Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
Obserwuj

Blade Runner 2049 2017

Oficer policji Los Angeles trafia na ukrywaną przez lata informację, która może pogrążyć resztki społeczeństwa w chaosie. Odkrycie prowadzi go do poszukiwań Ricka Deckarda, byłego łowcy androidów, który zaginął trzydzieści lat temu.
  • Reżyser: Denis Villeneuve
  • Scenariusz: Hampton Fancher, Michael Green
  • Ostatnia aktywność: 10 grudnia 2017 (7 dni temu)
  • Premiera w Polsce: 6 października 2017 (72 dni temu)
  • Premiera na świecie: 3 października 2017 (75 dni temu)
NOWE! Teraz możesz spersonalizować wyniki filmów obserwując wybranych krytyków lub wybrane źródła.
8.2 10.0 0.0
  • Szczególnie polecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 96%
  • Liczba recenzji: 95 w tym 77 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 74
  • Liczba recenzji negatywnych: 3
  • Najlepszy film: #7
  • Najlepszy film w 2017: #5
  • Najlepszy film w nowościach: #3
  • Najpopularniejszy film: #7
  • Najpopularniejszy film w 2017: #3
  • Najpopularniejszy film w nowościach: #1

Recenzje

  • 8.3
    Kiedy wiesz, że na superprodukcję producenci wyłożyli 180 milionów dolarów, a w obrazie widzisz wyraźnie, że twórca pozwala sobie na luz narracyjny i zaskakujące jak na tę półkę finansową ciągoty do zwolnienia akcji, celebrowania tempa, nastroju i wysmakowanych obrazów, to możesz być pewny, że masz do czynienia z jednym z najbardziej cenionych reżyserów współczesnego kina.
  • ?
    Wielkie kino i nie można mu tego odebrać. Nawet jeśli najlepiej sprawdza się wtedy, kiedy pokazuje nam smutnych facetów w płaszczach poruszających się po przytłaczających sceneriach i zastanawiających się nad naturą człowieczeństwa, zamiast otwarcie o niej mówić.
  • ?
    Choć niewątpliwie dostarcza rozrywki, przede wszystkim skupia się na warstwie refleksyjnej i z pomocą sprawdzonych motywów oraz zabiegów artystycznych kreuje zupełnie nową rzeczywistość, którą ogląda się z zapartym tchem i odrobiną skłaniającego do ważnych przemyśleń niepokoju.
  • 8.0
    Warto docenić to, że Blade Runner 2049 nie jest kinem akcji ani nawet kryminałem, bardziej filmem filozoficznym. Porusza przy tym wiele tematów.
  • 9.0
    Prawdopodobnie jedna z najlepszych premier w tym roku, jeden z najlepszych sequeli w historii i murowany kandydat do oscarów.
  • 6.0
    Pięknie jest nakręcony ten Blade Runner, ale w całokształcie delikatnie rozczarowujący. I ten Gosling jakiś taki drewniany.
  • 10.0
    Arcydzieło pod względem formy, ale wspaniałe obrazy, niesamowita muzyka i hipnotyczny klimat nie są celem samym w sobie. Film Denisa Villeneuve ma zachęcić nas do myślenia i czyni to w najbardziej atrakcyjny sposób.
  • 10.0
    Jest naprawdę wybitnym filmem sciencie-fiction.
  • 5.0
    Otóż problem nie tkwi w wielu zbliżeniach na Ryana Goslinga, zbyt długim spacerom po rzeczywistości post-apo, ale w urywaniu wątków najbardziej interesujących, które mogłyby poprowadzić widza w meandry znaczeń innych, niż zaplanował to sobie Villeneuve. Krótko mówiąc - w tym filmie po prostu nie ma życia.
  • 8.0
    Choć cyberpunk już na stałe zapisał się w kanonie popkultury, to dopiero wraz z premierą nowego Blade Runnera przeżył prawdziwy renesans.
