Popularny

Elle 2016

Michèle jest bezwzględną szefową firmy zajmującej się grami wideo. Pewnego dnia we własnym domu zostaje zaatakowana przez nieznanego napastnika.
  • Reżyser: Paul Verhoeven
  • Scenariusz: David Birke
  • Premiera w Polsce: 27 stycznia 2017 (302 dni temu)
  • Premiera na świecie: 16 lutego 2016 (648 dni temu)
  • Ostatnia aktywność: 13 listopada 2017 (12 dni temu)
7.9 10.0 0.0
  • Szczególnie polecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 100%
  • Liczba recenzji: 31 w tym 21 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 21
  • Liczba recenzji negatywnych: 0
  • Najlepszy film: #25
  • Najlepszy film w 2017: #13
  • Najpopularniejszy film w 2017: #83

Recenzje

  • 8.8
    Wydaje się aspirować bardziej do miana kina artystycznego niż komercyjnego.
  • 8.5
    Mamy do czynienia z kinem niby artystycznym, europejskim, a jednak też w pewnym sensie "rozrywkowym".
  • 8.5
    Spiętrzenie dziwacznych anegdot czyni "Elle" szeroko zakrojoną historię o szaleństwie codziennego życia. Przekrój tematów jest naprawdę imponujący.
  • 8.3
    Psychologiczny dramat i kunsztowny thriller, elektryzujące sceny i policzek w twarz pośrodku ciemnej sali. Zaś po finale, gwarancja niekończących się rozmów wokół kinowego doświadczenia.
  • 8.3
    Dla widzów, którzy lubią kino nieoczywiste, niepokojące, przedkładające pytania nad odpowiedzi, "Elle" będzie doświadczeniem co najmniej interesującym.
  • 8.0
    Świetny, pełen erotycznej atmosfery thriller, który ani na chwilę nie traci napięcia, w odpowiednich momentach potrafi zaskoczyć, a gra obsady nie pozwala mieć żadnych zastrzeżeń.
  • 8.0
    Nie tylko zaskakuje brawurowym zachowaniem bohaterki, ale także zręcznie miesza gatunkowe składniki, będąc po trosze kinem zemsty, thrillerem i komedią o burżujach.
  • 8.0
    Dwugodzinny orgazm, stanowiący świetny przykład tego, iż warto kręcić thrillery w starym dobrym stylu.
  • 8.0
    Dobre, mocne, złożone kino.
  • 8.0
    Dla ludzi, którzy lubią wychodzić z kina z głową pękającą od pytań. To fascynujące studium postaci - wyważone, figlarne, unikające stawiania jednoznacznych odpowiedzi.
  • 8.0
    Intryguje już od pierwszej sceny i to uczucie nie znika do końca seansu. To film z charakterem, uwodzący swoją ironią i komediowym podejściem do tematu, a jednocześnie całkiem poważnie hołdujący kobietom.
  • 8.0
    Dialogi mają odpowiednie tempo, zaś Huppert porusza się w tylu komediowo-dramatycznych tonacjach, że ręce same składają się do oklasków. I choć samo rozwiązanie zagadki nieco rozczarowuje, łatwo wybaczyć reżyserowi drobne potknięcia. Filmowy krajobraz jest z nim po prostu ciekawszy.