Pożegnanie z Europą (2016)

5.2 10.0 0.0
  • Niepolecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 40%
  • Liczba recenzji: 8 w tym 5 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 2
  • Liczba recenzji negatywnych: 3

Szczegóły

Stefan Zweig od roku 1941 przebywa w Brazylii, którą zauroczył się do tego stopnia, że planuje poświęcić jej swoją nową książkę.
  • Reżyser: Maria Schrader
  • Scenariusz: Maria Schrader, Jan Schomburg
  • Premiera w Polsce: 5 maja 2017 (105 dni temu)
  • Premiera na świecie: 2 czerwca 2016 (442 dni temu)

Rozkład ocen

  • 10
  • 9
  • 8
  • 7
    2
  • 6
  • 5
    1
  • 4
  • 3
    2
  • 2
  • 1

Recenzje

  • 7.5
    Jeden z najciekawszych i najbardziej aktualnych obrazów wyobcowania w kinie ostatniego roku.
  • 7.0
    Stanowi jedynie mały otwór, przez który twórcy rzucają odrobinę światła na życie i filozofię Stefana Zweiga, ale może stanowić dobry punkt wyjścia do zainteresowania się spuścizną literacką po austriackim pisarzu.
  • 5.0
    Reżyserka Maria Schrader zrealizowała boleśnie nijaki film o pisarzu słynącym, o ironio, z tworzenia wybitnych książek biograficznych.
  • 3.3
    Mógłby być z tego przejmujący i całkiem aktualny film o końcu pewnego świata, przymusowej emigracji i cichej rozpaczy, która jej przy pozorach szczęścia towarzyszy - powstała ciężkostrawna buła, film nudny, rozwlekły, przegadany, pozbawiony rytmu i wewnętrznego napięcia.
  • 3.0
    Film bez wyczuwalnego pulsu, mimo obecności literatury, nie odczuwamy żadnych namiętności artystycznych. To surowy film nie z założenia, a z wyłożenia się na tak ciekawej historii i wierze, że historia sama zagra bez wyreżyserowania jej.
  • ?
    Otrzymujemy nietuzinkowy obraz Zweiga, który nie podąża za kanonicznymi interpretacjami.
  • ?
    Bywa momentami zabawny, czasem wzruszający, aktorstwo również jest jego zaletą, ale zdecydowanie brakuje mu tego "czegoś" co sprawia, że będzie się chciało do niego wracać. Choć Pożegnanie z Europą była tegorocznym austriackim kandydatem do Oscara, przedstawia się po prostu przeciętnie.
  • ?
    Należy do tych filmów, które nie porywają widza swoją akcją i zawrotnym tempem. Ten film nastawia się bardziej na wciągnięcie odbiorcy w filozoficzne, intelektualne dysputy, jak również na to, by za sprawą wyciszonego klimatu i zwolnionego tempa wczuć się w sytuację bohaterów.