  • 10.0
    Bez wątpienia arcydzieło stworzone z ogromnym szacunkiem do materiału źródłowego - co rusz jesteśmy zaskakiwani pomysłowością twórców, która mam nadzieję nie zostanie nigdy stłumiona.
  • 7.0
    Poprzeczka dla "Blade Runner 2049" - trzeba to podkreślić - ustawiona została na wysokości rekordu świata. Denis Villeneuve tę wysokość przeskoczył ale kiedy wylądował na zeskoku, poprzeczka zatrzęsła się i spadła.
  • 7.5
    Olśniewa niekończącymi się ujęciami oraz niepokojąco brzmiącą muzyką, jednak pod względem fabularnym można odczuwać pewien niedosyt.
  • 7.0
    Dopieszczony. Wyrafinowany. Zrobiony z poszanowaniem dla pierwowzoru, do tego pierwowzoru z sentymentem się odnoszący, ale też nie żerujący bezmyślnie na nostalgii, tylko odważnie uzupełniający i poszerzający świat wykreowany przez Scotta w 1982 roku.
  • 9.0
    Niesamowity film, zrealizowany z ogromnym poszanowaniem pierwowzoru.
  • 7.0
    Wizualnie piękny, emocjonalnie niestety zbyt odległy.
  • 9.0
    Absolutnie wbijające w fotel wizualne doświadczenie, którym można się delektować, zachwycać i przeżywać jeszcze długo po seansie.
  • ?
    Kiedy przychodzi mu się zmierzyć z oryginałem w kluczowym miejscu - w samym zakończeniu, które siłą rzeczy będzie musiało być porównywane do słynnego finału pierwowzoru - to robi to w najlepszy możliwy sposób. Wychodząc z kina trudno nie pokiwać głową z uznaniem.
  • 6.5
    Do pewnego momentu to był naprawdę świetny film, stawiający przed widzem szereg ważnych pytań, na które nie ma jednoznacznej odpowiedzi.
  • 9.0
    Cieszę się, że nie muszę wymazywać z pamięci tego seansu i mogę już mówić o filmowej dylogii.
  • 9.0
    Na seansie, mimo że był dość długi, bawiłam się świetnie, w ogóle nie czując jego czasowej objętości.
  • 5.0
    Naciągnięto mnie na głębię, a pokazano półprodukt.
  • 9.0
    Byłby według mnie filmem idealnym, gdyby nie wspominany już chybiony podkład dźwiękowy oraz zbytnie przeciąganie wielu ujęć i dialogów.
  • ?
    Moim zdaniem co najmniej dorównuje oryginałowi.
  • 10.0
    Jedno z tych dzieł których kadry mogą z powodzeniem zastąpić wizytę w galerii sztuki.
  • 10.0
    Okazuje się, że Denis Villeneuve, Ridley Scott i Hans Zimmer to dla mnie połączenie idealne. Z kina wyszłam pod wrażeniem i bez najmniejszego poczucia niedosytu, za to z refleksją, że ten film zdecydowanie przebił ostatniego Obcego.
  • 5.0
    Mimo niezaprzeczalnego autorskiego sznytu, zjawia się dla nas tak, jak fałszywa Rachael zjawia się dla Deckarda: przychodzi z głębokiej przeszłości i łechta zakamarki naszej pamięci, choć nie potrafi pozbyć się ciążącego na sobie piętna podróbki.
  • 10.0
    Wizualny majstersztyk. Piękne i mądre dzieło sztuki.
  • ?
    Jestem zachwycona tym, co pokazał nam Villeneuve i chodzi mi tu nie tylko o stronę wizualną.
  • 7.0
    Nie jest filmem aż tak doskonałym, by zasłużyć na miano arcydzieła, niemniej bez wątpienia jest filmem wystarczająco dobrym, aby nazwać go godnym następcą oryginału i zostawić daleko w tyle inne blockbustery ostatnich lat.
