Popularny

Blade Runner 2049 2017

Oficer policji Los Angeles trafia na ukrywaną przez lata informację, która może pogrążyć resztki społeczeństwa w chaosie. Odkrycie prowadzi go do poszukiwań Ricka Deckarda, byłego łowcy androidów, który zaginął trzydzieści lat temu.
  • Reżyser: Denis Villeneuve
  • Scenariusz: Hampton Fancher, Michael Green
  • Premiera w Polsce: 6 października 2017 (47 dni temu)
  • Premiera na świecie: 3 października 2017 (50 dni temu)
  • Ostatnia aktywność: 19 listopada 2017 (3 dni temu)
8.2 10.0 0.0
  • Szczególnie polecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 96%
  • Liczba recenzji: 90 w tym 74 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 71
  • Liczba recenzji negatywnych: 3
  • Najlepszy film: #5
  • Najlepszy film w 2017: #3
  • Najlepszy film w nowościach: #1
  • Najpopularniejszy film: #7
  • Najpopularniejszy film w 2017: #3
  • Najpopularniejszy film w nowościach: #1

Recenzje

  • 8.5
    Kilka drobnych potknięć nie powstrzymuje mnie przed nazwaniem nowego Blade Runnera filmem wybitnym. To wbijające w fotel na prawie trzy godziny, estetyczne doznanie, niezwykle zgrabnie rozbudowujące świat przedstawiony i historię pierwowzoru.
  • 8.5
    Zrobił na mnie większe wrażenie niż oryginał.
  • 8.5
    Denis Villeneuve zdecydowanie udowodnił, że ma pomysł na dostosowanie kinowego klasyka do gustów współczesnego widza, zaskakując tym tak głęboko, że na kilka dni po seansie wciąż nie dowierzam jego ogromnej przenikliwości. Pomimo tak wyraźnego hołdowania nie da się nie zauważyć jak bardzo autorski jest to film i jak wiele nieoczywistych szczegółów wręcz poprawi moralistyczną dosadność oryginału.
  • 8.5
    Podobnie jak niegdyś Ridley Scott, Villeneuve nie zadowala się nakręceniem ambitnego filmu gatunkowego. Chce czegoś więcej: mariażu wysokobudżetowego widowiska ze szczerozłotym arthousem.
  • 8.3
    Prawie trzygodzinny sequel magnetyzuje, nie wywołuje jednak wstrząsu.
  • 8.3
    Ten film jest dziełem. Pełnym i niemal równym kultowemu oryginałowi.
  • 8.3
    Kino science-fiction najwyższej próby. Kontynuacji "Łowcy androidów" nie ciąży obsesja dorównania oryginałowi ani odpowiedzenia na postawione w nim pytania - nawet jeśli odwołuje się do podobnych dylematów.
  • 8.0
    Choć cyberpunk już na stałe zapisał się w kanonie popkultury, to dopiero wraz z premierą nowego Blade Runnera przeżył prawdziwy renesans.
  • 8.0
    Choć nie ustrzegł się pewnych potknięć, nadal pozostaje niesamowicie przemyślanym i rewelacyjnie nakręconym filmem, który bez dwóch zdań może ubiegać się o tytuł pełnoprawnej kontynuacji oryginału.
  • 8.0
    Ogólnie mówiąc, cała ta neonoir historia, wspomagana solidnym ambientem, jest naprawdę solidnie zrobionym dziełem. Widać, że Villeneuve dostał sporo wolności przy tym projekcie, ponieważ nie jest to strukturalnie typowy blockbuster.
  • 8.0
    To nie jest lekka rozrywka, ale kawał dobrego kina gatunkowego.
  • 8.0
    Na szczęście nieudanych fragmentów jest na tyle niewiele, że nie wpływają one w dużym stopniu na odbiór całości. Klimat można czerpać wiadrami, Ryan Gosling świetnie sobie radzi, będąc jedyną osobą w centrum zainteresowania przez ponad półtorej godziny, a pod względem audiowizualnym Blade Runner 2049 wchodzi na wyżyny.
  • 8.0
    Wszystko jest tu dobre i może dlatego w przeciwieństwie do filmu Scotta ten bardziej robi wrażenie niż wzrusza. Bo Blade Runner 2049 nie jest wcale lepszy, tylko sprawniejszy, gładszy - zupełnie jak androidy, o których opowiada, a którym podobno brakuje przecież duszy.
  • 8.0
    Nie otwiera tak dużego pola do interpretacji jak oryginał, zbyt często wykłada kawę na ławę, a żadna rola emocjonalnie nie zbliża się do występu Rutgera Hauera i jego monologu o łzach na deszczu. Pozostaje jednak jednym z najlepszych science fiction ostatnich lat, tworząc na kanwie oryginalnej marki autorską wizję Villeneuve'a, korespondującą zarówno z jego poprzednimi produkcjami, jak i dziełem Scotta.
  • 8.0
    Wielowątkowy film, któremu, aby wystawić sprawiedliwą ocenę, należałoby poświęcić więcej niż jeden seans. Mimo kilku wad jest jednym z lepszych obrazów science fiction, jeśli nie w historii kina, to w nowym tysiącleciu.
  • 8.0
    Kanadyjczyk nie eksperymentuje. Pozostaje wiernym nastrojowi i formie, dzięki czemu powstał film ambitny i spektakularny.
  • 8.0
    Prawdopodobnie nie znajdzie podobnej rzeszy fanów, bo raz, że nasz świat dogonił futurystyczne wizje i pozbawił je efektu novum, które znowu przyciągałoby ludzi do tego świata, dwa, że film Villeneuve'a - choć pięknie zrobiony i odważny w intensywności proponowanych doznań - nie ma drugiego dna, w które widz mógłby raz za razem się zanurzać.
  • 8.0
    Godny następca legendarnego oryginału.
  • 8.0
    Filmowe złoto, przy którym bledną wszystkie filmy s-f ostatnich lat.

Aktywne