nawet piękna, kojąca sceneria, która mogłaby się świetnie sprawdzić np. w reklamie funduszu emerytalnego. Szkoda, że spokój i wyciszenie nie są w "Pięknych dniach" świadectwem artystycznej dojrzałości, ale twórczego uwiądu.
  • ?
    Można owijać w bawełnę, szukać pięknych słówek i czcigodnych eufemizmów, ale właściwie po co? "Piękne dni" Wima Wendersa to grafomania. Cóż z tego, że wzorcowa?