  • 10.0
    Z całą pewnością jeden z najlepszych filmów tego roku i kolejna cegiełka do swoistej nowej fali kina fantastycznego, które stawia na nostalgiczne rozważania na temat kondycji ludzkości i samej jej istoty.
  • 7.0
    Jeśli to nie jest w 100% udany sequel, to nie wiem, co nim jest.
  • 10.0
    Wykwintna, smakowita, kinowa uczta, dopracowana w najdrobniejszych szczegółach, oddająca należny hołd pierwszej części, rzadki przypadek kontynuacji, która nie jest karykaturą oryginału.
  • 8.0
    Choć nie ustrzegł się pewnych potknięć, nadal pozostaje niesamowicie przemyślanym i rewelacyjnie nakręconym filmem, który bez dwóch zdań może ubiegać się o tytuł pełnoprawnej kontynuacji oryginału.
  • 9.0
    Wizualne arcydzieło z gatunku science-fiction, jakiego dzisiaj się nie kręci. Może trochę przeintelektualizowane, ale ja tego nie zauważyłem.
  • 10.0
    Zapisze się na kartach filmowej historii jako jeden z najlepszych sequeli. Wszystko zostało dopracowane i dopięte na ostatni guzik.
  • 8.0
    Ogólnie mówiąc, cała ta neonoir historia, wspomagana solidnym ambientem, jest naprawdę solidnie zrobionym dziełem. Widać, że Villeneuve dostał sporo wolności przy tym projekcie, ponieważ nie jest to strukturalnie typowy blockbuster.
  • 8.0
    To nie jest lekka rozrywka, ale kawał dobrego kina gatunkowego.
  • 8.0
    Na szczęście nieudanych fragmentów jest na tyle niewiele, że nie wpływają one w dużym stopniu na odbiór całości. Klimat można czerpać wiadrami, Ryan Gosling świetnie sobie radzi, będąc jedyną osobą w centrum zainteresowania przez ponad półtorej godziny, a pod względem audiowizualnym Blade Runner 2049 wchodzi na wyżyny.
  • 8.0
    Wszystko jest tu dobre i może dlatego w przeciwieństwie do filmu Scotta ten bardziej robi wrażenie niż wzrusza. Bo Blade Runner 2049 nie jest wcale lepszy, tylko sprawniejszy, gładszy - zupełnie jak androidy, o których opowiada, a którym podobno brakuje przecież duszy.
  • 8.3
    Prawie trzygodzinny sequel magnetyzuje, nie wywołuje jednak wstrząsu.
  • 8.0
    Nie otwiera tak dużego pola do interpretacji jak oryginał, zbyt często wykłada kawę na ławę, a żadna rola emocjonalnie nie zbliża się do występu Rutgera Hauera i jego monologu o łzach na deszczu. Pozostaje jednak jednym z najlepszych science fiction ostatnich lat, tworząc na kanwie oryginalnej marki autorską wizję Villeneuve'a, korespondującą zarówno z jego poprzednimi produkcjami, jak i dziełem Scotta.
  • 7.0
    Mimo mankamentów, trudno było wymarzyć sobie inny sequel, w dodatku tak trudny w realizacji.
  • 9.0
    Wizualna maestria tej produkcji sprawia, że widz w trakcie seansu będzie wędrował od irracjonalnego niepokoju w stronę błogosławionego spokoju.
  • ?
    Można i trzeba o Blade Runner 2049 rozmawiać, bo ten zbyteczny - jak mogło się kiedyś wydawać - sequel sprostał niezwykle trudnemu zadaniu i okazał się jednym z najbardziej udanych produkcji 2017 roku.
  • 6.0
    Ktoś musiał nakręcić ten "film niemożliwy". Ekipa zrobiła to więc tak, jak się dało i chwała im za to. Można było gorzej, ale lepiej chyba już nie.
  • ?
