Popularny

Pierwszy śnieg 2017

Detektyw Harry Hole bada sprawę zaginięcia kobiety, której szalika użyto do przystrojenia ulepionego przed jej domem bałwana.
  • Reżyser: Tomas Alfredson
  • Scenariusz: Søren Sveistrup, Hossein Amini, Peter Straughan
  • Premiera w Polsce: 13 października 2017 (40 dni temu)
  • Premiera na świecie: 7 października 2017 (46 dni temu)
  • Ostatnia aktywność: 13 listopada 2017 (9 dni temu)
4.6 10.0 0.0
  • Niepolecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 29%
  • Liczba recenzji: 45 w tym 38 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 11
  • Liczba recenzji negatywnych: 27
  • Najgorszy film: #93
  • Najgorszy film w 2017: #44
  • Najgorszy film w nowościach: #13
  • Najpopularniejszy film: #83
  • Najpopularniejszy film w 2017: #38
  • Najpopularniejszy film w nowościach: #9

Recenzje

  • 5.5
    Biorąc jednak pod uwagę montażowe i castingowe wpadki, rozmywające się gdzieś tempo opowieści i karykaturalne zakończenie, trudno wróżyć "Snowmanowi" kontynuację, na którą z pewnością po cichu liczą twórcy.
  • 5.0
    Nie jest z pewnością filmem doskonałym, ale spełnia pokładaną w nim funkcję. Zapewnia widzowi niewielki dreszcz emocji i buduje napięcie poprzez ilustrację surowego klimatu skandynawskiego odludzia. Zabrakło tu trochę większego zaangażowania aktorów, zagrania z większym pazurem, może wtedy obraz pretendowałby do miana bardziej przejmującego, a nie tylko poprawnego kryminału.
  • 5.0
    Wypada blado pod niemal każdym względem. Poprawnie wykonuje większość elementów thrillera, ale niektóre z nich zdaje się ignorować.
  • 5.0
    Scenariusz sprowadza się do skleconego naprędce streszczenia powieści, przedstawienia podstawowych faktów, które mają posuwać mozolną akcję i pozwolić przebrnąć widzowi od zabójstwa do poznania mordercy, zatem w oglądaniu filmu nie przeszkadza brak znajomości powieści Nesbø.
  • 5.0
    Tożsamość kolejnego skandynawskiego psychopaty z rodzinną traumą szybko zaczyna zatem obchodzić tyle, co zeszłoroczny śnieg.
  • 5.0
    Całkiem nieźle się go ogląda. Brak jest w nim aż tak widocznych przestojów, jak na kryminał, a oto właśnie chodzi, i do ostatniej chwili trudno ocenić, kto jest zabójcą.
  • 5.0
    Z powodzeniem może posłużyć jako przykład filmu, który w spektakularny sposób zmarnował wielki potencjał. Przewrotnie, to właśnie te elementy, które miały zagwarantować sukces, okazały się ciężarami, ciągnącymi tę produkcję na dno wyjątkowo mętnego jeziora.
  • 5.0
    Pośpieszne i powierzchowne streszczenie znakomitej powieści.

Aktywne