Popularny

Elle 2016

Michèle jest bezwzględną szefową firmy zajmującej się grami wideo. Pewnego dnia we własnym domu zostaje zaatakowana przez nieznanego napastnika.
  • Reżyser: Paul Verhoeven
  • Scenariusz: David Birke
  • Premiera w Polsce: 27 stycznia 2017 (302 dni temu)
  • Premiera na świecie: 16 lutego 2016 (648 dni temu)
  • Ostatnia aktywność: 13 listopada 2017 (12 dni temu)
7.9 10.0 0.0
  • Szczególnie polecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 100%
  • Liczba recenzji: 31 w tym 21 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 21
  • Liczba recenzji negatywnych: 0
  • Najlepszy film: #25
  • Najlepszy film w 2017: #13
  • Najpopularniejszy film w 2017: #83

Recenzje

  • ?
    Żongluje czarnym humorem, przemocą i seksem, lecz wszystko to jest zanurzone we wspomnianym już przeze mnie podejrzanym spokoju głównej bohaterki. Bardzo ciekawy zabieg i zdecydowanie na plus.
  • ?
    Widzowie dostali filmową ucztę od zapomnianego mistrza europejskiego kina.
  • ?
    Bardzo chciałabym żeby Verhoeven uwodził mnie swoimi meandrami tajemniczego świata Elle w nieskończoność.
  • ?
    Tym, co unosi ten film o kilka szczebli wyżej od typowej produkcji kina środka w Hollywood czy w Europie, jest celnie oddana wiarygodność emocjonalna.
  • ?
    Dawno nie widziałem tak intrygującego filmu i wiem, że w swojej opinii nie jestem odosobniony. Panie Verhoeven, prosimy o więcej!
  • ?
    Świetnie zrealizowany dramat psychologiczny o skomplikowanych relacjach rodzinnych i towarzyskich, gdzie seks odgrywa rolę nadrzędną i determinuje wszelkie działania.
  • ?
    Z pozoru brutalny, niemal mizoginistyczny, tak naprawdę okazuje się swego rodzaju hymnem na cześć kobiet.
  • ?
    Wyjątkowy film, kontrowersyjny, nieprzewidywalny i, co chyba najbardziej zaskakujące biorąc pod uwagę dramatyczny początek nawiązujący do gatunku rape and revenge, autentycznie zabawny.
  • ?
    Niewątpliwie film godzien swego twórcy. Historia nietypowa, o bohaterach prezentujących nieoczywiste zachowania i wzbudzająca przeciwstawne emocje. Verhoeven powraca w formie jakiej mogłoby mu pozazdrościć wielu o połowę od niego młodszych reżyserów.
  • ?
    Huppert i Verhoeven prowokacyjnie i szalenie błyskotliwie wyśmiewają współczesne wyobrażenia o emocjonalno-seksualnych relacjach, obyczajowe rytuały, społeczne konwenanse. Za formę, brawurę i oryginalność należą się tej dwójce wszystkie nagrody świata.