    Jak widać, jeżeli tylko projekt wyląduje w odpowiednich rękach, nie ma takiej legendy, której nie można by udanie zreanimować i dopowiedzieć nowy wartościowy rozdział. Liczy się pomysł, talent i wyznaczony cel.
  • ?
    Nie jest to dosłowna kontynuacja lecz pójście o krok dalej. Kontynuację wyczuwa się przede wszystkim w tonacji i atmosferze.
  • 10.0
    Arcydzieło współczesnego kina. Film tematycznie bliski, a zarazem tak bardzo różniący się od dominujących w kinach produkcji ogląda się z zapartym tchem.
  • ?
    Nowy "Blade Runner", jak wszystkie wspólne filmy Villeneuva i autora zdjęć Rogera Deakinsa, wygląda fantastycznie. Za fantastycznymi obrazami zionie jednak pustka.
  • 9.5
    Przywraca wiarę w amerykańskie superprodukcje - nowe wersje niezapomnianych przebojów. Villeneuve nie tylko nie zepsuł wybitnego świata, który niegdyś wymyślono, ale wniósł do niego własne wartości.
  • ?
    Najnowsze dzieło Denisa Villeneuve nieco mnie rozczarowało, chyba głównie przez to, że brak jej prostoty klasyka.
  • 6.7
    Twórcom udała się rzadka sztuka stworzenia solidnej kontynuacji kultowego dzieła.
  • 7.0
    Uproszczenia, brak tajemnic i wszystko wyłożone na tacy mieszczą się w granicach, ale nie arcydzieła. I filmu, którego można by interpretować po wielokroć.
  • 6.0
    Po Blade Runner 2049 spodziewałem się czegoś więcej. Bogaty świat ze wspaniałymi postaciami został pokazany w płytkim i irytującym filmie. Warto oglądać tylko w kinie by na dużym ekranie cieszyć się z niesamowitych wizualizacji zdewastowanego świata.
  • 8.5
    Kilka drobnych potknięć nie powstrzymuje mnie przed nazwaniem nowego Blade Runnera filmem wybitnym. To wbijające w fotel na prawie trzy godziny, estetyczne doznanie, niezwykle zgrabnie rozbudowujące świat przedstawiony i historię pierwowzoru.
  • 8.0
    Wielowątkowy film, któremu, aby wystawić sprawiedliwą ocenę, należałoby poświęcić więcej niż jeden seans. Mimo kilku wad jest jednym z lepszych obrazów science fiction, jeśli nie w historii kina, to w nowym tysiącleciu.
  • 7.0
    Przemyślana produkcja, która wizualnie robi wrażenie. Od pustynnych krajobrazów, po poukładany świat technologii, aż do tłoku i brudu miasta, wszystko to świetnie się razem komponuje i oddaje świetny klimat świata, w którym ciężko o człowieczeństwo.
  • 8.5
    Zrobił na mnie większe wrażenie niż oryginał.
  • ?
    Miłośnicy Blade Runnera czekali na ten film z niepokojem i... dostali więcej, niż mogliby się spodziewać w najśmielszych snach o elektrycznych owcach.
  • ?
    Jest nie tylko godną kontynuacją kultowego filmu Ridleya Scotta, ale stanowi odrębne, wysmakowane wizualnie i satysfakcjonujące dramatycznie dzieło.
  • 6.7
    Fenomenalna wizualna rozpusta "Blade Runnera 2029" trafnie wyolbrzymia też pustkę istnienia, którą nieodwracalnie sobie szykujemy - gdy sztuczność osiąga status spełnienia, miłość staje się hologramem, a autentyczność jawi się jako niebezpieczeństwo.
  • 8.3
    Ten film jest dziełem. Pełnym i niemal równym kultowemu oryginałowi.
  • 7.0
    Bardzo udana kontynuacja legendarnego "Łowcy androidów". Fani kina science-fiction powinni być zachwyceni.
  • ?
