Szanujemy Twoją prywatność i przetwarzamy dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Razem z naszymi partnerami wykorzystujemy też pliki "cookie".
Zamykając ten komunikat potwierdzasz, że zapoznałeś się z polityką prywatności i akceptujesz jej treść.

Na pokuszenie

2017 Film
6.7 10.0 0.0 48
Pozytywnie oceniony przez krytyków
6.5
Pozytywnie oceniony przez użytkowników

Ranny żołnierz trafia na rekonwalescencję do żeńskiej szkoły z internatem. Pojawienie się mężczyzny zmienia pełną kobiet placówkę.

  • Recenzje krytyków

    • Stanowi ucztę wizualną, jednak nie pozbawioną wad na poziomie scenariusza. Brakuje "Na pokuszeniu" o jedną krztę więcej namiętności, intrygi oraz zazdrości, co przekłada się na brak napięcia po stronie odbiorcy.

      Więcej
    • W pewnym momencie, gdy robi się dramatycznej i dotychczas powściągliwa tonacja "Na pokuszenie" raptownie się zmienia, Coppola się wywraca. I zamiast tragicznej opowieści o wojnie płci, w której nikt nie zwycięża, otrzymujemy mimowolną groteskę.

      Więcej
    • Film w jednej chwili rozgrzewający i pieprzny, powodujący rumieńce, za chwile chłodny i nieczuły. Do takiego amoku, niekonsekwencji w zachowaniach, prowadzi życie sprzeczne z potrzebami swojego ciała, ducha, separacja od świata i płci przeciwnej.

      Więcej
    • Przepięknie sfilmowane kino, pełne reżyserskiej pewności siebie, oparte na kilku twarzach oraz prostym pomyśle wyjściowym. Chyba symptomatyczne dla całej twórczości Coppoli: rzemieślniczo świetnie, emocjonalnie niedopowiedziane, a przede wszystkim o kobietach i mężczyznach w ciągłym uścisku.

      Więcej
    • Mulitpleksowy widz cieszy się, że obejrzał coś z wyższej półki i nie umarł z nudów, miłośnicy Ceylana, Kiarostamiego i Tarkowskiego również czują ulgę z zasmakowania zakazanego owocu popkultury. "Na pokuszenie" to idealny przykład takiej strategii.

      Więcej
    • Nie jest romansidłem przeznaczonym wyłącznie dla płci pięknej, a zamykanie go jedynie w ramach obyczajowego dramatu byłoby błędem. Choć jest to film nad wyraz skromny, wymagający skupienia i uwagi, w ostatecznym rozrachunku wynagradza włożony weń wysiłek.

      Więcej
    • Nastrojowe zdjęcia, dopracowane kostiumy i świetna scenografia z pewnością stanowią mocną stronę filmu. Na pokuszenie długo sprawia wrażenie eleganckiej opowieści o spotkaniu dwóch całkowicie różnych światów. Niespodziewanie jednak zmienia tonację. Historia nabiera tempa, ale i groteskowego charakteru.

      Więcej
  • Recenzje użytkowników

    • Kina Coppoli nie kupuje,nie wiem,jest w tym coś na tyle nietuzinkowego,że nie potrafię nawet sensownie tej myśli wytłumaczyć.Jeżeli chodzi o warsztat Sofii nie ma się tu do czego przyczepić,narracja dobrze osadzona,scenariusz ciekawy i dobrze poprowadzony,aktorsko wszyscy wywiązują się na 5,jednak brakuje tego waloru emocji,faktora,który wzbudziłby wraz z seansem jakieś "COŚ",a tutaj nic.Być może to tylko moja dygresja,nadal czekam na jej dzieło na miarę "Między słowami"

    • Mógł być nieco dłuższy w trzecim akcie, gdzie akcja pędzi aż na złamanie karku co jest tym bardziej dziwne, bo przez cały poprzedni czas film jest bardzo wolny. Jednakże poza tym zachwyca kreacjami, realizacją i interesującą historią, która trzyma w napięciu.

    • Sofia Copiola. Wartość filmu wynika z zaczerpnięcia motywów, a nawet całych sekwencji z innych produkcji. Jednak całość jest dość wysmakowana by zainteresować

    • w sennym klimacie, z emocjonalną powściągliwością i wsparciem świetnych aktorek, Coppola przekuwa tę prostą historię w małą perłę. zdjęcia Le Sourda obłędne!

    • Z plusem. Nie oglądać zwiastuna, chyba że widziało się film z 1971.

    • Film jest naprawdę udany. Ma co prawda parę wad, można by rozszerzyć i dodać kilka scen, ale broni się jednak niezłą grą aktorską.

    • Takie naciągane trochę to 7