    Nie jest to film pozbawiony skaz, ale suma wrażeń, jakie mi on dostarczył, stanowi wyjaśnienie paradoksu, jak obszerny i senny się on wydawał, a jak szybko mi zleciał. Uznaję to za wystarczające kryterium, aby Blade Runner 2049 został przeze mnie uznany za jedno z najlepszych filmowych widowisk ostatnich lat.
  • ?
    Denis Villeneuve zmierzył się z legendą kultowego filmu Ridleya Scotta. Nie tylko stworzył genialną jego kontynuację, ale śmiem twierdzić, że wybił się swoim filmem na niepodległość, bo Blade Runner 2049 jest obrazem zupełnie innym, ale równie wielkim, absolutnie trzymającym za gardło i rozdzierającym serce. Zachwyt duży i niespodziewany.
  • 9.0
    "Blade runner 2049" z nieśpiesznym tempem narracji, paranoiczną wręcz dbałością o detale, oszałamiającymi kadrami i wyważonym aktorstwem potwierdza, że Villeneueve jest jednym z największym współczesnych wizjonerów kina i jednocześnie godnym następcą Ridleya Scotta.
  • ?
    Idźcie do kina i sami się przekonajcie, dlaczego to jeden z najlepszych filmów tego roku, który z pewnością będzie miał ogromny wpływ na kulturę popularną w najbliższym czasie.
  • 7.0
    Oglądając "Blade Runner 2049" bez wątpienia byłem świadkiem wspaniałego i wielkiego kina, ale czy trzeba było podkręcać jego artystyczną wartość przesadnym czasem trwania? Dla mnie to największy i jeden z nielicznych problemów filmu.
  • 9.0
    Chociaż obraz jest kontynuacją kultowego filmu z lat 80. ubiegłego wieku, to tak jak swój wielki poprzednik zostaje w głowie widza na długo po wyjściu z kina.
  • ?
    Przerażający, bezbłędny, hipnotyzujący.
  • 7.0
    Absorbujący świat, przepiękne ujęcia, wylewający się z każdej pojedynczej klatki klimat, oraz współgrające do tego wszystkiego aktorstwo czynią z "Blade Runnera 2049" jeden z najciekawszych wizualnie produkcji ostatnich lat. Gdyby tylko jeszcze przystawała do tego historia, która zupełnie nie tłumaczy zbyt długiego metrażu filmu, a przez zaburzenie podstawowych elementów fabularnych, scenariusz okazuje się największą bolączką filmu.
  • 9.5
    Denis Villeneuve rzucił wyzwanie legendzie Blade Runnera i wyszedł z tego starcia zwycięsko.
  • 9.0
    Pozostaje z widzem przede wszystkim dzięki swojemu niepodrabialnemu klimatowi, lecz także może przywołać pytania o charakterze etycznym, które wcale nie wydają się być patetyczne. Czuję, że to obraz, który na długo zapisze się w kinematografii.
  • 9.0
    Mainstream potrafi wciąż zaskoczyć i to dobry kierunek dla całej rzeszy bezpłciowych tytułów.
  • 10.0
    Denisowi Villeneuve udała się nieosiągalna zdawałoby się sztuka - Blade Runner 2049 jest zupełnie świeży i bardzo współczesny, mimo podchodzenia do oryginału niemalże na kolanach i z rodzicielską troską.
  • 9.0
    Denis Villeneuve doskonale spisuje się w świecie Ridleya Scotta. Jego "Blade Runner 2049" to wspaniałe osiągnięcie na każdym polu kinematografii.
  • 8.0
    Kanadyjczyk nie eksperymentuje. Pozostaje wiernym nastrojowi i formie, dzięki czemu powstał film ambitny i spektakularny.
  • 8.0
    Prawdopodobnie nie znajdzie podobnej rzeszy fanów, bo raz, że nasz świat dogonił futurystyczne wizje i pozbawił je efektu novum, które znowu przyciągałoby ludzi do tego świata, dwa, że film Villeneuve'a - choć pięknie zrobiony i odważny w intensywności proponowanych doznań - nie ma drugiego dna, w które widz mógłby raz za razem się zanurzać.
  • 8.5
    Denis Villeneuve zdecydowanie udowodnił, że ma pomysł na dostosowanie kinowego klasyka do gustów współczesnego widza, zaskakując tym tak głęboko, że na kilka dni po seansie wciąż nie dowierzam jego ogromnej przenikliwości. Pomimo tak wyraźnego hołdowania nie da się nie zauważyć jak bardzo autorski jest to film i jak wiele nieoczywistych szczegółów wręcz poprawi moralistyczną dosadność oryginału.
  • 7.0
    Dobrze, że nowy "Blade Runner" nie jest bezpiecznym klonem oryginału. Ale narastający z biegiem akcji heroiczny ton wydaje się zgrzytem.
  • 6.0
    Perfekcja, która odwraca uwagę od przykrej konstatacji - nie da się drugi raz dokonać przełomu.
  • 10.0
    Wspaniałe widowisko, pełne niezapomnianych widoków, i postaci, których losy potrafią przejąć. Jest tu tyle rzeczy, o których mógłbym opowiadać godzinami, tyle ukrytych meta-treści, tyle niesamowitych aluzji i metafor, tyle sprytnych społecznych komentarzy, i przejmujących wątków...
  • 7.0
    Za autora "Blade Runnera 2049" nie powinien wcale uchodzić Villeneuve, lecz Deakins, bo to właśnie on uratował ten projekt od trywialności. Trzeba jednak docenić, że kanadyjski reżyser potrafił ze słabego scenariusza ulepić film, który długimi partiami bardzo dobrze się ogląda, choć niezmiernie daleko mu do maestrii dzieła sprzed trzydziestu lat.
  • 10.0
    Należy do tego rzadkiego gatunku filmów, których się nie ogląda, a które się przeżywa i zostawia w głowie na zawsze.
  • 8.5
    Podobnie jak niegdyś Ridley Scott, Villeneuve nie zadowala się nakręceniem ambitnego filmu gatunkowego. Chce czegoś więcej: mariażu wysokobudżetowego widowiska ze szczerozłotym arthousem.
  • 8.0
    Godny następca legendarnego oryginału.
  • ?
    Wizualne arcydzieło, w którym więcej filozofii i metafizyki niż akcji. Piękny, nawet jeśli niedoskonały film.
  • 8.3
    Kino science-fiction najwyższej próby. Kontynuacji "Łowcy androidów" nie ciąży obsesja dorównania oryginałowi ani odpowiedzenia na postawione w nim pytania - nawet jeśli odwołuje się do podobnych dylematów.
  • 9.0
    Jest po prostu niesamowitym filmem. Spokojnym i niespiesznym, ale ciągle trzymającym w napięciu. A z jego przepięknych zdjęć można by robić pocztówki.
  • 9.0
    Denis Villeneuve stworzył kontynuację idealną, do której ciężko się przyczepić. Jeśli mamy dostawać więcej takich filmów, to ja mogę na nie czekać 35 lat.
  • 8.0
    Filmowe złoto, przy którym bledną wszystkie filmy s-f ostatnich lat.
  • ?
    Naprawdę niezwykłe doświadczenie - seans nowego, znakomitego "Blade Runnera". Filmu, który zapada i zostaje długo w pamięci, jako mądre, przemyślane i spełnione dzieło.
  • 9.0
    Dawno bowiem w popularnym kinie nie widziałem filmu, którego jakości reżyser byłby tak bardzo świadomy. Widać praktycznie w każdym kadrze, w każdym wolnym najeździe kamery i tempie opowieści, że Kanadyjczyk wie, iż tworzy coś wielkiego.
  • 7.7
    Jest intrygującą przejażdżką audiowizualną, która zapewnia widzowi także przemyśleń filozoficznych, które choć zbyt wprost padają z ekranu, nadal potrafią stać się pożywką dla umysłu.